Autor Wątek: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?  (Przeczytany 22210 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

GFM

  • Gość
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #30 dnia: 25 Cze 2012, 22:28:03 »
Mrówcza to raczej od Anina, przez Międzylesie aż do Radości.
Obecnie upowszechniona poprzez wprowadzenie autobusów (brak progów zwalniających, bo ZTM
po progach nie jeździ). Od dawna była doskonałym skrótasem do ominięcia
korków tworzących się z powodu zamknięcia przejazdów kolejowych.
Szczególnie w godzinach szczytu.
Że też na ten zamutz wzdłuż Patriotów nikt (czytaj Galas) recepty znależć nie może.
Rondka porobili, kasę zmarnowali i nic nie lepiej.
Może jak w Międzylesiu tunel przekopią to się nieco poprawi.
Ale przejazdów jest więcej.
Ja to bym charakter ulic pozmieniał.
Mrówcza drogą główną, a Patriotów lokalną. Nie byłoby lepiej?

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 474
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #31 dnia: 25 Cze 2012, 22:41:21 »
Obecnie upowszechniona poprzez wprowadzenie autobusów (brak progów zwalniających, bo ZTM
po progach nie jeździ).

Owszem, jeździ. Np na Bemowie. I na Stawki. I na pętli Dworzec Centralny.


Że też na ten zamutz wzdłuż Patriotów nikt (czytaj Galas) recepty znależć nie może.
Rondka porobili, kasę zmarnowali i nic nie lepiej.

Recepta jest prosta, trzeba porobić przejazdy w innym poziomie niż tory.  Osobiście zagłębiłbym tory poniżej poziomu gruntu, a przejazdy puścił górą (coś jak na linii Radomskiej). Ale to raczej temat dla PKP i Miasta, sam Galas to ci tego nie zrobi.


Może jak w Międzylesiu tunel przekopią to się nieco poprawi.
Ale przejazdów jest więcej.

Ten tunel już mógłby być gotowy, gdyby nie próbowali przy okazji jego budowy robić tam niemal autostrady. A tak się miejscowi wkurzyli i zablokowali inwestycję.


Ja to bym charakter ulic pozmieniał.
Mrówcza drogą główną, a Patriotów lokalną. Nie byłoby lepiej?

Mieszkańcy Mrówczej powiesiliby Cię na najwyższym słupie w okolicy, jakbyś przyszedł do nich z tak radosna nowiną. A i tak by nie pomogło, bo Mrówcza nie nadaje się na ulicę główną - za dużo zjazdów do posesji tam masz.

To co jest realnym problemem w Wawrze to to, że ktoś projektował dzielnicę bez dróg. Masz tylko małe uliczki lokalne, które przejęły ruch główny, choć się zupełnie do tego nie nadają.

Jeżeli chciałbym tam udrażniać ruch aut, to bym zrobił drogę główną z prawdziwego zdarzenia. Najlepiej jednak wzdłuż torów, bo jest trochę wolnego miejsca, przez co będzie mniejszy konflikt społeczny (mniej wywłaszczeń, wyburzeń, ale i mniej skrzyżowań, bo po jednej stronie ulicy nie masz nic prócz torów). Nowy korytarz generujący hałas i smród to zawsze konflikty, a tutaj już korytarz istnieje, więc byłoby łatwiej.

Tylko na taka trasę to trzeba sporo kasy. Miasto "zapomniało" powiedzieć o tym mieszkańcom, gdy sprzedawało im ziemię i wydawało zgodę na budowę. Ale drogi w Wawrze to i tak pikuś, bo to przecież po części tereny zalewowe i w większości bez kanalizacji. Jak dojdą z rozwojem dzielnicy do poziomu XVIII wieku i kanalizacji zamiast srania do dołów lub szamb, to można będzie myśleć o bardziej skomplikowanych potrzebach społeczeństwa ;)
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #32 dnia: 25 Cze 2012, 23:02:03 »
po jednej stronie ulicy nie masz nic prócz torów).

A którą stronę masz na myśli zachodnią czy wschodnią...
Niestety ale i po jednej i po drugiej stronie są liczne zabudowania chociaż ...strona zachodnia ma duże rezerwy na terenach PKP. Gdyby tory jezdnię zbliż maksymalnie do torów to mogłaby powstać calkiem niezła arteria ale wowczas szlak trafi kilka rond.
Strona wschodni ma znacznie gęstszą zabudową chociaż sama jezdnia na ogół bardzo szeroka.

Ale i tak nie ma co kombinować bo ma powstać obwodnica Wawra/Anina. Termin realizacji 7 lat ale... o tym słyszałem/czytałem ładnych kilka late temu a przygotowań ani widu ani słychu.

GFM

  • Gość
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #33 dnia: 26 Cze 2012, 00:02:44 »
Bo ta "obwodnica" to miała być dwupasmówka przez środek Międzylesia właśnie z tunelem pod torami.
I miała trafiać na most "Na Zaporze". Czyli pomiędzy siekierkowskim a autostradowym.
I tak kiedyś to zrobią, tylko droga będzie miała inną klasę. Tam są rezerwy terenu, a gdzie indziej nie ma.
Podobnie jak z autostradą przez Ursynów (raczej Natolin). Pamiętam jak na początku lat 80ych mój
kolega otrzymał mieszkanie przy Płaskowickiej. Cieszył się, że wyszło tanio w porównaniu z innymi,
bo teren tuż przy planowanej autostradzie więc sporo tańszy. Teraz protestują przeciwko autostradzie.
I co wskórają? - ano nic. Będzie droga szybkiego ruchu z dokładnie takim samym natężeniem.
Zagłębienie w tunelu drgań nie zmniejszy. A spaliny i tak jakiś wentylator na powierzchnię wydmucha.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 474
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #34 dnia: 26 Cze 2012, 07:23:40 »
Ale i tak nie ma co kombinować bo ma powstać obwodnica Wawra/Anina. Termin realizacji 7 lat ale... o tym słyszałem/czytałem ładnych kilka late temu a przygotowań ani widu ani słychu.

Obwodnica Wawra to zupełnie inny kierunek ;) Plus czy Ona powstanie to wcale nie jest takie pewne. Mieszkańcy się burzą. Wcale im się nie dziwię - pobudowali sobie domki, osiedlili się, a teraz dostana od miasta "prezent" pod okna. Tak to jest jak się nie kontroluje rozwoju przestrzennego miasta i najpierw zabudowuje na gęsto, a później próbuje wytyczać drogi.

Gdyby to ode mnie zależało, spora część Wawra miałaby moratorium na nową zabudowę do czasu skanalizowania i nadgonienia z infrastrukturą (także społeczną jak sklepy, przedszkola, szkoły, usługi, kultura). Bo teraz to miejscami brakuje tam WSZYSTKIEGO i to powoduje, że po wszystko mieszkańcy muszą jechać do centrum (najczęściej samochodem). To zatyka Wawer, to jest przyczyna!

Budowa jednej czy dwóch ulic, niewiele tu zmieni. To dodatkowe 2, może 3 tysiące aut upchnięte w nowa trasę, stanie kilka skrzyżowań dalej (np na Płowieckiej przy Marsa). A i tak zostanie jeszcze 50 tysięcy. A po upchnięciu i tych, dojdzie kolejne 100 tys, bo mieszkańców i aut przybywa. To droga donikąd.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #35 dnia: 26 Cze 2012, 07:56:30 »
Bo ta "obwodnica" to miała być dwupasmówka przez środek Międzylesia właśnie z tunelem pod torami.

Błędne myślenie. Owa obwodnica to nic innego jak droga głowna. Będzie ona przebiegać między ul. Lucerny a ul. Poprawną i z jednej strony, czyli od północy,  będzie włączona do ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego. Południowego zakończenia tej pseudo obwodnicy nie pamiętam. ale na pewno nie będzie miała nic wspolnego z Międzylesiem ani z tunelem w tej części Wawra.

GFM

  • Gość
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #36 dnia: 26 Cze 2012, 10:33:27 »
@robertrobert1:
A to coś nowego. A rezerwat ominie?
A czy przewidziano jakiś tunel/wiadukt budując Trasę Siekierkowską?

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #37 dnia: 26 Cze 2012, 10:52:31 »
Tak, rezerwat ominie. Również ma być wiadukt nad trasą S ale nie będzie zjazdu na trasę. Czy użyteczność komunikacyjna będzie z tej trasy wielka... wątpliwe. Raczej to rozwiązanie lokalne.
A może zastosują wariant drugi z dołączeniem nitki do Ronda Bora...któż to wie... Tyle ile jest rządów tyle projektów a na realizacje na pewno jeszcze długo będziemy musieli poczekać.


GFM

  • Gość
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #38 dnia: 26 Cze 2012, 12:48:26 »
Wbrew pozorom użyteczność komunikacyjna takiego połączenia byłaby ogromna.
Obecnie mamy dwa wąskie gardła do wyboru: Płowiecka (na wys. rezerwatu),
albo Wał Miedzeszyński. Doszło by trzecie.
A gdyby to jeszcze z Ostrobramską połączyć,
cały Trakt Lubelski z okolicami zyskałby własną dojazdówkę do centrum.
« Ostatnia zmiana: 26 Cze 2012, 12:52:04 wysłana przez GFM »

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 474
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #39 dnia: 26 Cze 2012, 14:00:28 »
Wbrew pozorom użyteczność komunikacyjna takiego połączenia byłaby ogromna.
Obecnie mamy dwa wąskie gardła do wyboru: Płowiecka (na wys. rezerwatu),
albo Wał Miedzeszyński. Doszło by trzecie.
A gdyby to jeszcze z Ostrobramską połączyć,
cały Trakt Lubelski z okolicami zyskałby własną dojazdówkę do centrum.

A jak Gocław by się ucieszył, bo byłby już nie tylko otoczonymi trasami przelotowymi, ale jeszcze przecięty w pół.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Fochna

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 94
  • Płeć: Kobieta
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #40 dnia: 26 Cze 2012, 14:03:23 »
No, bo generalnie ruch kołowy mamy mizerny, i z utęsknieniem czekamy na "cały Trakt Lubelski" ładujący się z nowymi osiedlami w Bora-Komorowskiego albo na Wał. Wtedy moja decyzja o kupnie roweru byłaby jeszcze bardziej uzasadniona...

GFM

  • Gość
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #41 dnia: 26 Cze 2012, 14:36:11 »
@Fochna:
A jak myślisz? Czy cały Trakt Lubelski z okolicami też czeka na to połączenie,
a na razie nosa z domu nie wytyka? Którędyś muszą się przebić.
Wałem jadą nawet od Puław. Płowiecką nawet od Siedlec i Garwolina.
To są drogi główne. Połączenie Traktu byłoby drogą trochę jakby lokalniejszą.
Przy Wale i Płowieckiej też ludzie mieszkają i wcale nie mają wesoło.
Może by się nieco wyrównało.
A tak poza tym to jestem zwolennikiem opłat za parkowanie na terenie całego
miasta; opłat za wjazd do centrum i opłat za wjazd do miasta.

Offline Fochna

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 94
  • Płeć: Kobieta
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #42 dnia: 26 Cze 2012, 15:33:43 »
Z tego co mi wiadomo, to dla ruchu lokalnego, tam jest alternatywa (Stoczniowców-Poprawna-Wąbrzeska/Kadetów); co najwyżej można by ulokalnić ten ruch dodając inne - oprócz Kadetów - lokalne połączenie Traktu z Poprawną;
Jeżeli zaś chodzi o to, by przebić się dalej, to możliwości - Ostrobramska i Wał - wydają mi się wystarczające, zwłaszcza że ewentualna trasa przez Gocław i tak wpadłaby w te same wąskie gardła, co Wał i Ostrobramska;


GFM

  • Gość
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #43 dnia: 26 Cze 2012, 16:54:30 »
No nie zupełnie.
Na węźle Marsa Ruch z Płowieckiej rozdziela się na:
Grochowską do Waszyngtona lub Targowej,
Ostrobramską (lwia część)
Trasę Siekierkowską (jak kto dla wygody wiaduktem pojedzie).

Przydałoby się coś bezpośredniego między Traktem a Ostrobramską.
Czyli proponowana trasa ze skrętem w prawo (Rechniewskiego)
i wyjazdem na Ostrobramską.

Ten rezerwat i ciąg bagien wzdłuż kanałku długo blokował wszystko.

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #44 dnia: 27 Cze 2012, 09:42:47 »
Z tego co mi wiadomo, to dla ruchu lokalnego, tam jest alternatywa (Stoczniowców-Poprawna-Wąbrzeska/Kadetów); co najwyżej można by ulokalnić ten ruch dodając inne - oprócz Kadetów - lokalne połączenie Traktu z Poprawną;

Tak się skłąda, że jestem mieszkańcem tego rejonu i jak tylko powstało rondo na Kadetów oraz uzupełniono gruntowy odcinek Kadetów w okolicach Poprawnej to lokalność tych dróg zanikła. Obecnie, na skutek bezpośredniego dojazdu do ronda Bora i Trasy Siekierkowskiej,  te drogi stały się niezłymi skrótami w szczytach komunikacyjnych tych porannych jak i tych popołudniowych.