Warszawska Masa Krytyczna

Inne sprawy rowerowe => Sprzęt => Wątek zaczęty przez: SeBeQ w 27 Cze 2012, 00:19:10

Tytuł: Porsche 911 Inspired Bike Concept by Designer Bastiaan Kok
Wiadomość wysłana przez: SeBeQ w 27 Cze 2012, 00:19:10
http://www.bastiaankok.nl (http://www.bastiaankok.nl)

http://www.bastiaankok.nl/styled/index.html (http://www.bastiaankok.nl/styled/index.html)

(http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2012/06/Porsche-911-bicycle-concept-Bastiaan-Kok-Main.jpg)

?Bicycle concept inspired by the classic lines of the famous Porsche 911. From the integrated headlight, through the slightly curved top tube, to the impressive rear wheel fender ending in the tail light. It all, undeniable, breathes the sporty and powerful impression of the Porsche 911 bodywork. The single piece alloy bodywork and front fork are manufactured using investment casting with a master produced by rapid prototyping. The benefits are a complicated shape (single piece) with excellent surface finish and integrated ultra thin ribs and all necessary bearing shells.?

(http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2012/06/Porsche-911-bicycle-concept-Bastiaan-Kok-Sketch.jpg)

(http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2012/06/Porsche-911-bicycle-concept-Bastiaan-Kok-Alloy-Top-Tube.jpg)

(http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2012/06/Porsche-911-bicycle-concept-Bastiaan-Kok-Red-Wheelset.jpg)

Tytuł: Odp: Porsche 911 Inspired Bike Concept by Designer Bastiaan Kok
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 27 Cze 2012, 07:37:04
Może za mało wypiłem, ale gdzie Oni tu widzą linie 911? Dla mnie to zwykłe marketingowe gadanie :P
Tytuł: Odp: Porsche 911 Inspired Bike Concept by Designer Bastiaan Kok
Wiadomość wysłana przez: robertrobert1 w 27 Cze 2012, 11:11:08
A mnie zastanawia jak odbywa sie hamowanie skoro nie widać w ogóle klamek hamulcowych...

Łańcucha też nie widać ale to nie problem. Napęd może być za pomocą wału Kardana.

A po za tym widzę same problemy
- Jak wycentrować koła
- jak zamontować bagażnik
- gdzie umieścić bidon....

Ot kolejny rower-obrazek ;)
Tytuł: Odp: Porsche 911 Inspired Bike Concept by Designer Bastiaan Kok
Wiadomość wysłana przez: MarioG w 27 Cze 2012, 11:27:52
@Raffi
jak sie bardzo skrzywie i przekrece glowe to moze chodzi o linie tylnego blotnika schodzaca podobnym katem do tylu starej 911, no i przednie swiatlo... przeciez klapy bagaznika z przodu takiej nie zrobia...

No i przeciez silnik jest chlodzony powietrzem :P

@Robert
mysle ze szukanie miejsca montazu bagaznika jest troche za daleko idacym szukaniem w tym koncepcie problemu :)
Bidon moze byc integrowany pod ta klapka wlewu paliwa nad miejscem gdzie gorna rura jest/winna byc :) to by sie nawet funkcjonalnie zgadzalo.
Tytuł: Odp: Porsche 911 Inspired Bike Concept by Designer Bastiaan Kok
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 27 Cze 2012, 11:43:34
No i przeciez silnik jest chlodzony powietrzem :P

A jak umiesz zrobić szpagat, to będzie "boxer". Albo "bokser" jeżeli jeździsz w dresie :D
Tytuł: Odp: Porsche 911 Inspired Bike Concept by Designer Bastiaan Kok
Wiadomość wysłana przez: MarioG w 27 Cze 2012, 11:50:54
Widzialem takich co jezdza z kolanami tak bardzo na boki ze mogliby za Vke robic :) ale 'boxera' jeszcze nie, bokserów i owszem...
Tytuł: Odp: Porsche 911 Inspired Bike Concept by Designer Bastiaan Kok
Wiadomość wysłana przez: MarioG w 28 Cze 2012, 17:41:14
Ten jest chyba bardziej w detalach do klasyka zblizony... tylko bez wchodzenia w szczegoly typu jak to nie da sie na nim jezdzic bo ma pedały dziwne :P

http://www.behance.net/gallery/Porsche-bike/3750449 (http://www.behance.net/gallery/Porsche-bike/3750449)

Tytuł: Odp: Porsche 911 Inspired Bike Concept by Designer Bastiaan Kok
Wiadomość wysłana przez: Roxel w 06 Lip 2012, 10:15:31
Jak teraz oglądałem to zdjęcie tego roweru, to zwróciłem na linię, są trochę podobne :(http://s1.zmniejszacz.pl/107/bez tytulu__38956.png)
Tytuł: Odp: Porsche 911 Inspired Bike Concept by Designer Bastiaan Kok
Wiadomość wysłana przez: SeBeQ w 06 Lip 2012, 23:02:03
Cytat: MarioG
nie da sie na nim jezdzic bo ma pedały dziwne

To są, zdaje się, pedały magnetyczne, ale nie mogę znaleźć odpowiedniego linka :P
Tytuł: Odp: Porsche 911 Inspired Bike Concept by Designer Bastiaan Kok
Wiadomość wysłana przez: Skibek w 18 Lip 2012, 12:03:48
Coś czuję, że chyba słaby ma skręt ten rower.
No i nie ma jak go wynieść z piwnicy (bo za do złapać? ramy na rmię też nie położysz).

Dobrze, że tylny napęd zastosowali (dzięki temu jeszcze bardziej przypomina klasyczne Porsche  8) ).
Tytuł: Odp: Porsche 911 Inspired Bike Concept by Designer Bastiaan Kok
Wiadomość wysłana przez: wildzi w 18 Lip 2012, 12:25:39
Jakos mi nie leży ten "rower". W pogoni za designem zapomnieli o klamkach, o manetkach bo i na tak krótkiej kierownicy się nie zmieszczą, a nawet gdyby to pancerze zepsują wygląd ;) Skoro jest taki super hiper opływowy to nadawać by się mógł jako szosówka... to gdzie baranek albo lemondka? Jak w tym cudzie wymienić kierownice? No to może na torówkę... to po kiego grzybka te światełka?
Łeeee... pewnie powstanie jeden egzemplarz, cholernie drogi, a skorupa plastikowa trzeszczeć będzie w trakcie "jazdy".
Tytuł: Odp: Porsche 911 Inspired Bike Concept by Designer Bastiaan Kok
Wiadomość wysłana przez: MarioG w 18 Lip 2012, 12:54:17
Idac w tak totalne szczegoly to ani torowka ani szosowka bo schwalbe big apple, a chyba to widze sa od 2.0...
a skoro juz pedaly magnetyczne to moze hamulce sa a'la revo shift... bo biegow toto niema raczej na pewno...
Ot taki wykopsany koncept cruisera :) ...

zreszta przeciez funkcjonalnosci conceptow i tworow jednosztukowych nie ma sie co czepiac... na Masie widzialem pare chopper'ow i nikt nie pytal jak tym skrecic o 90st. na waskich sciezkach rowerowych :P poziomka chyba tez sie ciezko 'zawraca' na szybko... nie wiem nie probowalem, tak tylko gdybam...
Tytuł: Odp: Porsche 911 Inspired Bike Concept by Designer Bastiaan Kok
Wiadomość wysłana przez: wildzi w 18 Lip 2012, 19:25:02
Ta choper albo beach cruiser to tylko nieliczne "dłuższe" rowery... Wystarczy że do normalnego górala dołączysz przyczepę i już się zmienia prowadzenie w zakrętach... 
W tym roku planuję rozpocząć majsterkowanie nad Long Johnem. Chcę taki rower zbudować, a do krótkich to one nie należą. "Zakręty" 90 st będę po prostu omijał z daleka... A wyobraź sobie long johna z przyczepką... Prawo dopuszcze zespół rower + przyczepa do 4 m długości. Chcę się zbliżyć do  tej granicy i pojeździć po mieście :D
Tytuł: Odp: Porsche 911 Inspired Bike Concept by Designer Bastiaan Kok
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 18 Lip 2012, 21:07:12
Jakos mi nie leży ten "rower". W pogoni za designem zapomnieli o klamkach, o manetkach bo i na tak krótkiej kierownicy się nie zmieszczą, a nawet gdyby to pancerze zepsują wygląd ;) Skoro jest taki super hiper opływowy to nadawać by się mógł jako szosówka... to gdzie baranek albo lemondka?

Od kiedy to szosówki są opływowe :P Od kiedy jakikolwiek rower pionowy jest opływowy :P Jak chcesz robić coś aerodynamicznego, to zupełnie nie ten kierunek :P

Masie widzialem pare chopper'ow i nikt nie pytal jak tym skrecic o 90st. na waskich sciezkach rowerowych :P

Dokładnie, te rowery do tego nie służą. Tak jak nie pytasz posiadacza szosówki o to jakie średnie wykręca zjeżdżając po szlaku MTB do Szczyrku, tak nie pytasz o średnice zawracania kogoś, kto ma choppera. Te rowery nigdy nie miały być praktyczne. One są dla lansu. Kropek.


Ta choper albo beach cruiser to tylko nieliczne "dłuższe" rowery... Wystarczy że do normalnego górala dołączysz przyczepę i już się zmienia prowadzenie w zakrętach... 

Czy ja wiem. Nie zauważyłem. Z EW owszem, zmieniało się sporo, ale z dwukołową Leggero, czyli taką jak Twoja, to w zasadzie jeździło się niemal identycznie. No, tylko nieco ciężej, bo oczywiście dodatkowa masa, opór, powietrza i toczenia kół.


W tym roku planuję rozpocząć majsterkowanie nad Long Johnem. Chcę taki rower zbudować, a do krótkich to one nie należą. "Zakręty" 90 st będę po prostu omijał z daleka...

Jeździłem Johnem i skręcał całkiem sprawnie. Podstawa to nie schrzanienie układu kierowniczego, czyli odpowiednia konstrukcja drążka kierowniczego i odpowiednie punkty mocowań drążka do widelca i kierownicy. Jak to dobrze zrobisz, to będziesz mógł zbliżyć się do skrętu koła o 75 stopni, a wtedy średnica zawracania będzie niewiele większa niż w klasycznym rowerze.
Tytuł: Odp: Porsche 911 Inspired Bike Concept by Designer Bastiaan Kok
Wiadomość wysłana przez: wit w 21 Lip 2012, 09:11:14
Widzę, że będę w mniejszości  :) , ale mnie ten rower urzeka - z punktu widzenia designu jest niemal idealny (poza tą wystającą z dziur kierownicą). Po prostu trzeba na chwilę przestać myśleć o jego praktyczności.
Tytuł: Odp: Porsche 911 Inspired Bike Concept by Designer Bastiaan Kok
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 22 Lip 2012, 22:12:44
mnie ten rower urzeka (...) Po prostu trzeba na chwilę przestać myśleć o jego praktyczności.

Gdyby dawali je za darmo, to faktycznie mógłbym nie myśleć o praktyczności. A tak to niedoczekanie marketingowców bym przestał myśleć i liczyć ;)