Autor Wątek: Remont generalny  (Przeczytany 3782 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

exkudlaty

  • Gość
Remont generalny
« dnia: 06 Lip 2010, 00:24:49 »
Ponieważ to mój pierwszy post na tym forum, to chciałbym się serdecznie przywitać.
Na zakończenie sezonu (późna jesień, wczesna zima) planuję nieco odświeżyć swoją "kobyłkę" i w związku z tym chciałbym poprosić o pomoc w doborze sprzętu, ewentualnie w kwestii polecenia serwisu lub/i niedrogiego sklepu, gdzie panowie widząc, iż mają do czynienia z nieznającym się na cenach łosiem nie zedrą ze mnie ostatniej złotówki.
Zakres prac:
1. demontaż wszystkiego i oddanie ramy do malowania.
Sporo się naczytałem o lakierowaniu ramy i raczej to co przeczytałem zniechęciło mnie do zrobienia tego samodzielnie. Chcę skorupę oddać do piaskowania i lakierowania, wobec tego szukam serwisu, który rozłoży mi "rakietę" odda ramę a później złoży całość do kupy.
Czy da się polakierować widelec, który wygląda na "chromowany"?
Jaki jest koszt piaskowania i lakierowania - czytałem że około 100-200zł, ale to dość spory przedział finansowy.
czy ktoś robił takie coś i jest w stanie polecić lakiernię, która nie spartoli sprawy?
2. osprzęt.
Obecnie moja cudowna, jedyna w swoim rodzaju szosa Velo Schauff jest na osprzęcie Shimano Exage, hamulce ma jak to zwykle bywa na kierownicy a manetki przerzutek na dolnej rurze ramy.
Czy da się przełożyć manetki biegów i zrobić tak jak nowych rowerach - zmianę w klamkomanetkach? Jakie są koszty (allegro podaje, że same klamkomanetki, to koszt około 300 złotych, a więc sporo). Wolałbym raczej nowe a nie używane, odrapane i wyglądające jak po crashtestach.
Czy obecnie możliwe jest kupienie klamkomanetek 2x7?
czy konieczna będzie wymiana kasety na ośmiotrybową?
3. koła.
ponieważ mam mniej więcej zaplanowaną kolorystykę roweru, to chciałbym całe czarne koła, najlepiej z obręczą o przekroju stożka. Nie chciałbym kupić chińskiego badziewia, które po jednej wycieczce na warszawskich ulicach zmieni się ósemkę lub będzie bić we wszystkie możliwe strony, ale też nie chciałbym utopić w tym fortuny.
Podobają mi się koła, które posiadacze "ostrych kół" często się szczycą - pozbawione nalepek, srepek, logów, etc.
Czy bardziej opłaca się kupić całe koła już złożone czy bawić się w kupno oddzielnie obręczy, szprych, piast, etc?
4. siodełko.
Czy rozsądniejszym wyjściem będzie kupno czarnej sztycy czy chrzanienie się w lakierowanie obecnej?
5. opony.
Dobre ale niezbyt drogie. Obecnie mam Schwalbe, model Lugano, jestem z nich zadowolony, ale jeśli ktoś zna model godny polecenia, to chętnie przeczytam propozycję.

Jeśli ktoś z "wiedzących" potrzebowałby jakiś danych odnośnie "kobyłki" proszę pytać - postaram się odpowiedzieć zgodnie z tym co wiem.

Z góry chciałem podziękować za pomoc.
« Ostatnia zmiana: 06 Lip 2010, 00:26:16 wysłana przez exkudlaty »

Offline adriansocho

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 614
  • Płeć: Mężczyzna
  • All terrain, all mountain.
    • Profil na fejsie
Odp: Remont generalny
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Lip 2010, 18:53:21 »
0. Ja niestety sam wszystko robię w swoich rowerach i nie mam rozeznania. Ale zagłębiony w tematykę OK jest np. sklep Olsha na Potockiej. Oni też pomagają w składaniu rowerów OK / składają na zamówienie z nietypowych komponentów. Drugi serwis któremu bym zaufał to Świat Roweru na Spójni swiatroweru.pl
1. Dosyć dobra i polecana lakiernia to http://livree.pl/ , niektórzy ostrokołowi korzystają. Widelec "chromowany" to może być stal może być i alu, nadaje się do malowania po ściągnięciu lakieru/anody. Zadzwoń do livree i się zapytaj, ale całość nie powinna wyjsc Cię  więcej jak 150zł.
2. Klamkomanetek z 7 biegami z tyłu nie polecam - jeszcze trochę i nie da się kupić takiej kasety. W rowerach górskich ósemki powoli wychodzą z użycia. Ale zestaw klamkomanetek jest jednak potwornie drogi. Kiedyś Giant w swoich tańszych szosach stosował manetki obrotowe (zamontowane tuż obok mostka), może warto o czymś takim pomyśleć?
3. http://centrumrowerowe.pl/10003048055/Shimano-WH_RS10_kola_fabryczne_28_czarne_Sora_'2008_czerwone_wykonczenie/Produkt.aspx
 to apropo kół fabrycznych. Bywają i droższe. Możliwe jest też zaplecenie kół na czarnych komponentach. Koła w OK fajnie wyglądają bo do roweru który nie ma hamulców obręczowych można dać obręcze które są całe w jednym kolorze - nie ma srebrnych powierzchni hamujących. Jeśli Ty chcesz mieć hamulce to licz się z tym że nie będzie to tak fajnie wyglądać jak w OK.
4. Teraz chyba łatwiej kupić czarne komponenty niż srebrne :) zwłaszcza to mtb. Sztycę można dorwać od 30zł. Natomiast jak ją pomalujesz i nie będziesz przesuwał to przez jakiś czas będzie wyglądała dobrze.
AdrianSocho

Offline SeBeQ

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 593
  • Płeć: Mężczyzna
  • =============== Make Gravity Your Slave ==========
Odp: Remont generalny
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Lip 2010, 23:11:17 »
Cytat: adriansocho
Shimano WH RS10
Jakoś ilość szprych do jazdy po warszawskich dziurach jest dla mnie zbyt mała, ale może się mylę i wytrzymają.
Pozdrawiam
SeBeQ

---> Make Gravity Your Slave <---