Autor Wątek: Rowerowy plan dla Mokotowa  (Przeczytany 19128 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Aradoslaw

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #15 dnia: 18 Mar 2012, 20:46:01 »
 
Cytuj
Przedłużenie DDR na Puławskiej w stronę Centrum też mało realne, lepiej się jedzie ulicą
Szczerze mówiąc przedłużenie tej DDR jest bardzo potrzebne - mało kto czuje się tam na tyle bezpiecznie, aby dalej jechać ulicą. A że być może mało realne - to inna sprawa, ale moim zdaniem warto wpisywać postulaty, które są mało realne, ale ważne. Chociażby po to, żeby sygnalizować, że jest taka potrzeba. 

Offline Savil

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 386
  • Płeć: Kobieta
  • Cylon i lasombra
    • http://savil.bikestats.pl/
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #16 dnia: 19 Mar 2012, 11:28:56 »
Czasami mam wrażenie, że najlepsze, co może rowerzystów spotkać, to parkowanie na pasie drogi. Samochód zajmuje akurat tyle miejsca, żeby żadne auto i każdy rower się tam zmieściły :) Podobnie jest na Połczyńskiej koło cmentarza.

Offline miroslavka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 380
  • Płeć: Kobieta
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Mar 2012, 20:37:29 »
Z mojego punktu jeżdżenia ;) dodałabym:
  • Dobry, rozgałęziony przejazd z Paszkowskiego (Kulskiego) do Żwirek - Trojdena, Racławicka i Pruszkowska (W tym połączenie Racławicka - Park przy Cmentarzu Mauzoleum Żołnierzy Radzieckich, gdzie obecnie znajduje się bagno nieprzebyte przez rowerzystów ani pieszych w deszczowe dni)
  • Pasy przy w jezdni Al. Lotników - obecnie jest b. szeroko, co sprzyja zbyt dużym prędkościom - trwożliwi rowerzyści jadą chodnikiem (włączając do postulatu wygodny przejazd Al. Lotników - Puławska przy Mc Donaldzie -> Ursynów stanowiące już dziś ruchliwą trasę)
  • Do punktu 2. do Spacerowej dopisałabym pasy w jezdni na Gagarina , nawet z możliwością parkowania
  • Obustronne pasy na Batorego od Sanktuarium do Waryńskiego lub dalej Boya-Żeleńskiego do pl. Unii Lubelskiej, nawet z możliwością parkowania, jak dotychczas, może ze śluzami. Obecną ścieżkę przy wschodniej części Batorego uważam za jedną z najbardziej nieudanych w stolicy. Póki nie będzie przebudowy tej ulicy, uważam to za niezbędne, ze względu na porażającą ilość rowerzystów na chodnikach w tym rejonie.
  • Wyznaczenie szybkiej, prostej asfaltowej ścieżki  z łuku Batorego do Banacha, może być wzorem ze ścieżki M. Politechnika - B. Narodowa. Dodatkowo poszerzenie płytami powstałej ścieżki pieszej na przedłużeniu ścieżki Wołoska-Boboli, dopuszczenie ruchu rowerowego - co zapewni połączenie do ścieżki obwodowej, czy jak jej tam biegnącej przez Pole. Ścieżkę obwodową krajoznawczą z kostki właściwie proponuję rozebrać, połączyć w porządny ciąg pieszo rowerowy jw, lub może i lepiej już od chińczyka, albo i nie - od giełdy przy Stodole! Choćby i między drzewami. To jedyne ludzkie połączenie z Ochotą, biorąc pod uwagę brak połączeń komunikacji zbiorowej, powinno odgrywać większą rolę transportową.
  • Czwarty przejazd przy Zielonej Gęsi w al. Niepodległości
  • Pasy obustronne przy Odyńca
  • Kontrapasy na małych uliczkach jednokierunkowych - w tym Dąbrowskiego, Narbutta, Wiśniowa itp.
  • Stojaki przy sklepach, bazarku na Wołoskiej

Offline qwerJA

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Cze 2012, 11:52:13 »
Więc tak :
Z mojego punktu jeżdżenia ;) dodałabym:
  • Dobry, rozgałęziony przejazd z Paszkowskiego (Kulskiego) do Żwirek - Trojdena, Racławicka i Pruszkowska (W tym połączenie Racławicka - Park przy Cmentarzu Mauzoleum Żołnierzy Radzieckich, gdzie obecnie znajduje się bagno nieprzebyte przez rowerzystów ani pieszych w deszczowe dni)
  • Wyznaczenie szybkiej, prostej asfaltowej ścieżki  z łuku Batorego do Banacha, może być wzorem ze ścieżki M. Politechnika - B. Narodowa. Dodatkowo poszerzenie płytami powstałej ścieżki pieszej na przedłużeniu ścieżki Wołoska-Boboli, dopuszczenie ruchu rowerowego - co zapewni połączenie do ścieżki obwodowej, czy jak jej tam biegnącej przez Pole. Ścieżkę obwodową krajoznawczą z kostki właściwie proponuję rozebrać, połączyć w porządny ciąg pieszo rowerowy jw, lub może i lepiej już od chińczyka, albo i nie - od giełdy przy Stodole! Choćby i między drzewami. To jedyne ludzkie połączenie z Ochotą, biorąc pod uwagę brak połączeń komunikacji zbiorowej, powinno odgrywać większą rolę transportową.
   
Generalnie nie twierdzę, że nie jest to ważne, ale, może wystarczy w tej sprawie po prostu napisać do ZOMu, który tam administruje. Jak dla mnie jest to dobry pomysł na osobną petycję do ZOMu i Urzędu Miasta.

Druga sprawa to DDR na Puławskiej od X Dolnej do Centrum, jedyne co można w tej sprawie zrobić to wybrać rozwiązanie z Sewilli, czyli zlikwidować jeden pas dla samochodów. Przy czym ja osobiście opowiadałbym się za likwidacją pasa w stronę Ursynowa. Może się mylę, ale mam wrażenie, że to w najmniejszym stopniu utrudni ruch w godzinach szczytu. 

Odnośnie Niepodległości, to tak jak powiedziałem, potrzebny jest odważny projekt, by przynajmniej z jednej strony zrobić sensowną drogę dla rowerów. Jak dla mnie optymalnym rozwiązaniem jest zbudowanie jej po zachodniej stronie. Jest tam miejsce, ALE wymaga to naprawdę kompleksowego przeprojektowania chodnika, pasa zieleni i położonych przy nim parkingów, o przejazdach rowerowych nie wspominając.

W poście poniżej zamieszczam projekt pierwszej części pisma jak zostanie zaklepane, to napisze do każdego z punktów obszerne uzasadnienie. Wogle dobrze było by się jakoś spotkać i o tym pogadać, bo na razie to tak jednoosobowo się tym zajmuje.
[/list]
Tomek jestem

" Warszawa to piękne miasto,
   tylko ludzie są . . .  "

Offline qwerJA

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #19 dnia: 14 Cze 2012, 11:55:37 »
WNIOSKODAWCA                                                                                         DATA


Sz.p Bogdan Olesiński
Burmistrz dzielnicy Mokotów m.st Warszawy
ul. Rakowiecka 25/27
02-517 Warszawa




Wniosek o wdrożenie planu poprawy komunikacji rowerowej na obszarze dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy
       
      Doceniając znaczenie komunikacji rowerowej, oraz w trosce o poprawę warunków i bezpieczeństwa ruchu rowerowego na obszarze dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy, wnoszę o podjęcie przez władze dzielnicy usilnych działań mających na celu realizację poniższych postulatów:


1.Stworzenie systemu parkingów rowerowych na obszarze dzielnicy Mokotów.

2.Stworzenie obustronnych pasów rowerowych w jezdni na ulicy Spacerowej i Gagarina.

3.Remont nawierzchni drogi dla rowerów na ulicy Boboli i Wołoskiej, oraz uzupełnienie jej brakujących odcinków, w tym połączenie tego odcinka z drogą dla rowerów na ulicy Racławickiej.

4.Wytyczenie obustronnych pasów rowerowych w jezdni na Alei Wilanowskiej od skrzyżowania z ulicą Wołoską do skrzyżowania z ulicą Puławską, w tym stworzenia wygodnego dla rowerzystów rozwiązania skrzyżowania Alei Wilanowskiej, ulicy Puławskiej i Niepodległości, uwzględniającą budowę przejazdów rowerowych, i odcinków dróg rowerowych umożliwiających rowerzystom bezpieczne pokonanie tego skrzyżowania we wszystkich kierunkach  [bardzo długie zdanie].

5.Wytyczenie obustronnych pasów rowerowych w jezdni na ulicy Jana Pawła Woronicza.

6.Wybudowanie drogi rowerowej o nawierzchni asfaltowej na ulicy Żwirki i Wigury, w tym wprowadzenia wygodnych rozwiązań dla rowerzystów na skrzyżowaniu przy Pomniku Lotnika, i przejściach dla pieszych w obrębie ulicy Żwirki i Wigury, co będzie wymagać współpracy z sąsiednią dzielnicą Ochota.

7.Wybudowanie obustronnej drogi dla rowerów na ulicy Czerniakowskiej, co powinno zostać połączone ze stworzeniem wygodnego i bezpiecznego dla kierowców sposobu parkowania na tej ulicy.

8.Wybudowanie drogi dla rowerów o nawierzchni asfaltowej na całej długości ulicy Niepodległości.

9.Stworzenie drogi rowerowej na ulicy Puławskiej od skrzyżowania z ulicą Dolną do skrzyżowania z ulicą Goworka, co może wiązać się z częściową likwidacją jednego z pasa ruchu w stronę Ursynowa i zmianą układu pasów ruchu.

10.Wprowadzania na drogach dojazdowych i lokalnych, rozwiązań wpływających na uspokojeniu ruchu, w tym przede wszystkim śluz rowerowych, oraz dopuszczenie obustronnego ruchu rowerowego na ulicach jedno kierunkowych.
Tomek jestem

" Warszawa to piękne miasto,
   tylko ludzie są . . .  "

Offline kocio

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 159
  • Płeć: Mężczyzna
  • "Rower to jest świat!" [L. Janerka]
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #20 dnia: 14 Cze 2012, 12:01:22 »
4.Wytyczenie obustronnych pasów rowerowych w jezdni na Alei Wilanowskiej od skrzyżowania z ulicą Wołoską do skrzyżowania z ulicą Puławską, w tym stworzenia wygodnego dla rowerzystów rozwiązania skrzyżowania Alei Wilanowskiej, ulicy Puławskiej i Niepodległości, uwzględniającą budowę przejazdów rowerowych, i odcinków dróg rowerowych umożliwiających rowerzystom bezpieczne pokonanie tego skrzyżowania we wszystkich kierunkach  [bardzo długie zdanie].

4. Wytyczenie obustronnych pasów rowerowych w jezdni na Alei Wilanowskiej od skrzyżowania z ulicą Wołoską do skrzyżowania z ulicą Puławską. W ramach tego postulatu wnioskuję o stworzenie wygodnego dla rowerzystów rozwiązania skrzyżowania Alei Wilanowskiej, ulicy Puławskiej i Niepodległości, uwzględniającą budowę przejazdów rowerowych, oraz odcinków dróg rowerowych umożliwiających rowerzystom bezpieczne pokonanie tego skrzyżowania we wszystkich kierunkach.

...i już jest czytelniej. :)

Offline qwerJA

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #21 dnia: 14 Cze 2012, 12:14:00 »
...i już jest czytelniej. :)

I źycie staje się prostsze  :D ;D
Tomek jestem

" Warszawa to piękne miasto,
   tylko ludzie są . . .  "

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #22 dnia: 14 Cze 2012, 12:23:58 »
Niemożliwe!!! Szykuje się rewolucja komunikacyjna!  :) :) Ale jako, że jestem sceptykiem to wniosek wnioskiem a życie swoje. Zaraz zapewne władze dzielnicy znajdą tysiące kontrargumentów aby obalić ten wniosek np.
-  nie ma środków finansowych,
-  zmniejszy się przepustowość ulic, 
- zmniejszy się ilość miejsc postojowych, 
- wymagana jest koordynacja wielu służb
- albo najbardziej popularne NIE DA SIĘ.
« Ostatnia zmiana: 14 Cze 2012, 12:25:01 wysłana przez robertrobert1 »

Offline kocio

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 159
  • Płeć: Mężczyzna
  • "Rower to jest świat!" [L. Janerka]
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #23 dnia: 14 Cze 2012, 12:32:15 »
...i już jest czytelniej. :)

I źycie staje się prostsze  :D ;D

Mam uczulenie na skomplikowane, "przemądrzałe" zdania, nawet w oficjalnych dokumentach. Sam kiedyś pisałem takie zdania wielokrotnie złożone z "izmami i acjami" (nadal mnie znosi w tym kierunku :) ), więc jak  jest okazja, to upraszczam. Mam już doświadczenie przy takiej redakcji, mogę zredagować te postulaty do postaci czytelniejszej.

Offline qwerJA

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #24 dnia: 14 Cze 2012, 13:19:05 »
Niemożliwe!!! Szykuje się rewolucja komunikacyjna!  :) :) Ale jako, że jestem sceptykiem to wniosek wnioskiem a życie swoje. Zaraz zapewne władze dzielnicy znajdą tysiące kontrargumentów aby obalić ten wniosek np.
-  nie ma środków finansowych,
-  zmniejszy się przepustowość ulic, 
- zmniejszy się ilość miejsc postojowych, 
- wymagana jest koordynacja wielu służb
- albo najbardziej popularne NIE DA SIĘ.

Jeśli chodzi o miejsca postojowe, to taki remont arterii jest doskonałą okazją aby przy okazji redystrybucji przestrzeni publicznej ułatwić życie również kierowcom, którzy obecnie muszą mało legalnie i elegancko parkować choćby na takiej Czerniakowskiej.



Na Niepodległości, taki remont chodnika i pasa zieleni, właściwie zrobienie wszystkiego od nowa to też duża szansa.
Wiadomo będą okresowe utrudnienia w ruchu, potrzebne będą pieniądze i odważny projekt. Ale nikt nie mówi o korzyściach, piesi dostaną nowy chodnik, rowerzyści drogę rowerową, a miejsca starczy i na parking oraz odnowioną zieleń. Myślę że jest to pewna strategia, by przy okazji takich inwestycji myśleć całościowo. Skoro budujemy stadiony dla nielicznych, to może stać nas na nowoczesne ulice które będą dla wszystkich. Rozmarzyłem się trochę, a teraz powrót do rzeczywistości .

[Mam uczulenie na skomplikowane, "przemądrzałe" zdania, nawet w oficjalnych dokumentach. Sam kiedyś pisałem takie zdania wielokrotnie złożone z "izmami i acjami" (nadal mnie znosi w tym kierunku :) ), więc jak  jest okazja, to upraszczam. Mam już doświadczenie przy takiej redakcji, mogę zredagować te postulaty do postaci czytelniejszej.

Będę wdzięczny za wszelką pomoc, sam czuję się nieco głupio pisząc samemu takie pismo. Zwłaszcza że po chamsku i autorytarnie stworzyłem wszystkie punkty i teraz pewnie nikt nie będzie mieć odwagi by kazać mi coś zmieniać  ;) :D Jak by co to piszczcie do mnie na mejla albo na priv.

Generalnie dobrze by było żeby jak już wszystko zaklepiemy i napiszemy uzasadnienie, to jakoś nagłośnić to medialnie, umówić się na przykład z burmistrzem na oficjalne wręczenie pisma i żeby ktoś o tym gdzieś napisał choćby na stronie Masy. Ja sam tego nie zorganizuje. Liczę na pomoc ;)

« Ostatnia zmiana: 14 Cze 2012, 13:48:20 wysłana przez qwerJA »
Tomek jestem

" Warszawa to piękne miasto,
   tylko ludzie są . . .  "

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #25 dnia: 14 Cze 2012, 15:01:48 »
Z Czerniakowską to będą jaja przy jakimkolwiek remoncie. Ktoś w urzędzie uznał, że to trasa kategorii GŁÓWNEJ, a nie wiem czy nie GŁÓWNEJ PRZYŚPIESZONEJ. A to z miejsca wyklucza jakiekolwiek miejsca parkingowe przy jezdniach głównych. Także w ramach remontu wszystko to, co na zdjęciach powinni zlikwidować. A także np wjazdy do posesji bezpośrednio z jezdni głównej. W założeniu jezdnia główna pęłni funkcje tranzytowe (tranzyt między dzielnicami, nie tranzyt w potocznym rozumieniu), a od dojazdu do posesji są ulice niższych klas - lokalnej, dojazdowej i zbiorczej.

Niestety po raz kolejny okazuje się, że w Warszawie brak jest hierarchizacji ulic. Główne służą parkowaniu, główne ruchu przyśpieszonego mają sygnalizacje, lokalne przenoszą ruch międzydzielnicowy, albo wyglądają jak autostrady. Stąd tyle wypadków w Warszawie. Ulica nie może pełnić 50 funkcji, które są sprzeczne - albo szybka jazda i wtedy musi być separacja od parkujących powoli aut, albo mniejsza prędkość i rezygnacja z funkcji tranzytowej, przelotowej.

---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline miroslavka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 380
  • Płeć: Kobieta
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #26 dnia: 14 Cze 2012, 20:38:48 »
Mam nadzieję, że zmieści się też postulat o udrożnienie przejazdów na Służewiec z Ursynowa. W tym DDR na Rzymowskiego z przejazdem pod Puławską. Dodatkowo mniej kosztowne, już wymienione przeze mnie pasy na Al. Lotników, najlepiej aż do metra Służew.
Do tego dodałabym jako istotne tworzenie nowych powiązań rowerowych między dzielnicami. WSPÓŁACA powinna obejmować m. in. ww tunelik pod Puławską, trasę północ-południe przez Pole Mokotowskie, nieszczęsny wiadukt KEN, dalszy ciąg Niepodległości (Chałubińskiego, JPII). Do tego mniejsze, lokalne - jak przy cmentarzu przy ŻiW (Gdzie swoją drogą czekam na odpowiedź w sprawie dodatkowego przejścia:)). Dzielnica musi współpracować z innymi i tyle. Jeszcze niech wyciągnie kasę z UE:P zn. punkt - pozyskanie środków.

Offline qwerJA

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #27 dnia: 24 Lip 2013, 18:45:57 »
Gwoli przypomnienia, pismo powstało i skutecznie wraz z podpisami trafiło do urzędu.

http://www.petycje.pl/petycja/9262/plan_poprawy_komunikacji_rowerowej_na_obszarze_dzielnicy_mokotow_m.st._warszawy.html

http://www.masa.waw.pl/index.php/aktualnosci/227-mokotow-plan

Niestety ze względu na przedłużające się milczenie urzędu zmuszony jestem przypomnieć o sobie.

Cytuj

Tomasz Przygoda                                                                                  Warszawa 23.07.2013
ul. Zła 66/6
00-666 Warszawa



      Sygnatura sprawy:  UD-IV-WID-B.13.2013.MKO


Szanowny Pan  Bogdan Olesiński
Burmistrz dzielnicy Mokotów m.st Warszawy
ul. Rakowiecka 25/27
02-517 Warszawa



                Uprzejmie wnoszę o:  udzielenie mi merytorycznej odpowiedzi na moje pismo z dnia 16.03.2013, (''Plan poprawy komunikacji rowerowej na obszarze dzielnicy Mokotów''), oraz wyjaśnienia przyczyn dla których do dnia dzisiejszego nie otrzymałem na nie merytorycznej odpowiedzi.


     Uzasadnienie

            W dniu 16.03.2013 skierowałem do Państwa Urzędu wniosek dotyczący poprawy komunikacji rowerowej na obszarze dzielnicy Mokotów. Pismo to wpłynęło do Państwa urzędu w dniu 22.03.2013. W dniu 29.04.2013 otrzymałem cząstkową odpowiedź zgodnie, z którą:  ''odpowiedź na przedmiotowe pismo zostanie udzielona niezwłocznie po otrzymaniu odpowiedzi od jednostek m.st. Warszawy realizujące inwestycje w zakresie dróg rowerowych''.

        Nadmienić pragnę, iż od czasu otrzymania tej cząstkowej odpowiedzi minęły ponad trzy miesiące i w powyższym okresie czasu brak jest jakiekolwiek informacji o czynnościach związanych z załatwieniem przedmiotowej sprawy. Powyższe fakty wskazywać mogą na naruszenie przepisów Kodeksu Postepowania Administracyjnego dotyczących terminów czynności urzędowych.

          Zdając sobie sprawę z powagi i zakresu przedmiotowego wniosku, jestem w stanie zrozumieć zaistniałą zwłokę - w takim zakresie, w jakim jest ona uzasadniona faktycznymi okolicznościami zmierzającymi do jego merytorycznej oceny i analizy możliwości wdrożenia w życie. Niemniej powyższa sytuacja nie pozostawia mi innego wyjścia jak tylko wystąpić na drogę formalną celem wyjaśnienia powyższej sytuacji.



          Z poważaniem

          Tomasz Przygoda 




« Ostatnia zmiana: 24 Lip 2013, 21:51:01 wysłana przez qwerJA »
Tomek jestem

" Warszawa to piękne miasto,
   tylko ludzie są . . .  "