Warszawska Masa Krytyczna
Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne => Śródmieście, Wola => Wątek zaczęty przez: Rano1 w 12 Maj 2012, 22:21:11
-
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,bulwary-przed-zmiana-czyli-dyskusja-terenowa,44664.html (http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,bulwary-przed-zmiana-czyli-dyskusja-terenowa,44664.html)
Coraz więcej się mówi na temat. Jutro o godz. 11.00 dyskusja "bulwarowa".
Oglądając jednak zamieszczone na stronce /tvnwarszawa/ wizualizacje zastanawiam się tylko, gdzie się mają podziać rowerzyści ? Jakoś nie widzę tam specjalnie tej obiecanej nowej drogi dla rowerów. Wprawdzie coś jakby widać...potem urywa się (!). Oglądając to nachodzą mnie koszmary kolejnych fuszerek i niedoróbek. Trzeba będzie się temu przyjrzeć dokładniej, jak będą konkretne plany.
To cholernie ważna Wiślana Rowerostrada, pozwalająca się przemieścić szybko od ul. Ludnej do Spójni praktycznie bez zatrzymywania się , świateł i skrzyżowań.
-
Ja mam taki specjalny kolorowy biuletyn m.st. Warszawy pt. ''The Vistula River'', dotyczy właśnie rewitalizacji tego fragmentu.
W BUWie była niedawno pokazywana makieta tych bulwarów, jedyne co mi nie przypadło do gustu, to to że na jednym z wyjść podziemnych na wysokości Parku Fontann od strony zachodniej nie było podjazdu rowerowego.
Jeśli makieta jest tym co jest w planach i to będzie prawidłowo zrobione to dobrze, ale warto żeby ktoś tego dopilnował.
-
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,bulwary-przed-zmiana-czyli-dyskusja-terenowa,44664.html (http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,bulwary-przed-zmiana-czyli-dyskusja-terenowa,44664.html)
Coraz więcej się mówi na temat. Jutro o godz. 11.00 dyskusja "bulwarowa".
"Bulwary przed zmianą"
13 maja, godz. 11:00
Spotkanie pod mostem Poniatowskiego
Szkoda że to info tak późno, ale może mi się uda podjechać.
-
Podbijam, bo remont trwa.
http://www.siskom.waw.pl/przestrzen-bulwary_nadwislanskie.htm
Plan jest tutaj (ale odcinka między Tamką a Boleść edit: i coś się nie chce załadować). Z tego co czytałem w artykułach niestety realizowany jest plan poprowadzenia "nadwiślańskiej" trasy dla rowerów przy Wisłostradzie.
Natomiast obecna organizacja ruchu jest makabryczna: schodząc z mostu Śląsko-Dąbrowskiego po stronie zachodniej (ale wschodniej stronie wisłostrady) idąc w stronę kopernika nie da przejść się na Mariensztat, można iść tylko wzdłuż płotu aż do momentu w którym sznur samochodów wyjeżdża z tymczasowej trasy nad Wisłą na właściwą Wisłostradę, modlić się o przerwę w ruchu i biegiem przebiec przez jezdnię. Tymczasowe przejście dla pieszych jest tam konieczne, i na skrzyżowaniu wybrzeża kościuszkowskiego z.. Dobrą (? obok mostu, przy stacji Orlen) też. Ogólnie rowerzysta będący na powiślu i chcący jechać na północ musi przejechać teraz fragment Wisłostradą, co jest średnio sympatyczne.
-
W koncepcji jest zapis:
8. ŚCIEŻKA ROWEROWA
- ŚCIEŻKA ROWEROWA REKREACYJNA POPROWADZONA SWOBODNIE W RAMACH TERENU PARKOWEGO A2 WZDŁUŻ WISŁOSTRADY
- SZYBKA (TRANZYTOWA), BEZPOŚREDNIO POŁĄCZONA Z MIEJSKĄ SIECIĄ ŚCIEŻEK ROWEROWYCH (PRZEZ PRZEJŚCIE PODZIEMNE DO PARKU im. GEN. RYDZA - ŚMIGŁEGO)
Na planach ścieżka rekreacyjna(?) ma 3 metry. To o 2 więcej niż obecna:) Intryguje mnie tylko słowo "swobodnie". Obawiam się też bliskości muru oporowego.
Pytanie - czy ta koncepcja jest realizowana. Na planie widzę tylko jedną DDR :-[ . Obiło mi się kiedyś o uszy, że ma być DDR przy Wisłostradzie, a reszta bulwaru ma być ogólniedostępna na zasadzie ciągu pieszo rowerowego - i szczerze powiedziawszy mi by się ten pomysł bardzo podobał, gdyby była zachowana odpowiednia szerokość (>1m).
PS Obecnej sytuacji nie skomentuję, bo nie mam tak bogatego słownictwa wulgaryzmów.
-
Dzisiaj pełnomocnik poinformował o wyznaczeniu objazdów dla rowerów remontowanego bulwaru. Prowadzi on od drogi dla rowerów po zachodniej stronie Wybrzeża Gdańskiego (Wisłostrady) przejazdem przez Grodzką, Nowy Zjazd i dalej jako droga dla pieszych i rowerzystów do Tamki.