Autor Wątek: Gripy Sram 3x10  (Przeczytany 1499 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Gripy Sram 3x10
« dnia: 15 Cze 2015, 22:12:46 »
Nie daję rady znaleźć gripów Sram o zakresie 3x10 w innej serii niż X0 i XX, które to są kur[cenzura]... drogie. Nie widać w katalogu ani serii X7 ani X9, mimo, ze cyngle 3x10 są w ofercie.
Czy istnieją jakieś zamienniki gripów Sram 3x10 o uciągu 1:1, klasowo porównywalne z ~X7?
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Gripy Sram 3x10
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Cze 2015, 10:41:31 »
Moim zdaniem nie znajdziesz. SRAM nie robi gripów tańszych grup na 10 (nie robi wcale, nie ma ich na www oddziału w USA, nie tylko u Harfy). Z kolei cokolwiek kupionego od konkurencji nie będzie miało przełożenia 1:1.

Masz cztery wyjścia:
1) Przeprosić się z triggerami
2) Kupić koszmarnie drogie X0 lub XX
3) Zrobić downgrade napędu do 9rz.
4) Przesiąść się na Shitmano, gdzie też nie będzie gripów na 10, czyli przeprosić się z rapid-fire.

Osobiście polecałbym rozwiązanie 3. Jestem pewien, że połowę biegów niskich i tak "przelatujesz"... zamiast szerokiej kasety MTB kup sobie dziewięciorzędową kasetę szosową (lub dobierz inną kasetę MTB) i będziesz miał tak samo "gęste" biegi szybkie, a za to mniej biegów wolnych, z których pewnie nie korzystasz zbyt często.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Odp: Gripy Sram 3x10
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Cze 2015, 11:21:23 »
Raffi: to do Z(integrowanej) P(rzekładni) W(ewnętrznej), którą chcę zamontować w IMK PX.

1) Boję się, że w dobrej płaszczyźnie mocowania, wyjście linki z triggera będzie w kolizji z mostkiem. W obrotowych manetkach nie mam tego problemu.
2) Wydaje mi się, że wtedy taniej wyjdzie zrobić sterowanie elektryczne, małym silniczkiem napędzającym, poprzez przekładnie ślimakową, śrubę pociągową z karetką przerzutki.
3) W 9rzędów nie ma kasety 18-27, która się świetnie nadaje na przednią zębatkę w ZPW, dodatkowo kaseta 9rz 16-24 istnieje tylko teoretycznie, a i tak to gorzej niż start od 18T.
4) Zależy mi na uciągu "1:1" - im większy uciąg manetki, tym precyzyjniej działa przerzutka, szczególnie, że i tak muszę mechanicznie zwiększać uciąg do ~6.9mm na skok.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F