Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne > Śródmieście, Wola

skrzyżowanie Jerozoli z Emilii Plater

(1/3) > >>

jolajola1:
Czy w niedalekiej przyszłości tak będzie wyglądać skrzyżowanie Emilii Plater z alejami Jerozolimskimi? Przejścia dla pieszych i rowerowe przejazdy przez 3 wloty skrzyżowania.
projekt tu: https://goo.gl/photos/AdyUEPpJ9chNGLk2A

Już na pierwszy rzut oka widać kłopot przy skręcie z EP na wschód. Jadąc drogą rowerową okrążyć trzeba całe skrzyżowanie i potem kicha z włączeniem się do ruchu. A na rower jadący w ruchu ogólnym pasem (prawym) do skrętu w Jerozole będą trąbić wszyscy okoliczni kierowcy.
... jakieś inne uwagi?

(i proszę o info, czy link się otwiera, mam wciąż jakieś kłopoty z odnośnikami do albumów zdjęciowych z gógla)

rowerozof:
mozna duzo uwag zgłosic tylko czy jest sens. Jeśli nie bedzie konsultacji to bez sensu zużywać klawiature.

Raffi:
Sens jest zawsze. Chociażby po to by za rok czy dwa ktoś z miasta nie mówił "to wspaniałe rozwiązanie, rowerzyści nie mieli nic przeciwko, by jeździć naokoło, przez 3 wloty i zaliczać 3x więcej przecięż ruchu z autami".

Poza tym poza konsultacjami społecznymi sa jeszcze inne drogi!

em c:
Hm, infrastruktura w żadne sposób nie możliwa jazdy Jerozolami, więc wg mnie można zignorować nowy kawałek ddr po chodniku od razu zjechać na lewą stronę EP i skręcać na zasadach ogólnych, robię tak w kilku miejscach i jak na razie nikt nie zatrąbił. Największa szkoda, to że nie będzie przejścia przez Jerozole po wschodniej stronie.


edit: link otwiera się bez problemu, dzięki za udostępnienie :)

rowerozof:
Moje uwagi do projektu skrzyżowania Alej Jerozolimskich (AJ) x Emilii  Plater (EP) przy Dworcu Centralnym (DC)

1. Na jezdni zachodniej EP w kierunku południowym brak ciągłości pasa/DDR (przed i za przejściem dla pieszych. ) W tym miejscu są 3 pasy do jazdy na wprost chociaż wcześniej przed Złotą są 2. Można jedne pas przeznaczyć dla rowerzystów i wprowadzić ruch na jednokierunkową DDR. Proponuję połączyć ją z przejazdem przez EP i dalej z DDR wzdłuż DC.
2. DDR wzdłuż DC  jest dwukierunkowa. Jadąc na północ dojeżdżamy do miejsca gdzie staje się jednokierunkowa (bo wjazd z jezdni). Połączyć lepiej do przejazdu rowerowego przez EP. Rozwiązanie opisałem w puckie 1. Spojrzenie z drugiej strony.
3. Przejazd przez EP  w stronę PKiNu (na wysokości Złotych Tarasów) kończy się chodnikiem . W projekcie ma umożliwiać zjazd na pas rowerowy. Jedak może być to utrudnione bo jest tam dużo pieszych. Taki zjazd chyba nie jest zgodny ze standardami. Przejazd można kontynuować w postaci DDR i połączyć z drogą prowadzącą do PKiNu. Alternatywnie można przejechać przy szlabanie i kolczatkach, ale nie wiem czy można tam legalnie i bezpiecznie przejechać. Ogólnie tu chyba jest problem ale nie wiem jak go rozwiązać.  :)
4. Podobny problem jak w pkt 3. jest na przejeździe przez EP przy skrzyżowaniu z AJ. Przejazd kończy się chodnikiem, rowerzyści mogą zjechać na pas, ale mogą być piesi i chyba niezgodne ze standardami.
5. Dwukierunkowy DDR przy DC ma 2m . Skandalicznie mało jak na ścisłe centrum! 3m to minimum.
6. Przejazdo-przejścia przez AJ! Jest tyle miejsca że te 0,5 m separacji nie powinno być problemem. Rozdzielić.
7. Zmniejszyć łuk i przesunąć wjazd  pod DC. Będzie więcej miejsca dla przejścia przez AJ.
8. Nie wiem czy dobrze rozumiem. Chodnik prowadzący do przystanku w stronę Ochoty od przejścia przy EP ma mieć 4m, czy ma być poszerzony o dodatkowe 4m? Wygląda jakby kawał miejsca (biały kolor) miedzy torami a nowym chodnikiem (żółty kolor)  ma być zmarnowane. Może nie do końca rozumiem rysunek.
9. Jak pieszy znajdzie się w pn-zach narożniku skrzyżowania AJxEP to nie ma jak dość do DC. Idąc wzdłuż AJ trafi na zasiek z doniczek. Idąc bardziej na północ nie będzie miał przejścia. To chyba teren PKP ale coś trzeba z tym zrobić.
10. Rowerzyści jadący z kierunku pd->wsch. mają utrudniony skręt. Muszą jechać w prawo (w zatoczkę rowerową), w lewo na przejazd, w prawo na przejazd i z przejazdu zjechać na prawo i poczekać na możliwość przejechania przez skrzyżowanie. Proponuję umożliwić jazdę w prawo od razu. W fazie zielonego z EP (z północy ) rowerzyści mogliby skręcić w prawo. Dojeżdżaliby do dodatkowego sygnalizatora który świeciłby się na czerwono gdyż jechałyby samochody z EP (z północy).
11. Zaprojektowane zostało parkowanie skośne przy wschodniej krawędzi EP. Jest to niebezpieczne bo wyjeżdżające z parkowania samochody kolidowałyby z rowerzystami jadącymi w obie strony. Proponuję zrobić parkowanie równoległe przy zachodniej krawędzi jezdni.
12. Jednokierunkowa DDR wprowadzająca ruch w kierunku pd w EP powinna mieć znak A-7 (ustąp pierwszeństwa). Obecnie to rowerzysta ma pierwszeństwo, a nie powinien mieć dla bezpieczeństwa. Lub można to osygnalizować.


EDIT:
13. To chyba przeoczenie ale wysokie krawężniki są przewidziane na :
a) przejście przez EP, pd strona skrzyżowania, krawędź wschodnia
b) wylot AJ na zachód, krawędź południowa
c) przejście przez EP na wysokości Złotych tarasów, krawędź wschodnia
Powinny być obniżone.


EDIT 2:
14. Znaku F-19 chyba się już nie stosuje w taki sposób.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej