Autor Wątek: Metro Nowy Świat - pasy dla rowerów i sensowna infrastruktura.  (Przeczytany 14986 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Savil

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 386
  • Płeć: Kobieta
  • Cylon i lasombra
    • http://savil.bikestats.pl/
Naukowcy obalili mit głoszący, że myślenie to niezwykle trudny i bolesny proces.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,12160376,Bedzie_jak_w_Londynie__zebry_na_skos_skrzyzowania_.html

"Zapowiada się też zaczątek rowerowego raju w ścisłym centrum. Między drzewami po północnej stronie Świętokrzyskiej od ronda ONZ do Marszałkowskiej pojawi się dwukierunkowa droga dla cyklistów (bo tak jest w planie zagospodarowania). Dr Brzeziński uważa, że jeszcze jedną warto dołożyć przy Parku Świętokrzyskim. Zapowiada, że na skrzyżowaniu z Marszałkowską drogi rowerowe będą "rozplecione z każdej strony": - Pełny układ przejazdów.

Od przejścia dla pieszych wytyczonego dodatkowo także na wysokości d. hotelu Warszawa (Prudentialu) ma się pojawić pas rowerowy. - W tej okolicy proponujemy rozwiązanie, jakiego jeszcze w mieście nie ma. Wydzielony skręt dla rowerzystów w lewo ze Świętokrzyskiej w plac Powstańców Warszawy - mówi dr Brzeziński."

GFM

  • Gość
Odp: Metro Nowy Świat - pasy dla rowerów i sensowna infrastruktura.
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Lip 2012, 10:39:46 »
Gdzieś, kiedyś - chyba na forum Zielonego Mazowsza w odpowiedzi na durnowaty post
kogoś, kogo podejrzewałem o pracę w ZDMie zaproponowałem "all green" właśnie
na tym skrzyżowaniu zwracając się do p.Galasa.
Nie imputuję sobie mocy sprawczej, ale będę bardzo zadowolony, jeśli w tym szacownym urzędzie
jakim jest ZDM zaczną nieco luźniej mózgów używać.

Offline `L`

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie jeżdżę szybko. Jeżdżę dokładnie.
Odp: Metro Nowy Świat - pasy dla rowerów i sensowna infrastruktura.
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Lip 2012, 16:21:03 »
Cytuj
Zielone światło musi się świecić dłużej i być obliczone na pokonanie najdłuższej drogi przez pieszego - na skos.

Wydawało mi się, że pan dr Brzeziński ma świadomość tego, że w przestrzeni kartezjańskiej najkrótsza droga między dwoma punktami prowadzi po linii prostej.

Cytuj
Ten typ skrzyżowania ma zaletę, bo wszystko można "ścisnąć", pasy da się wytyczyć znacznie bliżej siebie

Jeśli jedynym celem jest "ściskanie" pieszych a nie poprawa jakości życia w tym mieście to czarno to widzę.

Ten typ skrzyżowania ma to do siebie, że kumulacja pieszych trwa dłużej i zielone światło będzie świecić się dla pieszych krócej. Prawdopodobnie ale nie na pewno zyskają ci, którzy potrzebują przejść na skos. Możliwe i bardzo prawdopodobne, że stracą piesi idący na wprost, którzy generalnie dostają zielone razem z samochodami i na czas nie krótszy niż samochody.
"governments will use whatever technology is available to them to combat their primary enemy - which is their own population" - Noam Chomsky

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Metro Nowy Świat - pasy dla rowerów i sensowna infrastruktura.
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Lip 2012, 16:28:17 »
Możliwe i bardzo prawdopodobne, że stracą piesi idący na wprost, którzy generalnie dostają zielone razem z samochodami i na czas nie krótszy niż samochody.

Może być też tak, że już światło zielone dla pieszych się nie pojawi gdy będzie się odbywał ruch samochodów. Taka organizacja ruchu umożliwi płynny ruch podczas skrętu  w prawo oraz w lewo.

Offline Brom

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 218
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Metro Nowy Świat - pasy dla rowerów i sensowna infrastruktura.
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Lip 2012, 16:58:46 »
Cytuj
Zielone światło musi się świecić dłużej i być obliczone na pokonanie najdłuższej drogi przez pieszego - na skos.

Wydawało mi się, że pan dr Brzeziński ma świadomość tego, że w przestrzeni kartezjańskiej najkrótsza droga między dwoma punktami prowadzi po linii prostej.
Widać ma tak jak ja. Czasem za bardzo skraca. Chodziło o najdłuższą zebrę na skrzyżowaniu, czyli tę po przekątnej. To jest najkrótsza droga między rogami leżącymi po przekątnej, ale najdłuższa droga jaką może pokonać pieszy na tym skrzyżowaniu przechodząc przez jedną zebrę i dlatego czas jej przejścia powinien wyznaczać czas trwania zielonego światła.

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Metro Nowy Świat - pasy dla rowerów i sensowna infrastruktura.
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Lip 2012, 17:09:46 »
To jest najkrótsza droga między rogami leżącymi po przekątnej, ale najdłuższa droga jaką może pokonać pieszy na tym skrzyżowaniu przechodząc przez jedną zebrę i dlatego czas jej przejścia powinien wyznaczać czas trwania zielonego światła.

A w jakim czasie może tę drogę pokonać staruszka z balkonikiem...

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Metro Nowy Świat - pasy dla rowerów i sensowna infrastruktura.
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Lip 2012, 17:24:19 »
A w jakim czasie może tę drogę pokonać staruszka z balkonikiem...

W takim jak będzie potrzebowała. Prawo mówi, że niezależnie od koloru świateł kierujący ma obowiązek umożliwić pieszemu opuszczenie jezdni z przejścia na które wszedł sobie na zielonym. Nie ma tu żadnego limitu czasowego mówiącego, że po 9 sekundach nie można rozjechać, a po 10 już tak.

Poza tym jak Babcia ma obawy, nadal może iść klasycznie, na dwa. Przechodzenie na skos to możliwość, a nie obowiązek ;)
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Metro Nowy Świat - pasy dla rowerów i sensowna infrastruktura.
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Lip 2012, 17:38:14 »
Ale jak z babcią będzie szedł mało rozgarnięty nastolatek zawsze może powiedzieć... Babciu pójdźmy na skos będzie szybciej ;)

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Metro Nowy Świat - pasy dla rowerów i sensowna infrastruktura.
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Lip 2012, 18:06:04 »
Ale jak z babcią będzie szedł mało rozgarnięty nastolatek zawsze może powiedzieć... Babciu pójdźmy na skos będzie szybciej ;)

Zaczynasz odpływać w ulubioną przez Drogowców bajkę pod tytułem "A co by było, gdyby... czyli baśni nieprawdopodobne" ;) A później projektują nam w Warszawie wjazdy do posesji pod 18-kołowe TIRy, a ulice pod konieczność mijania się kombajnów.

Nie idź tą drogą, proszę :-)
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Metro Nowy Świat - pasy dla rowerów i sensowna infrastruktura.
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Lip 2012, 19:12:18 »
Zaczynasz odpływać w ulubioną przez Drogowców bajkę pod tytułem "A co by było, gdyby... czyli baśni nieprawdopodobne" ;) A później projektują nam w Warszawie wjazdy do posesji pod 18-kołowe TIRy, a ulice pod konieczność mijania się kombajnów.

Nie idź tą drogą, proszę :-)

Ale własnie takich dróg mi brakuje na mojej wsi. Jest wiele ulic, na ktorych rower ma problemy z minięciem się z osobówką a ciężarówki dostarczające materiał budowlany nie wyrabiają się w zakrętach wjeżdżajac na chodniki i  kompletnie je rujnując. Także lokalne uliczki nie mają przed skrzyżowaniami żadnych stref ułatwiających widoczność.

Tak więc być może jedne drogi są budowane na wyrost ale z drugiej strony  inne drogi sa budowane poniżej absolutnego minimum... i w sumie wychodzi na zero.

GFM

  • Gość
Odp: Metro Nowy Świat - pasy dla rowerów i sensowna infrastruktura.
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Lip 2012, 22:13:01 »
Nie karmić trolla.

Offline gromanik

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 817
  • Płeć: Mężczyzna
    • Białołęka dla rowerów
Odp: Metro Nowy Świat - pasy dla rowerów i sensowna infrastruktura.
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Lip 2012, 22:18:02 »
To jest najkrótsza droga między rogami leżącymi po przekątnej, ale najdłuższa droga jaką może pokonać pieszy na tym skrzyżowaniu przechodząc przez jedną zebrę i dlatego czas jej przejścia powinien wyznaczać czas trwania zielonego światła.

A w jakim czasie może tę drogę pokonać staruszka z balkonikiem...

W takim, aż ktoś odpowiednio zareaguje:
http://deser.pl/deser/1,111858,12168632,Starsza_pani_wolno_przechodzi_przez_pasy__Co_zrobi.html?fb_source=home_oneline&fb_ref=su

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Metro Nowy Świat - pasy dla rowerów i sensowna infrastruktura.
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Lip 2012, 07:52:57 »
Taka sytuacja jest normalna na wschodzie gdyż tam jeszcze jest szacunek dla drugiego człowieka. O tym, że jest to Rosja lub inny kraj z tego rejonu świadczy linia zasilająca trolejbusy.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Metro Nowy Świat - pasy dla rowerów i sensowna infrastruktura.
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Lip 2012, 17:13:27 »
Ale własnie takich dróg mi brakuje na mojej wsi. Jest wiele ulic, na ktorych rower ma problemy z minięciem się z osobówką a ciężarówki dostarczające materiał budowlany nie wyrabiają się w zakrętach wjeżdżajac na chodniki i  kompletnie je rujnując. Także lokalne uliczki nie mają przed skrzyżowaniami żadnych stref ułatwiających widoczność.

Wawer jest faktycznie zacofany pod kątem infrastruktury, ale znowu ciężarówki jadące po chodnikach to raczej kwestia złego brania zakrętów przez kierowcę niż za małych skrzyżowań. Bywam w Wawrze i znowu aż tak małe to te skrzyżowania nie są, by się nie dało nimi przejechać.

Problem zaczyna się jak kierowca "dużego" nie zrobi przeciwskrętu przed skręcaniem w prawo, gdy próbuje jechać za szybko, albo zajmuje się po drodze śniadaniem i wypisywaniem faktur. Ale to jest problem z kierowcą, a nie z drogą.


Tak więc być może jedne drogi są budowane na wyrost ale z drugiej strony  inne drogi sa budowane poniżej absolutnego minimum... i w sumie wychodzi na zero.

Sporo dróg w Warszawie jest budowana do przesady. Czy inne są budowane "za małe"? Ja się osobiście nie spotkałem z ulicami za małymi dla auta. Ale nawet gdyby takie były, to nie można powiedzieć, że to się zeruje. Na zbyt szerokich ulicach w wypadkach giną ludzie i tego nie nadrobi żadne zadośćuczynienie, czy równanie matematyczne, że gdzie indziej to jest wąsko lub po bruku.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Metro Nowy Świat - pasy dla rowerów i sensowna infrastruktura.
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Lip 2012, 17:18:54 »
To zapraszam na Wawer a wówczas pokażę kilka mrocznych stron. :D :D :D