Autor Wątek: Który z poniższych rowerów?  (Przeczytany 25622 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Trauer

  • Gość
Który z poniższych rowerów?
« dnia: 19 Kwi 2010, 19:36:12 »
Witam,

bardzo prosiłbym o radę dla początkującego rowerzysty ;)
Roweru używałbym do jazdy po Warszawie, ale także ścieżkach leśnych, polanach etc. Żadnych ekstremalnych wyczynów. Głównie w weekendy rekreacyjnie na wycieczki poza miastem, ale również w ciągu tygodnia na uczelnię, czyli ok. 15-20 km dziennie. Mój wzrost to 188 cm. Waga coś koło 83 kg.
Zastanawiam się nad wyborem spośród poniższych modeli:

GT Nomad
Unibike Crossfire
Merida Crossway 20V
Author Classic
Kellys Saphix

W sumie są w dość podobnym przedziale cenowym, bo niektóre można kupić ze zniżką. Ogólnie przedział cenowy dla mnie, to 900-1200 zł.
A może macie jeszcze jakieś inne propozycje rowerów dla mnie? Byłbym bardzo wdzięczny za nie.

Pozdrawiam!

Offline pimpf

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Płeć: Mężczyzna
  • .:każdy dźwiga swoje brzemię:.
    • ~to~se~ je~pimpf~
Odp: Który z poniższych rowerów?
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Kwi 2010, 19:45:51 »
1. polecam - http://forum.masa.waw.pl/index.php?topic=239.0
2. chętnie popatrzymy na wybrane przez Ciebie rowery ale miło by było jakbyś podał lineczki, to bardzo ułatwi sprawę ;) - wtedy tylko jedna osoba (Ty) będzie googlować a nie każdy z nas...

Trauer

  • Gość
Odp: Który z poniższych rowerów?
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Kwi 2010, 19:49:27 »
Aj, sory, już podaję:

GT Nomad: http://www.sportzakupy.pl/Sklep/Comfort--Trekking/2008-GT-Nomad,2,0,33,200.htm
Unibike Crossfire: http://www.unibike.pl/crossfiregts.html
Merida Crossway 20V: http://www.speedcity.pl/index.php?p13,merida-crossway-20-v
Author Classic: http://allegro.pl/item1001515354_rower_author_2009_classic_20_wyprzedaz_raty.html
Kellys Saphix: http://wwww.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=43

Natomiast jesli chodzi o polecony przez Ciebie wątek, to tam jest mowa o modelach droższych, aniżeli mój przedział cenowy, więc przejrzałem już wczesniej ten wątek i nie znalazłem niczego na moją kieszeń...
« Ostatnia zmiana: 19 Kwi 2010, 19:57:24 wysłana przez Trauer »

Offline pimpf

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Płeć: Mężczyzna
  • .:każdy dźwiga swoje brzemię:.
    • ~to~se~ je~pimpf~
Odp: Który z poniższych rowerów?
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Kwi 2010, 20:05:54 »
GT - linki dołem dolnej rury.. znam takich co klną na to że hej....
Unibike - nie wygląda źle na pierwszy rzut oka (za te pieniądze) o literkach to się już Seba rozpisze ;)
Merida - znów linki....
Author - fajny i chyba wart uwagi
krllys  - czytaj  wyżej ;)

wiec z pierwszego oglądu to author - ale to początek wątku ;)

Trauer

  • Gość
Odp: Który z poniższych rowerów?
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Kwi 2010, 20:15:41 »
wiec z pierwszego oglądu to author - ale to początek wątku ;)

Ok, dzięki za uwagi i czekam zatem na inne opinie, jeśli tylko ktoś jeszcze będzie tak miły, by się nimi podzielić :)

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Który z poniższych rowerów?
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Kwi 2010, 21:36:26 »
wiec z pierwszego oglądu to author - ale to początek wątku ;)

Ok, dzięki za uwagi i czekam zatem na inne opinie, jeśli tylko ktoś jeszcze będzie tak miły, by się nimi podzielić :)

Na pierwszy rzut oka, to podobne wrażenia mam do Pimpfa. Osprzętowo rowerki są niemal identyczne, nie ma czego specjalnie porównywać - wszystko Acera i nieuszczelnione piasty (sic!). Co prawda nie miałem czasu wejść jeszcze w niuanse, ale pewnie nie będzie ich za wiele.

Co do rowerów i ram (najważniejsza rzecz), to linki opisał Ci już Pimpf. Ja tylko dodam, że Author i Kellys mają linki na górze górnej rury - a imo optimum to POD górną rurą. Może to kwestia gustu, ale mnie się Unibike z tych rowerów najbardziej podoba.

Choć znowu jak to ma być głównie do miasta, to bym brał coś na węższych oponkach, czyli Authora. Rekreacyjnie w terenie też da radę, a jednak wąskie opony to mniejsze opory, co na co dzień Ci się przyda.

Ogólnie to dobrze by było, gdybyś się na każdym przejechał przed kupnem - to Ci pewnie bardziej teraz pomoże niż nasze rady. Geometrii nijak nie ocenisz na odległość. Wsiądziesz i będziesz wiedział, czy Ci "leży" rower dobrze, czy nie.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Savil

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 386
  • Płeć: Kobieta
  • Cylon i lasombra
    • http://savil.bikestats.pl/
Odp: Który z poniższych rowerów?
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Kwi 2010, 00:41:58 »
Porada od lekko żółtawej rowerzystki [bo już nie całkiem zielonej, ale jeszcze niewiele lepiej ;)] - przerzutki w piaście. Mam, polecam, rzecz bardzo wygodna. Nie ubłoci się i nie uśnieży jak zwykła i popsuć trudniej.
Nie znalazłam na szybko zdjęcia, więc opiszę. Wygląda jak ostre koło, ze środka koła [z osi] sterczy taki mały pipsztyk o opływowym kształcie, z niego wychodzi linka i wędruje sobie do kierownicy do manetek zmiany przerzutki. W tym pipsztyku są przerzutki [jakoś] i nie trzeba ich regulować ani w ogóle dotykać. U siebie mam 7 [przerzutek, nie pipsztyków ;)], na dojazdowe miasto i turystyczny las w zupełności wystarczy.

Offline SeBeQ

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 593
  • Płeć: Mężczyzna
  • =============== Make Gravity Your Slave ==========
Odp: Który z poniższych rowerów?
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Kwi 2010, 02:18:28 »
Cytat: Savil
ze środka koła [z osi] sterczy taki mały pipsztyk o opływowym kształcie
tenteges wnerwokurdemordelator wihajster wzdryngiwacz do gibelsa

MSPANC
:D
Pozdrawiam
SeBeQ

---> Make Gravity Your Slave <---

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Który z poniższych rowerów?
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Kwi 2010, 07:02:19 »
Porada od lekko żółtawej rowerzystki [bo już nie całkiem zielonej, ale jeszcze niewiele lepiej ;)] - przerzutki w piaście.

PrzerzutkA w miaście, ewentualnie - przekładniA w piaście. Jest jedna. Może mieć kilka przełożeń, biegów, ale w piaście jest TYLKO JEDNA przerzutka.

To tak jak w samochodzie. Biegów masz kilka, ale skrzynia biegów jest z reguły jedna.

Mam, polecam, rzecz bardzo wygodna. Nie ubłoci się i nie uśnieży jak zwykła i popsuć trudniej.

To jeszcze dopisz wady:
-Waga układu - duża.
-Liczba przełożeń - mała. Także jak ktoś lubi mieć >14, to nie kupi za żadne pieniądze. A jal lubi >8, to zapłaci za piastę jak za cały rower.
-Opory toczenia - spore, większe niż w napędzie z przerzutkami zewnętrznymi.
-Możliwość wyboru manetek -zerowa - jak ktoś nie lubi gripów, to ma problem. Uwaga: ZTCW gripy do tych piast nie są wymienne  z tymi do przerzutek zewnętrznych. Uwaga2: Gripy dodawane do przerzutek w piaście nie są mistrzami trwałości.
-98% serwisów tego nie umie serwisować, więc chodzą legendy, że nie trzeba - przecież serwis nie powie Ci, że się nie zna ;-)
-części do tego nie kupisz nawet u dystrybutora oficjalnego. A jeżeli Ci się jakimś cudem uda zmusić Harfę (SRAM) lub Pawlaka (Shimano) do ich sprowadzenia - to poczekasz na nie nawet kilka tygodni.
-czyli to w zasadzie jednorazówka. Coś psuje się = wymiana całości = min 300 zł (piasta z bebechami od 260zł na Allegro + koszt przeplotu koła i montażu całości).

Piasta starcza na jakieś 3-4 lata (tyle OIDP trzymało się u Trawersa). No chyba, że ktoś sporo jeździ (jak poziomy Bartek, który musiał kombinować już po 1,5 roku). Licząc w kilometrach, przejedzie pewnie z 20 tys zanim się rozleci.

Nie mówię, że te piasty są złe, czy dobre. Ale warto zawsze podawać tak zalety, jak i wady.

Wygląda jak ostre koło

Nie. Nawet bardzo nie. I jeszcze długo, długo nie.

Piasta do OK wygląda TAK, zaś typowa piasta wielobiegowa TAK.


ze środka koła [z osi] sterczy taki mały pipsztyk o opływowym kształcie, z niego wychodzi linka i wędruje sobie do kierownicy do manetek zmiany przerzutki.

Czyli wychodzi, że masz SRAMa? W Nexusach wygląda to inaczej, co też warto zaznaczyć. W starych SRAMach też wygląda to inaczej, co też warto zaznaczyć. W Rolhoffie chyba (nie widziałem go) też wygląda to inaczej.

W tym pipsztyku są przerzutki [jakoś] i nie trzeba ich regulować ani w ogóle dotykać.

Nagadali Ci bzdur w serwisie, bo widocznie nie umieją tam tego dotykać. Piasta z przekładnią planetarną, jak każda piasta, wymaga pewnych zabiegów. W tym wypadku: czyszczenia, smarowania. Tutaj nawet bardziej niż zwykle, bo te piasty z reguły nie są uszczelniane. I mają 10x więcej elementów poruszających się, czyli 10x więcej się tarcia i przyśpieszonego zużywania się, gdy są źle nasmarowane lub brudne.

Kłopot w tym, że w Warszawie jest ponad 100 serwisów, a podejmują się serwisowania tych piast może ze dwa.

U siebie mam 7 [przerzutek, nie pipsztyków ;)], na dojazdowe miasto i turystyczny las w zupełności wystarczy.

Prawda.
« Ostatnia zmiana: 20 Kwi 2010, 07:09:28 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline trawers

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 499
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zdjęcia z mas od 2004 roku...
    • Nieoficjalna strona sympatyków WMK
Odp: Który z poniższych rowerów?
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Kwi 2010, 07:13:13 »
Mnie wystarczyłaby na dłużej, ale posłuchałem durnej rady kumpla, żeby myć rower karcherem :-(
Ale ogólnie polecam (dla leniwych)  ;D
Bogdan (Trawers)

http://travers.pl/masa

Offline pimpf

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Płeć: Mężczyzna
  • .:każdy dźwiga swoje brzemię:.
    • ~to~se~ je~pimpf~
Odp: Który z poniższych rowerów?
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Kwi 2010, 09:38:22 »
Mnie wystarczyłaby na dłużej, ale posłuchałem durnej rady kumpla, żeby myć rower karcherem :-(
Czyli za duże lenistwo tez nie popłaca... ;)
no i tu właśnie wyłazi podstawowy minus takich piast...
Nie to że nie można ich pod ciśnieniem myć.. bo to ogólnie wiadomo ;) ale to że jak się ją rozłoży to to się robią puzzle na >400 części i do tego wszystko w 3D
Bardziej klasyczną piastę, czy to na konusy czy na maszynach to albo rozbierzesz na czynniki pierwsze (a będzie tych czynników <20) albo wymienisz łożyska maszynowe na inne maszynowe i po kłopocie.

Offline SeBeQ

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 593
  • Płeć: Mężczyzna
  • =============== Make Gravity Your Slave ==========
Odp: Który z poniższych rowerów?
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Kwi 2010, 10:42:43 »
Mnie wystarczyłaby na dłużej, ale posłuchałem durnej rady kumpla, żeby myć rower karcherem
Czyli za duże lenistwo tez nie popłaca...
Szkoda, iż nikt Ci Drogi Trawersie nie powiedział, że myć można ale trzeba ostrożnie...
Co do lenistwa to niestety o rower też trzeba dbać - o ile wiadomo, że mycie szkodzi ramie, bo pęka :D - to dbanie o napęd odwdzięcza się cichszą i dłuższą pracą, odpowiednie ciśnienie to prędkość, natomiast hamulce to bezpieczeństwo - prawda Raffi :)
Pozdrawiam
SeBeQ

---> Make Gravity Your Slave <---

Offline SeBeQ

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 593
  • Płeć: Mężczyzna
  • =============== Make Gravity Your Slave ==========
Odp: Który z poniższych rowerów?
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Kwi 2010, 11:09:02 »
Cytat: Raffi
PrzerzutkA w miaście, ewentualnie - przekładniA w piaście. Jest jedna. Może mieć kilka przełożeń, biegów, ale w piaście jest TYLKO JEDNA przerzutka.
Określenie "przerzutka w piaście" to takie uproszczenie jak się tłumaczy komuś zielonemu. Prawidłowo to przekładnia w piaście, piasta wielobiegowa, ewentualnie przekładnia planetarna, jeśli ma być technicznie. I nie ma tam żadnych przerzutek, są za to przełożenia zwane popularnie biegami.

Natomiast Rohloff wygląda tak:
http://thelazyrando.files.wordpress.com/2010/02/rohloff-14-gang.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/dc/Speedhub-schnitt.jpg/784px-Speedhub-schnitt.jpg

Pozdrawiam
SeBeQ

---> Make Gravity Your Slave <---

Offline pimpf

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Płeć: Mężczyzna
  • .:każdy dźwiga swoje brzemię:.
    • ~to~se~ je~pimpf~
Odp: Który z poniższych rowerów?
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Kwi 2010, 11:17:08 »
to ja juz wolę przełożenia zewnętrzne i w bonusie możliwość serwisowania tego....

Offline SeBeQ

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 593
  • Płeć: Mężczyzna
  • =============== Make Gravity Your Slave ==========
Odp: Który z poniższych rowerów?
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Kwi 2010, 11:24:55 »
Cytat: Trauer
Unibike Crossfire
http://www.unibike.pl/crossfiregts.html
Mi też najlepszym wyborem wydaje powyższy. Chociaż napisali:
"Opis:
Zaawansowany technicznie, wysokiej klasy rower przełajowy. Osprzęt Shimano ALIVIO oraz duży komfort jazdy zapewni dużo przyjemności z jazdy."
Ale w specyfikacji z Alivio to jest tylko tylna przerzutka :D Taka to jest wyższość marketingu. Do tego trochę ciężkawy (15,5kg) no, ale za 1300zł i z amorem. Warto zauważyć, że ma już kasetę zamiast wolnobiegu, ale obręcze i piasty nie są za specjalne do długich przebiegów.

Może warto zainteresować się czymś używanym? Ostatnio za 1275zł poszedł:
http://allegro.pl/item1000585243_bergamont_crosstec_sport_lx_xt_hydraulika_11kg.html
Pozdrawiam
SeBeQ

---> Make Gravity Your Slave <---