Autor Wątek: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka  (Przeczytany 3797 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline axxenfall

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Płeć: Mężczyzna
Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« dnia: 21 Kwi 2015, 18:38:34 »
Temat pośrednio rowerowy, ale wytyczenie przejść byłoby jakimś krokiem w kierunku ucywilizowania tego skrzyżowania. Zachęcam więc do podpisywania, jak też udziału w happeningu 5 V o 12:00.

Petycja: http://zmienmy.to/petycja/zebry-dla-ludzi-zlikwidujmy-bariery-przy-centralnym/

Więcej info:

http://srn.zm.org.pl/?a=petycja_przejscia-154
http://srn.zm.org.pl/?a=kds_centralny-154

Pozdrawiam,
Maciek

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 481
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Maj 2015, 10:02:11 »
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/wladze-warszawy-obiecuja-przejscia-naziemne-przy-centralnym-49083.html


Wszystko cieszy, ale teraz trzeba uważnie patrzeć ratuszowi na ręce - w marcu 2014 ogłoszono, że przejścia naziemne przy r. Dmowskiego powstaną i to szybko, być może do końca roku, ale 2 miesiące temu ogłoszono że termin (?) to "za od 2 do 4 lat", co brzmi dla mnie brzmi jak klasyczne ZDMowskie "planowane w przyszłości", czyli nigdy.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Maj 2015, 11:07:41 »
Właśnie miałem napisac, że cieszyć to się będzie z czego jak będzie widac zmiany w terenie. Bo to, że zrobią jakieś opracowanie, zastanowią się przy kawce i podyskutuja w jakiejś komisji nie jest jeszcze nawet projektem budowlanym :P Jeszcze tysiąc "obiektywnych" problemów może zatrzymac projekt po drodze do realizacji, ze słowem nieodżałowanego Jagusza Galasa na czele.

Przykład Dmowskiego, który podał em c jest chyba najlepszym przykładem. Wtedy to nawet ten sam Wojciechowicz obiecywał, zupełnie jak wczoraj i zupełnie tak jak mówił, ze zlikwiduje pasy rowerowe na Tamce. Dlatego do jego słów podchodziłbym ze spora rezerwą :P
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline wildzi

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • Z Masą od września 2008. W Zabezpieczeniu od 2011.
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Maj 2015, 16:47:20 »
Racja, racja Panowie. Wczoraj nieśpiesznie przejeżdżając obok Centralnego tak sobie pomyślałem... Przy Rondzie Dmowskiego od razu padały słowa że "nie da się", "ale sprawdzimy, przeanalizujemy...". Tu przy Centralnym od razu padły słowa "da się" i radni trzech dzielnic uchwalili że "TAK dla przejść dla pieszych". Może to taka celowa zmiana strategii? Na pewno wyczuwam o wiele lepszy odbiór społeczny dla tych przejść.

Pożyjemy, zobaczymy...

Udało się parę ładnych lat temu na Placu na Rozdrożu wyznaczyć przejście i przejazd rowerowy przez Szucha,
Udało się rok temu na Placu na Rozdrożu wyznaczyć przejście i przejazd rowerowy na wysokości Koszykowej,
Udało się na Emilii Platter
Udało się zachować przejścia dla pieszych na Placu Wileńskim

To może uda się wyznaczyć komplet przejść przy Dworcu Centralnym! Nadzieja umiera ostatnia ;-)
« Ostatnia zmiana: 07 Maj 2015, 16:48:23 wysłana przez wildzi »
Konwencja o ruchu drogowym wprost zakazuje wymagania od rowerzysty w ruchu międzynarodowym uprawnień do prowadzenia pojazdu. Art. 3. Ust. 5. "Żadna z Umawiających się Stron nie może wymagać, aby kierujący rowerami lub motorowerami w ruchu międzynarodowym  mieli prawa jazdy".

Offline oelka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 326
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kolej na rower
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Maj 2015, 17:02:02 »
Szansa jest nieco większa, za sprawą pełnomocnika, który robi przymiarki do projektu i budowy DDR w al. Jana Pawła II od ronda ONZ w stronę Alei Jerozolimskich.

http://rowery.um.warszawa.pl/sites/rowery.um.warszawa.pl/files/JP2_projekt-koncepcyjny_Wariant%20docelowy.pdf

http://rowery.um.warszawa.pl/sites/rowery.um.warszawa.pl/files/JP2_Koncepcja_DDR_Przekroje.pdf
Krzysztof Olszak

oelka.a.yahoo.com (.a. = @)
http://oelka.bikestats.pl/

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Maj 2015, 08:54:19 »
Racja, racja Panowie. Wczoraj nieśpiesznie przejeżdżając obok Centralnego tak sobie pomyślałem... Przy Rondzie Dmowskiego od razu padały słowa że "nie da się", "ale sprawdzimy, przeanalizujemy...". Tu przy Centralnym od razu padły słowa "da się" i radni trzech dzielnic uchwalili że "TAK dla przejść dla pieszych". Może to taka celowa zmiana strategii?

Nie, technicznie Dmowskiego faktycznie jest trudnym tematem, bo tam gdzie miałybyć przejścia, są wyjścia z przejść podziemnych i przystanki tramwajowe, które są dużo powyżej jezdni - na tyle, że niepełnosprawny czy matka z wózkiem już z takiego przejścia nie skorzysta. A przecież to dla nich ma być.

Tych problemów nie ma na rondzie Czterdziestolatka (wolę nazwę rondo Gierka), bo przystanki tramwajowe są tam dłuższe, nie zaczynają się tuz przy rondzie, a wejścia do przejść podziemnych nie zajmują całej szerokości chodnika/platformy przystankowej.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline biały

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 598
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Maj 2015, 10:13:17 »
Wg TVN Warszawa:
Cytuj
Jak wyjaśnia, chodzi o to, aby między jezdniami w obu kierunkach stworzyć wysepki, na których mogliby zatrzymać się piesi. ? Teraz przechodnie musieliby przechodzić na jednych światłach przez wszystkie pasy. Za długo by to trwało. Musielibyśmy się liczyć z utrudnieniami dla tramwajów i ruchu kołowego ? precyzuje
Zastanawia mnie, o jakie wysepki chodzi. Przecież tam jest po 6-8m chodnika pomiędzy jezdniami a torami tramwajowymi, na każdym wlocie.

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 319
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Maj 2015, 10:55:29 »
Tych problemów nie ma na rondzie Czterdziestolatka (wolę nazwę rondo Gierka), bo przystanki tramwajowe są tam dłuższe, nie zaczynają się tuz przy rondzie, a wejścia do przejść podziemnych nie zajmują całej szerokości chodnika/platformy przystankowej.

Budki zajmują całą szerokość peronu od strony EPlater, Uniemożliwią dojście do przystanku od tamtej strony

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 319
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Maj 2015, 10:58:07 »
Wg TVN Warszawa:
Cytuj
Jak wyjaśnia, chodzi o to, aby między jezdniami w obu kierunkach stworzyć wysepki, na których mogliby zatrzymać się piesi. ? Teraz przechodnie musieliby przechodzić na jednych światłach przez wszystkie pasy. Za długo by to trwało. Musielibyśmy się liczyć z utrudnieniami dla tramwajów i ruchu kołowego ? precyzuje
Zastanawia mnie, o jakie wysepki chodzi. Przecież tam jest po 6-8m chodnika pomiędzy jezdniami a torami tramwajowymi, na każdym wlocie.
Faktycznie bez sensu

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Maj 2015, 15:30:31 »
Budki zajmują całą szerokość peronu od strony EPlater, Uniemożliwią dojście do przystanku od tamtej strony

Pełna zgoda, pozwolę sobie jednak zauwazyć pewien detal:
Od strony E.Plater to NIE jest rondo Czterdziestolatka, tylko skrzyżowanie Jerozoli z E.Plater :P
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 481
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Paź 2015, 11:51:40 »
Klasyk. Na wiosnę było "jak dobrze pójdzie, to w tym roku", mamy jesień i obecnie "optymistyczym terminem jest 2017".


http://www.rdc.pl/informacje/warszawa-przejscia-naziemne-przy-rondzie-czterdziestolatka-nie-w-tym-roku/

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 481
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Wrz 2016, 12:43:09 »
nie będzie przejść naziemnych przy rondzie Dmowskiego



Cytuj
Nadzieję rozbudził ratusz. W sprawę zaangażował się osobiście wiceprezydent Jacek Wojciechowicz, usunięty nie tak dawno z ratusza. Przy gigantycznych inwestycjach, za które odpowiadał (m.in. metro), poprawienie skrzyżowania Marszałkowskiej z Alejami Jerozolimskimi i dodanie na nim przejść dla pieszych z zebrami to pryszcz. Budżet na taką inwestycję to okruszek z pańskiego stołu, który uginał się od sutych funduszy europejskich. Temat okazał się jednak za trudny.

Przejście przy Rotundzie? Nic z tym nie zrobimy?

- To prawda, nic z tym nie robimy - potwierdza Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

ZDM przygotował dla byłego wiceprezydenta Wojciechowicza analizę. - Wynika z niej, że w żaden sensowny sposób nie da się urządzić przejść dla pieszych. Za dużo różnych kolizji. A pasy nie mogą być wąskie, bo ruch pieszych jest tu ogromny - przypomina Puchalski.

Należałoby kompleksowo przebudować bardzo rozległe i rozrzutnie zaprojektowane rondo w oszczędniejsze skrzyżowanie, co ostudziło zapał w mieście. Trzeba by zrobić sporo przekładek podziemnych rur i kabli.

Puchalski: - Przebudowa całego skrzyżowania kosztowałaby kilkanaście milionów złotych, zwłaszcza że to miejsce nie było tykane od lat

Offline mk1111

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 881
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Wrz 2016, 13:12:32 »
Na całe szczęście nie oni jedni nad tym pracowali. Powstaje jeszcze inny projekt.
życie nie znosi próżni...

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Wrz 2016, 13:58:34 »
nie będzie przejść naziemnych przy rondzie Dmowskiego

Żeby naświetlić czytelnikom forum co to oznacza:
1) Żadnej ciągłej drogi rowerowej w Marszałkowskiej. Dalej będziecie targać rowery po schodach.
2) Żadnego sensownego rozwiązania rowerowego w Jerozolach.
3) Targać po schodach będziecie też wózki dziecięce i inwalidzkie. Windy bowiem wciąż niesprawne.
4) Dalsze ciśnięcie się na wąskich przystankach tranwajowych Centrum.
5) Brak szans na mniejsze korki na Jerozolach i w Marszałkowskiej (tworzy je właśnie to skrzyżowanie, przez wzajemnie blokujące się lewoskrety dookoła wyspy centralnej oraz przewymiarowanie wymuszające długie fazy cyklu sygnalizacji)

Słowem - po dupie dostają wszyscy, po równo. Czy nie właśnie to obiecywała w ostatnim wywiadzie nowa Pani Wiceprezydent Kaznowska? :P
« Ostatnia zmiana: 19 Wrz 2016, 14:00:57 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 319
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #14 dnia: 19 Wrz 2016, 14:06:40 »
nie będzie przejść naziemnych przy rondzie Dmowskiego

Żeby naświetlić czytelnikom forum co to oznacza:
1) Żadnej ciągłej drogi rowerowej w Marszałkowskiej. Dalej będziecie targać rowery po schodach.
2) Żadnego sensownego rozwiązania rowerowego w Jerozolach.
3) Targać po schodach będziecie też wózki dziecięce i inwalidzkie. Windy bowiem wciąż niesprawne.
4) Dalsze ciśnięcie się na wąskich przystankach tranwajowych Centrum.
5) Brak szans na mniejsze korki na Jerozolach i w Marszałkowskiej (tworzy je właśnie to skrzyżowanie, przez wzajemnie blokujące się lewoskrety dookoła wyspy centralnej oraz przewymiarowanie wymuszające długie fazy cyklu sygnalizacji)

Słowem - po dupie dostają wszyscy, po równo. Czy nie właśnie to obiecywała w ostatnim wywiadzie nowa Pani Wiceprezydent Kaznowska? :P
Co do 5. się nie zgodzę. To nie rondo jest przyczyną korków tylko za dużo samochodów. Jako kontrprzykład podam R. Daszyńskiego . Podobnej wielkości, też tramwaje a na dokładkę przejścia i przejazdy. Relacje wzdłuż Towarowej prawie nigdy się nie korkują. Do ronda dojeżdża po prostu optymalna ilość samochodów. Bo z jednej strony blokuje Karcelak a z drugiej Zawisza.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #15 dnia: 23 Wrz 2016, 15:27:35 »
Dyskusja jest akademicka trochę, ale oczywiście masz rację, że to auta robią korki, a dokładnie rzecz biorac nadmiar aut.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 481
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #16 dnia: 29 Maj 2017, 10:25:23 »
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,21877737,al-jana-pawla-ii-zwezic-nie-tak-latwo-w-tym-roku-sie-to-jednak.html?disableRedirects=true


Cytat: Gazeta Wyborcza

Zwężanie al. Jana Pawła II trzeba odłożyć, na razie nie będzie też budowy przejść naziemnych wokół ronda Czterdziestolatka przy Dworcu Centralnym, mówi nasz informator.

Po burzliwych naradach w ratuszu zapadła pozytywna decyzja, a Łukasz Puchalski został dyrektorem Zarządu Dróg Miejskich. Przymierzał się do przetargu na projekt przebudowy al. Jana Pawła II i remontu w wakacje 2016 r. Ostatecznie ZDM przygotował dokumentację własnymi siłami ? była gotowa rok temu, a prace urzędnicy zapowiadali na sezon 2017. Jednak al. Jana Pawła II zabrakło na liście tegorocznych remontów. Dyrektor Puchalski mówił zaś ostrożnie, że w wakacje chciałby zwęzić chociaż jedną jezdnię. Powodem miały być spore koszty tego przedsięwzięcia. Teraz wiadomo, że nie uda się nawet tyle.
Najpierw pieniądze z Unii

Nie mogę jeszcze na 100 proc. powiedzieć, że w tym roku nie zaczniemy remontu al. Jana Pawła II, ale jest duże ryzyko ? przyznaje Puchalski. Dodaje, że dużo czasu zajęły uzgodnienia z kolejarzami (al. Jana Pawła II znajduje się na stropie nad peronami Dworca Centralnego). Trudniejsze, niż przypuszczano okazało się też wytyczenie trzech zebr i przejazdów rowerowych wokół ronda Czterdziestolatka. Biuro Mobilności w ratuszu uznało, że do pasów dla pieszych na wysokości ul. Nowogrodzkiej (pod estakadami al. Jana Pawła II) trzeba dodać sygnalizację świetlną. ZDM musiał więc przeprowadzić symulację ruchu. Dyrektor Puchalski zapewnia, że wyniki są dobre i tramwaje od strony Mokotowa nie będą tu tracić czasu z powodu dodatkowego postoju.

Dodaje, że przygotowania do remontu al. Jana Pawła II musiały zejść na dalszy plan także z innego powodu: ? Nasz tegoroczny budżet na inwestycje wynosi ponad 130 mln zł. Przede wszystkim musimy się skupić na terminowym wykorzystaniu dotacji Unii Europejskiej z programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych na nowe szlaki rowerowe. Wśród priorytetowych zadań wymienia też mniejsze przebudowy związane z poprawą bezpieczeństwa ruchu i realizacją projektów z budżetu obywatelskiego przegłosowanych przez mieszkańców.

Szok, niedowierzanie etc.
« Ostatnia zmiana: 29 Maj 2017, 10:27:38 wysłana przez em c »

Offline vit

  • Moderatorzy globalni
  • ******
  • Wiadomości: 696
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #17 dnia: 29 Maj 2017, 13:03:00 »

Szok, niedowierzanie etc.
A co w tym dziwnego?
Każdy pretekst by tego zadania nie ruszyć jest dobry. Byle do wyborów...

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 481
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #18 dnia: 29 Maj 2017, 13:52:34 »
To sarkazm.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #19 dnia: 29 Maj 2017, 14:14:55 »
Uzasadnienie mistrz:
Cytuj
"Przede wszystkim musimy się skupić na terminowym wykorzystaniu dotacji Unii Europejskiej z programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych na nowe szlaki rowerowe. "

Dlaczego mistrz?
Słowem: Jest opóźnienie, bo jest inne opóźnienie. Jak na PKP normalnie :D
« Ostatnia zmiana: 29 Maj 2017, 14:18:28 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)