Warszawska Masa Krytyczna
Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne => Praga Południe, Rembertów, Wawer, Wesoła => Wątek zaczęty przez: Raffi w 07 Sty 2013, 11:54:18
-
Trasa ważna, a w dodatku może być zarówno kluczowym połączeniem rowerowym w południowej Warszawie jak i kluczową barierą dla połączeń w poprzek tej trasy. Dlatego warto by Koledzy i Koleżanki z południa się zainteresowali i by KAŻDY zgłosił uwagi do projektu - przynajmniej te podstawowe jak:
- drogi rowerowe po obu stronach trasy ciągłe na całej długości, spełniające standardy warszawskie,
- zadbanie o to by ciągi rowerowe (nie tylko drogi rowerowe ale i szlaki turystyczne) w poprzek tej trasy nie straciły ciągłości,
Plus jeszcze pewnie uwagi szczegółowe jakieś. Nie oglądałem rysunków projektu, a może tam być sporo bubli do wyłapania.
Link do informacji o konsultacjach w Wawrze: http://www.wawer.warszawa.pl/pl/strona/urzad-i-samorzad/poludniowa-obwodnica-warszawy (http://www.wawer.warszawa.pl/pl/strona/urzad-i-samorzad/poludniowa-obwodnica-warszawy)
Wilanów i Ursynów też na pewno będą konsultować całkiem niedługo, więc sprawdzajcie ich strony www, by nie przegapić tematu.
-
Jest jakieś obostrzenie, że trzeba być mieszkańcem Wawra? Niby nic nie ma na ten temat, ale skoro chcą mój adres i numer działki...
-
Wilanów i Ursynów też na pewno będą konsultować całkiem niedługo, więc sprawdzajcie ich strony www, by nie przegapić tematu.
A to jest całkiem słuszna uwaga. Tak nie można przegapić tego tematu. I dlatego Też będę częstym gościem na tych stronach abym wiedział jakie są projekty i założenia co do tej obwodnicy.
Może będę miał trochę szczęścia i nie poprowadzą mi tej obwodnicy, tuż przy moim domku ;) .
Pozdro.
-
Jest jakieś obostrzenie, że trzeba być mieszkańcem Wawra? Niby nic nie ma na ten temat, ale skoro chcą mój adres i numer działki...
O ile mi wiadomo to nie.
Przynajmniej ja w podobnych konsultacjach brałem udział ze sto razy. A zdarzało mi się brać udział w konsultacjach na Wawrze będąc mieszkańcem Białołęki (Zwoleńska i Żagańska) albo konsultować most Krasińskich (miał łączyć Pragę Płn. z Żoliborzem) na Targówku, choć jestem z Białołęki.
Zresztą ograniczenie takich konsultacji tylko do mieszkańców to byłaby głupota - możesz nie być mieszkańcem ale z danej drogi korzystać i mieć swoje uwagi do niej.
-
Teoretycznie wg. prawa konsultować powinien móc każdy, choćby mieszkał w Gdańsku czy Krakowie.
-
Jest jakieś obostrzenie, że trzeba być mieszkańcem Wawra? Niby nic nie ma na ten temat, ale skoro chcą mój adres i numer działki...
Chodzi o to, aby wniosek był ważny od strony formalnej. Tak jak każde pismo złożone od urzędu.
Krzysztof
-
A ja myślę, że chcą po prostu wiedzieć czy masz w tym interes "biznesowy" - znaczy twoja działka
jest gdzieś w zasięgu oddziaływania, bądź wręcz do wykupienia. Czy też jesteś z poza obszaru
inwestycji.
-
Trwają przygotowania do poszerzenia Wału Miedzeszyńskiego od skrzyżowania z Traktem Lubelskim do węzła z południową obwodnicą Warszawy. Projekt przebudowy ul. Wał Miedzeszyński ZMID zprezentuje na spotkaniu, które odbędzie się 27 kwietnia (środa) o godz. 17.30 w MOŚ nr 3 "Dom na Trakcie", ul. Trakt Lubelski 40.
-
Czy jest gdzieś wyłożony, dostępny projekt? Żeby się zapoznać przed spotkaniem.
-
Na stronie ZMID-u (http://zmid.waw.pl/index.php?id=744) zbyt wiele nie ma na ten temat. W innych takich jak strona SISKOMu czy Skyscrapercity (http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=240&order=desc) też specjalnego nie widać.
-
Wysłałam info do ekipy Pełnomocnika, by przyjrzeli się proponowanym rozwiązaniom pod względem zgodności ze Standardami
-
Projektu to chyba jeszcze po prostu nie ma.
-
a to co: http://zmid.waw.pl/uploads/media/D_2-01_Plan_sytuacyjny_2016_03_09-1_1000.pdf (http://zmid.waw.pl/uploads/media/D_2-01_Plan_sytuacyjny_2016_03_09-1_1000.pdf)
-
Oglądałam wczoraj ten plan. Ruch rowerowy puszczony serwisówkami na zasadach ogólnych, w rejonach skrzyżowań zamienia się w ruch wydzielony. Dziwne trochę.
-
Czemu dziwne?
Na Polach Wilanowskich działa!
I jest o tyle dobre, że dopóki nie będzie fizycznej separacji ruchu rowerowego od pozostałego (a na serwisówce jest to niemożliwe) to takie rozwiązanie na serwisówkach jest najbezpieczniejszym kompromisem.
-
Dlaczego dziwne? Bardzo dobrze. Po jaka cholerę pchać ddr przy jezdni serwisowej? Kilka uwag jest niezbędnych ale tak ogólnie nie jest źle. Wydzielenie w rejonie skrzyżowań jest po to żebyś nie musiała na zasadach ogólnych przejeżdżać przez Wał miedzeszyński + dowiązanie do ddr poza granicami niniejszego opracowania.
-
Przy wężle Salomea też puszczono ruch rowerowy po serwisówce. Tyle że tam nie zastosowano progów i dodatkowo jest linia ciągła. W efekcie samochody jeżdzą szybko i wyprzedzają na podwojnej ciągłej. Jest średnio. Z progami powinno być lepiej.