Warszawska Masa Krytyczna
Inne sprawy rowerowe => Sprzęt => Wątek zaczęty przez: Drottnar w 28 Maj 2011, 21:49:08
-
Czołem!
Chcę wreszcie wyposażyć swój rower w błotniki. Zależy mi na tym, aby były pełne, bo jakoś tym krótkim nie ufam i nie wierzę, żeby spełniały swoją rolę.
Mój rower to Kellys Neos - 28 calowe koła i amortyzator z przodu.
Błotniki, o których myślałem, to te: http://allegro.pl/uniwersalny-komplet-blotniki-merida-26-lub-28-i1621984257.html (http://allegro.pl/uniwersalny-komplet-blotniki-merida-26-lub-28-i1621984257.html)
jednak w notatce do aukcji napisali, że nie nadają się do amortyzatora.
Czy możecie mi pomóc i wskazać błotniki, które da się zamontować do amortyzatora?
Z góry dzięki
Drottnar
-
Żadne pełne się nie nadają.
Z kazdymi trzeba pobawić się i dorobić obejmy na golenie. To pół godzinki roboty plus konieczność zakupu trochę blachy o grubości np 0,25mm.
Seba stosował też obejmy na rury, może się podzieli doświadczenie,
-
Seba stosował też obejmy na rury, może się podzieli doświadczenie
Metalowe opaski zaciskowe + śruby jak na zdjęciu i trochę piłowania:
(http://img821.imageshack.us/img821/1738/zdjcie181.jpg)
(http://img821.imageshack.us/img821/6456/zdjcie180.jpg)
(http://img26.imageshack.us/img26/4982/zdjcie182f.jpg)
-
Ja na amortyzatorze mam miejsce na przykręcenie tych mocowań, więc może obejdzie się bez tych metalowych pierścieni. Czy kwestia ich zamocowania to jest jedyny problem z tymi błotnikami?
-
Czy kwestia ich zamocowania to jest jedyny problem z tymi błotnikami?
Okaże się podczas montażu :P
-
Ja na amortyzatorze mam miejsce na przykręcenie tych mocowań, więc może obejdzie się bez tych metalowych pierścieni. Czy kwestia ich zamocowania to jest jedyny problem z tymi błotnikami?
Jest jeszcze kwestia otworu na "koronie" amortyzatora. Ale jak masz otwory na goleniach, to i pewnie tam jest otwór. Głupio by było, gdyby było inaczej.
Ewentualne kłopoty może sprawić za to hamulec tarczowy - niektóre zaciski są montowane akurat w tych miejscach, gdzie przebiegać powinien drut błotnika. No i wtedy też trzeba rzeźbić mocowania.
Problem może być jeszcze z błotnikiem tylnym. Tam problemem bywają również brak otworu w ramie, tarczówka i czasem dodatkowo bagażnik.
No i oczywiście ewentualne tylne zawieszenie - zwłaszcza czterozawiasowe - potrafi zabić możliwość montażu błotnika. Ale to już nie w crossie raczej ;)