Warszawska Masa Krytyczna

Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne => Śródmieście, Wola => Wątek zaczęty przez: biały w 15 Sty 2014, 20:40:49

Tytuł: Al. Jerozolimskie: od Ronda de Gaullea do M. Poniatowskiego
Wiadomość wysłana przez: biały w 15 Sty 2014, 20:40:49
Urząd Miasta wyłożył plan zagospodarowania przestrzennego (http://bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotowe/ogloszenia/plany_zagospodarowania/Miejscowy_plan_zagospodarowania_przestrzennego_w_rejonie_ulicy_Foksal_%28Srodmiescie%29_-_wylozenie.htm), obejmujący m.in. odcinek Al. Jerozolimskich od Ronda de Gaullea do Mostu Poniatowskiego.

Co widać?
Tytuł: Odp: Al. Jerozolimskie: od Ronda de Gaullea do M. Poniatowskiego
Wiadomość wysłana przez: em c w 15 Sty 2014, 20:59:56
wg planu szlaczek oznaczony jako "wydzielona w przekroju ulicy komunikacja rowerowa" ciągnie się przez most, czyli najpewniej łączony ciąg pieszo-rowerowy. Może warto wspólnie zadziałać i wysyłać pisma zawczasu aby był to chodnik z dopuszczonym ruchem rowerów, tak, żeby chętnym nie groził mandat za jazdę po jezdni?
Tytuł: Odp: Al. Jerozolimskie: od Ronda de Gaullea do M. Poniatowskiego
Wiadomość wysłana przez: miroslavka w 15 Sty 2014, 21:35:24
W części opisowej (str 32) jest na Jerozolimskich do zastosowania DDR lub pasy rowerowe. Z dopuszczeniem ciągów pieszo rowerowych do całościowej przebudowy ulicy. Wg mnie to nie jest złym pomysłem, bo przy takim natężeniu ruchu rowerzyści powinni być jakoś odseparowani od innych pojazdów. Oczywiście jestem za zwężeniem, ale i przy mniejszym przekroju ruch będzie znaczny, więc pasy lub DDR byłyby korzystne.

Z  bardziej pozytywnych elementów jest wprowadzenie ciągłości ul. Na Skarpie dla pieszych i rowerzystów. Będzie to naprawdę niezła alternatywa w stosunku do śmierdzącego w tygdniu Nowego Światu, niestety wciąż dość krótka.
Tytuł: Odp: Al. Jerozolimskie: od Ronda de Gaullea do M. Poniatowskiego
Wiadomość wysłana przez: axxenfall w 16 Sty 2014, 18:51:59
Mnie zastanawia DDR po wąskim chodniku ze ścianą z jednej strony i latarniami z drugiej, przy pozostawionej jako czteropasmowa królewskiej. Tutaj z tego co widzę PZP nie dopuszcza żadnej alternatywy.

A nie, zwracam honor - jest w opisie terenu (str. 82) - nawet jest wprost powiedziane, że jezdnię można zwęzić do dwóch pasów lub wytyczyć pasy. Plus dla Dawos.

Pozdrawiam,
Maciek