Warszawska Masa Krytyczna
Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne => Mokotów, Ursynów, Wilanów => Wątek zaczęty przez: mateyko w 22 Wrz 2010, 19:36:38
-
Od paru dni obserwuję prace budowalne na niewielkim odcinku w większości naprawdę tragicznej ścieżki rowerowej po wschodniej stronie ul. Sobieskiego. Rzecz ma miejsce nieco na południe od skrzyżowania z Dolną i Chełmską. W tej chwili zamknięty jest niewielki kawałek od przystanku Kostrzewskiego na północ. Czy ktoś wie co tam się kroi? Z zakresu prac nie wydaje mi się żeby ktoś brał się konkretnie za ścieżkę. Na niewielkim odcinku jak na razie zerwano nawierzchnię. Zastanawia mnie czy jeśli naprawdę chcieliby wyremontować ścieżkę robili to na takim marnym małym kawałku...
-
Nie wiem. Spróbuj zapytać ZDM. Ich droga, powinni wiedzieć, co się dzieje. Mailowo pewnie szybko dostaniesz odpowiedź: zdm@zdm.waw.pl
-
W kwestii formalnej: po stronie wschodniej jest Chełmska. Dolna jest od strony zachodniej.
-
Od paru dni obserwuję prace budowalne na niewielkim odcinku w większości naprawdę tragicznej ścieżki rowerowej po wschodniej stronie ul. Sobieskiego. Rzecz ma miejsce nieco na południe od skrzyżowania z Dolną i Chełmską. W tej chwili zamknięty jest niewielki kawałek od przystanku Kostrzewskiego na północ. Czy ktoś wie co tam się kroi? Z zakresu prac nie wydaje mi się żeby ktoś brał się konkretnie za ścieżkę. Na niewielkim odcinku jak na razie zerwano nawierzchnię. Zastanawia mnie czy jeśli naprawdę chcieliby wyremontować ścieżkę robili to na takim marnym małym kawałku...
Ścieżka rozkopana, układają podbudowę i krawężniki, na miejscu robotnicy ZRiKD, remontują ścieżkę.
Pismo w tej sprawie wysłałem 4 lata temu...
-
No, no, Maćkoff! :D ZDM się posłuchał, WOW! Zamurowało mnie, jak to chwilę temu z okien linii 116 ujrzałem- do tej pory zastanawiam się czy to sen czy prawda- aż 200 m scieźki budują w Warszawie! Sukces! Plan w 150 % wykonany.
-
aż 200 m scieźki budują w Warszawie
Bez sensacji, ścieżki nie budują tylko remontują ;-)
-
Prędzej się tutaj doczekałem odpowiedzi, ZDM milczy ;)
No cóż, nie jest to jakiś dłuższy ciąg ale lepszy rydz niż nic, brawo :)
-
Dla zachęty zapraszam na małą fotorelację:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=64468839#post64468839 (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=64468839#post64468839)
Początek zmian:
(http://img522.imageshack.us/img522/2415/88480295.jpg)
-
i żeby nie było, wnioskowałem o remont całej ścieżki, aż do Wilanowa ;)
-
aż 200 m scieźki budują w Warszawie
Bez sensacji, ścieżki nie budują tylko remontują ;-)
Faktycznie, zachowałem się jak brukowiec :P
-
Cieszmy się, że po zryciu starego asfaltu - kładą nowy, a nie kostkę downa.
-
Cieszmy się, że po zryciu starego asfaltu - kładą nowy, a nie kostkę downa
Nie chwal dnia przed zachodem słońca :D
-
Remont przesuwa sie na południe. Na dzien dzisiejszy ścieżka jest rozkopana od ul. Chelmskiej do Beethovena. Z tego co widze bedzie lekko zmieniany przebieg ścieżki i luki. Kostki nie stwierdzono. Jedynie krawężniki wiec bedzie asfalt bo tak to by już sobie częściami kosteczke ukladali.
-
Zapraszam na fotorelację postępów w pracach:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=64849053#post64849053 (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=64849053#post64849053)
-
Czepiam się - jak rozumiem, na przedstawionym powyżej zdjęciu, na zakręcie, da się utrzymać 30 km/h i to NIEjeden raz? :>
Ja tam się nie znam, ale chyba nie... :P
-
Mała, tym razem nocna, fotorelacja z Sobieskiego na: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=65296289&posted=1#post65296289 (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=65296289&posted=1#post65296289)
-
Uwaga! Widziałem palety kostki brukowej ustawione przy ścieżce! Nie mogłem niestety wtedy się zatrzymać i przyjrzeć. Czy może ktoś potwierdzić jakoby układali jednak kostkę??
-
@mateyko
gdzieś widocznie muszą magazynować już "zerwaną" z nawierzchni kostkę.
-
Uwaga! Widziałem palety kostki brukowej ustawione przy ścieżce! Nie mogłem niestety wtedy się zatrzymać i przyjrzeć. Czy może ktoś potwierdzić jakoby układali jednak kostkę??
A pomyślałeś może o tym, że starą kostkę trzeba zerwać i wrzucić na paletę aby wywieźć?
Jakby mieli układać kostkę to już dawno by to robili, jednak tylko wyrównali grunt pod grys (tak? jak nie to poprawcie) na którym będzie asfalt.
-
(http://img207.imageshack.us/img207/8081/zdmpismo2.jpg) (http://img207.imageshack.us/i/zdmpismo2.jpg/)
-
Jest już asfalt na odcinku od przystanku Kostrzewskiego do ul. Beethovena. Przejazdy są ciągłe z asfaltu, przerywane są podjazdy do posesji także widać kto ma pierwszeństwo.
-
Trochę bez sensu, kierowcy który tak z małą prędkością wjeżdza w taki mały wjazd wszystko jedno czy będzie tam jednolita nawierzchnia czy wjazd zostanie przecięty drogą rowerową, czy będą nierówności rzędu kilku centymetrów. Rowerzyście oczywiście nie. Mam nadzieję że droga rowerowa na odcinku np. od np. Bonifacego do al. Wilanowskiej nie będzie tak poprzecinana bo wtedy będzie się chyba jechało naprawdę masakrycznie..
-
Stan na dzień dzisiejszy. Nowy asfalt od Chełmskiej do przystanku Kostrzewskiego (przejazdy przecinają podjazdy do posesji - ścieżka ciągła :) - narazie brak robót w okolicach przystanku autobusowego. Za przystankiem autobusowym asfalt do ul. Beethovena i ok 50m za. Poprzecinane podjazdy do posesji - ścieżka ciągła :)
-
To i moja fotorelacja - więcej od słów mówią zdjęcia :P
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=569132&page=26 (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=569132&page=26)
-
bardzo dobre zdjęcia Łukaszu :)
-
Postępy w pracach:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=569132&page=27 (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=569132&page=27)
-
Po zimowej stagnacji prace ruszyły w tym tygodniu. Teraz zrywana jest nawierzchnia na wysokości ulicy Urle (czyli pomiędzy Witosa <-> Limanowskiego).
-
Stan na 23.04.2011
(http://img856.imageshack.us/img856/6534/201104231271.th.jpg) (http://img856.imageshack.us/i/201104231271.jpg/) (http://img706.imageshack.us/img706/7431/201104231272.th.jpg) (http://img706.imageshack.us/i/201104231272.jpg/) (http://img832.imageshack.us/img832/4773/201104231273.th.jpg) (http://img832.imageshack.us/i/201104231273.jpg/) (http://img857.imageshack.us/img857/4178/201104231274.th.jpg) (http://img857.imageshack.us/i/201104231274.jpg/) (http://img189.imageshack.us/img189/1813/201104231275.th.jpg) (http://img189.imageshack.us/i/201104231275.jpg/) (http://img218.imageshack.us/img218/7194/201104231276.th.jpg) (http://img218.imageshack.us/i/201104231276.jpg/) (http://img263.imageshack.us/img263/7955/201104231277.th.jpg) (http://img263.imageshack.us/i/201104231277.jpg/) (http://img193.imageshack.us/img193/5025/201104231278.th.jpg) (http://img193.imageshack.us/i/201104231278.jpg/) (http://img845.imageshack.us/img845/6650/201104231279.th.jpg) (http://img845.imageshack.us/i/201104231279.jpg/)
-
Ścieżka asfaltowa ciągnie się (właściwie nie ciągnie bo z małymi przerwami :P ) już do wysokości skrzyżowania z ulicą Świętego Bonifacego! :)
-
Prace wyglądają na zakończone tymczasem wygląda na to że ścieżka jest naprawdę dopracowana. ZDM nie zapomniał również o akcentach humorystycznych (jak dla kogo :-X ).
Macie jakieś pomysły czy znów trzeba pisma słać?
pełny rozmiar
http://img837.imageshack.us/img837/1925/20110803121551.jpg (http://img837.imageshack.us/img837/1925/20110803121551.jpg)
(http://img837.imageshack.us/img837/1925/20110803121551.jpg)
-
Jak się okazuje wiele można dowiedzieć się telefonicznie.
Najpierw szybki telefon do sekretariatu żeby sprawdzić czy email dotarł - TAK. O dziwo oficjalnie wpłynął w dniu wysłania ;]
Miła Pani podała numer telefonu do osoby zajmującej się sprawą dzięki czemu wiadomo że:
- obecna sytuacja jest spowodowana tym że "mieliśmy problem z drzewem". Mianowicie drzewo które rośnie tuż przy ścieżce a dokładniej jego korzeń nie pozwala na dokończenie ścieżki. Nie można go też sfrezować bo WOŚ nie wyraził na to zgody. Zwłoka wynika z konieczności przeprojektowania drogi (kolejne zygzaki ? :( ).
"Lada dzień ma być zrobione"
I tak bodajże już ze 2 miesiące asfaltu nie uświadczysz..
-
Jak się okazuje wiele można dowiedzieć się telefonicznie.
Najpierw szybki telefon do sekretariatu żeby sprawdzić czy email dotarł - TAK. O dziwo oficjalnie wpłynął w dniu wysłania ;]
Miła Pani podała numer telefonu do osoby zajmującej się sprawą dzięki czemu wiadomo że:
- obecna sytuacja jest spowodowana tym że "mieliśmy problem z drzewem". Mianowicie drzewo które rośnie tuż przy ścieżce a dokładniej jego korzeń nie pozwala na dokończenie ścieżki. Nie można go też sfrezować bo WOŚ nie wyraził na to zgody. Zwłoka wynika z konieczności przeprojektowania drogi (kolejne zygzaki ? :( ).
"Lada dzień ma być zrobione"
I tak bodajże już ze 2 miesiące asfaltu nie uświadczysz..
Już coś się dzieje. Ścieżka została przesunięta kilkadziesiąc cm od drzewa. Tylko czekać na nawierzchnię.
(http://img89.imageshack.us/img89/6291/20110916103246.jpg)
(http://img442.imageshack.us/img442/3276/20110916103235.jpg)
(http://img265.imageshack.us/img265/7420/20110916103213.jpg)
(http://img88.imageshack.us/img88/5894/20110916103155.jpg)
Stan na 16.09.2011
-
Jest mi niezmiernie miło poinformować, że ścieżka rowerowa na Sobieskiego przy Czarnomorskiej już wykończona. Czekałem na ten moment jak na zbawienie, za każdym razem jak wracałem wieczorem z pracy to musowa jazda po trawniku. A dzisiaj.....niespodziewanka, jadę, jadę i patrze a ścieżka się nie kończy. Jakże byłem szczęśliwy.
-
Jest mi niezmiernie miło poinformować, że ścieżka rowerowa na Sobieskiego przy Czarnomorskiej już wykończona. Czekałem na ten moment jak na zbawienie, za każdym razem jak wracałem wieczorem z pracy to musowa jazda po trawniku. A dzisiaj.....niespodziewanka, jadę, jadę i patrze a ścieżka się nie kończy. Jakże byłem szczęśliwy.
Czy odnosi się to zarówno do odcinka przy przystanku Czarnomorska jak i Instytut Neurologii?
-
Przystanek Czarnomorska (fotki wyżej), dalej moja trasa powrotna się kończy, więc nie wiem czy przy Instytucie Neurologi jest wykończona.
-
Dzięki za info. W końcu! weee :D
-
(https://lh6.googleusercontent.com/-WNN_qVA6eqI/T2cwAtVkZdI/AAAAAAAADIk/L6D7JzpUdeU/s640/SKMBT_C55012031914591.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-qajDpYKOYrY/T2cv_jI5t3I/AAAAAAAADIU/KAFisOxxH4I/s640/SKMBT_C55012031914590_0002.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/--ykG_4oL6cM/T2cv_iXgxRI/AAAAAAAADI4/bBOj-bXrOCw/s640/SKMBT_C55012031914590_0003.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-_R4OwNZ0SbQ/T2cz6053CaI/AAAAAAAADJg/SjoxCV-hC7Y/s640/SKMBT_C55012031915200.jpg)
https://picasaweb.google.com/komax14/Sob# (https://picasaweb.google.com/komax14/Sob#)
Czy coś jeszcze dodać?
-
Dorzuciłbym niepoprzycinane gałęzie aczkolwiek byłem tam ostatnio miesiąc temu:
1. DDR po zachodniej stronie Sobieskiego na południe od skrzyżowania z nałęczowską.
2. DDR po zachodniej stronie Sobieskiego tuż przed skrzyżowaniem z Bonifacego, południowa strona.
Jakbyś był jeszcze w okolicy daj znać możemy zrobić audyt ;]
-
Dorzuciłbym niepoprzycinane gałęzie aczkolwiek byłem tam ostatnio miesiąc temu:
1. DDR po zachodniej stronie Sobieskiego na południe od skrzyżowania z nałęczowską.
2. DDR po zachodniej stronie Sobieskiego tuż przed skrzyżowaniem z Bonifacego, południowa strona.
Jakbyś był jeszcze w okolicy daj znać możemy zrobić audyt ;]
Pismo poszło.
Dotyczy oczywiście wschodniej części DDR a nie zachodniej - mapę w guuglu też da się trzymać do góry nogami ::) .
DDR nie uległa uszkodzeniom a przynajmniej ich nie widać, po ostatniej awarii rury. Co do krzaków to nie wiem, bo tak jak wyżej - jechałem po wschodniej stronie.
-
(https://lh5.googleusercontent.com/-PAZns7Mw9e4/T3qj2Lua9RI/AAAAAAAADJ8/gEzPqiMx6UY/s640/SKMBT_C55012040309040.jpg)
https://picasaweb.google.com/lh/photo/btkjJxq1PVRLcAwaWHfxmtMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink (https://picasaweb.google.com/lh/photo/btkjJxq1PVRLcAwaWHfxmtMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink)
-
(https://lh5.googleusercontent.com/-5B202Y3oMII/T4wrl6FJ-vI/AAAAAAAADKw/oBjy-sKpCWw/s640/SKMBT_C55012041616180.jpg)
https://picasaweb.google.com/lh/photo/18YJHocLSFTdJXhWLOwjwtMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink (https://picasaweb.google.com/lh/photo/18YJHocLSFTdJXhWLOwjwtMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink)
C.D.N.
-
(https://lh4.googleusercontent.com/-3dLHgH7ZnK8/T5lbp7VH2DI/AAAAAAAAAAg/to5YwzcWicw/s640/SKMBT_C55012042616240.jpg)
https://picasaweb.google.com/lh/photo/kAiH0CyqxqRRbgTsvYKSAtMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink (https://picasaweb.google.com/lh/photo/kAiH0CyqxqRRbgTsvYKSAtMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink)
Rozpoczyna się "Śmietnik story"
I zagadka. W którym miejscu wnioskowałem o likwidacje oznakowania poziomego? ::)
-
W którym miejscu wnioskowałem o likwidacje oznakowania poziomego? ::)
Może to Kononowicz "i nie będzie niczego(w tym oznakowania poziomego)" :D
-
W związku z jutrzejszym zamknięciem Sobieskiego z powodu prac ciepłowniczych już nieprzejezdne są ścieżki pomiędzy Sikorskiego a Idzikowskiego po obu stronach Sobieskiego- nie jest raczej problemem zjechać na tym odcinku (niecałe 100 metrów) na jezdnię w czasie zielonego światła w poprzek Sobieskiego, ale sądzę, że dla rowerzystów nieobytych z jezdnią może być to problem...
-
W związku z jutrzejszym zamknięciem Sobieskiego z powodu prac ciepłowniczych już nieprzejezdne są ścieżki pomiędzy Sikorskiego a Idzikowskiego po obu stronach Sobieskiego- nie jest raczej problemem zjechać na tym odcinku (niecałe 100 metrów) na jezdnię w czasie zielonego światła w poprzek Sobieskiego, ale sądzę, że dla rowerzystów nieobytych z jezdnią może być to problem...
Będzie ulica zamknięta? :O To mi nieco krzyżyje plany.. Wiesz coś więcej? Jaki odcinek?
-
No tam tą magistralę ciepłowniczą będą remontować przez całą majówkę będzie zamknięty odcinek od Idzikowskiego do Sikorskiego.
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,dlugi-weekend-bez-sobieskiego-sprawdz-objazdy,42593.html (http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,dlugi-weekend-bez-sobieskiego-sprawdz-objazdy,42593.html)
-
Ufff dopiero o 22 ^^
-
ale przecież nawet jak zamkną totalnie, razem ze ścieżką i chodnikami(a na to wygląda) to łatwo ominąć jadąc kawałeczek Witosa w stronę trasy siekierkowskiej i potem tym odcineczkiem Idzikowskiego pomiędzy Witosa a Sobieskiego
-
(https://lh3.googleusercontent.com/-78FQUxPL_nk/T5pZzFCc_-I/AAAAAAAAAB0/gFoNr3mbimM/s640/ZOM_NK-16_400_1332_12.jpg)
https://picasaweb.google.com/lh/photo/yJ3iUG0JmcID2RThkpJMItMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink (https://picasaweb.google.com/lh/photo/yJ3iUG0JmcID2RThkpJMItMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink)
Śmietnik story -pismo numer 5.
-
(https://lh4.googleusercontent.com/-0u_cHtCcn_w/T55aec8EKiI/AAAAAAAAACM/L-HGe-rn8P0/s640/Sobieskiego_smietnik.jpg)
https://picasaweb.google.com/lh/photo/iYUpNtuh047zSANdWYH06tMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink (https://picasaweb.google.com/lh/photo/iYUpNtuh047zSANdWYH06tMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink)
Odsłona szósta.
-
Jako że ZDM, nie wypowiedział się w kwestii zagrożenia jakie stwarza ograniczenie widoczności w tym miejscu, postanowiłem poprosić Policje (oczywiście na piśmie) o opinie w tej sprawie, na wypadek, gdyby jednak ktoś z ZDM nie podzielał mojego zdania.
Pożyczyłem sobie wczoraj niezbyt wyrośniętego trzynastolatka z rowerem (aby nie wystawał ponad ten kubeł) i pojechałem zrobić zdjęcia z perspektywy zarówno kierowcy, jak i rowerzysty.
Okazało się jednak, że niepotrzebnie, bo po pojemniku nie było śladu.
Więc wystarczyło jedynie sześć pism i półtora miesiąca, aby odzyskać widoczność na skrzyżowaniu. Przy czym zwracam uwagę, że jedynie dwa z tych pism były mojego autorstwa, bo z mnożeniem korespondencji administracja państwowa świetnie sobie sama radzi.
I tym miłym akcentem, wątek pewnego kubła na butelki, zostaje zakończony.
-
W ramach przebudowy drogi rowerowej w Al.Jana III Sobieskiego powstaje "pas włączenia się do ruchu" w ul.Chełmską
(http://img823.imageshack.us/img823/9903/zdjcie0002nd.jpg)
(http://img820.imageshack.us/img820/9589/zdjcie0003b.jpg)
W tym miejscu widziałem już nielegalne parkowanie. Mogą być konieczne słupki. Tylko dlaczego wycięto to z chodnika zawężając przestrzeń pieszym? >:(
(http://img26.imageshack.us/img26/1061/zdjcie0004ug.jpg)
(http://img812.imageshack.us/img812/1333/zdjcie0006mk.jpg)
Teraz już wiem dlaczego rok temu zostawili stary asfalt.
Czy to bardzo pomocne usprawnienie powstało "samo z siebie" czy ktoś o nie zabiegał?
-
W ramach przebudowy drogi rowerowej w Al.Jana III Sobieskiego powstaje "pas włączenia się do ruchu" w ul.Chełmską
Ubiegłeś mnie. Zrobiłem niemal takie same fotki kilka dni temu, tylko nie miałem czasu wrzucić i zaraportować.
Całkiemfajny ten pas włączenia, ale prace chyba stoją. Na moich zdjęciach jest to samo, a zauważyłem ten stan ponad tydzień temu. Do tego na trzecim i czwartym zdjęciu widać wyraźnie, że popsuto przejazd przez Sobieskiego.
-
Sytuacja ze zdjęć bez zmian utrzymuje się gdzieś od ponad miesiąca. Jak widać położenie asfaltu do łatwych nie należy.
Krzysztof
-
Tylko dlaczego wycięto to z chodnika zawężając przestrzeń pieszym? >:(
Zapewne dlatego, że powierzchnia wyłączona na środku jezdni jest istotniejsza niż szeroki trotuar dla pieszych. Tak wynika z polityki transportowej miasta ;)
Nie wiem, jak to wygląda w terenie, ale wydaje mi się, że mogliby też odwrotnie ustawić pasy, kończąc prawy, a nie lewy. Chyba byłoby się łatwiej włączyć do ruchu rowerzystom. Do tego moim zdaniem przydałby się z tyłu rowerzysty jakiś bufor, jak przy Puławskiej. Ale chyba prace tu skończą się na wylaniu asfaltu :(
-
(http://img820.imageshack.us/img820/9589/zdjcie0003b.jpg)
W ramach przebudowy drogi rowerowej w Al.Jana III Sobieskiego powstaje "pas włączenia się do ruchu" w ul.Chełmską
Teraz ważne jest, żeby organizacja ruchu w tym miejscu ( oznaczenia poziome i pionowe ) zapewniała :
- pierwszeństwo rowerzystów przed samochodami
- lub przynajmniej bezkolizyjne włączanie się dla rowerzystów :) .
-
Teraz ważne jest, żeby organizacja ruchu w tym miejscu ( oznaczenia poziome i pionowe ) zapewniała :
- pierwszeństwo rowerzystów przed samochodami
- lub przynajmniej bezkolizyjne włączanie się dla rowerzystów :)
Drugie masz, a pierwsze to raczej mało prawdopodobne i IMO niepotrzebne.
Bardziej bym się martwił, czy kiermani nie urządzą sobie tam dodatkowych miejsc parkingowych. Bywam nieco w okolicy i różnie tam bywa z zastawianiem chodników i parkowaniem. Trzeba będzie pilnować, przynajmniej na początku.
-
Teraz ważne jest, żeby organizacja ruchu w tym miejscu ( oznaczenia poziome i pionowe ) zapewniała :
- pierwszeństwo rowerzystów przed samochodami
- lub przynajmniej bezkolizyjne włączanie się dla rowerzystów :)
Drugie masz, a pierwsze to raczej mało prawdopodobne i IMO niepotrzebne.
A jednak niestety, z tego co widać na zdjęciu :
- drugiego wcale nie ma i jasno widać, że nie będzie ( chodzi o to "bezkolizyjnie" )
- a pierwsze, to nie sądziłem, że akurat Ty ( człowiek światowy, co nie jedno już widział ) powiesz kolegom rowerzystom, że NIE :-X .
A moim zdaniem, to właśnie jest potrzebne : dla przejrzystości i jednoznaczności pierwszeństwa,
a w konsekwencji dla zapewnienia bezpieczeństwa słabszym uczestnikom ruchu czyli rowerzystom.
O kierowców się nie martw - oni sobie z tym "ustąp pierwszeństwa" dadzą radę, ...
-
Nie może być pierwszeństwa bo od strony Puławskiej mogą jechać rowerzyści i ci by musieliby zatrzymywać się aby ustąpić pierwszeństwa tym, którzy włączają się do ruchu. To byłaby wówczas prawdziwa patologia... Jedyne co należałoby zrobić to wymienić oznakowanie pionowe na takie informujące o kończącym się pasie rowerowym.
-
A jednak niestety, z tego co widać na zdjęciu :
- drugiego wcale nie ma i jasno widać, że nie będzie ( chodzi o to "bezkolizyjnie" )
Bardziej bezkolizyjnie to nie jest już nawet na autostradzie. Masz wygodny zjazd i pas włączeń z drogi rowerowej. Naprawdę nie bardzo wiem co można zrobić więcej. Chyba tylko postawić zakaz wjazdu samochodom ;)
- a pierwsze, to nie sądziłem, że akurat Ty ( człowiek światowy, co nie jedno już widział ) powiesz kolegom rowerzystom, że NIE :-X .
Wszędzie na świecie, nawet w Danii i Holandii, jak droga rowerowa się kończy, to WŁĄCZASZ SIĘ DO RUCHU, co z definicji oznacza brak pierwszeństwa. Nie jest to żaden problem i na Chełmskiej tez nie będzie - masz pas włączenia, a dalej szeroki jest pas wspólny, na którym spokojnie zmieścisz się nawet obok autobusu. Wiem, bo tam jeżdżę - obok jest niezły bar mleczny, w którym zdarza mi się jadać :)
O kierowców się nie martw - oni sobie z tym "ustąp pierwszeństwa" dadzą radę, ...
Kierowcy to akurat mają u mnie, jakby to powiedział Pan Galas, priorytet względny.
-
Z tego co orientuję się wjazd z takiego pasa na drogę to włączanie się do ruchu tak więc nie ma możliwości zmiany pierwszeństwa które mają pojazdy już w tym ruchu się znajdujące.
-
To byłaby wówczas prawdziwa patologia...
Nazywasz patologią jakąś konkretną wersję organizacji ruchu? Czy zastanowiłeś się nad tym co napisałeś?
Zalecam Ci przestrzeganie następującej kolejności:
- czytanie ze zrozumieniem,
- przemyślenie sprawy,
a potem ewentualne pisanie.
A nie jak to robisz obecnie. Bo to co robisz (pisząc na forum co popadnie, mieszając ludziom w głowach), to właśnie jest PATOLOGIA.
I jeśli jeździsz tak, jak piszesz - to w ogóle nie wychodź na ulicę ;)
Maciek -Wilanowiak
-
Niniejszym wnoszę o podjęcie niezwłocznych działań mających na celu:
[...]
8 ) Na wysokości ul. Sobieskiego 19, montaż słupków ograniczających parkowanie w bezpośrednim sąsiedztwie drogi dla rowerów [...]
I efekt:
(https://lh6.googleusercontent.com/-x1jrQppPvro/T-2nRP8cMuI/AAAAAAAAAHs/cQ1_NgEB4iU/s800/s%25C5%2582upki_sobie.jpg)
-
To byłaby wówczas prawdziwa patologia...
Nazywasz patologią jakąś konkretną wersję organizacji ruchu? Czy zastanowiłeś się nad tym co napisałeś?
Zalecam Ci przestrzeganie następującej kolejności:
- czytanie ze zrozumieniem,
- przemyślenie sprawy,
a potem ewentualne pisanie.
Odniosłem się do konkretnego przypadku czyli pierwszeństwa dla rowerzystów zjeżdżających z DDR na PDR czyli włączających się do ruchu.
A czytać ze zrozumieniem to ja potrafię ... od szkoły podstawowej.
A nie jak to robisz obecnie. Bo to co robisz (pisząc na forum co popadnie i mieszając ludziom w głowach), to właśnie jest PATOLOGIA.
Większość czytelników pojmuje dobrze moje słowa. Nic na to nie poradzę, że do ciebie nie trafiają. Może powinienem w jakiś SPECJALNY sposób się wyrażać :o :o :o A może to ty potrzebujesz tłumacza ;D ;D ;D
I jeśli jeździsz tak, jak piszesz - to w ogóle nie wychodź na ulicę ;)
Maciek -Wilanowiak
Jeżdżę tak jak potrafię :-[ a przy tym nie potrzebuję stada opiekunek, nianiek czy ochroniarzy. ;D ;D ;D
-
I efekt:
...
I powstał szeroki trotuar pieszo-rowerowy. Tylko obawiam się aby teraz na tym miejscu helikoptery nie urządziły sobie lądowiska ;) ;) ;)
-
I efekt:
...
I powstał szeroki trotuar pieszo-rowerowy. Tylko obawiam się aby teraz na tym miejscu helikoptery nie urządziły sobie lądowiska ;) ;) ;)
Przeszkadzały mi niewłaściwie parkujące samochody . Wole reagować na rzeczywiste problemy, zamiast zawracać sobie głowę wyimaginowanymi, więc jeśli helikoptery zaczną tam lądować a mi będzie to przeszkadzało, również wystąpię ze stosownym wnioskiem. ;)
-
I efekt:
Brawo! W tym miejscu parkowanie "po warszawsku" było od zawsze plagą.
-
W tym miejscu parkowanie "po warszawsku" było od zawsze plagą.
Ale fajne słupki :).
I to w mojej dzielnicy, (DDR przy osiedlu Wysoki Wilanów-tuż przy sklepie spożywczym) , gdzie od zawsze był problem z parkowaniem samochodów, na tym krótkim odcinku ścieżki rowerowej.
Tak się składa, że wielokrotnie jeździłem w tym miejscu (w kierunku Centrum) i musiałem objeżdżać za głęboko parkujące samochody.
Teraz jazda rowerem dla wszystkich, na tym odcinku będzie bardziej komfortowa.
Fajnie też by było, aby co po niektórzy piesi nie wchodzili na DDR od strony asfaltowego chodnika- bo i z tym był i (nadal jest) tu problem...
Wiem, wiem że od niektórych z pieszych, nie należy zbyt wiele wymagać, pomyślenie w takiej sytuacji przekracza ich możliwości percepcyjno-kojarzeniowe ;).
Maciek-Wilanowiak
-
To jest dobry motywator, żebym przycisnął ZDM w sprawie słupków przy Armii Ludowej przy skrzyżowaniu z Niepodległości.
-
Przy tym skrzyżowaniu jest jakaś DDR?
-
Przy tym skrzyżowaniu jest jakaś DDR?
Niekoniecznie, ale kiedyś posłałem pismo w sprawie słupków i parkowania.
-
Przy tym skrzyżowaniu jest jakaś DDR?
Niekoniecznie, ale kiedyś posłałem pismo w sprawie słupków i parkowania.
Nie przesadzajmy z tymi słupkami bo cała Warszawa zostanie osłupkowana. Słupki powinny być tam gdzie ich brak stwarza zagrożenie. I tak w Dolince Słóżewieckiej gdzie nie ma ani chodnika, ani drogi dla rowerów tylko szeroki trawnik na którym nigdy nikt nie parkował został obarierkowany przez co stał się zagrożeniem dla jadących jezdnią rowerzystów albowiem przez ten parkanik zniknęła możliwość awaryjnej i bezpiecznej ucieczki z jezdni. Teraz jak wjedzież na jezdnię musisz jechać aż do następnego skrzyżowania a ucieczka kończy się niebezpieczną wywrotką.
https://maps.google.com/maps/svpw?url=https:%2F%2Fmaps.google.com%2Fmaps%3Ff%3Dq%26source%3Ds_q%26hl%3Dpl%26geocode%3D%26q%3DWilanowska,%2BWarszawa,%2BPolska%26aq%3D0%26oq%3Dwarszawa,%2Bwilanowska%26sll%3D37.0625,-95.677068%26sspn%3D52.020054,79.013672%26vpsrc%3D6%26t%3Dh%26ie%3DUTF8%26hq%3DWilanowska,%26hnear%3DWarszawa,%2BMazowieckie,%2BPolska%26ll%3D52.207469,21.043602%26spn%3D0.101538,0.112189%26layer%3Dc%26cbll%3D52.171693,21.042582%26panoid%3DyZ1qFtclnLRUiHsA-9JLRQ%26cbp%3D12,79.07,,0,9%26output%3Dembed&hl=pl
-
Z tego, co pamiętam, te słupki powstały z powodu kierowców, którzy przestawiali tam auta z powodu kolizji. A kolizje tam są często.
-
Z tego, co pamiętam, te słupki powstały z powodu kierowców, którzy przestawiali tam auta z powodu kolizji. A kolizje tam są często.
To niech sobie będą słupki a nie ciągła zapora w dodatku z zachowaniem jakiejś skrajni np 1 m a nie bezpośrednio przy krawędzi jezdni. >:(
-
Słupki chyba stawiał ZOM, napisz do Nich.
-
W ramach przebudowy drogi rowerowej w Al.Jana III Sobieskiego powstaje "pas włączenia się do ruchu" w ul.Chełmską
Niniejszym donoszę, że asfalt wylany. Nic jeszcze nie namalowali.
-
Nie przesadzajmy z tymi słupkami bo cała Warszawa zostanie osłupkowana.
To nie jest tak, że jakoś szczególnie upodobaliśmy sobie taki sposób na eliminacje patologii, jaką jest parkowanie w naszym mieście. Wręcz przeciwnie. Słupki to ostateczność, zło konieczne. Zdaje sobie sprawę, że w wielu przypadkach sprawiają one również kłopot, więc za każdym razem zastanawiam się i staram wybrać rozwiązanie mniej uciążliwe. Również miasto samo z siebie nie wyrywa się specjalnie, aby wydawać na owe pachołki kasę, więc jeśli jakieś powstają, to z reguły na czyjś wniosek (niekoniecznie rowerzystów).
Niestety, ale tak długo jak w naszym mieście będzie istniało przyzwolenie ze strony władz, na nielegalne parkowanie, nie widzę innego sposoby, niż fizyczna separacja.
Słupki powinny być tam gdzie ich brak stwarza zagrożenie.
Mi wystarczy, że nielegalne parkowanie, będzie uciążliwe dla rowerzystów lub pieszych, a nie da sią go wyeliminować innymi metodami.
-
Niniejszym donoszę, że asfalt wylany. Nic jeszcze nie namalowali.
Mam wrażenie, że zbudowanie kilkudziesięciu metrów drogi dla rowerów jest trudniejsze niż zbudowanie autostrady, skoro trwało chyba z miesiąc.
(http://images.photo.bikestats.eu/zdjecie,600,290197,20120702,wyjazd-na-chelmska.jpg) (http://photo.bikestats.eu/zdjecie,290197,wyjazd-na-chelmska.html)
A i tak brak jeszcze oznakowania poziomego.
Krzysztof
-
I teraz jadąc Sobieskiego w kierunku centrum możemy śmialo jechać jezdnią bo Z DDR nie ma zjazdu na jezdnię.
-
W lewo poza kadrem jest przejazd na drugą stronę Sobieskiego. Bez zmian tak jak było.
-
I teraz jadąc Sobieskiego w kierunku centrum możemy śmialo jechać jezdnią bo Z DDR nie ma zjazdu na jezdnię.
Zjazd na wprost nie jest taki potrzebny jak się wydaje.
Jeśli jedziesz w Dolną(w lewo jadąć od południa wschodnią stroną Sobieskiego)
pokonujesz 2 przejazdy rowerowe i na ulicę
Jeśli chcesz jechać dalej Sobieskiego
pokonujesz 2 przejazdy rowerowe żeby trafić na DDR którą teoretycznie i tak musisz jechać a praktycznie jest sens nią jechać jeśli dalej wjeżdzasz w spacerową lub belwederską w górę tak więc wielkiej tragedii nie ma.
-
I w tym momencie wychodzi brak jakiegokolwiek oznakowania
wskazującego dalszy przebieg DdR.
Na dalszym odcinku przebiega lewą stroną (tylko).
-
I w tym momencie wychodzi brak jakiegokolwiek oznakowania
wskazującego dalszy przebieg DdR.
To jest powszechny problem na warszawskich DDRów. Droga nagle nam zmienia kierunek a my stimy i zastanawiamy się czy nią jechać dalej czy może jednak ulicą. A wystarczyłoby umieścić oznakowania wzorem
1. z Czech
(https://lh3.googleusercontent.com/-qn-d6B7A3qg/RwSooaD94xI/AAAAAAAACok/KZkE4zB6DJ8/s640/_35_00247.jpg)
2. Z Węgier
(https://lh4.googleusercontent.com/-zSRsblsvKj8/SOCifZuKoUI/AAAAAAAAJ6s/ADCYCtdLMAM/s640/Negative1-05-5A%25281%2529.jpg)
3. Danii
(https://lh6.googleusercontent.com/-i4In3OyQ2Ik/SLAEO0yOxeI/AAAAAAAADEg/9Ch_T8rp1IA/s800/DSCN0759.jpg)
-
Te zdjęcia powyżej to przykłady oznakowania rowerowych tras, szlaków turystycznych, a nie miejskich dróg rowerowych.
W mieście ilość rozgałęzień jest ogromna i taki system mógłby się strasznie zagmatwać (znając naszych speców którzy wiedzą lepiej >:().
W tym momencie ponownie wychodzi największa wada warszawskich śmieszek, ścieżek i dróg rowerowych. Nie tworzą sieci!. Jak więc znakować trasy międzydzielnicowe, dzielnicowa i lokalne skoro takowe są w strzępach i bez żadnej łączności?
Na całą Warszawę istnieje tylko kilka długich i z zachowaną ciągłością dróg (szlaków) rowerowych, które po latach ciułania i sztukowania wreszcie się połączyły :D Na takowych faktycznie widzę sens montowania znaków wskazujących dalszy kierunek.
PS. Jeśli dobrze pamiętam to od lat nie ma opracowanego w Polsce spójnego systemy znakowania takich ciągów, tras, szlaków rowerowych. Te "turystyczne" w mieście mogą się kompletnie nie sprawdzić.
-
W mieście wystarczyłoby na każdym skrzyżowaniu umieszczenie tabliczki z kierunkiem jazdy do najbliższej dzielnicy oraz tabliczki z najbliższym osiedlem czy ulicą.
Oto taki przykład dezorientacji
(http://fotoforum.gazeta.pl/photo/3/sj/oe/ffvk/08y6yJpuiQbedHs2MB.jpg)
A wystarczałyby tabliczki:
MOKOTÓW - WAWER - osiedle Gocław-Lotnisko - Trasa Siekierkowska
ŚRÓDMIEŚCIE - SASKA KĘPA - OSTROBRAMSKA - JUBILERSKA/REAL
-
Na całą Warszawę istnieje tylko kilka długich i z zachowaną ciągłością dróg (szlaków) rowerowych, które po latach ciułania i sztukowania wreszcie się połączyły.
Też marzę, aby sieć ścieżek rowerowych (też i tych wewnątrz M.W. ) wreszcie się połączyła. Wtedy jeździłoby się nimi o wiele przyjemniej, nie trzeba by już było pedałować ulicą.
Jednak coś (jeżeli chodzi o ścieżki rowerowe w okolicach Powsinka i M.W.) się zmieniło
Tak na dobry początek, został wyremontowany ok. 1,5km odcinek ścieżki rowerowej, (dawna droga rolnicza-od początku swojego powstania, przeznaczona dla pojazdów rolnych) na odcinku przed M.W., gdzie nowym gładkim i równym jak stół asfaltem, można szybciej pojechać. :)
Może kogoś zainteresuje to, że do kolejnego remontu nawierzchni asfaltowej jest przygotowywany kolejny ok. kilometrowy odcinek drogi dla rowerów z Powsina. Usytuowany jest on przed tym nowym asfaltem. (Na tym odcinku ścieżka dla rowerów, nie jest teraz przejezdna na całej swojej szerokości)
Już się nie mogę doczekać, tej wiekopomnej chwili, kiedy to nastąpi. :)
Maciek-Wilanowiak
-
Może kogoś zainteresuje to, że do kolejnego remontu nawierzchni asfaltowej jest przygotowywany kolejny ok. kilometrowy odcinek drogi dla rowerów z Powsina.
A w którym miejscu jest jakaś Droga Dla Rowerów w okolicach Powsina. Ja żadnej nie kojarzę.
-
Może kogoś zainteresuje to, że do kolejnego remontu nawierzchni asfaltowej jest przygotowywany kolejny ok. kilometrowy odcinek drogi dla rowerów z Powsina.
A w którym miejscu jest jakaś Droga Dla Rowerów w okolicach Powsina. Ja żadnej nie kojarzę.
Ona chyba nie ma statusu DDR oficjalnie ale jest to coś w stylu średniej jakości drogi po zachodniej stronie przyczółkowej. Jakiś czas temu była intensywnie rozkopywana.
-
nawet bardzo ładny nowy asfalt na części dali, sprawdzane dziś od ruin ratusza do Mrówki
-
A w którym miejscu jest jakaś Droga Dla Rowerów w okolicach Powsina. Ja żadnej nie kojarzę.
robertrobert1
Na tym forum kreujesz się na rowerowego macho a jeszcze nią nie jechałeś? :P
Jadąc z Parku Kultury w Powsinie ul. Przekorną, na pierwszych światłach skręca się w lewą stronę i wjeżdża się (na może i nie formalną), ale jednak ścieżkę rowerową, (dawną drogę rolniczą) biegnącą na początku w Powsinie, a potem na obrzeżach Wilanowa Królewskiego i M.W. ( ostatni jej odcinek biegnie przy potoku Służewieckim) do obrzeży Wilanowa Wysokiego.
-
A w którym miejscu jest jakaś Droga Dla Rowerów w okolicach Powsina. Ja żadnej nie kojarzę.
robertrobert1
Na tym forum kreujesz się na rowerowego macho a jeszcze nią nie jechałeś? :P
Jadąc z Parku Kultury w Powsinie ul. Przekorną, na pierwszych światłach skręca się w lewą stronę i wjeżdża się (na może i nie formalną), ale jednak ścieżkę rowerową, (dawną drogę rolniczą) biegnącą na początku w Powsinie, a potem na obrzeżach Wilanowa Królewskiego i M.W. ( ostatni jej odcinek biegnie przy potoku Służewieckim) do obrzeży Wilanowa Wysokiego.
Tę trasę doskonale znam gdyż swego czasu służyła mi jako dojazd do pracy...także zimą (http://fotoforum.gazeta.pl/photo/3/sj/oe/ffvk/D26OhlgtnjPkxlFaFB.jpg)
A na przyszłość kolego jak piszesz coś na forum to używaj odpowiednich określeń bo ta droga NIE JEST DROGĄ ROWEROWĄ ani NIE JEST DROGĄ ROLNICZĄ tylko jest droga ruchu lokalnego. Dopiero w okolicach Wilanowa przyjmuje postać ciągu pieszo-rowerowego
-
Ona chyba nie ma statusu DDR oficjalnie ale jest to coś w stylu średniej jakości drogi po zachodniej stronie przyczółkowej. Jakiś czas temu była intensywnie rozkopywana.
Jadąc od strony Wilanowa były zakazy ruchu samochodów i motocykli, natomiast jadąc od strony Powsina przy którymś skrzyżowaniu stał znak "Droga dla rowerów". Przy innych zakaz ruchu samochodów i motocykli. Oznakowanie było i jest chyba nadal niejednoznaczne.
-
Jadąc od strony Wilanowa były zakazy ruchu samochodów i motocykli, natomiast jadąc od strony Powsina przy którymś skrzyżowaniu stał znak "Droga dla rowerów". Przy innych zakaz ruchu samochodów i motocykli. Oznakowanie było i jest chyba nadal niejednoznaczne.
Przy tej drodze jest wiele obiektów do których istnieje konieczność dojazdu samochodem więc zakazy są bezsensowne. Także bezsensowny jest znak CPR przy hotelu kolo Powsina gdyz tamtędy jest dojazd do parkingu. Tak więc nie zdziwiłbym się aby wkrótce wszelkie zakazy ruchu znikną. O wiele sensowniejsze byłoby uspokojenie ruchu aby ta droga była drogą lokalna a nie drogą tranzytową. Z tym, że uspokojenie ruchu powinno być nie na zasadzie progów spowalniających tylko za pomocą szykan.
-
Z dzisiejszej stołecznej:
(https://dl.dropbox.com/u/433790/Hotlink/chelmska.png)
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Skoro ten pas rowerowy dalej ładnie włącza się w Chełmską, to po co te 3 krótkie linie na końcu?
-
To jest chyba ślad poprzedniej organizacji ruchu.
Krzysztof
-
To lenie. Nie chciało im się zbędnych białych linii czymś czarnym zamazać.
-
sęk w tym, że one chyba nawet zostały odmalowane
-
No to patałachy.
Bo jak to inaczej nazwać??
Fizole robili, a nadzoru zabrakło?
-
Wiecie jak jest: fizole nie muszą już myśleć ::) bo i tak im nikt za to nie zapłaci
A dyrektorzy i inni tacy też nie bardzo zajarzyli o co chodzi ::) .
No i powstała fuszerka.
I się pewnie jakoś tym wcale nie przejęli ::) .
-
Nie chcę nikogo usprawiedliwiać, ale przynajmniej ta południowa odnoga Nadwiślańskiej Rowerostrady miała w ostatnich 2ch dekadach 2 wymiany nawierzchni - z pierwotnego "gierkowskiego" asfaltu, na baumowską , no i z powrotem na asfalt. Północny odcinek od ul. Prozy do Mostu Śląsko-Dąbrowskiego (z wyjątkiem kawałka bauma przy poszerzaniu Wisłostrady przy Spójni) do dziś ma zniszczoną prawie 40-letnią nawierzchnię !
-
@Rano1
Ale 2 wymiany nawierzchni to jedno.
A drugie to że panowie dyrektorzy i inni zarządcy od drogownictwa w Stolicy, jak i wykonawcy są mocno nieogarnięci ::) .
I do czego się Nie dotkną to to ''schrzanią'' albo przekroczą terminy odbioru, albo oddadzą jakąś nowo wyasfaltowaną ulicę z ''kującą w oczy fuszerką'' ::) .
A najgorsze jest to ze będą święcie przekonani, że nikt tego nie zauważy i dostrzeże, bo przecież użytkownicy komunikacyjni są też mocno nieogarnięci i przecież nie ma takiej możliwości aby nawet zauważyli jakieś nieprawidłowości i to nie związane tylko z asfaltem ::) .
-
Nie chcę nikogo usprawiedliwiać, ale przynajmniej ta południowa odnoga Nadwiślańskiej Rowerostrady miała w ostatnich 2ch dekadach 2 wymiany nawierzchni - z pierwotnego "gierkowskiego" asfaltu, na baumowską , no i z powrotem na asfalt. Północny odcinek od ul. Prozy do Mostu Śląsko-Dąbrowskiego (z wyjątkiem kawałka bauma przy poszerzaniu Wisłostrady przy Spójni) do dziś ma zniszczoną prawie 40-letnią nawierzchnię !
I Bogu a prawdą to miejscami po tej 40-latce jeździ się lepiej niż po prawie nowej kostce bauma. Ale spokojnie, lada miesiąc zacznie się remont bulwarów i położą nowy asfalcik. Minus jest tylko taki, że pewnie zaczną na wiosnę lub w maju i rozwalą ciąg na długie miesiące :(
-
@Raffi
Zapomniałeś dodać, że TO wielki i bardzo długi minus jak z Naszej Obecnej Stolicy do poprzedniej Stolicy - Krakowa ;) .
A w maju to już ''rowerowanie''będzie w pełni. Wszyscy się ruszą ze swoich domków na rowerki :) ...
Wiem, wiem że z drugiej strony kiedyś to zrobić muszą. Oby jak najszybciej się z tym uporali :) .
-
Skoro Galas zaakceptował łączony sygnalizator pieszo-rowerowy na skrzyżowaniu Żwirki i Wigury i Banacha, to chyba można śmiało wnioskować o podobne potraktowanie sygnalizatorów na Sobieskiego, i przy okazji poprawienie nieprawidłowego oznakowania przejazdów rowerowych (połówkowe p-11)? Gdzieś o tym pisałem, ale był strach, że z powodu braku kasy odpowiedzią na wniosek będzie kończenie i rozpoczynanie ddrów przy każdym skrzyżowaniu.
-
był strach, że z powodu braku kasy odpowiedzią na wniosek będzie kończenie i rozpoczynanie ddrów przy każdym skrzyżowaniu.
Tańsze chyba jest jednak wymalowanie prawidłowego przejazdu, niż dostawienie po 4 znaki na każdy (potencjalnie) likwidowany przejazd
-
Chodziło o stawianie osobnej rowerowej sygnalizacji, co kosztuje miliardy bilionów czy coś koło tego.
-
Skoro Galas zaakceptował łączony sygnalizator pieszo-rowerowy na skrzyżowaniu Żwirki i Wigury i Banacha, to chyba można śmiało wnioskować o podobne
A widział ktoś to w terenie? Bo jak dotąd była tylko medialna zapowiedź, że to kiedyś tam powstanie. Nie wiem jak inni, ale ja nie wierzę mediom na piękne oczy, a i Galasowi w nagłą zmianę poglądów o 180 stopni nie uwierzę póki jej nie zobaczę w terenie ;)
Także z wnioskowaniem bym się wstrzymał do momentu aż to rzeczywiście powstanie w terenie. Obecnie zgoda Galasa jest tylko figurą teoretyczną, w żaden sposób niepotwierdzoną.
-
Chodziło o stawianie osobnej rowerowej sygnalizacji, co kosztuje miliardy bilionów czy coś koło tego.
Można zmienić szkiełka w sygnalizatorach ale widocznie w Warszawie ktoś musi zarobić na nowych sygnalizatorach...