Warszawska Masa Krytyczna

Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne => Ochota, Włochy, Ursus => Wątek zaczęty przez: hermes w 27 Cze 2013, 18:53:37

Tytuł: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: hermes w 27 Cze 2013, 18:53:37
Zainspirowany przykładem Ursynowa rzucam pomysł na Ochocką Grupę Rowerową. Jej celem byłoby stworzenie nieformalnej grupy zajmującej się walką o infrastrukturę rowerową i respektowanie praw rowerzystów na naszej dzielnicy. Konkretnie:
- obniżanie krawężników na przejazdach. Na przykład bardzo mi by się przydała druga osoba. Jedna uzbrojona w miarkę, druga z aparatem robiąca zdjęcia. Potem to zdjęcie wraz z wnioskiem do ZDM: krawężnik o takiej a takiej wysokości nie spełnia...
- odkrzaczanie Ochoty. Gro dróg dla rowerów i ciągów pieszo-rowerowych zarastają krzaki, drzew itp. Zdjęcie i wniosek do ZOM o wycinkę.
- pisanie do centrum handlowych/sklepów o stawianie porządnych stojaków rowerowych w kształcie odwróconej litery U.
- próby zmiany istniejącego stanu rzeczy, gdy ten stan rzeczy woła o pomstę do nieba (np. ciąg na Banacha, wiecznie zawalona samochodami ddr na grójeckiej).
- próby kontaktu z władzami Ochoty - miałem okazje spotkać i poznać jedną z radnych naszej dzielnicy. Jest to bardzo pro-rowerowa osoba i można nawiązać z nią kontakt.
- rejestrowanie tego co się buduje i zmienia pod względem infrastruktury rowerowej na Ochocie (np. nowo powstała ddr na Szczęśliwickiej)
- zbieranie w jedną całość tego co się dzieje na ochocie i ma dziać pod kątem rowerów

Oczywiście prawie wszystkie powyżej wymienione czynności można robić samodzielnie, ale:
- jak wiele osób pisze o to samo, to łatwiej jest o rezultaty. Mówiąc inaczej będziemy bardziej skuteczni gdy będziemy atakować wspólnie.
- fajnie widzieć, że działa się wspólnie i coś się zmienia na plus, nie tylko dzięki naszym pojedynczym działaniom do których czasami trudno się zebrać.
- można stworzyć mała prostą stronę która by obrazowała to co udało się zmienić
- po raz kolejny zainspirowany przykładem Ursynowa można by zrobić akcje "wsadźmy urzędników na siodełka" i zrobić z nimi objazd pokazując im co nam przeszkadza i co chcielibyśmy zmienić. Byłem gościnnie na Ursynowie na tej akcji i wyszło to rewelacyjnie.

Wszelkie inne pomysły mile widziane. Najważniejsze, żeby byli chętni. Nie domagam się poświęcania ogromnej ilości czasu - jakby udało się spotkać raz na tydzień, dwa czy miesiąc i coś zrobić byłoby super.

Edit: Link (forum ZM) do tego, co udało się zrobić i co zgłosiłem: http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=2856 (http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=2856)
Nie ma tego dużo, ale od czegoś trzeba zacząć.
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: qwerJA w 27 Cze 2013, 19:23:10
Dobrym pomysłem było by żebyś podszedł jutro przed masą do zabezpieczenia - jeśli się jakoś rozpoznamy, to może uda mi Ci się przedstawić dwie, trzy osoby z Ochoty. Albo po prostu podejdź i krzyknij kto jest z Ochoty :D ;D
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: hermes w 27 Cze 2013, 20:29:37
Jurto akurat przychodzę na masę z banda Niemców na głowie i jeszcze pewnie sąsiadów wkręcę, więc będę musiał ich zabawiać, ale mogę na chwilę wyskoczyć do was (i tak pewnie podejdę po sprychówkę) więc chętnie skorzystam z twojej propozycji.

P.S. dodałem do wątku link z tym co udało mi się zrobić i co zostało zgłoszone (ale jeszcze nie zrobione).
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: jerzy1234 w 28 Cze 2013, 15:56:01
Zawsze można przed "Och Teatr" podjechać przed masą 17,15 i zorientować kto może dołączyć do jakiegoś projektu- ja zawsze jestem i często gotowy do konstruktywnej pomocy i już parę rozmów przeprowadziłem z radnymi i burmistrzem Komorowskim ale jest parę przeszkód że nie wszystko da się załatwić i o dziwo powoli ich rozumiem. Na zebraniu o bezpieczeństwie na dzielnicy też byłem sam (nikogo ten temat nie interesował) i tylko na siłę żeby nie siedzieć tam sam skusiłem jednego kolegę i udało się jeden jedyny głos zabrać o rowerach . Tak już jest zapał niestety nie idzie zw parze z konsekwencją.
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: hermes w 30 Cze 2013, 21:46:00
 
Zawsze można przed "Och Teatr" podjechać przed masą 17,15 i zorientować kto może dołączyć do jakiegoś projektu- ja zawsze jestem i często gotowy do konstruktywnej pomocy i już parę rozmów przeprowadziłem z radnymi i burmistrzem Komorowskim ale jest parę przeszkód że nie wszystko da się załatwić i o dziwo powoli ich rozumiem. Na zebraniu o bezpieczeństwie na dzielnicy też byłem sam (nikogo ten temat nie interesował) i tylko na siłę żeby nie siedzieć tam sam skusiłem jednego kolegę i udało się jeden jedyny głos zabrać o rowerach . Tak już jest zapał niestety nie idzie zw parze z konsekwencją.
Na masę akurat jechałem z centrum, więc nie miałem szansy się tam pojawić, ale dzięki. Miałem podejść przed masą ale byliście zajęci przygotowaniami jako ubezpieczenie więc postanowiłem nie przeszkadzać. W każdym razie udało się stworzyć zalążek grupy i w związku zapraszam wszystkich zainteresowanych infrastrukturą rowerową na Ochocie na pierwsze spotkanie:

najbliższy wtorek 2 lipca 18:30 stacja Veturilo na skrzyżowaniu Bitwy Warszawskiej/Grójeckiej
Cel: objazd po Ochocie wraz z dyskusją nad tym co i gdzie chcielibyśmy zmienić.
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: jerzy1234 w 30 Cze 2013, 22:55:33
Postaram się być .
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: jerzy1234 w 20 Lip 2013, 09:21:15
Byłem i trochę zwiedziliśmy Ochotę i zrobiliśmy parę zdjęć ,i niestety dalej cisza - wiem -niewiele się zdeklarowałem do pomocy z racji wstrętu do pisaniny, ale jestem gotowy dostarczyć osobiście pisemka.Czyżby pomoc nie była potrzebna? Czy nie lepiej jak pod tymi pisemkami będzie trochę więcej podpisów niż 1 czy góra 2 ? Wyjeżdżam do 1 sierpnia ,ale jak wrócę dalej chętnie włączę się do dalszych działań. 
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: hermes w 22 Maj 2014, 22:16:20
Grupa istnieje i działa - wszystkich zainteresowanych dalej zapraszam. Stworzyliśmy niedawno naszą stronę na facebooku: https://www.facebook.com/OchockaGR
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: hermes w 28 Maj 2014, 17:18:49
Wszystkich chętnych chcących włączyć w działania zmierzające do poprawy infrastruktury na Ochocie  zapraszam jutro na spotkanie w OHO (tarczyńska 11) o 18.00. Będziemy się zastanawiać jak doprowadzić do wyboru i realizacji naszych projektów rowerowych zgłoszonych w budżecie partycypacyjnym (http://budzet.zm.org.pl/ - w dziale Ochota).
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: uasic w 08 Cze 2014, 09:04:42
Ochocka Grupa Rowerowa zaprasza urzędników, radnych i wszystkich rowerzystów na przegląd infrastruktury rowerowej na Ochocie, który odbędzie się 14 czerwca 2014 r. o godz. 11.00.

http://www.zm.org.pl/?a=przejazd_ochota-146
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: miroslavka w 13 Cze 2014, 22:48:41
To już jutro!

Jeśli się tylko dobudzę, to będę :D
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: wildzi w 13 Cze 2014, 23:09:11
Rozumiem, że jedziemy mimo deszczu?

A urzędnicy potwierdzili swoje przybycie? Czy jak to miewają w zwyczaju poinformują nas z za drzwi urzędu dzielnicy że przez deszcz odwołują?
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: hermes w 13 Cze 2014, 23:59:40
Potwierdzili, według meteo deszcz ma zacząć padać dopiero koło 13. Ale pogoda bywa nieprzewidywalna.
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: Mhrok w 14 Cze 2014, 00:03:35
To do zobaczenia. ;)
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: jerzy1234 w 14 Cze 2014, 21:04:57
Wielki szacunek dla urzędników i burmistrza i jego zastępców i radnych , prawie wszyscy przybyli i nie uciekli po solidnym deszczu. Przyjęli wyzwanie "na klatę " , i nawet sensownie przyjmowali nasze postulaty . Nie wszystkie , ale ich taka rola . Pani radna Sylwia?  uratowała Panią oddelegowaną z ZDM-u , która to na przejazd  przyszła bez roweru??? :o. Za to sama była ratowana na przyczepce  na skrzyni u "Pafki", i tak dzielnie przebyliśmy całą trasę . Wnioski nie od razu , ale myślę że pozytywnie zostaną przyjęte i parę spraw na pewno już niedługo ruszy.
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: Maćkofff w 15 Cze 2014, 09:33:24
Kiedy będzie można liczyć na jakiś raport z przejazdu? Pt. co było zgłaszane i jak się do tego odnosili urzędnicy.
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: miroslavka w 16 Cze 2014, 01:21:06
Podsumowanie mieli napisać organizatorzy.
Tu ujęcie z prasy. http://iochota.pl/artykul,lustracja-rowerowa-na-ochocie,4759

I moja krótka relacja osobista. Naliczyłam 30 osób. Przejazd miał na celu nie tyle pokazanie największych uchybień infry rowerowej, a zareklamowanie rowerowych pomysłów do budżetu partycypacyjnego m.in.:
- korytarz stanowiący przedłużenie Koszykowej, jako alternatywa dla Grójeckiej,
- pasy na Korotyńskiego z wyznaczeniem wygodnego przejazdu przez obszar osiedla od skrzyżowania Racławickiej i Żwirek,
- uspokojenie ulicy Opaczewskiej na wysokości Blue City
- zmiana rozdziału przestrzeni przy pawilonach na Grójeckiej (projekt ZDM odrzuciło z dalszego udziału w głosowaniu, bo podobno Grójecka jest zbyt ważną ulicą)... i dlatego może nie być tam chodnika <żarcik> ;)
Tu chyba wszyscy się zgodzili, że obecna sytuacja jest fatalna. Pani z ZDM mówiła, że Zarząd jest przychylny dobrym zmianom..., ale nie usłyszałam deklaracji, bo Pani mówiła cichutko.
- i inne: krótkie światła przy Banacha, słupki i przecinanie chodnika na Szczęśliwickiej

Przedstawiciel Pełnomocnika obiecywał obustronne DDR wzdłuż ŻiW w niedalekiej perspektywie.

Rzucony przeze mnie problem żwirowej alejki na Polu Mokotowskim częściowo został uciszony - że to temat na oddzielną dyskusję i spotkanie (które Łukasz zadeklarował się zainicjować). Na prośbę, by park był przyjazny dla użytkowników, którzy sami wyjeżdżają sobie przedepty, a których następnie się wygania po "remontach" usłyszałam, że mam pisać do ZOMo! Mając przed sobą iluś tam radnych i burmistrza, i jego zastępcę, mam pisać do ZOMo, które w ich imieniu (w imieniu dzielnicy Ochota) zarządza parkiem!?...  Tu trochę zwątpiłam w celowość spotkania.

Chłopaki mocno się skupili na swoich projektach, czego właściwie nie ma co krytykować -  jakby te przepadły w głosowaniu, to już będzie kilku zwolenników w urzędzie :) Ale przez to umknęły sprawy bardziej ogólne (można np. było lobbować nad wprowadzaniem ruchu pod prąd jako normy na uspokojonych uliczkach), bezsens budowy DDR wzdłóż uspokojonych uliczek.

Trochę zdziwiło mnie stanowisko, że właściwie cieszymy się, że wzdłóż Drawskiej (30km/h+progi) buduje się wydzielony DDR. Jakoś mnie zamurowało, nawet mi do głowy nie przyszło, że taka DDR ma właściwie charakter antydydaktyczny. Rowerzyści i tak mogli jechać parkiem, a teraz już będą święcie przekonani, że uspokojone uliczki są niebezpieczne - jak nie będzie DDR, wybiorą chodnik.

To samo dotyczy Szczęśliwickiej - istotą problemu jest rzeczywista potrzeba segregacji ruchu, a nie dodatkowy słupek. Trochę smutne odebrałam wrażenie, że MY ROWERZYŚCI cieszymy się, jak jest COKOLWIEK (dosłownie) dla nas robione. Padło co prawda z tłumu zdanie, że przez takie wydawanie pieniędzy zabraknie na bardziej istotne elementy, ale nie wiem, czy dotarło do serc i umysłów radnych.
Zauważyłam, że zimą (i nie tylko) rowerzystom byłoby wygodniej na jezdni, bo DDR nigdy nie będzie odśnieżana, do tego dochodzi mnogość celów podróży, konflikty z pieszymi (częste przecinanie chodnika). Odnośnie odśnieżania DDR otrzymałam odpowiedź od radnego, że będzie ona ~"odśnieżana w przypadku przypływu środków". ::) Do tej pory rowerzyści muszą zimą latać, bo postawiony jest zakaz jazdy rowerem po jezdni ;) Trochę poniewczasie przyszło mi do głowy, że w końcu nawet w bogatych krajach odśnieża się tylko strategiczne DDRy, a te o znaczeniu lokalnym zostają pod śniegiem.
Niestety z okazji zmiennej pogody nie zaobserwowaliśmy licznych tu w weekendy rowerzystów i ich konfliktów z pieszymi, których często jestem świadkiem. Gałęzie zwisające na DDR do wysokości kolan też zdążyli wyciąć, więc jakoś przejechaliśmy sprawnie.
Z humoru - któremuś radnemu, jak ten usłyszał propozycję o zwężaniu ulicy Szczęśliwickiej, mało oczy z orbit nie wyszły  :D

Na Szczęśliwickiej padł też postulat organizatorów, by częściowo zamienić miejscami DDR z chodnikiem (na co potrzeba środków, więc radni nie przyklasnęli, a pozostali uczestnicy jakby za sensowniejsze uznali budowe nieistniejącej, a potrzebnej infry niż dopieszczanie nowej, istniejącej). Jednak DDR przebiega 10 cm od murowanej furtki, więc wypadek to kwestia czasu...

Trasa prowadziła różnie - od Grójeckiej, po wąskie uliczki. Moim zdaniem przejeżdżanie przez bramki parkowe ukryte w środku kwartału to lekkie nadużycie, a może nie tyle nadużycie, a ciekawostka niż komunikacyjna alternatywa dla ŻiW, którą jako problem właściwie ominęliśmy. Radnym pewnie by się przydała taka pouczająca rundka ;)
Dalej Żwirkami pojechaliśmy przedeptem, a że było mokro, to każdy mógł uświadczyć na swojej skórze tutejszych wygód :)

Niestety nie mogłam pozostać do końca i dwa ostatnie przystanki mnie ominęły. Chętnie bym się dowiedziała, czy padły jakieś deklaracje podsumowujące, czy też nie.

Przejazd uważam za udany, mimo lekkich wpadek, nad którymi następnym razem można popracować (zatarasowanie chodnika przy niektórych postojach, czy wparowanie na skrzyżowanie bez ustąpienia pierwszeństwa przez osobę chwilowo prowadzącą kolumnę).

Wg mnie główną zaletą przejazdu było chyba pokazanie, że czasem niewielkie zmiany mogą zdecydowanie polepszyć komunikację rowerową. Myślę, że to zaprocentuje  :) Dodatkowo radni mogli odczuć na własnej skórze problemy rowerzystów: brak DDR - jazda po błocie i wybojach, spychanie z jezdni, jazda samochodem wzdłuż DDR, piesi na DDR. Emocje sięgały zenitu! :D Myślę, że radni będą po takiej wycieczce bardziej przychylnym okiem patrzeć na rowerowe projekty.

Czekam na oficjalny protokół.  :)
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: oelka w 16 Cze 2014, 12:52:30
Pole Mokotowskie jako całość jest w rękach Zarządu Oczyszczania Miasta, więc radni dzielnicowi nic właściwie nie mogą ZOM-owi narzucić.
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: miroslavka w 16 Cze 2014, 13:56:10
Wg strony dzielnicy park jest własnością m.st. Warszawy, wynajem parku jest przeprowadzany przez Delegaturę Biura Gospodarki Nieruchomościami Dzielnicy Ochota.

"administrowanie powierzone zostało Zarządowi Oczyszczania Miasta"

Moja interpretacja jest taka, że jak cieć źle (lub niezgodnie z moim życzeniem) się opiekuje moim dobrem, to go ochrzaniam. Do tego ZOM jak to mówiła Pani rzecznik nie ma w statucie możliwości inwestycyjnych, a dzielnica ma. A od dzielnicy można by wymagać np. budowy porządnej alejki.
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: jerzy1234 w 16 Cze 2014, 17:51:08
skończy się na tym ,że ciecia będą chcieli powiesić ,ale że cieć to SWÓJ człowiek - pociotek kogoś, więc daruj sobie i nie mieszaj.  :P Co do parku to Łukasz Gawryś mówił , że to osobny temat i na osobną przejażdżkę  i tak za dużo na raz urzędnicy dostali informacji . Znając ich pojemność .................... pod tym względem lepiej osobno to omawiać .
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: vondemelon w 21 Lip 2014, 13:47:23
Dzień dobry,
Chętnie dołączę do OGR, choć jestem rowerzystą "przeniesionym do rezerwy".
Należę do tych co traktują rower bardziej jako środek transportu niż rekreacji, a odkąd mieszkam w Warszawie do pracy mam 15-20 minut pieszo i rower rdzewieje w piwnicy... Dodatkowo mój rower był intensywnie używany w kraju którym prawo (a często także jego egzekwowanie) jest o wiele mniej restrykcyjne, dlatego nie posiada on (jeszcze) obowiązkowego wyposażenia. Ale pora na się czasem ruszyć; gdy tylko zamontuje lampki postaram się pojawić pod Och-Teatrem, może nawet już przed najbliższą masą.
Jeśli będą organizowane jakieś spotkania na których omawiane będą pomysły (nie tylko rowerowe) związane z Ochotą, to chętnie się pojawię i podzielę swoimi "mądrościami". :)
Do zobaczenia niebawem.
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: jerzy1234 w 22 Lip 2014, 16:56:00
No to witamy ,witamy i poczekamy pod "Och Teatrem" w najbliższy piątek o godz 17,15.
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: jerzy1234 w 11 Sie 2014, 19:34:46
Spotkanie Ochockiej Grupy Rowerowej odbędzie się 14 sierpnia o 18 na ul . Grójecka 128  w klubokawiarni " Co nas kręci i podnieca " Osoby zainteresowane  dołączeniem  zapraszamy.
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: mk1111 w 24 Sie 2014, 09:49:20
Mam taką o to propozycję: może by tak przy najbliższej okazji usiąść i obgadać temat poprawy oznakowania na DDR wzdłuż al. Jerozolimskich odc. Śmigłowca-Popularna. Sytuacja tam panująca była już nie raz poruszana na forum ale nie zmienia to faktu, że trzeba zaproponować jakieś zmiany bo to co się tam dzieje przekracza wszelkie granice. Wczoraj miałem tam wymianę poglądów z parą  na rowerach ( +dziecko w foteliku) które mocno zirytowała moja jazda zbyt blisko środka DDR pomimo tego,że sami jechali pod prąd. Nie chodzi mi tu o bezproduktywne bicie piany i proponowanie wprowadzenia ruchu dwukierunkowego  bo na to z uwagi na warunki terenowe nie ma szans (zbyt wąskie wiadukty, jazda po jezdni na kierunku popularna-śmigłowca itp) tylko wypracowanie takich projektu takich zmian organizacji ruchu żeby już tylko zła wola jadącego była wytłumaczeniem tego co robi. Na tym odcinku prędzej czy później dojdzie do jakiegoś zdarzenia drogowego (co przy prędkościach osiąganych na zjeździe z wiaduktu może mieć opłakane skutki)  i będzie to doskonały argument dla przeciwników rowerów i budowy DDR.
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: jerzy1234 w 24 Sie 2014, 14:29:05
Słuszne spostrzeżenie- przekażę tą wiadomość i proszę śledzić termin następnego spotkania -podam na forum . 
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: mk1111 w 24 Sie 2014, 17:08:51
Jerzy co do spotkania to niezależnie od terminu byle by nie był to czwartek (przynajmniej jeżeli chodzi o mnie).
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: jerzy1234 w 24 Sie 2014, 19:57:23
Nie tylko ja ustalam ,jest nas kilku . Będę pamiętał . 
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 24 Sie 2014, 23:14:57
Przygotowywałem się do napisania wniosku do ZDM ws jak największego uczynienia tych DDRów dwukierunkowymi. Mogę się podzielić swoimi pomysłami jak i wysłuchać innych. Jeśli nie bezpośrednio to zdalnie.
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: mk1111 w 25 Sie 2014, 07:48:54
Jak już pisałem wcześniej tu nie chodzi o bicie piany,że koniecznie musi być dwukierunkowo bo to i tak nie przejdzie (raz że za wąsko na wiadukcie, dwa że chodzi o odcinek na którym układ jezdni bocznych i przejazdów pod wiaduktem równolegle do torów klejowych gwarantuje dojazd w każdej relacji-trzeba tylko chwilę pomyśleć a nie pchać się pod prąd "bo mi się należy"). Zresztą zabudowa biurowców jest na tym odcinku tylko z jednej strony (z drugiej z uwagi na ogrody działkowe w przewidywalnej przyszłości nie powstanie), dojazd do nich jest zapewniony ich własną drogą równoległą do Al. Jerozolimskich i na tym odcinku dwukierunkową DDR. Wynika z tego jasno że chodzi tu tylko i wyłącznie o ucywilizowanie ruchu tranzytowego poprzez takie oznakowanie (jasne i czytelne), żeby ci co to udają,że nie wiedzą jaka na tym odcinku panuje organizacja ruchu stracili argument. Koszt niewielki, a przynajmniej w razie jakiegoś zdarzenia będzie jasna sytuacja.
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: hermes w 25 Sie 2014, 20:14:50
Moim zdaniem pójście w tą stronę to błąd. ZDM w typowy dla siebie sposób spartaczył sprawę i zmienił DDr w jednokierunkowe bo nie chciało im się poprawić braku połączenia na kilkunastu metrach po stronie Włoch. Plan rozwoju infrastruktury rowerowej do 2020 roku zakłada dobudowanie tego kawałka. Wydaje mi się, że zamiast dostosowywać się do absurdów ZDM (tam DDR ma 2 metry szerokości i powinna być dwukierunkowa!) trzeba w przyszły roku zacząć naciskać na biuro pełnomocnika o wywiązanie się z planu.

Połączenie widać tutaj:
http://www.ztm.waw.pl/download.php?z=1103&i=100000332&l=1&m=1
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 25 Sie 2014, 21:45:33
co się tam dzieje przekracza wszelkie granice.
Napisz co się tam strasznego dzieje. Jeżdżę tam mniej lub bardziej regularnie od paru lat i nic strasznego mnie, ani nikogo wokół nie spotkało.

Wczoraj miałem tam wymianę poglądów z parą  na rowerach ( +dziecko w foteliku) które mocno zirytowała moja jazda zbyt blisko środka DDR
Pomimo, że jest to droga jednokierunkowa to nadal obowiązują cie przepisy ruchu drogowego. Nie powinieneś jeździć środkiem tylko trymac się możliwie prawej (ktoś może chcieć Ciebie wyprzedzić). Mimo łamania przepisów nie powinieneś prowokować sytuacji niebezpiecznych. Jeśli mimo łamania przepisu przez innych przez swoje zaniechanie doprowadzisz do wypadku to będziesz winny. Tak samo jakby ktoś przechodził na czerwonym, a ktoś inny by go przejechał mimo ze widział i Mail czas na reakcję.

Nie chodzi mi tu o bezproduktywne bicie piany i proponowanie wprowadzenia ruchu dwukierunkowego  bo na to z uwagi na warunki terenowe nie ma szans (zbyt wąskie wiadukty, jazda po jezdni na kierunku popularna-śmigłowca itp)
Trzeba właśnie dążyć do tego aby te DDRy były dwukierunkowe a nie szukać sposobów na pokazanie swojej racji. Tym fragmentom mało brakuje do bycia dwukierunkowymi. Akurat na wiaduktach jest wystarczająco miejsca żeby wyznaczyć np CPR. Problemem jest na podjazdach. Tam szerokość to 2m ale w skrajni jest ogrodzenie. Można wiec przyjąć ze DDRy maja po 1,8m. To nie jest zgodne z normami jednak do bezpiecznego jeżdżenia wystarczy. Widoczność jest dobra. Poza jednym zjazdem odcinki są proste. Na tym jednym zawijasie tez jest bezpiecznie bo miejsca jest dużo

tylko wypracowanie takich projektu takich zmian organizacji ruchu żeby już tylko zła wola jadącego była wytłumaczeniem tego co robi. Na tym odcinku prędzej czy później dojdzie do jakiegoś zdarzenia drogowego (co przy prędkościach osiąganych na zjeździe z wiaduktu może mieć opłakane skutki)  i będzie to doskonały argument dla przeciwników rowerów i budowy DDR.
Jeśli jesteś taki nadgorliwy to Ci mogę wskazać kilka kilkanaście miejsc do ujednokierunowienia DDRow. Na przykład Na wschód od przystanku przy Blue City. Są 2m z ogrodzeniem łańcuszkowym na brzegu. Który kierunek wybierasz? Zgodnie z kierunkiem na wiadukcie powinien to być wschód czyli jadąc na zachód wszyscy będą taszczyć rowery po schodach na RZSie. Jadąc od Prymasa będziesz Mail schody na RSZie , 3 przejazdy znów schody.  kolo Reduty, zawrotka przy Śmigłowca. Podać adres do ZDMu?
Jak już pisałem wcześniej tu nie chodzi o bicie piany,że koniecznie musi być dwukierunkowo bo to i tak nie przejdzie (raz że za wąsko na wiadukcie, dwa że chodzi o odcinek na którym układ jezdni bocznych i przejazdów pod wiaduktem równolegle do torów klejowych gwarantuje dojazd w każdej relacji-trzeba tylko chwilę pomyśleć a nie pchać się pod prąd "bo mi się należy").
Czyli lubisz sobie nadkładać drogi i przecinać jak najwięcej dróg z samochodami?
Ja nie lubię. Nie wiem czy wiesz ale żeby wjechać ze strony Blue City w Śmigłowca musisz objechać rondo dookoła. Przed skrzyżowaniem jest nakaz skrętu w prawo zmuszajace do przejechania na druga stronę Alej. Zakazy uniemożliwiają bezpośrednie przejechanie do Włodarzewskiej chociaż po drodze nie wjechalibyśmy na wiadukt. To takie prewencyjne zakazy. W przypadku dróg dla samochodów takie coś jest nie do wyobrażenia. Objazdy są oczywiście robione, ale poprzez informację. Nie zamyka się 3 ulic wcześniej bo w tym miejscu zaczyna się objazd. Brak możliwości przejazdu po południowej stronie na Zachód komplikuje dojazd do ulicy instalatorów, albo w kierunku Budek Szczęśliwickich. Mimo braku możliwości jazdy dalej na zachód rowery mogą wybrać drogę pod wiaduktem lub skręcić w Instalatorów lub Jutrzenki. Przez jednokierunkowość w jednym miejscu prewencyjnie wyłączono kilka innych relacji. W skrajnym przypadku osoba która zjechała z wiaduktu może mieć możliwość prowadzenia roweru po chodniku, a może nawet jazdy po nim (na alejach jest 70km/h)
Zresztą zabudowa biurowców jest na tym odcinku tylko z jednej strony (z drugiej z uwagi na ogrody działkowe w przewidywalnej przyszłości nie powstanie), dojazd do nich jest zapewniony ich własną drogą równoległą do Al. Jerozolimskich i na tym odcinku dwukierunkową DDR. Wynika z tego jasno że chodzi tu tylko i wyłącznie o ucywilizowanie ruchu tranzytowego poprzez takie oznakowanie (jasne i czytelne), żeby ci co to udają,że nie wiedzą jaka na tym odcinku panuje organizacja ruchu stracili argument. Koszt niewielki, a przynajmniej w razie jakiegoś zdarzenia będzie jasna sytuacja.
Nie sadze ze da się zastosować oznakowanie które powstrzyma przed jazdą pod prąd. Przy śmigłowca wiszą chyba ze 3 znaki zakazu wjazdu.
Napisz jakie oznakowanie proponujesz
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: mk1111 w 26 Sie 2014, 12:08:37
Jak ci nie pasuje co proponuję to nie musisz się w to włączać. Najwyraźniej jedną z tych osób które jeżdżą tam jak im wygodniej bo to im się należy. Twierdzenie, że  na wiaduktach jest wystarczająco dużo miejsca  żeby zrobić CPR trąci paranoją. Jest wydzielony DDR i obok chodnik ale dla "wygody" zróbmy tam CPR. Proponuję zobaczyć co się dzieje na tych wiaduktach w tygodniu jak przyjedzie pociąg i w krótkim czasie na wiadukcie pojawiaj się dziesiątki osób które idą do okolicznych biurowców. Wymieszajmy ruch pieszych i rowerów (najlepiej w obu kierunkach bo kilku osobom nie chce się jechać zgodnie z przepisami) i zobaczymy jaki będzie tego efekt. Tylko przypominam, że to piesi będą mieli pierwszeństwo. Argument o utrudnianiu dojazdu w poszczególnych kierunkach jest też ciekawy. Pod wiaduktem po obu stronach torów są drogi po których można swobodnie dojechać gdzie się chce. Trzeba tylko chcieć, a rowerem nie jest to jakiś straszny wysiłek czy też strata cennego czasu (wydawało mi się, że jest to forum rowerowe, a nie forum dla inwalidów wojennych którym nogi urwało a im każą chodzić po schodach. Mój błąd).Nadgorliwy też nie jestem, w życiu mam co robić, a adres do ZDM-u znajdę jak uznam, że jest mi potrzebny. Temat kończę bo nie mam ochoty uczestniczyć w bezproduktywnym biciu.
Jerzy będę wdzięczny za informację o spotkaniu grupy ochockiej. Tam przynajmniej widziałem chęć rozwiązywania problemów.       
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: uasic w 26 Sie 2014, 21:35:30
http://autobusczerwony.blox.pl/2014/08/Trzy-nowe-odcinki-dla-rowerzystow.html (http://autobusczerwony.blox.pl/2014/08/Trzy-nowe-odcinki-dla-rowerzystow.html)

Cytuj
Dla rowerzystów ważna jest autopoprawka do uchwały rady, która ma być głosowana w czwartek 28 sierpnia. Znalazły się pieniądze na 3 dodatkowe odcinki dróg rowerowych. Oto, gdzie powstaną:

* Marszałkowska - od Świętokrzyskiej do Królewskiej (53 tys. 400 zł)
* Grójecka - od Włodarzewskiej do Instalatorów (396 tys. zł)
* Ostrobramska - od Poligonowej do Fieldorfa (550 tys. 560 zł).
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 26 Sie 2014, 23:56:48
Jak ci nie pasuje co proponuję to nie musisz się w to włączać. Najwyraźniej jedną z tych osób które jeżdżą tam jak im wygodniej bo to im się należy.
Właśnie nie wiem co proponujesz dlatego podjąłem dyskusję na forum. Chyba każdy chce jeździć wygodniej?
Twierdzenie, że  na wiaduktach jest wystarczająco dużo miejsca  żeby zrobić CPR trąci paranoją. Jest wydzielony DDR i obok chodnik ale dla "wygody" zróbmy tam CPR. Proponuję zobaczyć co się dzieje na tych wiaduktach w tygodniu jak przyjedzie pociąg i w krótkim czasie na wiadukcie pojawiaj się dziesiątki osób które idą do okolicznych biurowców. Wymieszajmy ruch pieszych i rowerów (najlepiej w obu kierunkach bo kilku osobom nie chce się jechać zgodnie z przepisami) i zobaczymy jaki będzie tego efekt. Tylko przypominam, że to piesi będą mieli pierwszeństwo.
Chodnik o którym mówisz ma od 1  do 1,5m. To jest substandard. Jeśli mam postawić na szali wygode pieszych i rowerzystów to jestem za wygodą pieszych. Jeśli dodatkowo by się dało zalegalizować dwukierunkowość to jestem za wspólnymi CPRami. Czasem trzeba iść na kompromis.
Argument o utrudnianiu dojazdu w poszczególnych kierunkach jest też ciekawy. Pod wiaduktem po obu stronach torów są drogi po których można swobodnie dojechać gdzie się chce. Trzeba tylko chcieć, a rowerem nie jest to jakiś straszny wysiłek czy też strata cennego czasu (wydawało mi się, że jest to forum rowerowe, a nie forum dla inwalidów wojennych którym nogi urwało a im każą chodzić po schodach. Mój błąd).
Dosyć kontrowersyjne tezy. Czy brak nogi lub ręki dyskwalifikuje mnie do korzystania z tego forum lub jeżdżenia rowerem. Chcę zauważyć że wjazd na wiadukt po pd-zach stornie jest bardzo stromy. Wjechanie na niego rowerem bez zmiennego przełożenia przez osobą starszą może być niemożliwe. Dlatego miedzy innymi rowerzyści korzystają z głownie z części północnej. Inne powody to np start i koniec podróży po północnej stronie Alej,

Nadgorliwy też nie jestem, w życiu mam co robić, a adres do ZDM-u znajdę jak uznam, że jest mi potrzebny. Temat kończę bo nie mam ochoty uczestniczyć w bezproduktywnym biciu.
Jerzy będę wdzięczny za informację o spotkaniu grupy ochockiej. Tam przynajmniej widziałem chęć rozwiązywania problemów.       
Po to jest forum żeby ścierały się nawet skrajne poglądy. Uważam, że lepiej się skupić na naprawie obecnego stanu a nie jego konserwowanie. Barierki na podjazdach można próbować przesunąć lub wymienić na jakieś odgięte takie jak tu http://rowerowanie.com/wp-content/uploads/2013/11/cyklomost6-820.jpg
Przestrzeń na samym wiadukcie można poszerzyć poprzez zastosowanie barier linowych. ZDM to dosyć zabetonowana instytucja, ale poprawia niektóre DDRy. Warto drążyć beton a nie go wzmacniać.
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: Stalin w 27 Sie 2014, 13:04:36
Twierdzenie, że  na wiaduktach jest wystarczająco dużo miejsca  żeby zrobić CPR trąci paranoją. Jest wydzielony DDR i obok chodnik ale dla "wygody" zróbmy tam CPR. Proponuję zobaczyć co się dzieje na tych wiaduktach w tygodniu jak przyjedzie pociąg i w krótkim czasie na wiadukcie pojawiaj się dziesiątki osób które idą do okolicznych biurowców. Wymieszajmy ruch pieszych i rowerów (najlepiej w obu kierunkach bo kilku osobom nie chce się jechać zgodnie z przepisami) i zobaczymy jaki będzie tego efekt. Tylko przypominam, że to piesi będą mieli pierwszeństwo.
Chodnik o którym mówisz ma od 1  do 1,5m. To jest substandard. Jeśli mam postawić na szali wygode pieszych i rowerzystów to jestem za wygodą pieszych. Jeśli dodatkowo by się dało zalegalizować dwukierunkowość to jestem za wspólnymi CPRami. Czasem trzeba iść na kompromis.

W podanym przykładzie, gdy pieszych jest wielu, i tak będą iść całą szerokością, więc raczej rozwiązanie w postaci CPRa (dające im pierwszeństwo), bedzie jednak lepsze. 
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: jerzy1234 w 28 Sie 2014, 14:54:53
Stalin może i racja ,ale mam dylemat , skoro żyjemy w takim a nie innym mieście i wyrzuca się nas poza jezdnie , z chodników też powinno się wyrzucać(nie ma na to siły żeby ktoś dał radę) i buduje się za grubą kasę i dopisuje mi się do długów koszty tych tworów to przestrzegajmy wydzielonych miejsc. Rozumiem litujesz się nad słabszymi , ale my nie jesteśmy też tacy mocni i nawet zgania się już nas z legalnych ddr-ów np. Grójecka 128 gdzie piesi czasami potrafią zbesztać prawidłowo jadącego . Tak więc że pieszych jest więcej to nie znaczy że mają robić wszystko co im się podoba . Jakbym ja chciał np . jako pieszy coś zrobić na ścieżkę to chyba papieru toaletowego nie dostarczyłbyś, tylko SPD sprzedałbyś mi prosto i centralnie w d..... . Tak więc szanujmy każdy własne terytorium i kultura do czegoś zobowiązuje. Ustępstwami przyjaciół nie zdobędziemy, sami musimy się dyscyplinować jak widać z pomysłów -jak rozwiązać taki problem. Żadne nakazy zakazy nie pomogą tylko kultura wszystkich. Domalowali widoczniej więcej rowerów na ścieżce przy Grójeckiej 128 i myślisz że to coś pomoże ? 
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 28 Sie 2014, 16:06:23
Nie próbuj doszukać się logiki w działaniach miasta. Nie ma jej :P
Nie próbuj słuchac ludowych mądrości pieszych łażących po ddr. j.w. :P

Szkoda czasu i zwyczajnie można od tego zwariować :P Lepiej jeździć i "robić swoje".
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: mk1111 w 28 Sie 2014, 20:26:06
Dzisiaj w Gazecie reklamowali się, że do zimy (cóż za urzędnicza precyzja) mają wybudować brakujący łącznik dwóch odcinków DDR na Grójeckiej.
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 29 Sie 2014, 00:14:43
Przygotowałem mapkę ukazującą  sytuację w okolicach wiaduktu na Alejach. Mapka obrazuje trasy rowerzysty który chce się dostać z końca Instalatorów (na dole zjazdu z wiaduktu po pd-zach stornie) do skrzyżowania w okolicach Aleje Jerozolimskie 162. Poszczególne trasy:
Zielona - 2100 m- przestrzegamy wszystkich aktualnych zakazów
niebieska - 950 m - sytuacja po umożliwieniu ruchu w obie strony na północnej drodze rowerowej
czerwona - 750 m - tak jak niebieska + dobudowanie DDR łączącego rondo z istniejącym DDRem
https://mapsengine.google.com/map/viewer?mid=zcgwc8xM3SyI.kr1WmFf3atpU

Poprawiając obecny stan da się skrócić trasę trzykrotnie. Zaoszczędzone 1,5 km to nie jest kwestia wygody. To są minuty jazdy przekładające się w skali miesiąca na godziny.
Jeśli to nie przekona co do sensu uczynienia tych DDRów dwukierunkowymi to więcej argumentów nie mam. :)
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: mk1111 w 29 Sie 2014, 05:40:44
Jeżeli chcesz już być taki dokładny to uwzględnij w swoich rysunkach właśnie wykonywany kontrapas w rejonie wiaduktu który umożliwi wjazd zgodnie z przepisami na trasę zieloną (na wiadukt w kierunku ul. Śmigłowca)   bez jakiegoś specjalnego problemu i krążenia po okolicy. Daj drogowcom jeszcze kilka dni na korektę oznakowania (prace trwają tam dopiero ok. tygodnia a odcinek spory bo z 25m i trzy znaki do uzupełnienia). Także giną tu twoje kilometry zostaje ze 150m na może 200. A tak już przy okazji to nie bardzo wiem (rozmawialiśmy o tym przy okazji akcji przy AWF i nie znaleźliśmy rozwiązania) czy legalne jest włączanie się do ruchu z DDR w drogę poprzeczną ( przy takim układzie jak występuje na Jerozolimskich). A na to że coś tam dobudują ( szczególnie na Ochocie) to bym specjalnie nie liczył.
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 29 Sie 2014, 09:43:10
Jeżeli chcesz już być taki dokładny to uwzględnij w swoich rysunkach właśnie wykonywany kontrapas w rejonie wiaduktu który umożliwi wjazd zgodnie z przepisami na trasę zieloną (na wiadukt w kierunku ul. Śmigłowca)   bez jakiegoś specjalnego problemu i krążenia po okolicy.
Określ się czy jesteś za przestrzeganiem panujących zakazów czy nie. Wcześniej się wydawało że jesteś zwolennikiem literalnego przestrzegania prawa. Na dziś tego kontrapasa nie ma i moja mapa jest aktualna.
Daj drogowcom jeszcze kilka dni na korektę oznakowania (prace trwają tam dopiero ok. tygodnia a odcinek spory bo z 25m i trzy znaki do uzupełnienia).
Nie wiem tak naprawdę co tam powstaje. Nie było żadnej informacji , nie widziałem żadnego przetargu, żadnej SOR. Jeśli kontarapas to super. Moja mapa przestanie być aktualna, ale dopiero wtedy

Także giną tu twoje kilometry zostaje ze 150m na może 200. A tak już przy okazji to nie bardzo wiem (rozmawialiśmy o tym przy okazji akcji przy AWF i nie znaleźliśmy rozwiązania) czy legalne jest włączanie się do ruchu z DDR w drogę poprzeczną ( przy takim układzie jak występuje na Jerozolimskich). A na to że coś tam dobudują ( szczególnie na Ochocie) to bym specjalnie nie liczył.

Podany przykład jest przykładem skrajnym ale jak najbardziej aktualnym . Jeśli zostanie wprowadzony ten kontrapas to największy absurd zniknie. Absurd jest oczywiście teoretyczny bo 99% rowerzystów ma tam w pompie przepisy i jeździ jak wygodniej.  Pozstaną inne absurdy takie jak konieczność jazdy naokoło ronda przy Śmigłowca. Jadąc z Blue City w Śmigłowca. Trzeba absurdy zlikwidować a nie konserwować.

A tak już przy okazji to nie bardzo wiem (rozmawialiśmy o tym przy okazji akcji przy AWF i nie znaleźliśmy rozwiązania) czy legalne jest włączanie się do ruchu z DDR w drogę poprzeczną ( przy takim układzie jak występuje na Jerozolimskich).
Znów szukasz problemów!

 A na to że coś tam dobudują ( szczególnie na Ochocie) to bym specjalnie nie liczył.
Idą wybory. Czas cudów przedwyborczych i nadzieja na zmianę władzy. Zresztą Aleje Jerozolimskie nie podlegają pod dzielnicę a pod ZDM.
Zapraszam do wątku o AJ
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3228
Rzeczony wiadukt
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3228#p27683
Pierwsze wnioski wysłane, pierwsze pozytywne odpowiedzi są.
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: mk1111 w 29 Sie 2014, 12:30:35
Ja już jakiś czas temu napisałem,że kończę ten temat na forum. Wywołałeś mnie do tablicy więc odpisałem. Uważasz, że szukam problemów - twoje prawo. Ty piszesz, że i tak uważasz, że każdy będzie robił co uważa i to jest ok. Mnie to nie odpowiada.  Masa walczy o równe traktowanie rowerzystów, ich prawa itp. Natomiast z obserwacji tego co robią rowerzyści w mieście (i nie tylko - w skali kraju jest podobnie) i co część z uczestników tego forum wypisuje wyłania się obraz grupy użytkowników dróg która stawia się ponad prawem. Wśród przeważającej części rowerzystów panuje pogląd, że im się wszystko należy. Nieważne DDR, CPR, chodnikiem czy jezdnią. Byle mi było po drodze. Przepisy? A co mi tam, tędy mi bliżej. I jak to się ma do walki o nasze prawa, równe traktowanie? Sami takimi zachowaniami strzelamy sobie w stopę. W telewizji raz na kilka dni pokazują kolejne zdarzenie z udziałem geniusza na rowerze który wyciął coś idiotycznego. Nie dziwi mnie więc to jak jesteśmy odbierani. W wielu wielu miejscach nie trzeba by było marnować pieniędzy na oddzielną infrastrukturę rowerową gdyby WSZYSCY uczestnicy ruchu znali swoje miejsce na drodze, przestrzegali przepisów i wykazali odrobinę kultury. Żeby było jasne Al. Jerozolimskich nie zaliczam do tej kategorii. A teraz coś za co wylejecie na mnie wszystkie pomyje tego świata -  ale mi to wisi. Uważam, że  dobrze się stanie jak policja weźmie się porządnie za rowerzystów.  Jazda bez świateł, pod prąd ulicami jednokierunkowymi (no bo tak jest mi bardziej po drodze), a co najlepsze pod prąd kontrapasami o które to kilka osób walczyło i na szczęście odniosło sukces. Polska mentalność jest taka a nie inna. Liczy się tylko moja wygoda, a inni niech się martwią o siebie. Daleko na tym nie zajedziemy w walce o nasze prawa na drodze.
A wracając do tematu:
Przy Śmigłowca największym absurdem nie jest to co opisałeś tylko to, że za nakazem skrętu w prawo (ze 4 może 5 metrów) stoi kolejny znak który wskazuje początek drogi rowerowej. Na sygnalizatorach masz wyświetlane sygnały (rowerzystom!) dla kierunku ruchu z którego nie powinni jechać. I tu pojawia się problem wykonywania manewru skrętu na przejeździe rowerowym. Jeżeli jest legalny to nakaz skrętu w prawo należy usunąć i zastąpić nakazem skrętu w lewo ale już na samym skrzyżowaniu. Jeżeli natomiast manewr skrętu jest nielegalny to trzeba poprawić oznakowanie na niewprowadzające w błąd. Dla jadących z przejazdu przez aleje: teoretycznie mogą jechać  i w lewo i w prawo (ja przynajmniej nie przypominam sobie żadnego oznakowania). To jest paranoja.
To ,że nie było żadnej informacji czy przetargu o niczym nie świadczy. Zamalowali powierzchnię wydzieloną, nową wymalowali za wjazdem na DDR na wiadukcie. Wzdłuż jezdni pojawiła się podwójna ciągła. Stoją nowe znaki: o ruchu dwukierunkowym, dwa nakazy jazdy prosto i zakaz wjazdu (na skrzyżowaniu). Brak tylko tabliczek nie dotyczy rowerów. Jeżeli nie pojawią się w ciągu kilku dni trzeba będzie pisać do ZDM.
Chcecie dalej na forum  prowadzić tą dyskusję to powodzenia, dla mnie to nie ma dalszego sensu. Jak widzę każdy trwa przy swoim stanowisku. Wolny kraj. Czasem warto jednak popatrzeć na szerszy kontekst naszych działań, szczególnie jeżeli z boku toczy się walka o nasze prawa. Po co strzelać sobie w stopę : nas to zaboli a i przeciwnikom daje argumenty.
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 29 Sie 2014, 14:55:46
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10516819_10204206487303593_7687517849795952482_n.jpg?oh=a1d74feafb683d4f1f728cb8a362f8eb&oe=5466706F&__gda__=1416034681_9fbd83a0566e9353bda0788817a68344)
Tak to wygląda. Pełnomocnik na FB nic nie odpowiedzial na to zdjecie. Czy jest gdzies oficjalna /nieoficjalna informacja ze to ma kontrapas?
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 06 Wrz 2014, 00:18:15
Jeżeli chcesz już być taki dokładny to uwzględnij w swoich rysunkach właśnie wykonywany kontrapas w rejonie wiaduktu który umożliwi wjazd zgodnie z przepisami na trasę zieloną (na wiadukt w kierunku ul. Śmigłowca)   bez jakiegoś specjalnego problemu i krążenia po okolicy. Daj drogowcom jeszcze kilka dni na korektę oznakowania (prace trwają tam dopiero ok. tygodnia a odcinek spory bo z 25m i trzy znaki do uzupełnienia). Także giną tu twoje kilometry zostaje ze 150m na może 200. A tak już przy okazji to nie bardzo wiem (rozmawialiśmy o tym przy okazji akcji przy AWF i nie znaleźliśmy rozwiązania) czy legalne jest włączanie się do ruchu z DDR w drogę poprzeczną ( przy takim układzie jak występuje na Jerozolimskich). A na to że coś tam dobudują ( szczególnie na Ochocie) to bym specjalnie nie liczył.
Minął tydzień i nic się nie dzieje...
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: mk1111 w 08 Wrz 2014, 09:27:58
Jeżeli liczysz, że przyślą ci do domu informację, że zakończyli tą "wielką" inwestycję to się nie doczekasz. Jednak na miejscu możesz się przekonać, że zakończyli. Oznakowanie pionowe i poziome jest więc i kontrapas jest. Wszystko w temacie.
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 08 Wrz 2014, 11:07:54
Jak masz fotke to zalinkuj.
Tytuł: Odp: Ochocka grupa rowerowa
Wiadomość wysłana przez: wildzi w 16 Wrz 2014, 22:51:12
Uprzejmie donoszę że "kolejarze" przebudowują - częściowo odsuwają ogrodzenie od drogi rowerowej na Szczęśliwickiej.