Autor Wątek: Obowiązkowe przeglądy techniczne  (Przeczytany 23334 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline johnkelly

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 70
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honor Habet Onus
Odp: Obowiązkowe przeglądy techniczne
« Odpowiedź #30 dnia: 15 Kwi 2010, 12:41:36 »
A jak spadnie na Ciebie wagon, to powinieneś się rozglądać za lokomotywą? Opisana przez Ciebie możliwość, jakkolwiek niemożliwa do wykluczenia, jest równie prawdopodobna co wagony kolejowe spadające z nieba. Fakty natomiast masz w statystykach - a w nich, jeżeli w wypadku z rowerem ktoś ginie, to właśnie rowerzysta. Czy się to komukolwiek podoba, czy nie.



Nie neguję faktów, tylko neguję związek między skutkami wypadku a jakością jazdy. Jakość jazdy przekłada się na prawdopodobieństwo wypadku a nie na jego skutki. Jeśli rowerzysta wymusi pierwszeństwo na samochodzie to ma duże szanse zginąć. Czegoś takiego byłem świadkiem w tym tygodniu - facet na rowerze (bodajże kolarzówka, facet w stroju, b. często go widuję) wymusił pierwszeństwo na samochodzie bo skręcał nie sygnalizując tego. To, że do niczego nie doszło należy zawdzięczać tylko literkom posiadanym przez samochód bo ten stanął dęba niemal w miejscu.

Co do lepszego kierowcy. Jedno się chwalą jak szybko jeżdżą, inni ile tysięcy km przejeżdżają na jednych oponach, a inni jak małe spalania uzyskują. Dla mnie dobry kierowca to taki, co nie ma wypadków, bo potrafi ich uniknąć. A jak nie potrafi, to zminimalizuje szkody tym, że np jedzie wolniej.

Jedyna stłuczka jaką miałem była z panią z Krakowa, którą zaatakował krzak rosnący na poboczu. Przy czym byłem drugą jej ofiarą bo pierwsza wjechała jej w kufer (ofiara winna zachować odstęp, tego nie neguję), z kolei na mnie pani wymusiła pierwszeństwo. Wszystko w ciągu 5min.

Jedzie wolniej - osobiście staram się jeździć zgodnie z przepisami, w takich sytuacjach trudno mówić o minimalizacji szkód gdy ktoś wymusza na mnie pierwszeństwo bo idąc tym torem dojdziemy do punktu, w którym jedynym wnioskiem będzie taki, że powinienem stać.
« Ostatnia zmiana: 15 Kwi 2010, 21:30:54 wysłana przez Raffi »

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Obowiązkowe przeglądy techniczne
« Odpowiedź #31 dnia: 15 Kwi 2010, 21:26:12 »
Nie neguję faktów, tylko neguję związek między skutkami wypadku a jakością jazdy. Jakość jazdy przekłada się na prawdopodobieństwo wypadku a nie na jego skutki.

Zależy co rozumiesz pod hasłem "jakość jazdy".

Można pod hasłem "jakość" patrzyć tylko na manewry niebezpieczne typu zajechania drogi, branie zakrętów na granicy przyczepności, hamowanie na ostatnia chwilę i niezgrabne szarpanie autem. Można spojrzeć też i na dostosowanie prędkości do warunków jazdy i pod tym względem oceniać jakość jazdy.

Jeżeli uznamy, że wysoka jakość jazdy to umiejętność jazdy z szybkością dla siebie i innych bezpieczną, a 200km/h po mieście "zientarski junior turbo kiler madakafa mode on" to  jazda niskiej jakości, to będzie miała ona bezpośrednie przełożenie na skutki wypadku. Przecież przy przepisowych 50km/h w mieście to by faceta nie wyrzuciło na prostej i prawie równej drodze na filar wiaduktu. A jeżeli nawet by wyrzuciło to nie sprasowałoby auta aż do tylnej rejestracji rozrzucając szczątki po całej okolicy. Przy 50km/h strefy zgniotu jeszcze pozwalają przeżyć. Stąd uważam, że związek między jakością jazdy a skutkami wypadku jest bardzo wyraźny.


Przy okazji, rozumiejąc jakość jazdy także jako umiejętność dostosowania prędkości do warunków, wychodzi też dlaczego uważam, że w rowerze jakość jazdy mniej się liczy. Po prostu na rowerze, mimo starań, nie popędzę po mieście 150km/h. Pewne błędy (np zagapienie się) przy 30km/h na rowerze idzie naprawić, a przy 150km/h w aucie już nie. Po prostu przy 30km/h w ciągu sekundy przejeżdżam 8m z hakiem, a nie ponad 40m. I jednocześnie przy 30km/h mam wielokrotnie krótszą drogę hamowania, mogę wykonać bardziej gwałtowny manewr itd. Obie rzeczy powodują, że moja reakcja na coś, co zauważyłem późno, tuż przed kierownicą na rowerze może być skuteczna, a autem już nie mam szans. Niska prędkość roweru powoduje, że wiele tragicznych błędów jest nam "wybaczanych". Niska jakość jazdy rowerem nie przeszkadza tak bardzo jak w aucie.


Choć oczywiście nie neguje związku pomiędzy jakością jazdy, a prawdopodobieństwem wypadku. Oczywiście jasne jest, że im gorzej ktoś jeździ, tym większa szansa na dzwona.
« Ostatnia zmiana: 15 Kwi 2010, 21:40:01 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Bear

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Płeć: Mężczyzna
  • abrakadabra.
Odp: Obowiązkowe przeglądy techniczne
« Odpowiedź #32 dnia: 16 Kwi 2010, 09:53:51 »
dopowiem jeszcze tylko że rowery nie ważą 1500 kg, tylko dużo mniej. Bardzo dużo mniej.

Offline SeBeQ

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 593
  • Płeć: Mężczyzna
  • =============== Make Gravity Your Slave ==========
Odp: Obowiązkowe przeglądy techniczne
« Odpowiedź #33 dnia: 16 Kwi 2010, 12:05:13 »
Do dyskusji o jakości jazdy dochodzi jeszcze kwestia stylu jazdy (techniki).
Dlatego za niektórymi lub obok mi się źle jeździ, a za takim Pimpfem (nawet na OK) czy Raffim, nawet jazda przez 100km nie jest męcząca.
Pozdrawiam
SeBeQ

---> Make Gravity Your Slave <---

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Obowiązkowe przeglądy techniczne
« Odpowiedź #34 dnia: 16 Kwi 2010, 20:54:15 »
Do dyskusji o jakości jazdy dochodzi jeszcze kwestia stylu jazdy (techniki).
Dlatego za niektórymi lub obok mi się źle jeździ, a za takim Pimpfem (nawet na OK), nawet jazda przez 100km nie jest męcząca

Za OK to generalnie łatwiej się jeździ. Bo to nie ma hamulców, więc nie trzeba się martwić, że się nie wyhamuje i wjedzie Mu w tyłek. Nie ma przerzutek, więc spod świateł zbiera się jak autobus - to i się śpieszyć nie trzeba. A te gumki naciągnięte na obręcze to mają taka przyczepność, że i ostrych zwrotów się nie da wykonać.

A z Pimpfem to i mnie się fajnie jeździ, nawet gdy nie jedzie OK. Typowy doświadczony rowerzysta. Jego jazda jest spokojna, przewidywalna, odarta ze szpanu, zbędnych manewrów i ruchów. Jak Pimpf zjeżdża z linii w której jechał w lewo, czy prawo, to wiadomo, że zaraz będzie dziura, Pimpf ją omija płynnie i trzeba jechać tak jak On, bo wybiera najlepszą linię do jazdy.

czy Raffim

A dzięki. Ja z kolei jestem zbyt leniwy by robić jakiekolwiek zbędne manewry, czy zmiany tempa :-)
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline SeBeQ

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 593
  • Płeć: Mężczyzna
  • =============== Make Gravity Your Slave ==========
Odp: Obowiązkowe przeglądy techniczne
« Odpowiedź #35 dnia: 17 Kwi 2010, 01:30:05 »
Cytat: Raffi
spod świateł zbiera się jak autobus
To już kwestia kierowcy a nie roweru... jak masz uda jak niemiecka reprezentacja kolarstwa torowego to autobus ma bi-turbo i ciągnie od zera jak F16 :P
Pozdrawiam
SeBeQ

---> Make Gravity Your Slave <---

Offline SeBeQ

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 593
  • Płeć: Mężczyzna
  • =============== Make Gravity Your Slave ==========
Odp: Obowiązkowe przeglądy techniczne
« Odpowiedź #36 dnia: 17 Kwi 2010, 01:34:41 »
Cytat: Raffi
A z Pimpfem to i mnie się fajnie jeździ, nawet gdy nie jedzie OK. Typowy doświadczony rowerzysta. Jego jazda jest spokojna, przewidywalna, odarta ze szpanu, zbędnych manewrów i ruchów. Jak Pimpf zjeżdża z linii w której jechał w lewo, czy prawo, to wiadomo, że zaraz będzie dziura, Pimpf ją omija płynnie i trzeba jechać tak jak On, bo wybiera najlepszą linię do jazdy.
< ;-) >
Gdzie jest przycisk do "usuwania przesłodzonych postów"? Tyle wazeliny to nawet mu Suszi do naleśników nie dała :P
< / ;-) >

Ale zaprawdę dobrze Chłopak śmiga :)
Pozdrawiam
SeBeQ

---> Make Gravity Your Slave <---

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Obowiązkowe przeglądy techniczne
« Odpowiedź #37 dnia: 17 Kwi 2010, 08:10:09 »
To już kwestia kierowcy a nie roweru... jak masz uda jak niemiecka reprezentacja kolarstwa torowego to autobus ma bi-turbo i ciągnie od zera jak F16 :P

Jak masz uda jak niemiecka reprezentacja, to nawet na kamieniu pojedziesz 60km/h ;-)

Ciekawe na ile takim starczają kolana. Bo to chyba wraz z wymianą łańcucha się zmienia :-)

< ;-) >
Gdzie jest przycisk do "usuwania przesłodzonych postów"? Tyle wazeliny to nawet mu Suszi do naleśników nie dała :P
< / ;-) >

Widzę, że naleśniki u Sushi jak grzybki u Kazy ;-) A wazelina się czasem należy nawet dla ZDM, to czemu Pimpfowi mam żałować.

Ale zaprawdę dobrze Chłopak śmiga :)

Dokładnie dlatego się należy.

Ale spoko, z Tobą też mi się dobrze śmiga. I z Mocniakiem (choć On jeździ jednak bardziej agresywnie niż Wy z Pimpfem). Z Olafem też jazda była miła. Z Bartkiem poziomym też mi się miło jeździ, choć za Nim zdarza mi się nie nadążać jak się mocno rozszaleje i zacznie trzymać prędkość typową dla rowerów z kufrem aerodynamicznym :-)
« Ostatnia zmiana: 17 Kwi 2010, 08:11:23 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline pimpf

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Płeć: Mężczyzna
  • .:każdy dźwiga swoje brzemię:.
    • ~to~se~ je~pimpf~
Odp: Obowiązkowe przeglądy techniczne
« Odpowiedź #38 dnia: 18 Kwi 2010, 09:23:24 »
Ale zaprawdę dobrze Chłopak śmiga :)
Dokładnie dlatego się należy.
widzem, czytam i się czerwienię;) jak wiele miodu mnie tu spłynęło na monitor ;) - dziękuję kolegom za uznanie i Vice-Wersal:)
A co do stylu jazdy to faktycznie... ważny jest niezmiernie.
Są osoby za którymi przyjemnie a sa takie za którymi... nigdy więcej.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Obowiązkowe przeglądy techniczne
« Odpowiedź #39 dnia: 19 Kwi 2010, 08:45:04 »
Są osoby za którymi przyjemnie a sa takie za którymi... nigdy więcej.

I dlatego do Żelazowej będziemy jeździć za Tobą do skutku. Aż do chwili, gdy się naszym samoloty pokończą i w końcu otworzą tą bramę ;-)
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline pimpf

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Płeć: Mężczyzna
  • .:każdy dźwiga swoje brzemię:.
    • ~to~se~ je~pimpf~
Odp: Obowiązkowe przeglądy techniczne
« Odpowiedź #40 dnia: 19 Kwi 2010, 18:43:57 »
I dlatego do Żelazowej będziemy jeździć za Tobą do skutku. Aż do chwili, gdy się naszym samoloty pokończą i w końcu otworzą tą bramę ;-)
w sumie bez samolotu tez można skoczyć ;) nie bardzo daleko, asfalt w 95% miły dla koła. Może w jakąś ładną majową sobotę... :)
PS. ja w niedzielę poprawiłem i zrobiłem sobie wycieczkę (na kolejne >100)do Rajszewa (pod NowyDwórMazowiecki) przez Powsin.
PS2. lansu w Powsinie nie było bo dużym łukiem ominąłem ;)

Offline SeBeQ

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 593
  • Płeć: Mężczyzna
  • =============== Make Gravity Your Slave ==========
Odp: Obowiązkowe przeglądy techniczne
« Odpowiedź #41 dnia: 20 Kwi 2010, 01:50:19 »
Cytat: pimpf
do Rajszewa przez Powsin
Kiedyś było równie ciekawie bo przez Piaseczno i Most w Nowym Dworze :P
PS. Więcej takich weekendów :D
Pozdrawiam
SeBeQ

---> Make Gravity Your Slave <---

Offline pimpf

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Płeć: Mężczyzna
  • .:każdy dźwiga swoje brzemię:.
    • ~to~se~ je~pimpf~
Odp: Obowiązkowe przeglądy techniczne
« Odpowiedź #42 dnia: 20 Kwi 2010, 09:17:37 »
PS. Więcej takich weekendów :D
hmmmm... w sobotę kończę o 13:00 ;)