Autor Wątek: Otwory w rurze sterowej widelca  (Przeczytany 1846 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Otwory w rurze sterowej widelca
« dnia: 23 Lut 2019, 21:09:17 »
Czy ktoś miał do czynienia z otworami w rurze sterowej widelca?
Bo ma alternatywę - albo dłutować głębokie kanałki pod wpusty - mało kto ma już dłutownicę, więc ma obłożenie i się ceni, albo te kanałki wypalić - ale to będzie długo trwało więc będzie drogie, do tego nie ma gwarancji, że wyjdzie dokładnie albo wyfrezować małe fasolki (otwory) i przez nie wkładać wpusty. Najtaniej i najprościej jest wyfrezować otwarte fasolki ale to może osłabić wytrzymałość rury sterowej........
Shit
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Otwory w rurze sterowej widelca
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Lut 2019, 10:34:55 »
W dolnej części rury sterowej to jednak nic bym nie wiercił, puściłbym przewody (bo rozumiem że o nie chodzi) środkiem rury od spodu. Widziałem jak pęka taka rura (na pionowcu) i jak rowerzysta leci na twarz i ręce tuż przed kołami aut... nie wyglądało to ładnie, a skończyło się niewesoło (choć auta wyhamowały, ale Kolega i tak mocno się poturbował, kilka tygodni w bandażach). Poziom pod tym względem jest gorszy niż pion - swb ma mocno obciążony przód, w dodatku nie da się podbić koła czy przeskoczyć nad wybojem.

Górna wydaje się być mniej obciążona, tam ewentualnie można i nie powinno nic się stać. Zwłaszcza jeżeli główka długa (wysoka) i działają mniejsze siły.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)