Autor Wątek: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.  (Przeczytany 45845 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline `L`

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie jeżdżę szybko. Jeżdżę dokładnie.
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #120 dnia: 23 Maj 2013, 22:28:05 »
Miejsca parkingowe mogły być po drugiej stronie ulicy.

Krzysztof

Czyli od strony DDR. I myślisz, że żaden kierowca nie skusi się aby zaparkować na pustej DDR. Ja wątpię.
A co z zaopatrzeniem...

1. PW, chodnik, jezdnia, miejsca postojowe, jednokierunkowa DDR, chodnik, kamienice
2. PW, chodnik, dwukierunkowa ddr, miejsca postojowe, jezdnia, chodnik, kamienice

Dla zaopatrzenia należało przewidzieć 2-3 miejsca postojowe oznaczone zakazem postoju w godzinach 5-9+"nie dotyczy zaopatrzenia".
"governments will use whatever technology is available to them to combat their primary enemy - which is their own population" - Noam Chomsky

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #121 dnia: 23 Maj 2013, 22:52:18 »
Opcja nr 1 bardzo mi się podoba. Jest normalniejsza.

Opcja nr 2 jest bardziej czytelna dla kierowców ale ona sie kłóci z TEMPO 30.

Offline qwerJA

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #122 dnia: 29 Maj 2013, 00:05:52 »
  Problem jest taki, że miasto to nie program komputerowy, jeżeli od jakiegoś czasu w miejscu ''A'' jest dwukierunkowa droga rowerowa, to ludzie się nauczyli, że jest to dwukierunkowa droga rowerowa.

  Teraz jeszcze w tym miejscu można wszystko pozmieniać , ale za kilka lat będzie ciężko, ludzi nie można sformatować na nowy algorytm. Trzeba będzie dostosowywać nowe rozwiązania do już istniejących, albo robić jakąś lokalną rewolucję.

  Dlatego na przykład nie będzie prawdopodobnie pasów rowerowych na Wołoskiej i szerokiej Racławickiej, bo są tam już ogryzki dróg rowerowych i trzeba je tylko połączyć, rozbudować, oraz wymienić nawierzchnię na asfaltową.

  Każde miasto ma swoją historię, lepszą lub gorszą, Nasze ma tragiczną.
Żadne pokolenie nigdy nie stworzyło gotowego miasta.
Zawsz przychodzimy na dzieła poprzedników - TERAZ MY   ;)
 
« Ostatnia zmiana: 29 Maj 2013, 00:06:54 wysłana przez qwerJA »
Tomek jestem

" Warszawa to piękne miasto,
   tylko ludzie są . . .  "

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #123 dnia: 29 Maj 2013, 07:57:50 »
  Problem jest taki, że miasto to nie program komputerowy, jeżeli od jakiegoś czasu w miejscu ''A'' jest dwukierunkowa droga rowerowa, to ludzie się nauczyli, że jest to dwukierunkowa droga rowerowa.

  Teraz jeszcze w tym miejscu można wszystko pozmieniać , ale za kilka lat będzie ciężko, ludzi nie można sformatować na nowy algorytm. Trzeba będzie dostosowywać nowe rozwiązania do już istniejących, albo robić jakąś lokalną rewolucję.

Pozmieniać można zawsze, tylko grzebanie po 5 razy w tym samym miejscu powoduje, że nie ma potem kasy by coś zrobić w innym miejscu. A na rowery miasto żałuje kasy od zawsze, więc wolałbym by łączyli kolejne trasy rowerowe w system, a nie poprawiali coś, co ostatnio nawet nieźle działa.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #124 dnia: 05 Cze 2013, 16:39:08 »
Trochę jakby lepiej - kilka dni temu po raz pierwszy udało mi się przejechać tą ścieżką kiedy nie było na niej ani jednego  samochodu (i to dwa razy tego samego dnia), natomiast wczoraj stały dwie taksówki.



Nie wiem na ile to możliwe czy realne, ale moim zdaniem najlepiej byłoby ją zwęzić i zamienić na jednokierunkowy pas rowerowy (w stronę Koszykowej), odzyskane miejsce oddać pieszym, a ruch w stronę pl. Politechniki puścić na zasadach ogólnych.

Offline `L`

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie jeżdżę szybko. Jeżdżę dokładnie.
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #125 dnia: 05 Cze 2013, 21:22:57 »
Nie wiem na ile to możliwe czy realne, ale moim zdaniem najlepiej byłoby ją zwęzić i zamienić na jednokierunkowy pas rowerowy (w stronę Koszykowej), odzyskane miejsce oddać pieszym, a ruch w stronę pl. Politechniki puścić na zasadach ogólnych.

Pomysł fajny ale nie wiem czy to ma szansę realizacji bo mamy jednak ruch prawostronny. Gdyby od razu zrobiono projekt dobrze, to ścieżka byłaby po stronie kamienic i by grało.

Jest jeszcze jedno wyjście... Odwrócić kierunek ruchu na jezdni ;D
"governments will use whatever technology is available to them to combat their primary enemy - which is their own population" - Noam Chomsky

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #126 dnia: 06 Cze 2013, 09:05:41 »
Pomysł fajny ale nie wiem czy to ma szansę realizacji bo mamy jednak ruch prawostronny. Gdyby od razu zrobiono projekt dobrze, to ścieżka byłaby po stronie kamienic i by grało.

Albo byśmy narzekali, że ludzie z kamienic wyłażą wprost pod koła, że z bram auta wyjeżdżają pod koła, albo stoją przed bramą w poprzek ścieżki, a mieszkańcy kamienic zatrzymują się na jezdni i wysadzają swoich pasażerów wprost na ścieżkę. Albo, że lokale wystawiają "potykacze" i reklamy na ddr.

Trochę rozumiem projektanta, że poprowadził DDR po stronie muru, gdzie jednak ruch jest bardziej skanalizowany i rzadziej musi ddr przecinać. IMO to było mniejsze zło niż DDR przy kamienicach, gdzie też są wydziały PW, lokale itp. Po prawej jest mur i dwie bramy.

Problem jest moim zdaniem w czym innym - tam w ogóle nie powinno być DDR, a zwyczajne dopuszczenie ruchu rowerów pod prąd, może nawet bez kontrapasa. I wtedy problemu pieszych i parkujących w ogóle by nie było, A może nawet dałoby się wyznaczyć więcej miejsc parkingowych niż jest obecnie. Ale to już Inżynier Galas, Policja i inni fachowcy od bezpieczeństwa ślepo wierzący w separacje i wywalanie rowerów z jezdni jako lek na całe zło.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #127 dnia: 06 Cze 2013, 09:55:17 »
Z dwojga złego też wybieram ścieżkę po stronie politechniki. Natomiast nie jestem pewien czy ruch prawostronny byłby aż takim utrudnieniem przy ujednokierunkowieniu, bo pas ten jest teraz na poziomie chodnika, nie jezdni, i dopuszcza ruch w dwie strony. Przy zwężeniu problemem było skuteczne wyznaczenie chodnika na części 'rowergowego' asfaltu - seperator? No i oczywiście część rowerzystów jeździłaby i tak w dwie strony, szczególnie, ale tego i tak się nie uniknie.

Offline `L`

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie jeżdżę szybko. Jeżdżę dokładnie.
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #128 dnia: 06 Cze 2013, 12:09:07 »
Albo byśmy narzekali, że ludzie z kamienic wyłażą wprost pod koła, że z bram auta wyjeżdżają pod koła, albo stoją przed bramą w poprzek ścieżki, a mieszkańcy kamienic zatrzymują się na jezdni i wysadzają swoich pasażerów wprost na ścieżkę. Albo, że lokale wystawiają "potykacze" i reklamy na ddr.

No racja. Ale parking można chyba było po stronie PW zrobić - oddzielałby rowerzystów od jezdni. Na Marszałkowskiej działa to chyba nieźle?

rzadziej musi ddr przecinać. IMO to było mniejsze zło niż DDR przy kamienicach, gdzie też są wydziały PW, lokale itp.

Racja.

Problem jest moim zdaniem w czym innym - tam w ogóle nie powinno być DDR, a zwyczajne dopuszczenie ruchu

Racja. Zrobiono separację ale tylko połowicznie.
"governments will use whatever technology is available to them to combat their primary enemy - which is their own population" - Noam Chomsky

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #129 dnia: 08 Cze 2013, 11:07:52 »
Albo byśmy narzekali, że ludzie z kamienic wyłażą wprost pod koła, że z bram auta wyjeżdżają pod koła, albo stoją przed bramą w poprzek ścieżki, a mieszkańcy kamienic zatrzymują się na jezdni i wysadzają swoich pasażerów wprost na ścieżkę. Albo, że lokale wystawiają "potykacze" i reklamy na ddr.

No racja. Ale parking można chyba było po stronie PW zrobić - oddzielałby rowerzystów od jezdni.

W tej chwili jest tak, że jak ktoś idzie do kamienicy, to parkuje po stronie kamienicy i z ruchem rowerowym się nie krzyżuje. Po tym co Ty proponujesz mieszkaniec/student/interesant parkowałby auto pod murem Polibudy i potem przechodził w poprzek jezdni i drogi rowerowej/pasa. Miałbyś sporo potencjalnych kolizji, których nie masz dziś.

Z drugiej strony wtedy studenci z gmachu głównego nie musieliby od auta do budynku przekraczać ścieżki. Ale i tak uważam, że kierowców kończących podróż w kamienicach jest więcej niż tych co parkują i idą do budynku głównego PW.


Na Marszałkowskiej działa to chyba nieźle?

Masz na myśli DDR na Marszałkowskiej, którego 30cm zwykle zabierają przody zaparkowanych aut, a jak przyjedzie 6-metrowy busik lub chamerykańcki truck, albo dowolnie inne auto mające więcej niż 5m, to ładuje się nawet na całą szerokość ścieżki? Plus jest jeszcze podjazd do bramy przy Kebabie, gdzie też w kółko ktoś parkuje "na chwilę" w poprzek DDR.

To nazywasz dobrym działaniem?
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline `L`

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie jeżdżę szybko. Jeżdżę dokładnie.
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #130 dnia: 08 Cze 2013, 21:36:59 »
Na Marszałkowskiej działa to chyba nieźle?

Masz na myśli DDR na Marszałkowskiej, którego 30cm zwykle zabierają przody zaparkowanych aut, a jak przyjedzie 6-metrowy busik lub chamerykańcki truck, albo dowolnie inne auto mające więcej niż 5m, to ładuje się nawet na całą szerokość ścieżki? Plus jest jeszcze podjazd do bramy przy Kebabie, gdzie też w kółko ktoś parkuje "na chwilę" w poprzek DDR.

To nazywasz dobrym działaniem?

Nieźle != dobrze. Jeśli już koniecznie ma być ścieżka, to wolałbym 30 cm przodu samochodu blokujące wjazd innym samochodom niż sytuacje jakie, mimo niewątpliwej poprawy, zdarzają się wciąż jeszcze.

Chyba nie chcesz mnie przekonać, że nie ma rozwiązania optymalnego? Bo na pewno jest, choć może nie najłatwiejsze do znalezienia :) Czy da się lepiej? Na pewno i oczekiwałbym od ZTP choć cienia starań by zrobić coś dobrze, jeśli nie umieją najlepiej. 1 - Wiedeń - kontrapas, 2- Sewilla - (nie)groźna separacja
"governments will use whatever technology is available to them to combat their primary enemy - which is their own population" - Noam Chomsky