Autor Wątek: [Polska na Rowery] Polskie Koleje Antyrowerowe  (Przeczytany 19933 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline maciek_slon

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 46
Odp: [Polska na Rowery] Polskie Koleje Antyrowerowe
« Odpowiedź #30 dnia: 30 Lip 2013, 22:14:31 »
To ja dorzucę dwa słowa od siebie w temacie, żeby nie było że tu same narzekania :-) Z drugiej strony pokaże to, że się da, i że nawet PKP-IC umie dobrze zorganizować przewóz rowerów. Na początku lipca jechałem ze znajomymi (w sumie 4 rowery)na Szlak Orlich Gniazd, ze stolicy. Podróż do Krakowa była średnio przyjemna, bo w pociągu spółki InterRegio nie było nic przypominającego przedziały rowerowe, więc poupychaliśmy się w przedsionkach, na szczęście Pani Kierownik Pociągu była bardzo miła i uprzejma i nie miała szczególnych pretencji do rowerów stojących w środku składu,o ile tylko była możliwość przejścia pomiędzy wagonami.

A teraz do rzeczy, czyli do IC: pociąg powrotny z Częstochowy. Na pierwszy nie było już wolnych miejscówek na rowery, za to TLK SKARBEK (o godzinie  ~16.30) posiadał wolne miejsca na rowery. Trochę nas zmartwił fakt, że na stacji oprócz nas czeka jeszcze 10 innych rowerzystów, ale skoro jest miejscówka dla roweru to wsiadamy. Wsiedliśmy i szok - w wagonie połowa przedziałów skasowana i przerobiona na rowerową. Szerokie, całkiem wygodne drzwi i 28 wieszaków (28!). Wszyscy się luksusowo pomieścili, a więc jak widać - nawet IC jest w posiadaniu wagonów przystosowanych w odpowiedni sposób do przewozu rowerów. Niestety, nie są one w standardzie IC a jedynie TLK, więc pewnie nieprędko się takie znajdą na liniach "luksusowych", ale da się!

Offline oelka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 328
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kolej na rower
Odp: [Polska na Rowery] Polskie Koleje Antyrowerowe
« Odpowiedź #31 dnia: 31 Lip 2013, 08:42:30 »
Poniżej treść listu, jaki wysłałem do PKP Intercity po ostatniej próbie zorganizowania przejazdu pociągiem z rowerami.

Kopię tego listu wysyłam do mediów. Dołożę też wszelkich starań, aby rozpowszechnić informację, jak zostałem potraktowany jako państwa potencjalny klient.

Jednym z miejsc publikacji dla tego listu może być Z biegiem szyn - trafia na różne ważne biurka z rozdzielnika spółek PKP SA.

Wsiedliśmy i szok - w wagonie połowa przedziałów skasowana i przerobiona na rowerową. Szerokie, całkiem wygodne drzwi i 28 wieszaków (28!). Wszyscy się luksusowo pomieścili, a więc jak widać - nawet IC jest w posiadaniu wagonów przystosowanych w odpowiedni sposób do przewozu rowerów. Niestety, nie są one w standardzie IC a jedynie TLK, więc pewnie nieprędko się takie znajdą na liniach "luksusowych", ale da się!

Jeszcze się da.
Trafiłeś na dawny wagon bagażowy. Niestety te wagony są stopniowo kasowane, a obecne modernizacje mają najwyżej 3 lub 6 miejsc na rowery.

Krzysztof
Krzysztof Olszak

oelka.a.yahoo.com (.a. = @)
http://oelka.bikestats.pl/

Offline wit

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [Polska na Rowery] Polskie Koleje Antyrowerowe
« Odpowiedź #32 dnia: 31 Lip 2013, 09:28:44 »
Jednym z miejsc publikacji dla tego listu może być Z biegiem szyn - trafia na różne ważne biurka z rozdzielnika spółek PKP SA.

Dzięki, wysłałem. Dla mnie jednak problem polega na tym, że po takiej przygodzie mam już uraz, a samo planowanie podróży z PKP (niespecjalnie rozróżniam poszczególne spółki) powoduje skok ciśnienia. Wątpię, czy jeszcze kiedyś się zdecyduję. No, chyba że wszem i wobec rozniesie się wieść, że sytuacja się zasadniczo poprawiła.

Offline persson

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 174
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [Polska na Rowery] Polskie Koleje Antyrowerowe
« Odpowiedź #33 dnia: 31 Lip 2013, 14:04:57 »
Problem polega na tym, że na polskich torach nie ma żadnej konkurencji. W pociągach daleko bieżnych masz do wyboru dwóch przewoźników Inter Regio albo Inter City. Gdyby takich spółek było dużo więcej na danych kierunek to poziom obsługi nie był by, jak słusznie zauważyłeś, jak w Albanii. Zaraz spółce Inter City by się opłacało przeprosić z rowerzystami, bo woziliby powietrze, a nie pasażerów. Dla mnie osobiście alternatywy nie ma. Samochód odpada, bo przywiązuje do miejsca trzeba po niego wrócić. W tym roku jechałem dwa rowery jeden z bagażnikiem z sakwami i bagażem na bagażniku, drugi z przyczepką EW z sakwami i na niej bagażnik z manelami, także autobusy też odpadają i jestem skazany na pociągi. Ja osobiście staram się planować tak podróż żeby jeździć pociągami inter regio i regio. Kupuję sobie bilet przez internet i mogę go mieć zapisanego w komórce, co daję możliwość zakupu praktycznie w każdym miejscu, do pociągu cię zawsze wpuszczą, bo przepisy są liberalne jest tylko mowa o tym, że rower nie może przeszkadzać innym podróżnym. Przewoźnik jest tańszy od TLK, są zniżki jak się jedzie w dwie - trzy osoby i obsługa jak ktoś już zauważył jakby milsza. Także w sumie jest w miarę ok. Na to jednak żeby o nas podróżnych przewoźnicy zaczęli dbać i o nas zabiegać, będziemy musieli poczekać, aż rynek kolejowy się uwolni, oby szybko.

Offline oelka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 328
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kolej na rower
Odp: [Polska na Rowery] Polskie Koleje Antyrowerowe
« Odpowiedź #34 dnia: 17 Wrz 2013, 15:57:51 »
Nieco się zareklamuje, ale pozbierałem u siebie na blogu przepisy związane z wprowadzeniem roweru na teren kolejowy, czyli do hali kasowej, przejścia pod lub nad peronami itd. Myślę, że mogą się te informacje przydać w razie kontaktu z SOK, czy policją. Sprawa jest jeszcze o tyle ciekawa, że w Warszawie dwóch przewoźników przez cały rok (SKM  i KM od 1.09) nie pobiera opłat za przewóz roweru.

http://oelka.bikestats.pl/1004261,Problemy-z-rowerem-na-terenie-kolejowym.html
Krzysztof Olszak

oelka.a.yahoo.com (.a. = @)
http://oelka.bikestats.pl/

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [Polska na Rowery] Polskie Koleje Antyrowerowe
« Odpowiedź #35 dnia: 17 Wrz 2013, 20:46:25 »
Moje rady odnośnie PKP:
- kupować bilety możliwie wcześnie. Wtedy z miejscówkami na rower nie ma zwykle problemu,
- wybierać połączenia np w czwartek, a nie w piątek, powrotne w pon a nie w niedzielę (o ile ma się możliwość),
- najlepiej zaczynać jazdę na stacji początkowej i przyjść z wyprzedzeniem,
- uzbroić się w sporą dozę cierpliwości i dobrego humoru bo PKP na pewno coś wymyśli, by uatrakcyjnić podróż :D
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Mhrok

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 910
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [Polska na Rowery] Polskie Koleje Antyrowerowe
« Odpowiedź #36 dnia: 18 Wrz 2013, 13:51:54 »
Moje rady odnośnie PKP:
- kupować bilety możliwie wcześnie. Wtedy z miejscówkami na rower nie ma zwykle problemu,
Też się problemy zdarzają. U mnie było tak, że jadąc do Krakowa wsiadałem na Zachodnim i na Centralnym wpakowali się do pociągu ludzie z rowerami ale bez biletów na nie i zajęli mi stojaki. No i oczywiście według nich to moja wina, że rower stoi w przejściu.
- wybierać połączenia np w czwartek, a nie w piątek, powrotne w pon a nie w niedzielę (o ile ma się możliwość),
Potwierdzam!
- najlepiej zaczynać jazdę na stacji początkowej i przyjść z wyprzedzeniem,
- uzbroić się w sporą dozę cierpliwości i dobrego humoru bo PKP na pewno coś wymyśli, by uatrakcyjnić podróż :D
Oj tak, patrz wyżej.

No i mój rower jest na tyle wielki, że wózek z żarciem nie mieści się w korytarzu jak mój rower wisi na wieszaku ;)

Offline Stalin

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 181
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [Polska na Rowery] Polskie Koleje Antyrowerowe
« Odpowiedź #37 dnia: 18 Wrz 2013, 14:06:23 »
- kupować bilety możliwie wcześnie. Wtedy z miejscówkami na rower nie ma zwykle problemu,
- wybierać połączenia np w czwartek, a nie w piątek, powrotne w pon a nie w niedzielę (o ile ma się możliwość),

Różnie z tym bywa. Potrzebowałem miejscówkę na rower na TLK na trasie Warszawa - Łódź na wtorek (w sierpniu).
Póba zakupu tudzień przed wyjazdem nie powiodła się z powodu "braku wolnych miejsc rowerowych".
Na szczęśćie na tej trasie mogłem skorzystać z alternatywy w postaci Koleji Mazowieckich do Skierniewic i dalej REGIO

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [Polska na Rowery] Polskie Koleje Antyrowerowe
« Odpowiedź #38 dnia: 18 Wrz 2013, 14:23:59 »
Różnie z tym bywa. Potrzebowałem miejscówkę na rower na TLK na trasie Warszawa - Łódź na wtorek (w sierpniu).
Póba zakupu tudzień przed wyjazdem nie powiodła się z powodu "braku wolnych miejsc rowerowych".
Na szczęśćie na tej trasie mogłem skorzystać z alternatywy w postaci Koleji Mazowieckich do Skierniewic i dalej REGIO

A z Łodzią to i ja miałem jakieś jaja w TLK. Nie pamiętam już dokładnie jakie, ale coś na pewno było. Na szczęście zawsze można pojechać Przewozami Regionalnymi.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)