Autor Wątek: Obozowa - wysyłanie opinii/uwag  (Przeczytany 4805 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline biały

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 598
  • Płeć: Mężczyzna
Obozowa - wysyłanie opinii/uwag
« dnia: 06 Lis 2014, 23:21:19 »
W trakcie konsultacji 6 listopada ustaliliśmy, że trzeba będzie jeszcze powysyłać pozytywne opinie razem z jakimiś uwagami drogą listowną (elektroniczną lub tradycyjną). Ogłoszenie o konsultacjach jak najbardziej zezwala na taką drogę.

Zatem zakładam wątek, żeby zebrać przemyślenia, na co można zwrócić uwagę. Gdy zbierzemy tego trochę, to się wyśle. Oczywiście pamiętać trzeba o terminie: 16 listopada 2014.

Z mojej strony dwa hasła:
  • Od strony zachodniej pod wiaduktem kolejowym przy Prymasa Tysiąclecia jest zwężenie z dwóch pasów do jednego. W tej chwili oraz na planie lewy pas ma tam pierwszeństwo, a prawy jest zanikający. Jest to uciążliwe dla rowerzystów oraz kierowców jadących zgodnie z przepisami prawym pasem, a do tego zawsze, gdy widzę takie rozwiązanie, odczuwam to jako coś w rodzaju "karania" za to, że się jedzie wg wymogów możliwie prawym pasem. Jak słusznie zauważono na konsultacjach, rozwiązanie tego nie jest proste ze względu na przeznaczenie pasów. Uważam jednak, że warto przynajmniej spróbować coś z tym zrobić.
  • Wygodne lewoskręty dla rowerzystów. Temat otwarty, jeśli chodzi o konkretne rozwiązanie.

Offline miroslavka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 380
  • Płeć: Kobieta
Odp: Obozowa - wysyłanie opinii/uwag
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Lis 2014, 12:28:23 »
3. NIE dla opcjonalnych lewoskrętów samochodowych, gdyż wydłużyłyby one oczekiwanie tramwajów i pieszych, wydłużyło cykl (ewentualnie także zmniejszyło przepustowość). Dodatkowo uniemożliwiłoby możliwość szybkiego i wygodnego pokonania skrzyżowania pieszym.

4. Poparcie dla czterech przejść dla pieszych wokół skrzyżowań, gdyż ułatwi to osobom pieszym poruszanie, a dzięki temu zwiększy atrakcyjność podróży pieszych i transportem publicznym. (Jako argument trzeba podać zgodność ze strategią transportową miasta.)

5. Poparcie dla zwiększenia prędkości przejazdu tramwaju i dla obustronnych dojść do przystanków :) które zwiększają atrakcyjność podróży transportem publicznym.

6. Poparcie dla powstania i ciągłości pasa rowerowego. :D  TAK dla przyszłego kontynuowania takiego rozwiązania na przedłużeniu inwestycji. (Pozostawienie chodników pieszym, wygodny i szybki dojazd rowerem do Centrum.)

Może niektóre punkty są oczywiste, ale w natłoku głosów lepiej, żeby były one zaakcentowane. Sądzę, że poparcie dla tego rozwiązania trzeba wyrażać na każdym kroku, żeby nie było "Mieszkańcy są przeciw, nie robimy".

Offline Mhrok

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 910
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Obozowa - wysyłanie opinii/uwag
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Lis 2014, 13:40:57 »
Dla jasności: Punkt 3 o lewoskrętach łączy się z punktem 4 o komplecie przejść:
W tym przekroju drogi nie da się połączyć istnienia lewoskrętu i przejścia w jednym miejscu z powodu braku miejsca na azyle pomiędzy torowiskiem a jezdnią.

Od siebie pochwalę zakończenie pasów rowerowych przed rondem (puszczenie rowerzysty przez rondo w ruchu ogólnym)

Do punktu 6: Warto naciskać na kontynuację pasa rowerowego na Obozowej w stronę Młynarskiej.

Offline miroslavka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 380
  • Płeć: Kobieta
Odp: Obozowa - wysyłanie opinii/uwag
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Lis 2014, 20:14:16 »
Ad 3 i 4 Wiem dokładnie. Może będą myśleli, że chcę np 3 metrowy peron, dwa pasy samochodowe i cztery przejścia, jak jedna pomysłodawczyni. Lepiej napisać redundantnie i udać, że się nie wie o co chodzi. ;) Myślę, że takie wyszczególnienie jest istotne dla tego i przyszłych projektów. Trzeba popierać dobre praktyki.

Offline jerzy1234

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 696
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Obozowa - wysyłanie opinii/uwag
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Lis 2014, 21:18:35 »
 ;D Nie tak głośno ,bo jak Pani co to uciekła parę rzędów do przodu od nas ,bo ją potraktowaliśmy zgodnie do jej poziomu inteligencji ,usłyszy będzie dalej piany dostawać i drzeć się że rowerzyści na Obozowej nie potrzebni ,niech jeżdżą cichutko i lekkimi rowerami Dalibora -bo jej ściany popękają   :P

Offline biały

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 598
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Obozowa - wysyłanie opinii/uwag
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Lis 2014, 21:26:00 »
Ad punkt 6 (ciągnięcie dalej pasa rowerowego), to jedna uwaga: tutaj trzeba naciskać, że pas, a nie CPR. W obecnym projekcie jest tam "w perspektywie" jednostronne coś oznaczone jako "ścieżka rowerowa". W obecnym remoncie tego raczej nie ruszą, ale warto się przypomnieć i zaznaczyć, o co konkretnie chodzi.

Jest tylko problem z wiaduktem kolejowym, bo to zabytek (domyślilibyście się?), więc nie ma mowy o poszerzeniu. We wtorek była mowa, że gadają z kolejarzami, żeby w przyszłości przebić tam dwa dodatkowe tunele. Nie wiem, na ile jest to realne, ale warto, żeby w te otwory poszły chodniki, a nie rowery.

Offline jerzy1234

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 696
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Obozowa - wysyłanie opinii/uwag
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Lis 2014, 07:43:32 »
Słuszna uwaga , i to powinno być tematem w całej Warszawie -gdzie miejsce dla rowerzystów bo preferowana byle jakość jest męcząca (przynajmniej dla mnie) . Raz mam spie...na ulicę , drugi raz gdzieś tam mam kawałek na chodniku i trzeba kombinować  a nie jeździć . Jasne i czytelne zasady i niech wreszcie społeczeństwo uczy się jeździć jak chce jeździć , a nie wymusza przebudowy całego miasta . Dla paru złotych natomiast żeby się przypodobać na castingach to i uczą się hebrajskiego i tańca przy rurze . Najwyższy czas na kartę rowerową Jak każdy kawałek inaczej będzie traktowany to będzie jak zwykle zawiłe prawo .Sami sobie ludzie komplikują życie .

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 511
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Obozowa - wysyłanie opinii/uwag
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Lis 2014, 23:18:47 »
Jest tylko problem z wiaduktem kolejowym, bo to zabytek (domyślilibyście się?), więc nie ma mowy o poszerzeniu.

Kufa, moja niechęć instytucji Konserwy od Niebytków przebiła kolejny poziom. Jak jest coś naprawdę cennego to ni cholery nie upilnuje i zawsze znajdzie się developer co go przechytrzy i wyburzy ukradkiem lub przynajmniej zdemoluje dach lub wnętrze by pogoda załatwiła resztę. A jak jest coś wątpliwej wartości użytkowej, co stanowi dla miasta przeszkodę w rozwoju, to zaraz znajdzie się sto powodów by to chronić jako nie wiadomo jak cenny zabytek.

Rozumiem mosty w Stańczykach, ciekawe technologicznie mosty w Nowym Dworze Mazowieckim, nawet most Poniatowskiego i trasę WZ, rozumiem nawet most Łazienkowski jako przykład Gierkowych inwestycji. Ale to? Ciekawe co sobie ta Konserwa myśli? Że będą wycieczki z całego świata przyjeżdżać by podziwiać wiadukcik kolejowy długości może 50m i wyglądu dość standardowego tylko dlatego, że jest nieco starszy niż inne w okolicy?
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline jerzy1234

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 696
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Obozowa - wysyłanie opinii/uwag
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Lis 2014, 13:36:20 »
Na wycieczkę proponuję też cudo architektury na Prymasa Tysiąclecia i Kasprzaka i skarpa od wiaduktu która tak "korzystnie " wpływa na bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów . Ciekawi mnie kto takie "cudo"przyklepał? Pewnie ten wiadukt ma swoją "martyrologie"?

Offline biały

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 598
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Obozowa - wysyłanie opinii/uwag
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Lis 2014, 19:33:02 »
Raffi:
Mnie też zatkało, gdy usłyszałem o tym wiadukcie we wtorek. Nigdy by mi nie przyszło do głowy, że to zabytek. Ale jeśli chcesz więcej niechęci, to podpowiem: zajrzyj do Gminnej Ewidencji Zabytków i poszukaj Obozowej. Ciesz się, że tam można łopatę w ziemię wbić.

Zachowywanie zabytków nie ma znaczenia tylko turystycznego. Patrząc jednak na takie listy i sposób ochrony w stylu psa ogrodnika, mam wrażene, że Konserwator nie byłby w stanie wskazać jakiejkolwiek wartości większości zabytków innej niż "bo jest stare".

jerzy1234:
Czy ten nasyp jest zabytkiem, nie wiem. Powstał jako część Linii Obwodwej w XIX wieku podobnie jak omawiany wiadukt kolejowy, więc jednak lepiej nawet słowem o nim nie wspominaj, bo Konserwator przeczyta i nawet nasyp będzie nie do ruszenia.


Tak przy okazji, jeśli już przy tym wiadukcie jesteśmy: na spotkaniach padła informacja o tym, że w ramach rozmów z kolejarzami planowany jest przystanek kolejowy przy Obozowej. Gdyby to się udało, to byłaby cholernie dobra informacja. Z tym, że to nie dotyczy i nie byłoby realizowane w ramach przebudowy Obozowej - to taka informacja dodatkowa.
« Ostatnia zmiana: 10 Lis 2014, 19:40:48 wysłana przez biały »

Offline jerzy1234

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 696
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Obozowa - wysyłanie opinii/uwag
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Lis 2014, 19:41:44 »
Był taki urzędnik co mówił mi , że jak trochę grosza znajdą to pomyślą o tej skarpie . Tylko że trochę grosza to można tylko znaleźć na rondzie Dmowskiego (słynny zegar). Może za 10 lat jak cała trasa Prymasa będzie przerabiana jak Al. AK ze względu na totalną rozpie.... ę to może trochę łopat ziemi ujmą i poszerzą.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 511
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Obozowa - wysyłanie opinii/uwag
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Lis 2014, 10:15:28 »
Mnie też zatkało, gdy usłyszałem o tym wiadukcie we wtorek. Nigdy by mi nie przyszło do głowy, że to zabytek. Ale jeśli chcesz więcej niechęci, to podpowiem: zajrzyj do Gminnej Ewidencji Zabytków i poszukaj Obozowej. Ciesz się, że tam można łopatę w ziemię wbić.

Taaaaa... przerabiałem podobny temat na Nowowiejskiej kilka lat temu. Tylko tam to miasto walczyło samo ze sobą, myśmy tylko stali z boku i obserwowali to z rosnącą radością jak próbują upchnąć bodajże 14 czy 16m mając pomiędzy murami kamienic jedynie 12. Koniec końców wyszło akceptowalnie, choć mogło być lepiej.

Na Obozowej tak zabawnie nie będzie, ale moim zdaniem temat jest jak najbardziej do wygrania. Miasto ma gotowy projekt, ma dofinansowanie na remont linii tramwajowej. Straci je, jak nie zrobi tego szybko i wg. obecnego projektu. Więc my na nasze pasy rowerowe robione przy okazji i będące już w projekcie też mamy sporą szansę. Tylko trzeba się spiąć i powysyłać do konsultacji społecznych jak najwięcej uwag pozytywnych, popierających pasy rowerowe i krzyżujących plany kilku radnym z Woli, co najchętniej rowerzystów wysłąliby na księżyc.


Zachowywanie zabytków nie ma znaczenia tylko turystycznego.

Tak, wiem, dziedzictwo kulturowe, ciekawa architektura, wyjatkowa technika wykonania, miejsce ważne dla historii narodu, bla bla bla :) To teraz znajdź mi to wyjatkowe znaczenie w tym wiadukcie.

Zwłaszcza że podobnych wiaduktów w tej samej zdaje się technice budowy mamy w WAW jeszcze trochę - chociażby na 11 listopada przy Żabie.


Patrząc jednak na takie listy i sposób ochrony w stylu psa ogrodnika, mam wrażene, że Konserwator nie byłby w stanie wskazać jakiejkolwiek wartości większości zabytków innej niż "bo jest stare".

A musi?

No właśnie. I tu dochodzimy do sedna problemu - nad konserwą nie ma kontroli, robi co chce, ratuje co chce, pozwala wyburzyć co chce. To jest instytucja tak bardzo skrzywiona i skażona brakiem społecznego nadzoru, że należałoby to rozpędzić na 4 strony świata i zrobić od nowa.

Co się zapewnie nie stanie, więc mozemy sobie pomarudzić tutaj :)


Tak przy okazji, jeśli już przy tym wiadukcie jesteśmy: na spotkaniach padła informacja o tym, że w ramach rozmów z kolejarzami planowany jest przystanek kolejowy przy Obozowej. Gdyby to się udało, to byłaby cholernie dobra informacja. Z tym, że to nie dotyczy i nie byłoby realizowane w ramach przebudowy Obozowej - to taka informacja dodatkowa.

Jasne, że fajnie jak przystanek w tym miejscu powstanie. To naprawdę dobre miejsce, węzeł przesiadkowy (ułomny bo ułomny) już tu funkcjonuje i dodanie mu kolejnego środka transportu na pewno jest dobrym pomysłem. A poza tym mieszkańcy powinni coś mieć z tego, że przez dzielnicę przechodzi linia kolejowa.

Ale czy ten przystanek tam naprawdę wiele zmieni w zachowaniach transportowych ludzi? Nie sądzę. Popatrzmy dokąd można będzie z niego dojechać. Do Śródmieścia i Wschodniej nie, bo nie ma jak - brak łącznika przy Warszawie Zachodniej, a od drugiej strony jest tak bardzo naokoło, że szybciej byłoby piechotą. A szkoda bo to by była chyba najpopularniejsza relacja.
Będziesz mógł z Obozowej pojechać do Warszawy Gdańskiej i ZOO, może nawet dalej do np. Legionowa czy Nasielska. Relacja raczej dla nielicznych. Dojedziesz też na słynny ósmy peron Warszawy Zachodniej skąd z buta kawał drogi dokądkolwiek, ewentualnie dalej do Ursusa. I tyle.

To czego naprawdę brakuje, by nadać tej stacji sens, to łącznik do Warszawy Zachodniej w kierunku Śródmieścia. Mam nadzieję, że go kiedyś dobudują i że poprawi się przepustowość na Średnicówce. Wtedy można część pociągów puścić w kółko Zachodnia-Śródmieście-Wschodnia-Zoo-Gdańska-nowa stacja-Zachodnia i stworzyć taką warszawską Yamanote line. To by miało wzięcie wśród pasażerów.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 511
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Obozowa - wysyłanie opinii/uwag
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Lis 2014, 11:43:08 »
W temacie. Za http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,16942529,Radni_nie_daja_za_wygrana__Chca_szerokiej_Obozowej_.html#LokWawTxt. Wrzucam w całości, bo GW od pewnego czasu obcina teksty:

Cytuj
Radni nie dają za wygraną. Chcą szerokiej Obozowej. A piesi?

Chcecie mieć smutne, wyasfaltowane miasto, w którym nie ma miejsca dla pieszych, na pasy rowerowe i zielone torowiska? To głosujcie na radnych, którzy torpedują projekt remontu linii tramwajowej na Kole.

W roli głównej cała odchodząca rada Woli: PO, PiS i SLD. Na pierwszym planie Marek Bojanowicz z Platformy i Paweł Pawlak z SLD. Ta partia jako pierwsza zorganizowała spotkanie dla mieszkańców Koła i od niego zaczęło się bicie piany.

Antytramwajowa demagogia

Dziś kandydaci na radnych nie przebierają już w słowach i środkach - inaczej wyborcy mogliby pomyśleć, że konkurenci są bardziej gorliwi w walce z projektem tramwajarzy. Nic to, że remontu na Obozowej nie udało się zacząć w tym roku, a teraz Warszawie grozi utrata blisko 90 mln zł unijnych dotacji. W antytramwajowej demagogii i pieniactwie doskonale zresztą odnalazły się też tzw. ruchy miejskie, które wielu warszawiaków postrzega jako szansę na odpolitycznienie samorządu na najniższym dzielnicowym szczeblu. Dziury w całym wytrwale szuka tu kandydat na radnego Adam Borowski-Dobrowolski, wiceprezes stowarzyszenia Wola Zmian, które przed wyborami zawiązało koalicję z komitetem Miasto Jest Nasze Jana Śpiewaka.

W zeszłym tygodniu w dwóch szkołach na Kole w sprawie modernizacji ulicy Obozowej odbyły się konsultacje społeczne z mieszkańcami. Z wielotysięcznego osiedla przyszła garstka, nie więcej niż sto osób. Kandydaci na radnych nie omieszkali skorzystać z okazji i także tutaj prowadzili swoją kampanię wyborczą. Borowski-Dobrowolski zbierał podpisy pod protestem, Bojanowicz zachowywał się dziwnie - biegał po sali i obrażał urzędnika Tramwajów Warszawskich, który cierpliwie przybliżał ludziom założenia remontu.

"Proszę mu odebrać głos!"

Radny był najwidoczniej zły, bo kolejne osoby przekonywały się, że projekt przewiduje wiele zmian na korzyść. Pasażerowie zyskają bezpieczne platformy przystankowe - dziś wysiada się z tramwajów prosto na jezdnię, ludzie skręcają nogi. Pasy rowerowe nie będą na chodnikach, tylko na jezdniach. Te zostaną zwężone, żeby kierowcy nie urządzali sobie wyścigów. Ich śmiertelnymi ofiarami w latach 2007-11 było na Obozowej aż osiem osób, w tym pięcioro pieszych. Na skrzyżowaniach dojdą sygnalizacje świetlne, a przy pętli na Kole - rondo, żeby jeszcze bardziej uspokoić ruch. Poprawa widoczności wymaga likwidacji blisko 50 miejsc parkingowych. Zniknie przystanek przy Magistrackiej, ale następny jest tylko 70 m dalej.

- Pan robi ludziom wodę z mózgu, proszę mu odebrać głos! - nawoływał radny Bojanowicz, po czym stwierdził, że jezdnia Obozowej powinna być poszerzona do dwóch pasów ruchu kosztem chodników, a nawet podwórek znajdujących się wzdłuż tej ulicy przedwojennych bloków.

- Jego zachowanie na pierwszym spotkaniu było skandaliczne. Jeszcze się nie spotkałem, żeby radny, osoba publiczna, odnosił się do miejskiego urzędnika tak arogancko jak on - opowiadał mi wysłannik ratusza na konsultacjach. Odpowiedzialność za Bojanowicza spada też na partię, która zaoferowała mu trzecie miejsce na swojej liście. Kandydat najwyraźniej stara się przebić nawet kosztem potrzebnej inwestycji. Tylko czy te 576 głosów, które dostał w wyborach cztery lata temu, są warte reputacji Platformy Obywatelskiej? Na jej liście w 2010 r. był też Borowski-Dobrowolski, zdobył 355 i musiał ustąpić Bojanowiczowi, teraz próbuje szczęścia w innym komitecie.

"Obozowa to nie prywatny folwark"

Podczas wywiadu przedwyborczego spytaliśmy prezydent Hannę Gronkiewicz-Waltz, kandydatkę PO i faworytkę, czy w następnej kadencji zamierza przeprowadzać referenda w ważnych dla mieszkańców sprawach. Odpowiedziała: "To są duże koszty i zazwyczaj niewielka frekwencja. Raczej będą więc konsultacje na konkretne tematy, tak jak robiliśmy to np. przy zagospodarowaniu terenów nad Wisłą".

Kolejne pytanie brzmiało: "Do jakiego etapu prowadzić konsultacje, żeby podejmowanie decyzji nie przeciągało się w nieskończoność?". - Trzeba mieć taką orientację, żeby w końcu postawić diagnozę. Tak jak lekarz musi zrobić dobry wywiad z pacjentem - odparła pani prezydent. Dziwi więc, dlaczego ratusz zdecydował się konsultować zatwierdzony od dawna projekt tramwajowy dla Obozowej, który ma już decyzję środowiskową i nie bardzo można w nim cokolwiek poprawiać. Widać też, że podobne spotkania nie mają sensu w gorącym okresie przedwyborczym. Kandydaci na radnych nie kryli rozczarowania, że wyniki konsultacji zostaną ogłoszone dopiero 27 listopada, czyli już po głosowaniu.

Pod koniec głos zabrał pan Rosół, młody człowiek, który na Koło przyjechał specjalnie z Ochoty: "Chciałem wyrazić gorące poparcie dla projektu Tramwajów Warszawskich!". A kiedy ludzie i radni zakrzyczeli go, żeby jako "obcy" nie zajmował im czasu, dodał: - Koło i ulica Obozowa to nie jest państwa prywatny folwark. To jest część miasta, którego ja też jestem mieszkańcem.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Mhrok

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 910
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Obozowa - wysyłanie opinii/uwag
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Lis 2014, 12:16:38 »
Mnie najbardziej dziwi upór w usuwaniu tych pasów, które tak naprawdę są tylko zapchajdziurą pomiędzy 3,5 a 5 metrów szerokości jezdni. W 5 metrach nie upchną dwóch pasów, bo autobusy się nie zmieszczą.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 511
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Obozowa - wysyłanie opinii/uwag
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Lis 2014, 22:44:37 »
Mnie najbardziej dziwi upór w usuwaniu tych pasów, które tak naprawdę są tylko zapchajdziurą pomiędzy 3,5 a 5 metrów szerokości jezdni. W 5 metrach nie upchną dwóch pasów, bo autobusy się nie zmieszczą.

Gdyby ci ludzie działali logicznie i rozumieli takie oczywistości, dawno byłby osiągnięty kompromis. Ale takiej logiki nie masz co u nich szukać.

Logika w ich działaniu jest inna, choć banalnie prosta - chodzi o to by nastraszyć ludzi, że po remoncie będą korki, dramat z parkowaniem, a auta uciekające z Obozowej rozjadą lokalne uliczki. To pozwala kilku radnym postawić się w roli obrońców uciśnionych i próbować wygrać na tym zbliżające się wybory.
To jest dokładnie ten sam manewr, który próbował wykonać Wipler pisząc list otwarty o odwołanie Masy w październiku. Tylko Wipler grał na krótki, jednorazowy event, a oni próbują tym strachem promować się na dłuższą metę.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)