Warszawska Masa Krytyczna
Imprezy rowerowe => Inicjatywy rowerzystów i inne imprezy rowerowe => Wątek zaczęty przez: chrupek w 01 Lis 2010, 22:35:59
-
Mam taką nietypową propozycję.
Mam w planie pojechać 6tego na Grunwald ;)
Wyprawa byłaby po części Kolejami Mazowieckimi a część rowerem.
Wyjazd byłby o 7:15 z Warszawy Gdańskiej do Działdowa (przyjazd ok 11) . Stamtąd jest 35 km na Grunwald.
Powrót byłby z Działdowa o 15 lub 17 (zależnie od powrotu) także kolejami.
Dlaczego Działdowo? Po prostu moja kobita ma tam ważne spotkanie a ja chce jej dotrzymać towarzystwa w pociągu by się nie nudziła :P A potem bym się nie nudził muszę jakoś zabić czas xD. Dlatego chcę zobaczyć Grunwald. :)
Jest ktoś chętny na taki nietypowy wypad? :)
-
Ja mówię PAS, w tym roku już tam byłem.
-
mistrzostwa europy w kolarstwie torowym wygrywają z podróżą koleją ;)
-
Czyli pimpf jedzie do Pruszkowa? xD
-
mistrzostwa europy w kolarstwie torowym wygrywają z podróżą koleją ;)
A do tej wycieczki, to się ewentualnie jeszcze można zapisać? ;-)
-
A Ty Raffi masz zamiar na poziomie brać udział ? :)
-
A Ty Raffi masz zamiar na poziomie brać udział ? :)
Nie wpuszczają na ten tor na niczym innym niż OK. Rzekomo inne pojazdy zniszczyłyby nawierzchnię.
Dlatego my się bawiliśmy na torze w Żyrardowie (http://bzaborow.org/galer/pg/show/1445), który (przy okazji) jest znacznie tańszy w wynajęciu.
-
Widze że ten poziom Flevo jest mocno hardcorowy ;)
-
Widze że ten poziom Flevo jest mocno hardcorowy ;)
Jest. Zarówno jeżeli chodzi o trudność jazdy nim (poza Bartkiem nikt nie umie) jak i o jego osiągi (nieporównywalne nawet z większością innych poziomów).
-
A co jest w nim nietypowego ?
-
A co jest w nim nietypowego ?
Widziałeś kiedyś rower, który skręca jak koparka, składając się w pół? No więc to jest ta podstawowa różnica, która implikuje 50 innych różnic: w napędzie (napęd na przód), w wysokości fotelika (około 30cm nad ziemią), w geometrii, zawieszeniu, w sposobie sterowania (zaryzykuje stwierdzenie, że łatwiej się nauczyć jeździć monocyklem niż flevo), w prędkościach przelotowych i maksymalnych, aerodynamice itp. itd. Ten rower jest tak bardzo inny, że np można go zostawić bez używania stopki (vel nóżki) i będzie stał, bez opierania go o cokolwiek.
W zasadzie łatwiej jest wymienić, co ten rower ma typowego: dwa koła, fotelik i osprzęt (z rowerów w rodzaju Dahonowego składaka).
-
A co jest w nim nietypowego ?
http://kaczor2.blogspot.com/2010/11/flevo_03.html (http://kaczor2.blogspot.com/2010/11/flevo_03.html)
;)
-
A co jest w nim nietypowego ?
http://kaczor2.blogspot.com/2010/11/flevo_03.html (http://kaczor2.blogspot.com/2010/11/flevo_03.html)
;)
Nie do końca masz rację z tym "marketing vs rzeczywistość".
Większość flevo, które można kupić ma elastomer, który niejako utrudnia skręt, w który rowery te automatycznie wpadają podczas pedałowania. Elastomer ułatwia powrót do pionu przedniej części roweru i tym samym ułatwia jazdę na wprost. Ogranicza też możliwość skrętu do pewnej wartości, nie daje "się złamać". U Bartka natomiast nie dość, że nic takiego nie ma, to jeszcze sama geometria roweru (ekstremalnie niska, sportowa) i duża waga przodu powoduje, że bardzo trudno się nim wychodzi z zakrętu, w który w dodatku rower konstrukcyjnie sam bardzo lubi wpadać.
Inne flevo (jeździłem jednym na zlocie w Rogalinku w 2009r) oczywiście też wymagają nauki jazdy, ale dzięki mniej "rajdowej geometrii" i elastomerowi w układzie skrętu nauka ta trwa o wiele krócej niż u Bartka. Po prostu nie powinno się uczyć jeździć na flevo od razu na rowerze "wyścigowym" (to tak jakby naukę jazdy samochodem zaczynać od bolidu F1). Wyższa konstrukcja o bardziej pionowej geometrii i z elastomerem jest znacznie łatwiejsza w prowadzeniu. Na tyle, że osoby przesiadające się z takiego Flevo wciąż miały kłopot z jazdą rowerem Bartka ;)
Za to na wszystkich flevo, jak już się nimi nauczysz jeździć, faktycznie kierownica jest w zasadzie gadżetem, bo steruje się głównie nogami. Co wkurza, gdy na torze masz 35km/h, a Bartek wyprzedza Cię jadąc na luzie 45km/h z rękoma za głową, albo w kieszeniach ;-)
(http://bzaborow.org/galer/photo/filename/69086/norm/DSC_7579.JPG20101010-24191-ltbxb2-0.jpg)
-
mistrzostwa europy w kolarstwie torowym wygrywają z podróżą koleją ;)
jak powiedział tak zrobił...
http://picasaweb.google.com/pimpfstojeden/20101106MistrzostwaEuropyWKolarstwieTorowym# (http://picasaweb.google.com/pimpfstojeden/20101106MistrzostwaEuropyWKolarstwieTorowym#)