Warszawska Masa Krytyczna

Imprezy rowerowe => Inicjatywy rowerzystów i inne imprezy rowerowe => Wątek zaczęty przez: jolajola1 w 02 Wrz 2016, 14:58:20

Tytuł: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: jolajola1 w 02 Wrz 2016, 14:58:20
Wydział Architektury PW i Otwarta Pracownia, Jazdów 3/5 zapraszają rowerzystów z WMK na spotkanie/debatę dotyczącą mostów pieszo-rowerowych w Warszawie w ramach Warsaw Summer School.

poniedziałek 12.09, godzina 19.15, w domkach na Jazdowie
https://www.facebook.com/events/569987599793084/ (https://www.facebook.com/events/569987599793084/)
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: jolajola1 w 06 Wrz 2016, 23:25:02
Się wybieram, ktoś jeszcze?


Przy czym oznajmiam, że nie jestem entuzjastką niskowodnych przepraw przez rzekę, bo potem jeszcze trzeba podjechać pod skarpę. Niech będzie ta na wysokości praskiej Okrzei i śródmiejskiej  Karowej.... przydatna wielce!


Ale po co i gdzie te inne?
Między Gdańskim i Grota? Gdzie?...
Między Grotem a Północnym? Po co?...
Ewentualnie między TŁ a Siekierą, tam jest wielka przestrzeń, ale nie ma połączeń na lewej stronie miasta....

Pójdę choćby po to, by zobaczyć, jak to widzą inni
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: jerzy1234 w 07 Wrz 2016, 05:25:45
Się też wybieram  :) I mam większy dylemat :-\
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: mk1111 w 07 Wrz 2016, 07:30:04
Ty to masz same dylematy. A wniosek: "chciałbym żeby nie było niczego" i tak nie przejdzie.
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: jerzy1234 w 07 Wrz 2016, 08:08:37
 :) O o o "ojczym" prawie trafił, lepiej mnie zna niż ja sam siebie????.Dylemat mam prozaiczny - po co mi trasa  Okrzei - Karowa jak nikt nie widzi bardziej przyziemnego problemu- PONIATOWSKI.  Myślę (czasami zdarza mi się to) że to jest zamykanie gęby tym co mają dziwne potrzeby, bo normalne przez to trudne do zrealizowania. W myśl zasady - boli Cię ząb idź do dentysty- na NFZ nie dostaniesz się a pieniędzy nie masz to g....... kogo to obchodzi.



Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 07 Wrz 2016, 08:41:44
Zgadzam się, że Okrzei-Karowa jest równie potrzebna, co piąte koło u wozu :P O wiele bardziej by ten mostek się przydał przy ZOO - mógłby być fajna alternatywą dla Śląsko-Dąbrowskiego i ozywiłby tą część bulwarów, gdzie nie ma Kopernika i gdzie dziś niewiele się dzieje.

Jednak z obiema kładkami jest ten sam problem - Wisłostrada :P Głośna, ruchliwa i oddzielająca Wisłę od miasta. Tego żadna kładka nie zmieni.
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 07 Wrz 2016, 09:13:37
Most wzdłuż Okrzei- Karowej mógłby być elementem prostej, prawie 8-kilometrowej trasy łączącej prawy i lewy brzeg.
http://rowerozofia.blox.pl/2016/06/Trakt-W-Z.html
http://umap.openstreetmap.fr/en/map/trakt-w-z_88751#14/52.2455/21.0134
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 07 Wrz 2016, 09:30:21
Mógłby, ale...

1) Trzeba rozwiązać problem Wisłostrady (dobrze kojarzę, ze budują tam przejście podziemne?)
2) Trzeba rozwiązać problem Wybrzeża po Praskiej stronie - przy czym projekt ZMID jest tu dalece niewystarczający.
3) Trzeba rozwiązać temat ruchu rowerów na Okrzei i Kłopotowskiego - to proste
4) Trzeba jakoś przekroczyć Targową
5) Dalej jest Ząbkowska i kocie łby z szynami - zabytkowa nawierzchnia pod opieką Konserwy od Niebytków
6) A na początku trzeba rozwiązać problem nawierzchni (z kamienia łupanego) ulicy Bednarskiej. A teren jest pod opieką Konserwy od Niebytków.

Oczywiście to nie są problemy nie do rozwiązania. Ale, ale... jesteśmy w Warszawie, a ciągłość tras nigdy nie była mocną stroną naszych urzędników. Więc obstawiam, że będzie tak: kładka na Wiśle z wielkim hukiem, dalej na Zachód nic i podjazd po kamieniach na Bednarskiej, na wschód "jakiś" przejazd przez Wybrzeże według projektu ZMID, "jakieś" pasy na Okrzei/Kłopotowskiego z urwaniem przy Jagiellońskiej i nic na Tragowej i Ząbkowskiej :P



A już zupełnie nie widzę jak nasz światły urząd miałby to pociągnąć dalej na Wolę :P Przecież to oznacza zmiany na pl. Teatralnym (Konserwa), przejazd przez Marszałkowską (InżRuch), wywalenie parkowania z Elektoralnej i demontaż zabytkowej nawierzchni na Chłodnej. W polskim języku nie ma tylu przypadków, by odmienić wszystkie "niedasię" po drodze :P
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 07 Wrz 2016, 10:13:08
Raffi, czy klinałeś w umieszczony link ? Bo wygląda jakbyś robił ze mnie debila.
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 07 Wrz 2016, 10:46:07
Nie klikałem, teraz kliknąłem. Przeczytałem.
I dalej wydaje mi się, że pomysł dobry, ale nie do realizacji w warszawskich warunkach. Choć oczywiście ulice wyszły inne :P

Przy czym z Karową problem jest nawet większy niz z Bednarską/Ząbkowską. To nawierzchnia. Możesz dać tam gładki pasek po spacyfikowaniu Konserwy, ale na zakręcie po deszczu będzie to świetna pułapka na rowerzystów, bo to będzie cholernie śliskie. A na Karowej zakręty są konkretne (łącznie 720 stopni), w dodatku na zjeździe :P
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 07 Wrz 2016, 11:19:57

Przy czym z Karową problem jest nawet większy niz z Bednarską/Ząbkowską. To nawierzchnia. Możesz dać tam gładki pasek po spacyfikowaniu Konserwy, ale na zakręcie po deszczu będzie to świetna pułapka na rowerzystów, bo to będzie cholernie śliskie. A na Karowej zakręty są konkretne (łącznie 720 stopni), w dodatku na zjeździe :P
Nie trzeba pacyfikować Konserwy bo ona trzyma łapę na samym wiadukcie Markiewicza a nie na całym ślimaku. Potwierdza to mapa zabytków http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=zabytki&L=PL&X=7501360.738860292&Y=5789833.983130561&S=9&O=0&T=7b5bfdfe307f00f7807ffffffe80x0E
a także rzeczywistość:
https://www.google.pl/maps/@52.242451,21.0196111,3a,75y,131.85h,82.37t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5RPy22aA7vJfLCKC8g96yg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl
Jak najbardziej jest możliwe zrobienie pasów rowerowych, nawet z asfaltu.
Zapeweni nie doczytałeś ,ale proponuję też alternatywę w postaci schodów i rynienek dla rowerów. Nawet pozostawienie stanu obecnego nie byłby dużym problemem. Zapewne wielu rowerzystów wybrałoby 100m ze schodami (+rynienka) niż 450m jazdy pod górkę, nawet po asfalcie.
Jakbyś klinął w mapę to bys zobaczył że ponad połowa trasy jest już przystoswana do jazdy rowerem lub ma zostać wykonana w ramach BP.
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: Franc w 07 Wrz 2016, 11:21:51
Zakręty i kostka na Karowej muszą zostać - są kultowe.
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 07 Wrz 2016, 11:53:21
Zakręty i kostka na Karowej muszą zostać - są kultowe.
Jak się wstawi asfaltowe pobocze to kostka nadal _będzie_ :). Poprowadzenie wygodnego ruchu rowerowego przez ślimaki jest możliwe na kilka sposobów.
Jeśli chodzi o organizację ruchu:
1. Pasy rowerowe. Jezdnia ma minimalnie 8 m więc mogłyby powstać 1,5m pasa rowerowegoi 2,5m pasa ogólnego. Nie jeżdżą tam autobusy więc to jest realne.
2. Wydzielone pobocze. Nie musi mieć 1,5m a trochę odseparowuje rowery od samochodów.
3. Jazda po jezdni tak jak teraz.
4. Ciąg pieszo rowerowy. Najłatwiej do realizacji po wewnętrznej , jednak wymagający trochę rycia.
Jeśli chodzi o nawierzchnię (przy wyborze ruchu po jezdni):
1. Paski asfaltu po bokach.
2. Paski kostki po bokach - jak na Kawęczyńskiej
3. Wypełnienie szczelin miedzy kostkami asfaltem.
4. Pozostawić bez zmian
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: Franc w 07 Wrz 2016, 15:07:02
Rowerozof: Kostka na Karowej jest kultowa, bo tam się odbywa kryterium asów, podczas rajdu barbórki :)
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 07 Wrz 2016, 15:13:31
Rowerozof: Kostka na Karowej jest kultowa, bo tam się odbywa kryterium asów, podczas rajdu barbórki :)

Cytuj
Przypominamy mu jednak, że miłośnicy zabytków już od dawna protestują przeciw organizacji rajdu na wiadukcie przy Karowej. W 2009 roku opisywaliśmy, że w czasie wyścigu spod kół zaczęła wyskakiwać stara kostka brukowa
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34889,17075503,Odnowili_wiadukt_na_Karowej__a_zaraz_Rajd_Barborki.html
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: Franc w 07 Wrz 2016, 18:52:11
pi..... zabytki, niech się blachosmrody ślizgają, tradycja zobowiązuje.

To tak jak z motocyklami: BMW, bokser i kardan, inaczej to upadek obyczajów i tradycji, HD - 2cylindry w V, chłodzone powietrzem, Prosiaczek - też powinien mieć B6 pędzone wiatrakiem a nie jakieś wodnochłodzone V8, Cytryny - hydrozawieszenie.... Taka tradycja, takie zasady, inaczej świat stanie na głowie i będzie apokalipsa.
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: Gregorius w 07 Wrz 2016, 20:05:38
Cytryny to raczej hydropneumatyki. Ale nie dotyczy to segmentu A,
tylko klas wyższych.
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: Franc w 07 Wrz 2016, 20:24:44
W nowszym Citroenie C5 hydropneumatyka jest w opcji, tylko topowa wersja ma :(, W ekskluzywnym DS5 w ogóle nie przewidują. Upadek obyczajów.
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: vit w 07 Wrz 2016, 21:06:58
Panowie,
przywołuję Was do porządku, tu piszemy o mostach pieszo-rowerowych a nie mostach w zawieszeniu.

Dziękuję za uwagę!

ps. pod mostem w zawieszeniu nie da się mieszkać :P
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: Franc w 07 Wrz 2016, 21:33:04
Offtopicznie zeszliśmy na upadek obyczajów, którym również byłaby likwidacja kultowej kostki na Karowej.

Ale z Raffim się zgodzę - lepsza byłaby ciągła ścieżka z kładką na północ od WZ, tak, żeby docierała pod ZOO.
I jakaś kładka koło Poniatowszczaka, skoro niedasię nic prorowerowego wytyczyć w jego obrębie.
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 08 Wrz 2016, 09:04:30

Ale z Raffim się zgodzę - lepsza byłaby ciągła ścieżka z kładką na północ od WZ, tak, żeby docierała pod ZOO.
A przeczytałes linki które udostępniłem? Czy TL;TR? ;)
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 12 Wrz 2016, 09:28:00
Nie trzeba pacyfikować Konserwy bo ona trzyma łapę na samym wiadukcie Markiewicza a nie na całym ślimaku. Potwierdza to mapa zabytków http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=zabytki&L=PL&X=7501360.738860292&Y=5789833.983130561&S=9&O=0&T=7b5bfdfe307f00f7807ffffffe80x0E
a także rzeczywistość:
https://www.google.pl/maps/@52.242451,21.0196111,3a,75y,131.85h,82.37t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5RPy22aA7vJfLCKC8g96yg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl
Jak najbardziej jest możliwe zrobienie pasów rowerowych, nawet z asfaltu.

W praktyce Konserwa trzyma łapę na wszystkim, nawet ciągłości nawierzchni na ddr na Ujazdowskich czy Szucha nie ma, bo podjazdy do posesji (nieużywane) są rzekomo zabytkowe i bardzo cenne. Pamietam też awanturę o nawierzchnię na Starówce (efekt: jest dość słabo), o Krakowskie Przedmieście (efekt słaby), a nawet o ulicę na Wilanowie, która jest zupełnie nowa, ale z racji na bunkier (Świątynie Opatrzności) też jest pod opieką konserwy. I jeszcze kilka mniejszych przepychanek :P

Po tych doświadczeniach w asfalt na Karowej uwierzę jak go zobaczę. Ani sekundy wcześniej :P


Zapeweni nie doczytałeś ,ale proponuję też alternatywę w postaci schodów i rynienek dla rowerów.

Doczytałem, ale byłem pewien, że to akurat jest żart :P Ty tak na poważnie? Rower po schodach alternatywą? :P

Nawet pozostawienie stanu obecnego nie byłby dużym problemem. Zapewne wielu rowerzystów wybrałoby 100m ze schodami (+rynienka) niż 450m jazdy pod górkę, nawet po asfalcie.

Mając wybór pomiędzy dżumą, a cholerą, kto wie. Natomiast, gdyby mostek był przy ZOO, możnaby wykorzystać łagodny podjazd przez trasę WZ, gdzie na fragmencie jest ddrip, a na reszcie się spokojnie da zrobić wszystko, bo łączniza ma z 6m szerokości. Oczywiście tam też jest problem z Konserwą, ale mam wrażenie, że krótszy. Dla chętnych, schody z windą też już są :)

Jakbyś klinął w mapę to bys zobaczył że ponad połowa trasy jest już przystoswana do jazdy rowerem lub ma zostać wykonana w ramach BP.

W BP wierzę tak samo umiarkowanie jak w asfalt na Karowej. Ile to projektów sprzed dwóch lat jeszcze nie zostało zrobionych? Mamy też już przykłady, gdzie władza pasy rowerowe sobie w ogóle odpuściła - pomimo wygranej projektu w BP. W takiej sytuacji czy jest w ogóle jakakolwiek pewność, że cokolwiek powstanie?

Dlatego - znowu - uznam, że coś jest przystosowane, gdy faktycznie pojadę w teren i zobaczę, że będzie przystosowane.
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 12 Wrz 2016, 10:53:10
Nie trzeba pacyfikować Konserwy bo ona trzyma łapę na samym wiadukcie Markiewicza a nie na całym ślimaku. Potwierdza to mapa zabytków http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=zabytki&L=PL&X=7501360.738860292&Y=5789833.983130561&S=9&O=0&T=7b5bfdfe307f00f7807ffffffe80x0E
a także rzeczywistość:
https://www.google.pl/maps/@52.242451,21.0196111,3a,75y,131.85h,82.37t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5RPy22aA7vJfLCKC8g96yg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl
Jak najbardziej jest możliwe zrobienie pasów rowerowych, nawet z asfaltu.


W praktyce Konserwa trzyma łapę na wszystkim, nawet ciągłości nawierzchni na ddr na Ujazdowskich czy Szucha nie ma, bo podjazdy do posesji (nieużywane) są rzekomo zabytkowe i bardzo cenne. Pamietam też awanturę o nawierzchnię na Starówce (efekt: jest dość słabo), o Krakowskie Przedmieście (efekt słaby), a nawet o ulicę na Wilanowie, która jest zupełnie nowa, ale z racji na bunkier (Świątynie Opatrzności) też jest pod opieką konserwy. I jeszcze kilka mniejszych przepychanek :P

Po tych doświadczeniach w asfalt na Karowej uwierzę jak go zobaczę. Ani sekundy wcześniej :P
Chyba znów nie zajrzałeś do linka. Konserwa konserwuje tylko wiadukt. [chciałem wkleic linka, ale skoro nie zagladasz do nich to wkleje zdjęcie]
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7f/Wiadukt_Markiewicza_Warszawa_003.jpg)
Konserwator nic nie ma do pozostałych kilkuset metrów ślimaka. Świadczy o tym jakość wykonania .


Zapewne nie doczytałeś ,ale proponuję też alternatywę w postaci schodów i rynienek dla rowerów.

Doczytałem, ale byłem pewien, że to akurat jest żart :P Ty tak na poważnie? Rower po schodach alternatywą? :P
Alternatywą dla jazdy w górę pod Tamkę jest prowadzenie roweru na piechotę. Korzysta z tego wcale nie mała ilość rowerzystów.

Nawet pozostawienie stanu obecnego nie byłby dużym problemem. Zapewne wielu rowerzystów wybrałoby 100m ze schodami (+rynienka) niż 450m jazdy pod górkę, nawet po asfalcie.

Mając wybór pomiędzy dżumą, a cholerą, kto wie. Natomiast, gdyby mostek był przy ZOO, możnaby wykorzystać łagodny podjazd przez trasę WZ, gdzie na fragmencie jest ddrip, a na reszcie się spokojnie da zrobić wszystko, bo łączniza ma z 6m szerokości. Oczywiście tam też jest problem z Konserwą, ale mam wrażenie, że krótszy. Dla chętnych, schody z windą też już są :)
Podjazd do tunelu WZ? I co dalej?

Jakbyś klinął w mapę to bys zobaczył że ponad połowa trasy jest już przystoswana do jazdy rowerem lub ma zostać wykonana w ramach BP.

W BP wierzę tak samo umiarkowanie jak w asfalt na Karowej. Ile to projektów sprzed dwóch lat jeszcze nie zostało zrobionych? Mamy też już przykłady, gdzie władza pasy rowerowe sobie w ogóle odpuściła - pomimo wygranej projektu w BP. W takiej sytuacji czy jest w ogóle jakakolwiek pewność, że cokolwiek powstanie?

Dlatego - znowu - uznam, że coś jest przystosowane, gdy faktycznie pojadę w teren i zobaczę, że będzie przystosowane.
Nie pisze że coś powstanie na 100%, tylko co ma większą szanse na powstanie, co ma większy sens.  Grzybowska ma szansę stać się alternatywną dla Świętokrzyskiej, a most przy  Karowej byłby jej przedłużeniem na Pragę.
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 12 Wrz 2016, 16:27:56
Chyba znów nie zajrzałeś do linka. Konserwa konserwuje tylko wiadukt.

Zajrzałem. I wiem coś czego uparcie nie przyjmujesz do wiadomości - że to nic nie znaczy. Wystarczy, że wpisane jest założenie architektoniczne, albo jakiś inny bardzo ogólny zapis dotyczący okolicy (czego w tym obszarze miasta nalezy się spodziewać) i Konserwa będzie wkładać swoje 3 grosze wszędzie, bo będzie twierdzić, że to na siebie oddziałuje.

Co akurat przy Karowej doskonale znają środowiska rajdowe - Konserwa stawała tam okoniem przeciwko Barbórce. I bynajmniej nie chodziło o to, że rajdowcy rozwalą wiadukt (ten jest dość solidny), a o to, że wozy WRC na nawrotach i łukach rwały tą kostkę z podjazdu tak, jakby to był żwirek. A kostka zabytkowa, cenna, unikatowa, jedyna taka i w ogóle :P Ostatecznie rajdowcy swoje ugrali, rajd się odbywa - a po nim odbywa się coroczne naprawianie nawierzchni - ale TYLKO dzięki temu, że moto-lobby okazało sie być wystarczająco silne, by sobie tą decyzję wywalczyć. Po sporej zadymie medialnej lata temu.

Tak samo nie sądzę, by do rejestru zabytków wpisano podjazdy do posesji na Ujazdowskich i Szucha i kilka innych rzeczy. A jednak Konserwa wtryniała i tam swoje 3 grosze, a nierzadko więcej.


Alternatywą dla jazdy w górę pod Tamkę jest prowadzenie roweru na piechotę. Korzysta z tego wcale nie mała ilość rowerzystów.

Widziałem. Przez kilka lat na Karowej był mój wydział, więc sobie sporo poobserwowałem jak tam ludzie jeżdżą. Generalnie ruch podzieliłbym tam na dwa typy - tranzytowy (bardzo niewielki) i taki, który zaczyna się gdzieś na Karowej - np. z BUW do wydziału UW na Karowej 20, albo z radia Campus na główny kampus UW. Generalnie: Kto nie musi, ten rowerem się tu nie pcha - właśnie z powodu na schody i bruk. I tego kładka nie będzie w stanie zmienić :P


Nie pisze że coś powstanie na 100%, tylko co ma większą szanse na powstanie, co ma większy sens.  Grzybowska ma szansę stać się alternatywną dla Świętokrzyskiej, a most przy  Karowej byłby jej przedłużeniem na Pragę.

Nie do końca rozumiem po co Świętokrzyskiej alternatywa, skoro jest tam niezły ciąg rowerowy (którym zresztą jeżdżę kilka razy w tygodniu). Poza tym na Grzybowskiej NIGDY nie będzie tak dobrych ddr/pasów jak tam, zwłaszcza na odcinku wolskim :P Grzybowska to świetna ulica pod pasy rowerowe, które jednakowoż nieprędko tam powstana, bo miejscami wymagają przeorania ulicy od góry do dołu i zrobienia jej na nowo, by te pasy zmieścić w obecnym przekroju jezdni. Gdzieniegdzie trzebaby też wywalić parkowanie. Już widzę radnych z Woli i ich entuzjazm (kto był na konsultacjach Obozowej zrozumie żart).


Natomiast nie o Grzybowską się martwię. Możesz zrobić Grzybowską na tip top, możesz zrobić kładkę i pasy na Pradze, możesz zmienić Królewską, a i tak nie będzie to dobry ciąg z racji skarpy i Karowej. Owszem, to może być fajna alternatywa dla relacji Wola-UW i Wola-Powiśle, pozwalająca nie jechać po trasie WZ. Ale nie widzę jakby to miało działać w relacjach bardziej tranzytowych Praga-Centrum-Wola.
Widzę to po sobie - jak mam jechać pod skarpę, wolę nadrobić i pojechać WZ niż Tamką czy Karową. W dół owszem - zdarzało mi się, ale w górę unikam. Sądzę, że inni będą mieli podobnie. Co zresztą fajnie widać na Poniatowskim i Świętokrzyskim+Tamce. Poniatowski, mimo zera infrastruktury ma ruch do centrum zauważalnie większy niż Świętokrzyska+Tamka, które obsługują jednak głównie relacje lokalne (Powiśle-Centrum) i NIE SĄ specjalnie uczęszczanym ciągiem tranzytowym w relacjach Praga-Centrum. Mimo, że niewiele dalej i niemal w 100% po ddr lub pasach. Własnie z powodu skarpy wiślanej. Przy czym Tamka przynajmniej ma asfalt, na Karowej będzie jeszcze bardziej zniechęcająco :P
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 12 Wrz 2016, 18:54:37
Cytuj
Nie do końca rozumiem po co Świętokrzyskiej alternatywa, skoro jest tam niezły ciąg rowerowy

Kandydat do "Złotych Myśli"
:-(
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: Franc w 12 Wrz 2016, 20:32:33
Ja tam uwielbiam Tamką pod górę - za każdym razem, gdy muszę z Pragi dostać się na Plac Zamkowy lub gdzieś w stronę Świętokrzyskiej, to jadę wyłącznie Mostem Świętokrzyskim i Tamką właśnie.
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 12 Wrz 2016, 21:18:08
Cytuj
Nie do końca rozumiem po co Świętokrzyskiej alternatywa, skoro jest tam niezły ciąg rowerowy

Kandydat do "Złotych Myśli"
:-(

Rozwiń myśl. Jeżdżę tym regularnie i uważam, że jest to bardzo niedoceniany kawałek infrastruktury. W sumie jedyny chyba tak spójny przejazd przez centrum Warszawy. Nie mówię, że jest idealny i bez wad, ale jak na Warszawę to wciąż jest powyżej średniej.

Owszem,  północny ddrip na Prostej przy Norblinie i przy samej Towarowej ssie (co na szczęście da się poprawić w miarę poprawiania i zwężania Prostej kiedyś), ale do samej Świętokrzyskiej nie miałem jakiś wielkich zastrzeżeń (poza krawężnikami, ale to łatwe do poprawki).
Jeżdżę tam regularnie, wyłącznie komunikacyjnie, głównie w godzinach szczytu (wtedy, gdy ruch największy). Jak się zastanowić to jeżdżę raczej niezbyt wolno, bo zwykle albo jadę z pracy do domu albo z/do klienta. Ewidentny bubel by mi przeszkadzał, omijałbym go albo zgłaszał do poprawek, a tutaj tak nie jest. Teraz jak się zastanowiłem, to łapię się nawet na tym, że ostatnio wracając z Książęcej wybieram Nowy Świat i Świętokrzyską zamiast Jerozoli i Towarowej lub jazdy "dołem" przez Powiślę i trasę WZ.

Dla porównania,  nie pamiętam kiedy jechałem naprawdę spieprzonym JP2 (Babka-Femina) autorstwa BAKSu. DDR na Marszałkowskiej (Nowogrodzka-Konstytucji) wybieram chyba tylko wtedy, gdy jadę konkretnie na Marszałkowską i nie mogę jej ominąć. Ścieżkę podskarpową omijam jezdnią. Ostatnio jechałem przez Pola Mokotowskie i cierpiałem na głos, nieprędko to się powtórzy. Więc znowu chyba nie jestem aż taki mało wybredny :D
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 13 Wrz 2016, 11:30:02
Tłumaczysz się nie z tego o co mi chodziło. Św+ to jak narazi najsensowniejsza trasa przez Centrum, najbardziej ciągła i najbardziej długa i ogólnie dobrze wykonana (poza niektórymi przejazdami /uskokami).
Przeraziło mnie że napisałeś "po co". Nie potrzebne są nowe trasy? Nie potrzebne poprawianie bezpieczeństwa i wygody rowerzystów? Śródmieście potrzebuje jak najwięcej maksymalnie urowerowionych ulic.
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 13 Wrz 2016, 13:55:14
Potrzebne są nowe trasy. ALE w sytuacji operowania na ciągłym deficycie kasy i woli politycznej pytanie nie brzmi CZY budować, tylko "CO BUDOWAĆ?" i "W JAKIEJ KOLEJNOŚCI?".

Jeżeli wybór brzmi: druga trasa wschód-zachód o watpliwych parametrach (podjazd, bruk, nieintuicyjny przebieg) umieszczona 500m od pierwszej, czy pierwsza trasa przez centrum w relacji północ-południe to ja zdecydowanie wolę to drugie.
Tak samo jeżeli zamiast tej trasy mieliby uciąglić jakiś istotny ciąg do centrum, to też bym wolał uciąglenie. Wolałbym też najpierw budować trasę wschód-zachód w innym miejscu - bardziej na północ (uciąglenie trasy Targówek-Bemowo przez Gdański), albo bardziej na południe (uciąglenie Siekierkowska-Ursynów lub dociągnięcie ddr z Łazienkowskiej do pl. na Rozdrożu).

Trasa promowana przez Ciebie powinna powstać, ale jako uzupełneinie sieci, dopiero po ważniejszych inwestycjach, które przyciągną większy ruch rowerowy bo "odkorkują" nowe relacje :P
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 13 Wrz 2016, 16:00:00
Potrzebne są nowe trasy. ALE w sytuacji operowania na ciągłym deficycie kasy i woli politycznej pytanie nie brzmi CZY budować, tylko "CO BUDOWAĆ?" i "W JAKIEJ KOLEJNOŚCI?".
ALE w ŻADNYM momencie nie dyskutowaliśy o kolejności budowania. Zresztą rzeczywistośc wygląda tak że ZDM robi inwestycje w arbitralnej kolejności.
Jeżeli wybór brzmi: druga trasa wschód-zachód o watpliwych parametrach (podjazd, bruk, nieintuicyjny przebieg) umieszczona 500m od pierwszej, czy pierwsza trasa przez centrum w relacji północ-południe to ja zdecydowanie wolę to drugie.
Tak samo jeżeli zamiast tej trasy mieliby uciąglić jakiś istotny ciąg do centrum, to też bym wolał uciąglenie. Wolałbym też najpierw budować trasę wschód-zachód w innym miejscu - bardziej na północ (uciąglenie trasy Targówek-Bemowo przez Gdański), albo bardziej na południe (uciąglenie Siekierkowska-Ursynów lub dociągnięcie ddr z Łazienkowskiej do pl. na Rozdrożu).

Trasa promowana przez Ciebie powinna powstać, ale jako uzupełneinie sieci, dopiero po ważniejszych inwestycjach, które przyciągną większy ruch rowerowy bo "odkorkują" nowe relacje :P
Ale ta trasa nie jest planowana, ona może powstać przez przypadek. :) Projekty BP złożyły różne osoby . ZMID planuje Grzybowską, ZDM kładkę. Po realizacji projektów BP byłoby już pół trasy. Aby powstał długi ciąg kładka musi być na przedłużeniu Karowej, co jest moim argumentem od początku wątku.
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 13 Wrz 2016, 21:08:17
Widzę, że się nie przekonamy. Powodzenia, ja na pewno torpedować pomysłu nie będę. Choć pozostanę przy swoim zdaniu.
Tytuł: Odp: Mosty pieszo-rowerowe
Wiadomość wysłana przez: mk1111 w 14 Wrz 2016, 07:53:55
No to jak już sobie podyskutowaliście to dla rozluźnienia atmosfery :
1. te niby-warsztaty to było takie pseudonaukowe spotkanie studentów w ramach jakichś tam prac wakacyjnych.
2. pogadali, pogadali, udowodnili, że nic nie wiedzą i sobie poszli.
Także nie ma co się podniecać szczególnie, że główny zwolennik pomysłu budowy tego cudu przez Wisłę z pracą w ratuszu ostatnio się rozstał. :P