Warszawska Masa Krytyczna
Inne => Hydepark => Wątek zaczęty przez: wit w 10 Wrz 2012, 10:49:50
-
Jak pisałem w innym wątku, jakiś czas temu serwisant z ul. 3 Maja w Józefowie, reklamujący się tablicą 'Mistrz Polski' objechał mnie, że zacisk mocowania przedniego koła mam po prawej stronie, a nie po lewej (defektu, z którym do niego przyjechałem, nie umiał jednak zreperować, usunąłem go sam).
Krytyka mistrza dręczyła moje sumienie przez kilka tygodni, wreszcie wczoraj przełożyłem zacisk na jedyną prawidłową, zgodną z kanonami mechaniki rowerowej, stronę. Efekt przerósł moje oczekiwania w takim stopniu, że muszę o tym napisać. Rower jeździ znacznie równiej i lepiej bierze zakręty, co wynika prawdopodobnie z tego, że przełożony zacisk precyzyjnie równoważy ciężar prawej korby, łańcucha i przerzutki. Wyraźnie zmniejszyły się opory powietrza, przypuszczalnie zamontowany prawidłowo zacisk nie wywołuje takich zawirowań wokół widelca. Dodatkowo, mijający mnie rowerzyści nie pukają już się w czoło, gdy patrzą na moje przednie koło, ogląda się też za mną więcej atrakcyjnych dziewczyn.
Dzięki ci, Mistrzu Polski!
-
Przestań, bo ktoś to na poważnie weźmie ;)
-
Good job boy.
-
Przestań, bo ktoś to na poważnie weźmie ;)
A, zapomniałem, że napotkany Strażnik Miejski też mnie pochwalił :)
-
przełożyłem zacisk na jedyną prawidłową, zgodną z kanonami mechaniki rowerowej, stronę. Efekt przerósł moje oczekiwania w takim stopniu, że muszę o tym napisać. Rower jeździ znacznie równiej i lepiej bierze zakręty, co wynika prawdopodobnie z tego, że przełożony zacisk precyzyjnie równoważy ciężar prawej korby, łańcucha i przerzutki.
Błąd zrobiłeś bo teraz jak pojedziesz na zakupy po 5 kg ziemniaków to będzie cię ściągać. Musisz koniecznie powrócić do pierwotnego ustawienia ;)
-
No ja, jak zacząłem czytać, myślałem, że w końcu skończą się moje problemu z popularnością i że rzeczywiście mój klekot za 100 zł zacznie śmigać jak strzała :) a tu niestety...
ale widzialem raz, jak jakiś sklep online ze sprzętem dla rowerów, w dziale porady, czy coś takiego, miał właśnie informacje o tym, żeby zacisk ten montować po lewej, z krótkim wyjaśnieniem, dlaczego to takie ważne, ale już nie pamiętam, co tam napisali.
-
No ja, jak zacząłem czytać, myślałem, że w końcu skończą się moje problemu z popularnością i że rzeczywiście mój klekot za 100 zł zacznie śmigać jak strzała :) a tu niestety...
ale widzialem raz, jak jakiśsklep online ze sprzętem dla rowerów, w dziale porady, czy coś takiego, miał właśnie informacje o tym, żeby zacisk ten montować po lewej, z krótkim wyjaśnieniem, dlaczego to takie ważne, ale już nie pamiętam, co tam napisali.
Bo to jest jak dyskusja o tym, którą ręką powinno się pisać i dlaczego akurat tą ;-)
-
A czy uwzględnia się w tych wyliczeniach rowerzystów z zegarkiem na lewej ręce?
-
A pamiętacie że jedna stopa jest troche dłuższa od drugiej.
-
A jak ktoś, nie daj Boże ma podpórkę w rowerze? Albo, o zgrozo, sakwę tylko z jednej strony? To wszystko szlag trafia nagle ; )
-
Również założenia są błędne jeśli przyjmuje się, ze komórka jest w kieszeni bocznej. Wówczas jak nic trzeba komórę wozić na smyczy na szyji.
-
Najgorzej, jak jesteś posiadaczem dużej asymetrii piersi. :P Nie martw się, na szczęście możesz utrzymać równowagę dzięki kluczom lub dokumentom w marynarce :)
-
No i jądro lewe też jest większe.
-
Na szczęście asymetria biustu nie występuje jednocześnie do asymetrii jąder, chyba że u kogoś tak, ręka w góre, koledzy z Akademii Medycznej potrzebują dobrych tematów na zajęcia :P
-
No i jądro lewe też jest większe.
Jeżeli chodzi Tobie o asymetryczność jąder Testis ( jedno jądro większe od drugiego) to jest jeden z objawów śmiertelnej choroby raka jądra.
A jeżeli chodzi serwisowanie rowerów to ja mam w stosunku do nich ograniczone zaufanie, bo tak naprawdę to mało jest serwisantów w sklepach rowerowych znających się na rzeczy.
-
A ja trafiłem na takiego, który chciałby wprowadzić obowiązkowe przeglądy diagnostyczne
(najlepiej w jego serwisie). Drugą tezę jaką wysnuł (o ile dobrze pamiętam) to rower po
trzech sezonach nadaje się na szrot (znaczy stwarza zagrożenie).
Najwyraźniej handelek nie idzie.
Niedawno chodził po sklepie w koszulce Veturilo - znaczy na masy przyjeżdża.
-
A ja trafiłem na takiego, który chciałby wprowadzić obowiązkowe przeglądy diagnostyczne
(najlepiej w jego serwisie).
I co niby miał diagnozować...
1. Sprawdzenie hamulców, ... możliwe :(
2. Sprawdzenie amortyzatorów ...odpada w przypadku rowerów miejskich i szosowych ;D
3. Sprawdzenie składu spalin na ścieżce diagnostycznej...odpada chyba, że ktoś wcześniej najadł się grochówki ;D
4. Sprawdzenie elektroniki komputerem diagnostycznym T... Są elektroniczne sytemy zmiany biegów... możliwe do zrealizowania ale odpada przy OK. ;D
5. Wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem...odpada ;D
6. Wymiana filtrów, świec zapłonowych...odpada ;D
7. Odwodnienie filtra paliwa...odpada ;D
8. Sprawdzenie poziomu płynów eksploatacyjnych (hamulcowy, wspomagania, chłodniczy, olej w skrzyni biegów) i ich uzupełnienie lub wymiana...odpada ;D
9. Wymiana pasków napędowych silnika wraz z osprzętem (rolki, napinacze, pompa wody)...czyli łańcucha kasety, zębatek korby...możliwe do zrealizowania >:( a także do wykonalne w przypadku piast wielobiegowych :(
10. Sprawdzenie elementów układu kierowniczego...do wykonania :(
11. Regulacje hamulca ręcznego... odpada w przypadku hamulców hydraulicznych :(
12. Smarowanie zawiasów, ograniczników, różnych elementów ruchomych...do wykonania :(
13. Dokręcenie śrub, np. w kołach, sprawdzenie opon... do wykonania :(
14. Sprawdzenie działania wycieraczek, ...odpada chyba, że ktoś jeżdzi zadaszoną rykszą ;D
15. regulacja reflektorów... do wykonania :(
16. Wymiana baterii pilota zdalnego sterowania...odpada ;D
Jak widać ów mechanik może jednak miał rację... ;)
Drugą tezę jaką wysnuł (o ile dobrze pamiętam) to rower po
trzech sezonach nadaje się na szrot (znaczy stwarza zagrożenie).
A mój rower wyprawowy ma już 12 lat więc w tym czasie 3 razy powinienem nowy kupić. Oj ...wówczas bardzo ekskluzywne te wyprawy byłyby...
-
Mi też ostatnio obowiązkowe przegglądy wmawiali :D
-
A ja trafiłem na takiego, który chciałby wprowadzić obowiązkowe przeglądy diagnostyczne
(najlepiej w jego serwisie).
Nie specjalnie to dziwi.
To tak jak z pytaniem taksówkarza o rowerzystów - odpowiedź będzie zawsze taka sama: Powinno zostawić rowery i jeździć taksówkami.
Inna sprawa, że rowerów niesprawnych technicznie, bez oświetlenia, sprawnych hamulców, czy nawet tak podstawowych rzeczy jak nasmarowany łańcuch i napompowane koła - naprawdę jest zatrzęsienie. Ludzie sobie nie zdają sprawy z tego, że robią samym sobie na złość, bo to zwyczajnie utrudnia jazdę.
Drugą tezę jaką wysnuł (o ile dobrze pamiętam) to rower po
trzech sezonach nadaje się na szrot (znaczy stwarza zagrożenie).
Najwyraźniej handelek nie idzie.
Zależy jakiego używania i jakiego roweru. Jak ktoś kupuje rower za 600zł i trzaska nim 10 tys km rocznie i nie interesuje się stanem technicznym, to i trzech sezonów nie przejeździ. Skeler zabijał swoje rowery średnio w pół roku. Ale to jest ekstremum. Normalny człowiek spokojnie może i 20 lat jeździć na jednym rowerze.
-
Poszukuje mechanika :D który ma klucz do supportu shimano i nie każe go odrazu wymianiać :D jest poluzowany zrobiłem 1000km
-
Poszukuje mechanika :D który ma klucz do supportu shimano i nie każe go odrazu wymianiać :D jest poluzowany zrobiłem 1000km
Każdy spełnia to kryterium. Przychodzisz do sklepu/serwisu i mówisz "proszę o dokręcenie tego tu suportu i o nic więcej". Dokręca, płacisz, odjeżdżasz.
-
Poszukuje mechanika :D który ma klucz do supportu shimano i nie każe go odrazu wymianiać :D jest poluzowany zrobiłem 1000km
Każdy spełnia to kryterium. Przychodzisz do sklepu/serwisu i mówisz "proszę o dokręcenie tego tu suportu i o nic więcej". Dokręca, płacisz, odjeżdżasz.
U niektórych tańsza jest wymiana supportu z częściami niż dokręcenie. Jak narazie na takich trafiłem. Jak nie znajde normalnego to kupie sobie klucz :(
-
Oli. Odezwij się do niego, ma różne narzędzia i inne. Na forum podaje kontakt do siebie.
-
U niektórych tańsza jest wymiana supportu z częściami niż dokręcenie. Jak na razie na takich trafiłem. Jak nie znajde normalnego to kupie sobie klucz :(
Polecam zakup klucza. 20-30zł za ściągacz do korb, 20zł za kluczyk do suportu i masz spokój na zawsze. Już nie mówiąc o tym, że łatwiej coś zrobić w domu niż jeździć po mieście i szukać warsztatu.
-
Ściągacz mam kluczyk u banaszek i duda kosztuje 30 zł z dożywotnią gwarancją.