Autor Wątek: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio  (Przeczytany 15245 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gromanik

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 817
  • Płeć: Mężczyzna
    • Białołęka dla rowerów
Odp: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio
« Odpowiedź #30 dnia: 15 Paź 2010, 20:44:29 »
Czy ja mam wrażenie, czy wszyscy kandydaci, podobnie jak Hanna Gronkiewicz-Waltz "kultywują wieloletnią tradycję udawania, że rowerzystów nie ma, nie było i nie będzie"?

Rowerowy kabaret z panią prezydent HG-W w roli głównej
« Ostatnia zmiana: 15 Paź 2010, 20:51:39 wysłana przez gromanik »

Offline warsawfenix

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 90
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio
« Odpowiedź #31 dnia: 17 Paź 2010, 14:08:39 »
Może by tak Zielone Mazowsze pobawiło się w politykę i wystawiło  swojego kandydata?

Przy tej ordynacji wyborczej nie miałoby to najmniejszego sensu.

Poza tym każdy powinien robić to, w czym jest dobry. My jesteśmy dobrą organizacją społeczną. Znamy się na transporcie, na drogach rowerowych itp. Wiemy do kogo i z czym trzeba iść. Umiemy doradzić lub zganić, gdy zajdzie potrzeba.
Tymczasem prezydent powinien wychodzić także  poza zagadnienia rowerowe, czy transportowe. Powinien mieć co najmniej opinię odnośnie planowania przestrzennego, edukacji, bezpieczeństwa i pewnie tysiąca innych spraw. Nie chcę się wypowiadać za resztę ZM, ale ja np się na edukacji i bezpieczeństwie (poza bezpieczeństwem ruchu drogowego) nie znam.
Spokojnie, to była generalnie ironia  ;)  Chociaż ktoś chyba kiedyś wspominał o wystawianiu przez ZM radnych ( raczej po prostu proponował). Już pomijając ową ordynację: polityka (pieniądze), nawet samorządowa, zmienia ludzi. Masz stuprocentową rację co do pozytywnej społecznie działalności ZM (i masy), oczywiście. Może niech tak zostanie. Organizacja niezależna- organizacją niezależną.
Rowerowo, czyli pozytywnie! :-)

Offline warsawfenix

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 90
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio
« Odpowiedź #32 dnia: 17 Paź 2010, 14:50:58 »
te windy, zwłaszcza na małych stacyjkach są krótkie tak, że wchodzi ledwo rower i Ty stojący gdzieś jakoś tak... Jakoś tak wciśnięty... No wiesz ;)

Dlatego warto używać "wyjść ewakuaycjnych"- chociaż schody i tak trzeba pokonać, ale na niektórych stacjach są to schody ruchome. Chodzi o brameczki przed bramkami- zazwyczaj wystarczy popchnąć i jest się po drugiej stronie lustra. Oczywiście, jest to podobno nielegalne, ale ja używam ich regularnie i nigdy jeszcze nikt mi nie zwrócił uwagi. Może chociaż poprosić kandydatów, by zagwarantowali dogadanie się z metrem w sprawie "legalizacji" tych przejść dla rowerów? Chociaż możliwe, że pod pretekstem "dostępności w razie awarii" czy też zagrożenia w postaci masowego przechodzenia przez takie bramki nic z tego by nie wyszło. Z resztą może po prostu wysłać pisemko w tej sprawie. Myślicie, że miałoby to sens?

6. Wysoki peron na średnicówe? W metrze, ja mogę wjechać dosłownie rowerem do pociągu. Bez zatrzymywania się, skakania etc. praktycznie nigdy nie unosiłem roweru na żadnej stacji metra podczas wsiadania - nie miałem po co.
Przy okazji zgniatając uśmiechniętych współpasażerów  ;D
A z piętruskiem Bombardiera miałem styczność w pierwszym dniu ich kursowania, ale niestety nie przyszło mi ddo głowy, żeby nagrać filmik (za chwilę zrozumiecie dlaczego)

Wysiadłem na stacji Warszawa wschodnia z pociągu i zobaczyłem, że na sąsiedni peron wjeżdża nowy pociąg Bombardiera ciągnięty przez lokomotywę EU-07. Podpisany na peronie, że jedzie gdzieś na zachód. Z rowerem rzeczywiście wsiąść nie było łatwo (nawet z wysokiego peronu na Dw. wschodnim, specjalnego miejsca na rower w pociągu też nie znalazłem, ale że pociąg był pusty (potem się okazało, że byłem jedynym pasażerem), to nie było problemu z przypięciem roweru do jakiejś rurki blisko drzwi. (...)  Od kierownika pociągu dowiedziałem się, że za zachodnim pociąg zjeżdża na bocznicę i tam będę mógł wysiąść - wysiadanie z bombardiera jak z indyjskiego pociągu, czyli na poziom ziemi z rowerem naprawdę nie jest łatwe. To była na razie moja jedyna przejażdżka Bombardierem  :P
Mnie chyba cos pamięć myli- na początku push-pulle jeździły przez śródmieście? :> wracając do stojaków, to nie wiem, kiedy ale je zamontowali w Bombardierach, raz nawet korzystałem. a właściwie to wieszaki...
1. Nie będę jeździł po centrum handlowym na rowerze. I z Kaczorem1 też takiego sportu nie uprawialiśmy. Ja nie lubię wchodzić w drogę ochronie.
Kiedyś z kolegą wyjechaliśmy z drzwi ewakuacyjnych blisko wyjścia ze Złotych Tarasów i akurat ochronairz stał naprzeciwkol. Gęby ludzi- bezcenne... A ciekawe czy wszyscy ochroniarze w Arkadii są antyrowerowi.  :P
 
Rowerowo, czyli pozytywnie! :-)

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio
« Odpowiedź #33 dnia: 29 Paź 2010, 10:42:05 »
@Raffi.
1. Nie będę jeździł po centrum handlowym na rowerze.

Nie musisz, winda na dolny poziom jest POZA BUDYNKIEM Złotych Tarasów.

Starczy mi Petrochemia Płock i tłumaczenie się, że nie chcielismy jej wysadzić w powietrze, tylko porobić fotki ;)

Byłem tam ostatnio, faktycznie strasznie wyczuleni na potencjalnych terrorystów. Ale za to słabo biegają ;-)

2. "Budowle z 2 róznych epok" - wybacz, ale od 20 lat mamy III RP (powiedzmy, że 18, nie liczmy okresu pożogi 2005-2007) - w tym czasie mozna było przebudować i zbudować od nowa 20 stacji takiej wielkości jak Dw. Centralny. A tu chodzi AŻ o zbudowanie podjazdów/wind dla rowerów i wózków. Nie pisz tylko, że to się nie da?

Jasne, że można. Czy też uzasadniam, że lepiej to zrobić, niż budować równoelgłe do istniejącej linii nowe tunele i stacje.

3. Nawet jesli linia napowietrzna nie rozwali się w tunelu, a przed czy za gdzieś na wschodnimy czy powiślu to i tak siada cały tunel. Zresztą tak samo jest, jak jakiś pijaczyna czy piesek wskoczy na tory w metrze :]

Czyli doszliśmy do oczywistego wniosku, że ogólnie kolej metra i kolej PKP jest tak samo podatna na zatrzymania. IMO PKP jednak mniej - przy zablokowaniu torów lokalnych wciąż masz jeszcze tory dalekobieżne. Wiem, inne perony, pociągi, spółki i bilety... ale przejedziesz na Centralny czy Zachodni ze wschodniego jak będzie awaria torów lokalnych. A w metrze nie przejedziesz.

4. Badania i ankiety? Eeeeeeeee... Ale gdzie owe PKP zyje? Tak trudno zejść na dól, na Śródmieście i przeliczyć pasażerów wsiadających do wagonów między 16 a 19? No proszę Cię? Zlituj się?

Po pierwsze nie PKP, tylko Koleje Mazowieckie, a te z PKP nie mają wiele wspólnego.

Po drugie, tak bardzo trudno jest policzyć co do sztuki jak nagle wywala Ci się z pociągu na dwa różne perony kilka setek ludzi. Zwłaszcza jeżeli takie pomiary chcesz zrobić dla całego województwa, wszystkich połączeń kolejowych i stacji. A do tego jeszcze dowiedzieć się kto na jakim bilecie jedzie. Samo PKP, czy KM nigdy nie umiało tego zrobić. Jedynie Zielone Mazowsze umiało, a i to ze sporymi problemami ;-)

5. A co będzie jak ten tunel się zapcha?

Wtedy tunel równoległego metra będzie zapchany już 2x bardziej, bo ma 2x mniej torów, więc siłą rzeczy 2x mniejszą przepustowość.

Jak znowu padnie z winy sieci i braku prądu? Ile tysięcy ludzi nie dojedzie do pracy?

A kiedy ostatnio padło coś na średnicówce z braku prądu lub winy sieci?

O kierunku na Łowicz skromnie nic nie napiszę, ale jedynymi alternatywami dla SKM/PKP są:
- Aleje Jerozolimskie. Proponuję skasować od razu, bo to jest wieczny korek.
- WKD. Jechałem tym wytworem ostatni raz w maju. Przystanek co 0.5-1km. Zapchane do granic mozliwości.

No właśnie. Średnica już dziś obsługuje tyle relacji, których metro nie obsłuży choćby je kopać w tym kierunku przez kolejne 20 lat. Dlatego właśnie o wiele lepiej inwestować w średnicówkę, podnosić jej jakość. Rezultaty będą lepsze dla większej ilości ludzi. I do tego osiągnięte tańszym kosztem.

Przyszłościowo rozbudowa dalszych dróg dojazdu jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż zapychanie istniejących dróg jak się tylko da.

Nie wiem do czego przypiąć ten przykład, ale rozbudowa sieci drogowej nigdzie na świecie nie rozwiązała problemu korków.

6. Wysoki peron na średnicówe?

Zdziwisz się, ale TAK, zwłaszcza na stacji Sródmieście. Filmik Ci mogę nakręcić przy pierwszej okazji, gdy tam będę. Czyli pewnie jakoś w maju, gdy będę jechał pod Warkę na działkę.


I nieco z innej beczki...

Trochę oceniliśmy tu różnych kandydatów na Prezydenta. A co sądzicie o Radnych? Macie już jakieś swoje typy? Ja na Białołęce mam spory kłopot, bo 100% radnych dzielnicy, głosowało mi przeciwko uspokojeniu ruchu rondem na moim Kowalczyka, więc żadnemu nie mogę niestety dać głosu z obecnej rady i muszę głosować na "nowych", których nie znam.

Jak to jest w innych dzielnicach?



I co z kandydatami do Rady Miasta? Na Ochocie wiem, że jest radny Dominiak, który składał interpelacje w sprawie asfaltu na drogach rowerowych i bardzo się nam przysłużył. Obserwował ktoś działania pozostałych radnych?

---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline chrupek

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 136
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio
« Odpowiedź #34 dnia: 29 Paź 2010, 11:01:40 »
A ta Munio ma być na masie dzisiaj ? :P
Komu w drogę temu rower.

Offline gromanik

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 817
  • Płeć: Mężczyzna
    • Białołęka dla rowerów
Odp: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio
« Odpowiedź #35 dnia: 30 Paź 2010, 20:40:10 »
Zaproszeni byli wszyscy kandydaci, pojawili się Jan Czesław Bielecki (POpierany przez PiS), Wojciech Olejniczak (SLD) i Waldemar Frydrych (Gamonie i Krasnoludki).

Tutaj są nagrania ich wypowiedzi (najpierw 3-minutowe każdego z nich - mam tylko wypowiedź Wojciecha Olejniczaka, a potem odpowiedzi na pytania rowerzystów - tu już wszystkich kandydatów):

http://forum.masa.waw.pl/index.php?topic=766.msg9745#msg9745