Autor Wątek: Program rozwoju tras rowerowych Warszawy do 2020 r.  (Przeczytany 15106 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 447
  • Płeć: Mężczyzna
  • Rowery Poziome Rule
    • Moje rowery
Odp: Program rozwoju tras rowerowych Warszawy do 2020 r.
« Odpowiedź #45 dnia: 17 Lis 2013, 23:01:31 »
W tej kampanii jedna rzecz mnie [eufemizm:on] denerwuje [eufemizm:off]: zamiast nawoływać, żeby samochody zwalniały przed przejściem dla pieszych, nie lepiej nawoływać by się po prostu zatrzymały, gdy się pieszy zbliża? Mnie mało interesuje, czy samochód jedzie 50, 60 czy fefnaście km/h - ja nie chcę, żeby mnie w ogóle walnął!!
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS); Thyss 222
szary Modus z D4F
grafitowa Viki "C" Caravan z 19DTH zwana Czołgiem

Offline qwerJA

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 1 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Program rozwoju tras rowerowych Warszawy do 2020 r.
« Odpowiedź #46 dnia: 18 Lis 2013, 02:32:29 »
@GFM

Ręce mi opadają i mam wyrzuty sumienia że przez te wszystkie lata tak mało zrobiłem.

Teraz to nawet jako kierowca będę się bał jechać na Pragę.

A ja jako pieszy (i młody człowiek) byłem już przecież w szpitalu przez starego gówniarza co na mnie rowerem na chodniku pierwszeństwo wymusił. Stary gówniarz pojechał dalej i jeszcze sobie skomentował że To ja niby mam patrzeć. A było to 200 metrów od mojego bloku gdzie w życiu bym nie pomyślał żeby jechać tam rowerem po chodniku.

To już nie jest śmieszne i robi się groźne !!!
Tomek jestem

" Warszawa to piękne miasto,
   tylko ludzie są . . .  "

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 504
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Program rozwoju tras rowerowych Warszawy do 2020 r.
« Odpowiedź #47 dnia: 18 Lis 2013, 10:24:24 »
Dokładnie tak będzie, mało tego daliśmy się wpuścić w skreślanie "zbędnych" odcinków.

Dlaczego wpuścić? Kilka odcinków z tego opracowania naprawdę nie jest pilne, ani nawet potrzebne. To jest DOBRE PYTANIE - zwłaszcza, że środki są ograniczone i budując coś zbędnego, siłą rzeczy nie buduje się czegoś bardziej potrzebnego. Na spotkaniu z Puchalskim przedstawiliśmy Mu jako ZM całą listę "do wywalenia" z tego opracowania. Zaczynając od zupełnie niepotrzebnego remontu DDR przy Modlińskiej (odc. Kowalczyka-Płochocińska), gdzie asfalt - choć z czasów Gierka - wciąż jest w niezłym stanie i nie ma sensu go teraz wymieniać na nowy, skoro za kilka lat i tak będą go zrywać przebudowując Modlińską lub robiąc tam tramwaj.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

GFM

  • Gość
Odp: Program rozwoju tras rowerowych Warszawy do 2020 r.
« Odpowiedź #48 dnia: 18 Lis 2013, 11:46:31 »
Dokładnie tak będzie, mało tego daliśmy się wpuścić w skreślanie "zbędnych" odcinków.

Dlaczego wpuścić? Kilka odcinków z tego opracowania naprawdę nie jest pilne, ani nawet potrzebne. To jest DOBRE PYTANIE - zwłaszcza, że środki są ograniczone i budując coś zbędnego, siłą rzeczy nie buduje się czegoś bardziej potrzebnego. Na spotkaniu z Puchalskim przedstawiliśmy Mu jako ZM całą listę "do wywalenia" z tego opracowania. Zaczynając od zupełnie niepotrzebnego remontu DDR przy Modlińskiej (odc. Kowalczyka-Płochocińska), gdzie asfalt - choć z czasów Gierka - wciąż jest w niezłym stanie i nie ma sensu go teraz wymieniać na nowy, skoro za kilka lat i tak będą go zrywać przebudowując Modlińską lub robiąc tam tramwaj.

Ano dlatego wpuścić, że trzeba było społecznych konsultantów w akcji widzieć.
Z początku stop - czerwone światełko - jak tak można.
Ale jak im się na zielone zmieniło to poszło niczym z górki.
Wiec to i tamto a i tamto jeszcze byle z dala ode mnie.
Na Grochowie spokojnie skreślano lewą stronę Wisły  i coś na Bródnie.
Mnie już do głosu nie dopuścili. A chciałem rzec, że skreślać to możemy
nie poszczególne odcinki, ale rozwiązania drogie na rzecz tańszych - co
wcale nie musi oznaczać gorszych. Ale tu też zdaje się też jestem w mniejszości,
więc zająłem się robieniem zdjęć.

Offline miroslavka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 380
  • Płeć: Kobieta
Odp: Program rozwoju tras rowerowych Warszawy do 2020 r.
« Odpowiedź #49 dnia: 18 Lis 2013, 22:44:12 »
Ano dlatego wpuścić, że trzeba było społecznych konsultantów w akcji widzieć.
Jeśli chodzi o mnie, to tylko zapytałam lokalnych o tranzytowość tras wyznaczonych koło Trasy Toruńskiej, bo wizualnie wydały mi się podejrzane jakieś - przykrótkie i ślepe  8)

Z "mojego" terenu (Mokotów) z jakimś kolegą wytypowaliśmy Samochodową. Ta ulica wg mnie nie ma prawa obsługiwać żadnego tranzytu międzydzielnicowego.

Kolejną trasą bez potrzeby zmian podałam proponowaną wydzieloną w parku (!) Pole Mokotowskie DDR W-Z od kładki do Żwirek. Wytyczenie oddzielnej drogi dla rowerów przy alejce mającej 5+ metrów jest bez najmniejszego sensu. Do tego już jeździ się tam naprawdę dobrze. Można np. bardziej udrożnić ten odcinek odsuwając ławki od alejki. Po drugiej stronie Niepodległości ławek wcale nie ma przy głównej alejce.

Argumentów jest kilka:
- jak jest luźno, to można jechać wygodnie równą alejką (ewentualnie mały remoncik nawierzchni w okolicy kładki)
- jak jest tłoczno, to i tak należy dostosować ruch do panujących warunków (wypasane luzem :) psy, dzieci, staruszki, rolkarze)
- wydzielenie DDR jest nieporozumieniem - dla zabawy liczyłyśmy z siostrą "pojazdy" w sobotni sierpniowy wieczór - wynik był ~33 do 30 w kilkanaście minut. Okazało się, że więcej przejeżdża rolkarzy niż rowerzystów. To może jednak rolkostradę trzeba wybudować? ;) Rolkarze są bardziej przestrzeniożerni. ;)
- w tym parku trzeba udrożnić rowerowo-pieszo odcinek od Metra (tu +4 przejazd) do akademików na ŻiW, bo obecnie jest alejka błotno-błotna niedostosowana do ruchu miejskiego i właściwie niedrożna dużą część roku, a przenosi istotny komunikacyjny tranzyt pieszy i rowerowy.
Wąsko, otoczakowy (WTF jakże utylitarny) obrębek, błotko, kałuże. Dary Wisły czy co? ::)
Jeśli PZP przewiduje wydzielone DDR, należy to zmienić, a wytyczać wystarczająco(!) szerokie alejki dla każdego. vide: http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=2703&start=30#p25725

Offline uasic

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 169
  • Płeć: Kobieta
Odp: Program rozwoju tras rowerowych Warszawy do 2020 r.
« Odpowiedź #50 dnia: 20 Lis 2013, 21:00:38 »
Chyba nie  Robert :) http://forum.masa.waw.pl/index.php?topic=2162.msg32911#msg32911

Padło sporo postulatów odnośnie wschodniej strony miasta. Były naciski na mosty Poniatowskiego, Łazienkowski, wyznaczenie ciągu przez teren MPWiK nad Wisłą, dopuszczenie rowerzystów na buspasy.

Najbardziej podobał mi się pomysł na uspokojenie ruchu przez wprowadzenie odcinkowej kontroli prędkości na moście Poniatowskiego (była też propozycja T30 w tym miejscu).

Do kogo warto pisać w tej sprawie? Do Policji?

Kierowcy naciskają hamulce jak widzą radiowóz stojący gdzieś przy moście, ale niestety ci wszyscy policjanci zajmują się od tygodnia czymś zupełnie innym.