Autor Wątek: Zabezpieczenie roweru.  (Przeczytany 71265 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 504
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zabezpieczenie roweru.
« Odpowiedź #255 dnia: 27 Maj 2015, 12:28:24 »
Na szlifierkę kątową nie ma zabezpieczeń niestety... natomiast cyklista zaparkował wręcz ekstremalnie głupio. Przystanek autobusowy, na i tak niespecjalnie szerokim chodniku... jak sie trafiłaby osoba z wózkiem lub na wózku, miałaby mega problem.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Mociumpel

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 11
Odp: Zabezpieczenie roweru.
« Odpowiedź #256 dnia: 27 Maj 2015, 17:27:14 »
Ciekawostka - zestaw zabezpieczeń (rynek brytyjski) i wartości pojazdów/mienia na jakie szacuje ubezpieczyciel podczas zawierania umów na kradzież https://www.eandl.co.uk/documents/cycle-lock-list.pdf

Offline wildzi

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • Z Masą od września 2008. W Zabezpieczeniu od 2011.
Odp: Zabezpieczenie roweru.
« Odpowiedź #257 dnia: 28 Maj 2015, 06:39:06 »
Aż dziw że podjęli takie środki aby odpiąć rower! Koszt akcji na pewno przekroczył wartość roweru... A może chodziło też o pokazówe?  Dziwne że do nieprawidłowo zaparkowanych (porzucanych) samochodów brakuje im takiej zaciętości...
Konwencja o ruchu drogowym wprost zakazuje wymagania od rowerzysty w ruchu międzynarodowym uprawnień do prowadzenia pojazdu. Art. 3. Ust. 5. "Żadna z Umawiających się Stron nie może wymagać, aby kierujący rowerami lub motorowerami w ruchu międzynarodowym  mieli prawa jazdy".

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 504
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zabezpieczenie roweru.
« Odpowiedź #258 dnia: 28 Maj 2015, 10:37:28 »
Aż dziw że podjęli takie środki aby odpiąć rower! Koszt akcji na pewno przekroczył wartość roweru... A może chodziło też o pokazówe? 

Na pewno tak, bo rower można było łatwiej, szybciej i bez cięcia u-locka usunąć odkręcając słupek przystanku od podstawy.

Dziwne że do nieprawidłowo zaparkowanych (porzucanych) samochodów brakuje im takiej zaciętości...

E, nie gadaj, też miewają akcje i zrywy... nawet zaryzykuje stwierdzenie, że częściej jednak niż w stosunku do rowerzystów, bo to odcinanie roweru jest pierwsze od... nie pamiętam od kiedy, ale od dawna ;-)

Choć to pewnie dlatego, że jak by się nie postarać, aut blokujących w sposób chamski chodniki, przystanki, trawniki i wszystko inne, z jezdniami włącznie, jest po prostu ZNACZNIE więcej niz rowerów. No i dlatego, że jakby się rowerzysta nie postarał, to rowerem nie zablokuje chodnika tak skutecznie jak choćby najmniejsze auto - wynika to po prostu z gabarytów aut :)
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline mp0011

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 181
Odp: Zabezpieczenie roweru.
« Odpowiedź #259 dnia: 30 Maj 2015, 18:56:20 »
Problem z odholowaniem samochodów jest taki, że SM może to zlecić jedynie "jeżeli pojazd blokuje ruch".
Jeżeli samochód jest zaparkowany tak, że blokuje 3/4 ddr, ale da się go objechać, to ruchu nie blokuje, a jedynie utrudnia...
W takiej sytuacji, jeżeli już ktoś raczy przyjechać, cykną fotki i wystawią mandat, ale nie odholują.

Jeżeli samochód wystaje na DDR ale koła ma poza nią, nawet nie dostanie mandatu, choćby nie dało się przejechać.
"Bo nie zaparkował na ścieżce."

Taka jest filozofia SM.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 504
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zabezpieczenie roweru.
« Odpowiedź #260 dnia: 01 Cze 2015, 09:13:06 »
Problem z odholowaniem samochodów jest taki, że SM może to zlecić jedynie "jeżeli pojazd blokuje ruch".

Właściwie to nie tylko. Gdy stwwarza zagrożenie (dość szeroka definicja) też można odholować, z czego służby radośnie korzystają, gdy robią jakieś przejazdy VIPów i chcą by nic nie parkowało na trasie przejazdu.

Tak samo nie blokowanie ruchu w Warszawie ma dość dziwną interpretację, bo mundurki uważają, że ruch pieszy i ruch rowerowy to nie ruch. Przy tych samych przepisach inne miasta potrafią holować w sytuacjach, gdy nasze Sm tego odmawia.


Jeżeli samochód wystaje na DDR ale koła ma poza nią, nawet nie dostanie mandatu, choćby nie dało się przejechać.
"Bo nie zaparkował na ścieżce."

Co jest dość chorą interpretacją, robioną prawdopodobnie przez jakiegoś nawiedzonego milicjanta z poprzedniej epoki.


Taka jest filozofia SM.

I własnie dlatego niezmiennie uważam, że w tej instytucji przydało by się wymienić paru leśnych dziadków na osoby bardziej światłę w temacie interpretacji i egzekwowania przepisów.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline kasia40

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Płeć: Kobieta
    • Vip Service
Odp: Zabezpieczenie roweru.
« Odpowiedź #261 dnia: 01 Cze 2015, 21:50:42 »
Witam.  Te zwykłe tanie linki to tandeta, nic nie warte. Jeśli inwestujemy już w porządny rower, to tak samo na zabezpieczenie nie powinnyśmy sobie żałować. Pozdrawiam

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 484
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zabezpieczenie roweru.
« Odpowiedź #262 dnia: 22 Kwi 2016, 11:49:41 »
Tymczasem na fejsie:
Cytuj
Prośba o udostępnienie. Dziś w nocy (18.04.2016) skradziono mi rower, ponieważ był zabezpieczony bardzo dobrym zapięciem skradziono go razem z barierką... Ktokolwiek ma jakieś info proszę dawać znać, przewiduję wysoką nagrodę. Skradziono ze strzeżonego podwórka z monitoringiem przy ul. Targowej 70
kontakt: 50 1 29 6 40 6, blazejewski[KROPKA]daniel[AT]gmail.com [przytoczone za zgodą]
CUBE LTD PRO 27'5 model z 2015 roku
dodatkowe wyposażenie:
zabezpieczenie ABUS Granit X-Plus 6500 MAX LVL 15/15
pedały SHIMANO SPD M520
platformy SHIMANO czarne
uchwyt od fotelika HAMAX SIESTA
oświetlenie przód / tył CATEYE SL-LD130





Resztę wklejam dla zasady bo może ktoś coś, ale głównie chodzi o odkręconą barierkę. Jak widać można. W sumie to bardzo sensowny sposób na kradzież: jedna osoba robi to w kilkadziesiąt sekund i od razu pakuje rower do czekającego jak najbliżej samochodu, zero hałasu. Przyjrzałem się stojakowi na moim podwórku (wyrwikółka) i składa się on z wkręconej do ziemi ramy oraz przykręconych do ramy dwoma śrubami kratek (wyrwikółek właściwych) w które zgodnie z projektem powinno wsadzić się koło, natomiast ludzie zapinają o to ramy. Jak zejdę to spróbuję odkręcić te dwie śruby, pewnie zajmie mi to 25 sekund, podwórko też jest "zamknięte", ale samochód można podstawić pod bramę może 15 metrów obok. W takich przypadkach zdecydowanie lepszy będzie wieszak, ogrodzenie, krata czy coś innego (lub, oczywiście, mieszkanie) chociaż sąsiedzi na bank będą się burzyć, że przecież stojak na rowery jest.
« Ostatnia zmiana: 22 Kwi 2016, 12:18:16 wysłana przez em c »

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 504
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zabezpieczenie roweru.
« Odpowiedź #263 dnia: 22 Kwi 2016, 12:14:53 »
Niestety stojaki nalezy albo montować poprzez zalanie w nawierzchni (np w betonie), albo stosować nakretki zrywalne, których po przykręceniu odkręcić się nie da. A same śruby tez muszą być solidnie mocowane do podłoża - byle kołeczki nie wystarczą.

Tutaj wykonawca stojaka popełnił bardzo głupi błąd. Ale jest to nauczka dla wszystkich - dobre zabezpieczenie nie wystarczy jeżeli to do czego przypniemy rower będzie mniej mocne.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 323
Odp: Zabezpieczenie roweru.
« Odpowiedź #264 dnia: 22 Kwi 2016, 15:52:13 »
Z bikiem za 4kPLN to trzeba spać w łóżku a nie zostawiać na noc na pastwę losu. :) Moje rowery są mniej warte ale mają garaż za 7kPLN za metr czyli w mieszkaniu.
Swoją droga czy ktoś wie czy te stojaki co montują w Warszawie są odporne na zamrażanie .

Offline vit

  • Moderatorzy globalni
  • ******
  • Wiadomości: 703
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zabezpieczenie roweru.
« Odpowiedź #265 dnia: 25 Kwi 2016, 11:05:13 »
Niestety stojaki nalezy albo montować poprzez zalanie w nawierzchni (np w betonie), albo stosować nakretki zrywalne, których po przykręceniu odkręcić się nie da. A same śruby tez muszą być solidnie mocowane do podłoża - byle kołeczki nie wystarczą.

Tutaj wykonawca stojaka popełnił bardzo głupi błąd. Ale jest to nauczka dla wszystkich - dobre zabezpieczenie nie wystarczy jeżeli to do czego przypniemy rower będzie mniej mocne.
Dlatego na naszym osiedlu stojaki są zalane betonem, w wiadereczkach (25 litrów) pół metra pod gruntem.
Dopiero ich wyciąganie, przy jakiejś awarii, dało obraz, jak dobra zrobiliśmy co należało :)

A byle kołeczki mamy na składanych słupkach, poprawianych co pół roku.

Offline mp0011

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 181
Odp: Zabezpieczenie roweru.
« Odpowiedź #266 dnia: 25 Kwi 2016, 14:07:49 »
Jak komuś zależy na osprzęcie, po prostu przetnie ramę... I na nic się zdadzą tytanowe, kosmiczne zapięcia przypięte do najlepszego stojaka.