Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne > Białołęka, Praga Północ, Targówek
Niepokojące informacje ws. Mostu Północnego
Rano1:
No i pojawił się problem z filarami
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,wisla-podmywa-most-polnocny,270570.html
Nie chcę być złośliwy wobec Miasta, bo i tak sporo porażek jest ostatnio, ale tak zastanawiam się, jak to jest. W XIX wieku zbudowano Most Aleksandryjski (Kierbedzia), na którego filarach (rozbudowanych) spoczywa Most Śląsko-Dąbrowski. Na przełomie XIX i XXw wyrosły 2 mosty kolejowe, których filary służą obecnie mostom Gdańskiemu i kolejowemu obok. Podobnie jest z Poniatowszczakiem. No i nic się z tymi filarami nie dzieje. Mosty wysadzano, raz Rosjanie w I wojnie, raz Niemcy w II wojnie, a filary stoją. Na nic jednak rozwój technologiczny i nieco porażają mnie te newsy o Północnym.
storm:
Czy mi się wydaje, czy moze źle przeczytałem, że oni poza wbiciem pali w dno rzeki nie uzbroili dookoła tegoż dna?
MYSH:
wygląda na to że to kolos na drewnianych nogach :P
Kiedyś jak robili mosty to specjalnie wysypywali różne rzeczy by utworzyć wysepki i jakoś to się na wszystkich mostach sprawdzało, teraz udziwniają by było taniej a się okaże że to tylko pozorna oszczędność bo trzeba dopłacić za umacnianie... banda amatorów... Najgorzej że na ten most to i ja czekam bo będę miał bliżej do pracy...
Raffi:
Mój profesor z Hydrologii będzie miał kolejny powód i przykład by opowiadać na wykładach jak to ważne jest by do takich projektów jednak zatrudniać konsultanta z zakresu hydrologii i geologii, który takie rzeczy bez problemu umie przewidzieć.
Niestety takie przypadki, gdzie się tego nie robi, a później jest dramat, zdarzają się w Polsce dość regularnie.
oelka:
--- Cytat: Rano1 w 31 Sie 2011, 10:07:24 ---Nie chcę być złośliwy wobec Miasta, bo i tak sporo porażek jest ostatnio, ale tak zastanawiam się, jak to jest. W XIX wieku zbudowano Most Aleksandryjski (Kierbedzia), na którego filarach (rozbudowanych) spoczywa Most Śląsko-Dąbrowski. Na przełomie XIX i XXw wyrosły 2 mosty kolejowe, których filary służą obecnie mostom Gdańskiemu i kolejowemu obok.
--- Koniec cytatu ---
Nie zawsze było tak różowo a już na pewno nie z obecnym Mostem Gdańskim.
W czasie budowy mostu kolejowego koło Cytadeli w 1875 roku, czyli obecnego Mostu Gdańskiego były problemy z posadowieniem kesonu podczas budowy jednej z podpór w nurcie Wisły. Do dziś jej fundament nie jest tak stabilny jak pozostałych. Niemniej podczas przygotowań do budowy Mostu Gdańskiego podpora ta była badana i wyszło, że powinna sobie poradzić z obciążeniem.
Krzysztof
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej