Warszawska Masa Krytyczna

Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne => Śródmieście, Wola => Wątek zaczęty przez: jolajola1 w 12 Wrz 2016, 13:59:12

Tytuł: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: jolajola1 w 12 Wrz 2016, 13:59:12
Zbieram "typy" na Przejazd Krawężnikowy w Śródmieściu.  Uszkodzenia nawierzchni, poprzeczne uskoki, za głębokie rynsztoki, wystające krawężniki, zapadliska w nawierzchni, złe wykonanie DDR.
Zbieram "typy" tu i na FB. Proszę o dokładny opis uszkodzenia/bubla i link do mapy góglowej.


ps.
Proszę o dokładne opisy, ponieważ wszystko wskazuje na to, że tym razem nie pojadę jako przedstawiciel Masy. Lekarz, ten co mi nogę zszywał, zabronił, nastraszył. Stąd potrzebny dokładny spis, żeby mógł ktoś za mnie i żeby nic nie umknęło....
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: mp0011 w 12 Wrz 2016, 14:19:58
http://goo.gl/OZIIRq

Przy rondzie koło Arkadii jest wystający ponad powierzchnię krawężnik, wgryzający się na kilkanaście cm wgłąb DdR... Jadąc od wiaduktu i skręcając w prawo można się o niego wyłożyć.


Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 12 Wrz 2016, 16:35:28
Hmmm... kiedy? Chętnie bym się dołączył.

Co do lokalizacji - mój typ to oczywiście niezawodna Świętokrzyska, włącznie z odnogami prowadzącymi na pasy w Emilii Plater.  Nie pamiętam, które dokładnie, ale jak jechałem, to na pewno rowerem telepało przy podjeżdzaniu z większą prędkością, co wskazuje, że mimo tysiąca poprawek wciąż nie jest tam dobrze.
Na pewno za wysoki krawężnik jest też na końcu ddr wzdłuż Ujazdowskich (na pl. Trzech Krzyży).

Nie wiem czy poprawili przejazdy rowerowe na Marszałkowskiej, z tego co pamietam to chyba jednak nie wszystkie, ale też nie bywam tam zbyt często. Może inni lepiej powiedzą.

Na pewno problem jest z nawierzchnią na Koszykowej, ale to już zgłaszałem do ZDM, a sama Koszykowa idzie zdaje się niedługo do frezowania, więc nie ma o co kruszyć kopii.


Szkoda, że zajmujemy się tylko krawężnikami - bo nawierzchnia DDR na Topiel, Browarnej i Kruczkowskiego (plus odcinek przez Park) woła o pomstę do nieba. Na Mariensztacie jest dodatkowo problem z betonowymi słupkami, które okresowo dziwnie "migrują" na środek ddr.
Podobnym problemem jest rondo Babka - nawierzchnia słaba, a czas przejazdu wokoło ronda taki, że rower sam zjeżdża na jezdnię z ddrki :D
Możnaby też poruszyć temat objazdu ddr wzdłuż Wisły (aktualnie zdaje się znowu nieciągły na Powiślu) i jego jakości. Temat o tyle istotny, że te Bulwary to będą dłupać jeszcze z 5 lat pewnie sądząc po tym jak im szybko idzie :P
Parkowanie na Śwętokrzyskiej, Noakowskiego czy pasach na Emilii Plater to też wracający temat. Zwłaszcza Noakowskiego to jest zdaje się temat dzielnicowy (choć mogę się mylić). Niech się nie wykręcają SM, tam wszedzie dawno powinny być słupki lub inne "fizyczne" bariery przeciw autom nielegalnie parkujących.
Wraca temat nawierzchni - na kilku ulicach w ramach remontu połozono bruk (np. Poznańska). Dobrze byłoby wiedzieć, czy chcą nam napsuć krwi także w innych miejscach.

Warto też zapytać jak (im) nie idzie wdrażanie kontraruchu, w tym projektów z Budżetu Obywatelskiego :D
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: jolajola1 w 12 Wrz 2016, 18:06:09
Raffi, litości, prosiłąm DOKŁADNE  opisy, z linkami lokalizacyjnymi - jestem uziemniona po piątkowym wypadeczku i nie pojadę w teren, szukać z enigmatycznego opisu

Po kolei - Świętokrzyska, KTÓRE przejazdy?

Ujazdowskie + plac 3xxx - nie ma wysokiego krawężnika, bo DDR kończy się na powierzchni chodnika
A przejazd 3xxx w poprzek Ujazdowskich w tym miejscu jest zrobiony bezrynsztokowo.... więc o które miejsce Tobie chodzi?

Marszałkowska - które uliczki? nazwy?
(tu dołożę swoje: dzioby parkujących, zakręty 90 stopni przy Koszykowej i plac konstytucji - ciągłość

Nawierzchnia Koszykowej? czy chodzi Ci o pasy?, cały odcinek do frezowania? od niepodległości do Raszyńskiej?

nie tylko krawężniki, nawierzchnia też, zapisuję więc DDR na Topiel, Browarnej i Kruczkowskiego (plus odcinek przez Park)
Mariensztat też

Rondo Babka - czy wszystkie rynsztoki? (bo na czas przejazdu/światła to ta impreza akurat nic nie załatwi)

reszta potem, z tym że generalna uwaga - my się zajmujemy infrastrukturą rowerową, a nie ulicami wykorzystywanymi przez rowerzystów

Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 12 Wrz 2016, 21:32:52
Po kolei - Świętokrzyska, KTÓRE przejazdy?

Mogę Ci podać w okolicach czwartku-piątku. Wtedy będę tam jechał i mogę wynotować dokładnie.


Ujazdowskie + plac 3xxx - nie ma wysokiego krawężnika, bo DDR kończy się na powierzchni chodnika
A przejazd 3xxx w poprzek Ujazdowskich w tym miejscu jest zrobiony bezrynsztokowo.... więc o które miejsce Tobie chodzi?

Kończy się na powierzchni chodnika jakieś 50-100cm od jezdni, ale to nie znaczy, że nie trzeba móc stamtąd zjechać na jezdnię lub wjechać na ddr z jezdni. To, że leniwi drogowcy spaprali i nie zrobili do końca nie usprawiedliwia partactwa z krawężnikiem, który ma tam z 2-3cm wysokości. Chodzi mi o południowo/wschodni narożnik skrzyżowania, koniec właściwej ddr. Bo wjazdu w poprzek Ujazdowskich to nie użyłem ani razu, nie wiem jak tam jest.

Marszałkowska - które uliczki? nazwy?
(tu dołożę swoje: dzioby parkujących, zakręty 90 stopni przy Koszykowej i plac konstytucji - ciągłość

Hoża i Wilcza? Jeżdżę tam rzadko, niech Ci ktoś jeszcze potwierdzi. Na pewno Nowogrodzka jest ok, Żurawia też.


Nawierzchnia Koszykowej? czy chodzi Ci o pasy?, cały odcinek do frezowania? od niepodległości do Raszyńskiej?

Głównie odcinek z sierżantami, Raszyńska do Lindleya. Ale - jak pisałem - ZDM już ma w planach frezowanie tamże.
Natomiast warto by powalczyć o poprawne namalowanie "sierżantów" (P-27), bo obecnie są zbyt blisko krawężnika i miejsc parkingowych - sugerują sposób jazdy, który jest niebezpieczny i prowadzą po największych dziurach.


nie tylko krawężniki, nawierzchnia też, zapisuję więc DDR na Topiel, Browarnej i Kruczkowskiego (plus odcinek przez Park)
Mariensztat też

Jak nawierzchnia też, to ddr na JP2 od Feminy do Babki. Do dupy jest i nawierzchnia, i geometria, i widoczność. Krawężniki być może też. Nie jeżdżę tam, niech ci jeszcze potwierdzą bywalcy.


Rondo Babka - czy wszystkie rynsztoki? (bo na czas przejazdu/światła to ta impreza akurat nic nie załatwi)

reszta potem, z tym że generalna uwaga - my się zajmujemy infrastrukturą rowerową, a nie ulicami wykorzystywanymi przez rowerzystów

Rynsztoki, ale o sygnalizacji też bym napomnkął. Albo nawet więcej niż napomknął. Po pierwsze dlatego, by wiedzieli i nie mogli mówić, że nikt im nie narzekał na to. Po drugie to wstyd by przejazd przez jedno skrzyżowanie trwał 10 minut, a tak tam bywa w niektórych relacjach! Po trzecie dlatego, że ruch rowerów tam rośnie i momentami już rowery nie mieszczą się na wysepkach. A po czwarte dlatego, że wysepki te są tak krótkie, że na niektórych normalny rower nie mieści się i musi wystawać na jezdnie - tymczasem czerwone są tam tak ustawione, że nie ma możliwości by na tych wysepkach trafić na zielone i nie stać.
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: jolajola1 w 12 Wrz 2016, 23:47:45
NO NIE!
Cytuj
Mogę Ci podać w okolicach czwartku-piątku. Wtedy będę tam jechał i mogę wynotować dokładnie.
na środę, połówkę czasu pracowego w urzędach, czyli najpóźniej do 14, muszę przesłać gotową mapę z opisami.. więc na nic mi/nam się nie przydasz

więc ogarnę Marszałkowską innymi Masowymi rowerzystami
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: kaczor1 w 13 Wrz 2016, 10:04:30
Miodowa, zakończenie pasa rowerowego w kierunku starówki, zakłębienie w asfalcie w którym podczas opadów zbiera się woda.
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7500754.96818752&Y=5790350.795385042&S=13&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3

edit:
Waryńskiego/Pole Mokotowskie krzewy przy pomniku Jazdy Polskiej ograniczają widoczność przy skręcaniu z Waryńskiego w główną aleje parkową. Wymagana zamiana krzewów na niskopienne, lub inną roślinność (może jakieś kwiaty?) - nasadzenia ZOM robi na jesieni.
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501008.376594263&Y=5786983.010526282&S=12&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3 (http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501008.376594263&Y=5786983.010526282&S=12&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3)
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 13 Wrz 2016, 10:09:11
Miodowa, zakończenie pasa rowerowego w kierunku starówki, zakłębienie w asfalcie w którym podczas opadów zbiera się woda.

Warto? Wiadomo, że ulica i tak idzie do przebudowy i to się zmieni wszystko tam.
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: kaczor1 w 13 Wrz 2016, 10:13:15
Miodowa, zakończenie pasa rowerowego w kierunku starówki, zakłębienie w asfalcie w którym podczas opadów zbiera się woda.

Warto? Wiadomo, że ulica i tak idzie do przebudowy i to się zmieni wszystko tam.

Wiem, ale myślę, że warto niezależnie od przebudowy. Cały wylot z pasa jest zalany wodą - mi to nie przeszkadza, bo wyjeżdżam sobie do lewej krawędzi jezdni, ale część rowerzystów zjeżdża na chodnik (nigdy nie wiadomo co jest pod lustrem wody)


Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 13 Wrz 2016, 10:29:27
Ostry zakręt ze słupkiem przy Pawiaku
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7499352.596736685&Y=5790263.241006703&S=13&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: kaczor1 w 13 Wrz 2016, 10:59:42
To co prawda nie uszkodzona nawierzchnia, ale:
Brak miejsca na akumulacje rowerzystów - konieczna zmiana cyklu świateł.
Prac na Rozdrożu.

http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501717.307572213&Y=5787266.832383945&S=13&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3 (http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501717.307572213&Y=5787266.832383945&S=13&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3)
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: oelka w 13 Wrz 2016, 11:18:44
Wszystkie krawężniki na przejazdach na skrzyżowaniu Nowowiejskiej i Waryńskiego. Może nie wystają jakoś szczególnie, ale rynsztoki z łupanej kostki kamiennej dają się odczuć.
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: jolajola1 w 13 Wrz 2016, 16:05:38
Raffi, koniec DDR Ujazdowskich na placu 3xxx jest prawie gładki   :P  żadne tam 2 czy 3 cm, 1 cm w najwyższym miejscu jest


Marszałkowska, przedeptałam dziś pieszo Wspólną i Hożą, wydawało mi się ok. Czy może ktoś dokładnie obejrzeć pozostałe przejazdy Marszałkowskiej?
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: kaczor1 w 13 Wrz 2016, 16:46:29
Raffi, koniec DDR Ujazdowskich na placu 3xxx jest prawie gładki   :P  żadne tam 2 czy 3 cm, 1 cm w najwyższym miejscu jest
...
chodzi o to jak się domyślam https://goo.gl/maps/3DaAemCZYWy (https://goo.gl/maps/3DaAemCZYWy)
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: jolajola1 w 13 Wrz 2016, 18:15:31
Czy może ktoś jutro sprawdzić to miejsce?
wylot Dawidowskiego na Słomińskiego
tam jeszcze wczesnym latem było zapadlisko + wystający krawężnik, a wieczorem akurat w to miejsce pada cień wiaduktu... ale może naprawione w ciągu ostatnich dwóch miesięcy, bo zgłaszałam

https://www.google.pl/maps/place/Balonowa,+Warszawa/@52.2579435,20.995387,3a,75y,113.32h,79.65t/data=!3m7!1e1!3m5!1s_wMvo4kUk_fXkVw05aNjAg!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D_wMvo4kUk_fXkVw05aNjAg%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D178.33511%26pitch%3D0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x4719332d39405ccb:0x5bd00fb3828c0bb6!8m2!3d52.1941149!4d20.9992801 (https://www.google.pl/maps/place/Balonowa,+Warszawa/@52.2579435,20.995387,3a,75y,113.32h,79.65t/data=!3m7!1e1!3m5!1s_wMvo4kUk_fXkVw05aNjAg!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D_wMvo4kUk_fXkVw05aNjAg%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D178.33511%26pitch%3D0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x4719332d39405ccb:0x5bd00fb3828c0bb6!8m2!3d52.1941149!4d20.9992801)
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: kaczor1 w 13 Wrz 2016, 20:31:41
Armii Ludowej kładka
Uszkodzone kratki odwodnienia liniowego
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501544.838526231&Y=5787247.948472465&S=12&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3 (http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501544.838526231&Y=5787247.948472465&S=12&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3)

Amii Ludowej/Marszałkowska
Uskok jezdnia/Torowisko - chyba normatywny (1cm) nie nie przyjemny
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501310.295162027&Y=5787159.912032044&S=12&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3 (http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501310.295162027&Y=5787159.912032044&S=12&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3)

Mniej więcej w tym miejscu "kopczyk kreta" na ddr (Armii Ludowej)
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501471.551992805&Y=5787215.075361358&S=12&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3 (http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501471.551992805&Y=5787215.075361358&S=12&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3)

Plac na Rozdrożu
Brak wypełnienia nawierzchni przy słupie sygnalizacji
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501717.107953402&Y=5787264.649624957&S=13&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3 (http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501717.107953402&Y=5787264.649624957&S=13&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3)

Plac na Rozdrożu
Wykruszenia przy krawężniku.
Powinno się ustawić znak A-7 (dla kierowców) przed przejazdem dla rowerów
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501752.69384379&Y=5787359.104367482&S=13&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3 (http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501752.69384379&Y=5787359.104367482&S=13&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3)

Ujazdowskie całe
Czarne słupki w osi DDR powinny być oznaczone pomarańczową taśmą odblaskową
Konieczność likwidacji "czasowych" zabruków.

Zakończenie DDR na Ujazdowskich Raffi ma racje, jest tam uskok w miejscu gdzie większość rowerzystów włącza się do ruchu, czyli zaraz obok przejścia dla pieszych (nie ma tam przejazdu tylko znak koniec DDR)
https://goo.gl/maps/3DaAemCZYWy (https://goo.gl/maps/3DaAemCZYWy)
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: jolajola1 w 13 Wrz 2016, 21:06:44
Kaczor, uściślij, proszę

Rozdroże "Brak wypełnienia nawierzchni przy słupie sygnalizacji" - przy DOKŁADNIE którym słupie? na "serku" ?

cyt :Mniej więcej w tym miejscu "kopczyk kreta" na ddr (Armii Ludowej)... GDZIE ten kopczyk kreta dokładnie jest i co to znaczy?  kretowisko spod asfaltu? na wysokości którego budynku?
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 13 Wrz 2016, 21:21:05
Czarne słupki w osi DDR powinny być oznaczone pomarańczową taśmą odblaskową

Tutaj akurat ZDM szykuje się do wdrażania dość ciekawego rozwiązania. Zaprojektowano dwa nowe rodzaje słupków,  podobnych do obu rodzajów aktualnie wykorzystywanych czarnych wzorów ("Syrenki" i "Gamdzyki"). Różnią się materiałem ciut miększym niż żeliwo (przy okazji nierdzewnym i rzekomo nie wymagającym malowania), a ich wygląd to efekt kompromisu pomiędzy estetyką, możliwościami prawnymi (zastrzeżone wzory słupków i patenty) oraz potrzebami rowerzystów i osób niepełnosprawnych (np. niedowidzących). Uczestniczyłem w pracach nad tym projektem jako konsultant - nie wszystko jest w 100% po mojej myśli, ale na pewno jest lepiej niż obecnie (czarne słupki z malowaną na żółto kulką na szczycie, nieodblaskowe i niewidoczne). Pilotażowo radziłem by nowe słupki przetestować właśnie na Ujazdowskich, bo jest tam ciemno pod gałęziami i jest spora presja na nielegalne parkowanie.
To było już ładnych kilka miesięcy temu, nie wiem czy nie rok, więc możliwe, że zdążyli już się z tym ogarnąć i wykon w terenie też będzie już całkiem niedługo.


Konieczność likwidacji "czasowych" zabruków.

Oczywiście masz rację, że zabruki wkurzają. Ale to jest generalnie szerszy temat niż same ddr i dzielnica śródmieście. Problem jest systemowy i wymaga decyzji politycznych - na jak długo można pozwolić tzw. gestorom sieci kłaść nawierzchnie tymczasowe i z czego powinny być. A także  - kto powinien to kontrolować (wydaje się, że obecnie kontroli brak) i jak karać, gdy gestor zawali wszystkie terminy. Generalnie pewne jest, że zabruków nie wyeliminujemy. One mają swój sens (pomagają podbudowie "się ułożyć" po rozkopaniu i sprawiają, że nawierzchnia docelowa jest potem równiejsza. Do tego ograniczają koszty, bo zamiast łatać po każdej dziurce oddzielnie można np. raz na miesiąc zamówić większą partię asfaltu, wypożyczyć sprzęt (zamiast łatać "z łopaty") i zrobić 20 miejsc, co jest tańsze i skuteczniejsze.
Pytanie tylko gdzie powinny się spotkać interesy gestorów z interesami użytkowników. Bo wydaje się, że obecnie nie spotykają się tam, gdzie powinny i zabruki trwają za długo. Ale to pytanie polityczne, o kasę i priorytety w inwestycjach miejskich, odpowiedź nie jest łatwa.
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: jolajola1 w 13 Wrz 2016, 21:27:47
dla informacji - spisane i zaznaczone na mapie wszystko, co powyżej
Kaczor, proszę odpisz tu do jutra do 14 to buble przy AL

ewentualnie zaznacz na tej mapie, punktowo, nie odcinkowo
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1VQMc4e3PRyVg_3XGEqUF5FgcKTk (https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1VQMc4e3PRyVg_3XGEqUF5FgcKTk)
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: kaczor1 w 13 Wrz 2016, 21:52:50
Kaczor, uściślij, proszę

Rozdroże "Brak wypełnienia nawierzchni przy słupie sygnalizacji" - przy DOKŁADNIE którym słupie? na "serku" ?
Tak
https://goo.gl/maps/iu1zJhKgopn (https://goo.gl/maps/iu1zJhKgopn)

cyt :Mniej więcej w tym miejscu "kopczyk kreta" na ddr (Armii Ludowej)... GDZIE ten kopczyk kreta dokładnie jest i co to znaczy?  kretowisko spod asfaltu? na wysokości którego budynku?
Jolu nie pamiętam numeru budynku. To jest mniej więcej w połowie  odcinka pomiędzy Marszałkowską a kładką. Nie wiedziałem jak to nazwać. Wygląda jak by kret wylazł z asfaltu :) czyli taka dziura, której krawędzie są do góry. Nie jest to duże, ale bez problemu da się zauważyć.
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 13 Wrz 2016, 21:59:13
Jeszcze tylko dopiszę, że nowe słupki, o których pisałem właśnie się pojawiły "na mieście". Co prawda nie na Ujazdowskich, a na Krasińskiego, ale jak ktoś chce to można pojechać, obejrzeć, pomacać, przetestować.

https://www.facebook.com/PelnomocnikRowerowyWarszawa/photos/ms.c.eJwzNLA0NrIwNTc0MTA3NjW11DOECRiYmxgYGZkhBIB8MwtLIwACAAoj.bps.a.1093285684073562.1073741962.400889316646539/1093285710740226/?type=3&theater
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: kaczor1 w 13 Wrz 2016, 22:03:54
Czarne słupki w osi DDR powinny być oznaczone pomarańczową taśmą odblaskową

Tutaj akurat ZDM szykuje się do wdrażania dość ciekawego rozwiązania.
Tak wiem.
I ciszy mnie to, zwłaszcza w kontekście wielu pism, które w tym temacie wysyłałem - sam bym się na słupek na ujazdowskich kiedyś nadział, pomimo że wiedziałem że tam są. Czarne na czarnym jest słabe więc cieszy fakt, że urząd dostrzegł problem i coś próbuje z tym robić

Konieczność likwidacji "czasowych" zabruków.

Oczywiście masz rację, że zabruki wkurzają. Ale to jest generalnie szerszy temat niż same ddr i dzielnica śródmieście. Problem jest systemowy i wymaga decyzji politycznych - na jak długo można pozwolić tzw. gestorom sieci kłaść nawierzchnie tymczasowe i z czego powinny być.
Temat znam od drugiej strony. Często nie można znaleźć  wykonawcy, który chce przyjechać do takiej malej roboty. Myślę, że dobrym rozwiązaniem było by, aby to władający drogą odtwarzał docelową nawierzchnie, a gestor sieci ponosił z tego tytułu opłatę. Nie wiem natomiast, czy przepisy pozwalają na takie rozwiązanie.

Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: mp0011 w 13 Wrz 2016, 22:48:59
A propos słupków na Al. Ujazdowskich...

Dziś spędziłem poranek na komendzie na Waliców, w charakterze sprawcy najechania na któryś z nich, około 2 w nocy. Słupek był bez elementów odblaskowych, bez linii krawędziowej, czyli znajdował się w skrajni.

Został mi postawiony zarzut z Art 3, czyli niezachowanie należytej ostrożności i zaproponowany mandat w wysokości 200pln. Policja sprawdza w ZDM czy słupek nie został uszkodzony, gdyż według nich powinienem pokryć ewentualne uszkodzenia (dobrze, że mam OC ;) ). Mandatu odmówiłem, czekam na rozprawę - z możliwą grzywną do 3000pln. Żyć, nie umierać...
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 14 Wrz 2016, 09:01:44
Pamiętaj, że jako sprawca masz możliwość odmówić zeznań policji, a jako podejrzany możesz wyłącznie nic nie pamiętać. Policja czasem celowo przesłuchuje jako świadka, by zarzuty postawić dopiero potem - na podstawie Twoich zeznań. Trzeba na to uważać.

Pierwszy wyrok zapewne będzie nakazowy, pewnie nie będą Cię nawet wzywali by wysłuchać twoich racji. Co za tym idzie, najpewniej będzie nie po twojej myśli. Bedziesz się musiał odwołać, do czego zdaje się potrzebny jest już prawnik. Tyle w najbliższych miesiącach.

Napisz na PW, chciałbym być bliżej tej sprawy, może uda mi się coś pomóc.
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 14 Wrz 2016, 09:06:11
A propos słupków na Al. Ujazdowskich...

Dziś spędziłem poranek na komendzie na Waliców, w charakterze sprawcy najechania na któryś z nich, około 2 w nocy. Słupek był bez elementów odblaskowych, bez linii krawędziowej, czyli znajdował się w skrajni.

Został mi postawiony zarzut z Art 3, czyli niezachowanie należytej ostrożności i zaproponowany mandat w wysokości 200pln. Policja sprawdza w ZDM czy słupek nie został uszkodzony, gdyż według nich powinienem pokryć ewentualne uszkodzenia (dobrze, że mam OC ;) ). Mandatu odmówiłem, czekam na rozprawę - z możliwą grzywną do 3000pln. Żyć, nie umierać...

Dlaczego poszedłeś na Waliców? Złapali cię na gorącym uczynku czy chciałeś odszkodowanie od ZDM i musiałeś mieć papier z Policji?
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: mp0011 w 14 Wrz 2016, 11:00:39
Na Waliców byłem, ponieważ mnie wezwali telefonicznie dzień wcześniej, nie mówiąc w jakim charakterze.  Zrobili to po tym, jak napisałem uprzejmą prośbę o zabezpieczenie monitoringu w związku ze zdarzeniem. Na nagraniu tak na prawdę nic konkretnego i obciążającego nie widać, więc cało oskarżenie opiera się na moich własnych słowach, które jednak protokołowane nie były...

I tak, wystąpiłem do ZDM o pokrycie szkód materialnych i to ZDM tego wymagał...
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: vit w 14 Wrz 2016, 12:18:23
Pierwszy wyrok zapewne będzie nakazowy, pewnie nie będą Cię nawet wzywali by wysłuchać twoich racji. Co za tym idzie, najpewniej będzie nie po twojej myśli. Bedziesz się musiał odwołać, do czego zdaje się potrzebny jest już prawnik. Tyle w najbliższych miesiącach.
Do samego odwołania od trybu nakazowego prawnik potrzebny nie jest. Wzory pism jak internet szeroki i głęboki czy długi i szeroki.
Potem sprawa, tak za pół roku, ale podejście w postępowaniu nakazowym jest proste: bez czytania skazać. Wartość skazania = mandat + 100.
O całej reszcie będę coś wiedział w połowie października ;) , zobaczymy czy z tarczą czy na... , czy będzie apelacja czy nie.
Na pierwszy strzał idę bez prawnika.
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: jolajola1 w 14 Wrz 2016, 14:58:44
wracając do ad_remu   :P
Koszykowa, a więc i jej nawierzchnia, nie jest na Śródmieściu
na Mariensztacie słupki już nie migrują, bo (podobno) zostały usunięte

Spis przygotowany na przejazd:


OBSZAR - ARKADIA, JPII, GDAŃSKI
Rondo Babki Radosława, DDR po zachodniej stronie wiaduktu, wlot JPII w rondo
wystający ponad powierzchnię krawężnik, wgryzający się na kilkanaście cm wgłąb DdR... Jadąc od wiaduktu i skręcając w prawo można się o niego wyłożyć.
Rondo Babka - wszystkie rynsztoki z poziomicą.
Rynsztoki, ale o sygnalizacji to nawet więcej niż napomknąć. Po pierwsze dlatego, by wiedzieli i nie mogli mówić, że nikt im nie narzekał na to. Po drugie to wstyd by przejazd przez jedno skrzyżowanie trwał 10 minut, a tak tam bywa w niektórych relacjach! Po trzecie dlatego, że ruch rowerów tam rośnie i momentami już rowery nie mieszczą się na wysepkach. A po czwarte dlatego, że wysepki te są tak krótkie, że na niektórych normalny rower nie mieści się i musi wystawać na jezdnie - tymczasem czerwone są tam tak ustawione, że nie ma możliwości by na tych wysepkach trafić na zielone i nie stać.

wjazd do Arkadii za przystankiem ?Radosława 09?, przebudowa geometrii, by wymusić redukcję prędkości na autkach, wypadki 

DDR na JP2 od Feminy do Babki. i nawierzchnia, i geometria, i widoczność. Krawężniki też. Obietnica ZDM z zimy, że będzie robione? Uściślić

Wylot Dzielnej na JPII, ostry zakręt ze słupkiem przy Pawiaku

wylot Dawidowskiego na Słomińskiego
wczesnym latem było zapadlisko + wystający krawężnik, a wieczorem akurat w to miejsce pada cień wiaduktu... ale może naprawione w ciągu ostatnich dwóch miesięcy, bo zgłaszane

Anielewicza, jak w relacji na wschód wjechać na DDR przy Polin? + nieciągłość, brak przejazdu przez Andersa, + malowanie na Wałowej
DDR Karmelicka od parku Polin + przejazd przez Stawki




OBSZAR - DÓŁ
nawierzchnia DDR na Topiel, Browarnej i Kruczkowskiego (plus odcinek przez Park) woła o pomstę do nieba.

nowy NSR między Podwalem a fontannami, zachodnia strona Wisłostrady, krawężnikowy uskok wzdłużny ZA WYSOKI


OBSZAR - CENTRUM-ZACHÓD
Marszałkowska cała
- przejazdy przez uliczki obejrzeć po drodze (Wspólna i Hoża są ok., inne nie wiem)
- dzioby parkujących samochodów wystają na DDR
- praktycznie wszystkie słupki na Marszałkowskiej niezgodnie z zarządzeniem 5523/2010. Powinny być trzy dwa na brzegach poza skrajnią i jeden środkowy oznakowany liniami krawędziowymi. Są natomiast dwa na brzegach i to w skrajni. W skrajnię wchodzą też sztyce znaków i miejscami maszty sygnalizatorów.
- zakręty 2 x 90 stopni przy Koszykowej

Plac Konstytucji ? brak ciągłości między DDR Marszałkowskiej a Waryńskiego, między przystankiem Konstytucji 01 a końcem DDR na płn od Śniadeckich
może patrony rowerowe wbić!

Waryńskiego#Nowowiejska, obejść całe skrzyżowanie z poziomicą, rynsztoki głębokie, ślady zalegania wody,  jak ma wyglądać droga w relacji na wschód ? zeszlifować krawężnik na zjeździe ?bramowym? za znakiem ?nie dotyczy roweru? na Nowowiejskiej

Rondo Jazdy Polskiej - przystanek autobusowy(kier Dw. Zachodni) wygrodzenia sobie, wiata sobie, wymalowane przejścia dla pieszych sobie.

Waryńskiego/Pole Mokotowskie krzewy przy pomniku Jazdy Polskiej ograniczają widoczność przy skręcaniu z Waryńskiego w główną aleje parkową. Wymagana zamiana krzewów na niskopienne, lub inną roślinność (może jakieś kwiaty?) - nasadzenia ZOM robi na jesieni.

Armii Ludowej kładka uszkodzone kratki odwodnienia liniowego
Amii Ludowej/Marszałkowska  uskok jezdnia/torowisko - chyba normatywny (1cm) ale bardzo nieprzyjemny
mniej więcej w połowie  odcinka pomiędzy Marszałkowską a kładką "kopczyk kreta" na DDR (Armii Ludowej)

Plac na Rozdrożu.
- Brak miejsca na akumulację rowerzystów - konieczna zmiana cyklu świateł. Przy płn-wsch wyjściu z tunelu, na ?serku?
- przy pomniku Dmowskiego odchodząca płatami farba z DDR-a.
- brak wypełnienia nawierzchni przy słupie sygnalizacji (też na serku)
wyjazd z TŁ na Rozdroże - Wykruszenia przy krawężniku. Ustawić znak A-7 (dla kierowców) przed przejazdem dla rowerów

Ujazdowskie całe
Czarne słupki w osi DDR powinny być oznaczone pomarańczową taśmą odblaskową
Konieczność likwidacji "czasowych" zabruków.

Krawężnik za wysoki na końcu DDR Ujazdowskich plac 3+++, tam gdzie DDR kończy się na powierzchni chodnika, jakoś trzeba zjechać na jezdnię, uskok w miejscu gdzie większość rowerzystów włącza się do ruchu, czyli zaraz obok przejścia dla pieszych (nie ma tam przejazdu tylko znak koniec DDR) ?Rozwiązanie systemowe?....


OBSZAR - CENTRALNE CENTRUM
Świętokrzyska,
rynsztoki! wszystkie, włącznie z odnogami prowadzącymi na pasy w Emilii Plater. Przejechać całość x2. Północna strona od Nowego Światu do ONZ, objechać całe rondo z poziomicą.
Południowa strona, do ONZ do placu Powstania, w tej relacji oprócz rynsztoków ? parkowanie nielegalne przed wlotem Mariańskiej, zasłaniają, wypadki, donice gęściej lub słupki oraz blendy rowerowe przy Jasnej i Powstańców, nieprawidłowe, bo dotyczą tylko przejazdów rowerowych oraz źle ustawione czasy świecenia

rondo ONZ, rynsztoki,
wskazanie od rowerzysty ?Wystający krawężnik przecinający DDR.? Przejazd przez płn JPII, zach, pod kamienicą Twarda 28, tą zaślepioną

Miodowa, zakończenie pasa rowerowego w kierunku starówki, zakłębienie w asfalcie w którym podczas opadów zbiera się woda. Wiadomo, że ulica i tak idzie do przebudowy i to się zmieni wszystko tam - warto niezależnie od przebudowy. Cały wylot z pasa jest zalany wodą - mi to nie przeszkadza, bo wyjeżdżam sobie do lewej krawędzi jezdni, ale część rowerzystów zjeżdża na chodnik (nigdy nie wiadomo co jest pod lustrem wody)

Parkowanie na Śwętokrzyskiej, Noakowskiego czy pasach na Emilii Plater Niech się nie wykręcają SM, tam wszedzie dawno powinny być słupki lub inne "fizyczne" bariery przeciw autom nielegalnie parkujących.
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: mp0011 w 14 Wrz 2016, 17:43:43
Czy jest szansa, przy okazji takiego przejazdu, weryfikacji sensowności stosowania C-13/C-16 z poziomą kreską w niektórych miejscach? Być może da się miejscami zamiast tego zaproponować C-16 + T-22?
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: jolajola1 w 14 Wrz 2016, 18:07:52
tak, przynajmniej można spytać, zaproponować
tylko musiałabym dostać dokładną listę miejsc, gdzie taka potrzeba jest - w takiej kolejności, jak te uwagi napisane przeze mnie powyżej
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: mp0011 w 14 Wrz 2016, 18:21:38
Po Śródmieściu jeżdżę akurat mało, więc tylko dwa przykłady które znam i gdzie to miało by sens:

1) Wybrzeże Kościuszkowskie od CNK do Wisłostrady.
Ruch teraz jest tam niewielki, za to na CPR najczęściej czekają jakieś wycieczki dzieciaków wysiadające z autokarów; ostatnio też jakiś ogródek restauracyjny powstał. Nie ma sensu zmuszać rowerzystów do jazdy tamtędy, chyba że ktoś chce - to będzie mógł (są przejazdy...). I tak większość jeździ jezdnią nielegalnie.

2) Topiel - od Zajęczej do Oboźnej, tam, gdzie mieszkańcy nie chcą się zgodzić na DdR bo potrzebne są miejsca parkingowe i zieleń. Zmniejszy to ruch rowerowy tam (część szybkich rowerzystów pojedzie legalnie jezdnią), oraz da pozostałym rowerzystom wyraźny znak, że są tam tylko gościnnie...

Przy okazji wyjazdu kontrapasu z Oboźnej w Topiel - czy namalowana strzałka na tym pasie nakazuje jazdę z niego tylko prosto?
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 15 Wrz 2016, 00:25:20
http://miastadlarowerow.pl/index_wiadomosci.php?dzial=2&kat=9&art=135
Niedasie
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: mp0011 w 15 Wrz 2016, 01:01:34
http://www.zm.org.pl/download/rower/opinia_gddkia_c16t22.pdf
punkt 3.3 - tabliczka z tekstem: "dopuszczony ruch rowerowy"?

Pełno jest tego w miejscowościach pod Warszawą (Marki, Zielonka, Ząbki, Wołomin z tego co widziałem)...
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 15 Wrz 2016, 10:48:39
http://www.zm.org.pl/download/rower/opinia_gddkia_c16t22.pdf
punkt 3.3 - tabliczka z tekstem: "dopuszczony ruch rowerowy"?

Pełno jest tego w miejscowościach pod Warszawą (Marki, Zielonka, Ząbki, Wołomin z tego co widziałem)...
Nie po to Pan Puchalski wyrzucił za pomocą zeszłorocznych rozporządzeń taką możliwość, aby teraz wprowadzać to na swoich ulicach! :)
Jeśli w 2011 Marcin Hyła mówił że się da, a w 2015 się nie da, to znaczy że w 2016 ŚIENIEDA.
Pan Puchalski uważa że danie takiej możliwości skończy się obstawieniem wszystkich chodników takimi znakami. Racje Marcina Hyły możesz przeczytać w linku. Przy czym żaden z podanych przez ciebie przykładów nie jest podobny do tego opisanego w dokumencie czy w linku. Kombinacja C-16+ T-22 jest przeznaczona dla dróg krajowych , gdzie nie ma miejsca na CPR. W podanych przez Ciebie przypadkach jest miejsce na DDR i nie jest prowadzony ruch szybki ani ciężki.
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 15 Wrz 2016, 12:08:11
Kombinacja C-16+ T-22 jest przeznaczona dla dróg krajowych , gdzie nie ma miejsca na CPR.

Kombinacja jest dla rozwiązań tymczasowych, gdzie lepiej zrobić substandard niż nie robić nic i czekać wiele lat aż będzie kasa lub możliwości techniczne. W KRK stosują to np. na niektórych chodnikach w Hucie, gdzie ruch pieszy znikomy, a jezdnie ruchliwe, szybkie i pełne ciężkiego ruchu (autobusy, ciężarówki).
Chodzi zwłaszcza o tzw. wąskie gardła jak np. wąski chodnik w tunelu (np. Radzymińska miała problem zanim PKP nie przebudowała wiaduktów i nie rozsunęła przyczółków), na moście jakimś (tymczasowo byłoby to niezłe na Poniatowski), albo w innym miejscu, gdzie brakuje miejsca i nie ma z czego ciąć. Takie łaczniki zwykle mają <100m, nie ma tam dużego ruchu pieszego, za to znacząco poprawiłaby się spójność sieci i zmniejszyło łapanie za jeżdżenie chodnikami.

Z tymi krajówkami to się "utarło" zapewne dlatego, że rozwiązanie to stosuje często GDDKiA. Oni to mają zdaje się w swoich standardach, które zresztą robił zdaje się Marcin Hyła i Olek Buczyński.


Pan Puchalski uważa że danie takiej możliwości skończy się obstawieniem wszystkich chodników takimi znakami.

Puchalski trochę racji ma, bo to faktycznie jest miecz obusieczny, a część dzielnic pewnie chciałaby łatwo i tanio "odfajkować" sobie problem rowerów w ten sposób. Ale po to jest Inżynier Ruchu, po to jest Pełnomocnik rowerowy, po to są rowerzyści, by pilnować by tym narzędziem pracowano, a nie robiono rowerzystom krzywdę.
Widocznie Puchalski ma jeszcze mniejszą wiarę w instytucje warszawskiego Ratusza niż my :P

Moim skromnym zdaniem byli by w stanie to ogranąć, gdyby chcieli. Choć na poczatku pewnie parę awantur na radach technicznych by się odbyło.
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 15 Wrz 2016, 13:31:21

Puchalski trochę racji ma, bo to faktycznie jest miecz obusieczny, a część dzielnic pewnie chciałaby łatwo i tanio "odfajkować" sobie problem rowerów w ten sposób. Ale po to jest Inżynier Ruchu, po to jest Pełnomocnik rowerowy, po to są rowerzyści, by pilnować by tym narzędziem pracowano, a nie robiono rowerzystom krzywdę.
Widocznie Puchalski ma jeszcze mniejszą wiarę w instytucje warszawskiego Ratusza niż my :P
Nie twierdziłem, że nie ma racji . Nie martwiłbym się tu akurat o Warszawę tylko o mniejsze miasta. Taka np Łódź osierżantowała bez sensu pół centrum.
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: mp0011 w 15 Wrz 2016, 13:56:30
Opinia dotyczy dróg krajowych, bo nimi zajmuje się GDDKiA. Ale jeżeli nie jest niezgodna z prawem i im pasuje, to można ją zastosować i gdzie indziej.

Kombinacja jest dla rozwiązań tymczasowych, gdzie lepiej zrobić substandard niż nie robić nic i czekać wiele lat aż będzie kasa lub możliwości techniczne. (...) Część dzielnic pewnie chciałaby łatwo i tanio "odfajkować" sobie problem rowerów w ten sposób

Osobiście wolę substandard którym ja nie muszę jeździć ale inni jak chcą to mogą, niż substandard którym wszyscy muszą... Dla mnie substandardem (i do tego niezgodnym z prawem, niewygodnym i niebezpiecznym) są CpR w miejscach do tego nieprzystosowanych i nie zapewniających bezpieczeństwa, lub gdzie ustalone maksima ruchu pieszego i rowerowego, są przekroczone.

Np. tu: https://goo.gl/B86wim jaki jest sens zmuszać rowerzystę jazdy tamtędy? Czy umieszczenie tam CpR jest zgodne z prawem?

Jedyna różnica między kiepskim CpR a C-16+T-22 jest taka, że ten drugi mogę legalnie olać.

Zresztą... Ale to już na inną dyskusję - uważam, że każdy DdR czy CpR, z którego nie da się wyjechać w prosty sposób na jezdnię obok której się znajduje zanim skręci gdzieś w osiedle lub zniknie, albo jest w inny sposób niebezpieczny lub niewygodny, powinien być odpowiednio oznakowany i nieobowiązkowy. Przykładowo - Wołoska od Racławickiej w stronę Centrum. Jest CpR po prawej, więc skręcam w niego jako przykładny i praworządny obywatel. Po niecałych 200m, ciąg ten kończy się na ul. Wiktorskiej, która jest jednokierunkowa i prowadzi w kierunku od Wołoskiej. Co mam zrobić? Skręcić w nią bez sensu? Jechać chodnikiem? Włączyć się w Wołoską przez obszar wyłączony z ruchu? A starczyło by na początku tego ciągu dodać tabliczkę: [ za 200m nakaz skrętu w prawo ] + żółtą [ objazd jezdnią ] i bym sobie legalnie objechał...
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: vit w 15 Wrz 2016, 14:15:55
Kombinacja jest dla rozwiązań tymczasowych, gdzie lepiej zrobić substandard niż nie robić nic i czekać wiele lat aż będzie kasa lub możliwości techniczne. (...) Część dzielnic pewnie chciałaby łatwo i tanio "odfajkować" sobie problem rowerów w ten sposób

Osobiście wolę substandard którym ja nie muszę jeździć ale inni jak chcą to mogą, niż substandard którym wszyscy muszą... Dla mnie substandardem (i do tego niezgodnym z prawem, niewygodnym i niebezpiecznym) są CpR w miejscach do tego nieprzystosowanych i nie zapewniających bezpieczeństwa, lub gdzie ustalone maksima ruchu pieszego i rowerowego, są przekroczone.

Jedyna różnica między kiepskim CpR a C-16+T-22 jest taka, że ten drugi mogę legalnie olać.

Zresztą... Ale to już na inną dyskusję - uważam, że każdy DdR czy CpR, z którego nie da się wyjechać w prosty sposób na jezdnię obok której się znajduje zanim skręci gdzieś w osiedle lub zniknie, albo jest w inny sposób niebezpieczny lub niewygodny, powinien być odpowiednio oznakowany i nieobowiązkowy. (...)
Co mam zrobić? Skręcić w nią bez sensu? Jechać chodnikiem?
Uważam, że "Substandard" jako rozwiązanie jest pożyteczny dla mniej zaawansowanych rowerzystów jako uczestników ruchu, którzy będą się bali jechać ulicą i obecnie jeżdżą chodnikiem (młoda młodzież, osoby starsze). Nie powinien być obowiązkowy dla wszystkich.
W przypadku dużego natężenia ruchu powinien być pierwszym krokiem do normalności i nie powinien być ograniczeniem (przymusem) dla zaawansowanych rowerzystów.
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 15 Wrz 2016, 15:15:46
Stąd C16+T22 jest nieobowiązkowe. Możesz nim jechac, ale nie musisz.

W przypadku dużego natężenia ruchu, oczywiście, że powinno się dążyć do rozwiązań docelowych. Ale weźmy taki np. most Poniatowskiego, gdzie możesz jeszcze długo mieć nic (bo kasa i wola polityczna), albo możesz już pomóc tym, którzy boją się jezdnią, za co okazyjnie dostaja mandaty. Dla mnie wybór jest prosty.
A że docelowo powinno być tam coś porządnego, to mnie nie musisz przekonywać.

Zresztą dokładnie tą samą funkcję w przypadku pasów rowerowych pełnią "sierżanty". Można nimi "uzupełnić" ciągłość tam, gdzie nie ma miejsca i nie ma chwilowo kasy by to miejsce zdobyć. Tak zrobiono np. na Koszykowej i to działa. Ale docelowo tam gdzie się da (w tym właśnie na Kosztykowej), powinny jednak powstawać normalne, pełnowymiarowe pasy rowerowe.
Tytuł: Odp: Przejazd Krawężnikowy
Wiadomość wysłana przez: em c w 16 Wrz 2016, 11:47:06
Ktoś potrafi wskazać, co i gdzie się zmieniło, że C16+T22 już 'niedasię'?