Warszawska Masa Krytyczna

Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne => Śródmieście, Wola => Wątek zaczęty przez: Rano1 w 16 Mar 2010, 08:46:07

Tytuł: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Rano1 w 16 Mar 2010, 08:46:07
Budowa 2 linii...to może szansa dla poprawy sieci dróg rowerowych. Łatwiej byłoby dojechać "białym kołnierzykom" do pracy w biurowcach przy ul. Świętokrzyskiej i Prostej

http://biznes.onet.pl/druga-linia-metra--utrapienie-dla-stolicy,18496,3192296,1,prasa-detal (http://biznes.onet.pl/druga-linia-metra--utrapienie-dla-stolicy,18496,3192296,1,prasa-detal)

Myślę, że ta budowa metra zdesperuje jakiś procent pracujących w Śródmieściu do przemieszczania się rowerem. Potrzebna jest jednak perspektywiczna myśl w głowach warszawskich urzędników...

Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: mplonski w 16 Mar 2010, 15:20:14
Mi się wydaje, że ze względu na spore utrudnienia w ruchu aut sporo osób powinno też przesiąść się do komunikacji miejskiej, która, z tego co czytałem, na czas budowy będzie mieć spore priorytety ;-)
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Rano1 w 17 Mar 2010, 11:45:27
Priorytety, ale w kilometrowych objazdach z zakorkowanymi skrzyżowaniami.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 17 Mar 2010, 18:34:08
Priorytetów to bym się nie spodziewał w objazdach. Ale fakt, że np na Powiślu powstanie objazd szlaku Nadwiślańskiego, to już coś. Będziemy się starali by takie postępowanie było normą.

Kłopot jest natomiast z... buspasami. Wytyczane na ulicach bez dróg rowerowych zmuszają de facto do jazdy rowerem środkowym pasem, jeżeli się nie chce łamać prawa. I tu jest kłopot, bo nie chcą dopuścić rowerów na buspasy, a już z powodu braku takiego dopuszczenia były w Wawie wypadki.

Natomiast po tym jak już zakopią te dziury, powstanie nieco nowej Infrastruktury. Na pewno na Prostej, na pewno na Powiślu dojazdy od Tamki i Zajęczej na most Świętokrzyski i na pewno na pl. Wileńskim. Ale działamy dalej (choć sporo siły trzeba było czasowo skierować na front walki z likwidacją przejść dla pieszych) i jest szansa, że będzie tych rowerowych plusów więcej.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Maćkofff w 18 Mar 2010, 00:16:44
I tu jest kłopot, bo nie chcą dopuścić rowerów na buspasy, a już z powodu braku takiego dopuszczenia były w Wawie wypadki.

Nie chcą dopuścić bo nadal uważają, że pas dla samochodów musi pozostać szeroki. Tak, to kosztem zwężenia, możnaby zrobić szerszy buspas, którym mogliby się poruszać rowerzyści
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: johnkelly w 18 Mar 2010, 09:39:02
Nie chcą dopuścić bo nadal uważają, że pas dla samochodów musi pozostać szeroki. Tak, to kosztem zwężenia, możnaby zrobić szerszy buspas, którym mogliby się poruszać rowerzyści

Dajcie ich do nas :). Dla "naszych" szerokość pasa nie ma znaczenia więc walą 3m wszędzie, nawet tam gdzie jeżdżą TIRy (2,5m szerokości bez lusterek).
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 18 Mar 2010, 21:13:19
Nie chcą dopuścić bo nadal uważają, że pas dla samochodów musi pozostać szeroki. Tak, to kosztem zwężenia, możnaby zrobić szerszy buspas, którym mogliby się poruszać rowerzyści

Dajcie ich do nas :). Dla "naszych" szerokość pasa nie ma znaczenia więc walą 3m wszędzie, nawet tam gdzie jeżdżą TIRy (2,5m szerokości bez lusterek).

To u nas, dla równowagi, wszędzie po 3,5m, nawet na uliczkach lokalnych, gdzie tylko osobówki jeżdżą, wytyczają takie pasy.

Z resztą, 3,5m to jeszcze nic. Najszersze pasy w Wawie mają około 6-7m (Marszałkowska). No chyba, że gdzieś jest jeszcze szerzej (Żupnicza na Pradze, albo coś w Ursusie - tam nie mierzyłem).

A później biadolą, że nie ma miejsca na nic - miejsca parkingowe, chodniki, drogi lub pasy rowerowe. Hipokryzja pełną gębą ;-)
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: johnkelly w 18 Mar 2010, 21:32:32
Dajcie ich do nas :). Dla "naszych" szerokość pasa nie ma znaczenia więc walą 3m wszędzie, nawet tam gdzie jeżdżą TIRy (2,5m szerokości bez lusterek).

To u nas, dla równowagi, wszędzie po 3,5m, nawet na uliczkach lokalnych, gdzie tylko osobówki jeżdżą, wytyczają takie pasy.

Z resztą, 3,5m to jeszcze nic. Najszersze pasy w Wawie mają około 6-7m (Marszałkowska). No chyba, że gdzieś jest jeszcze szerzej (Żupnicza na Pradze, albo coś w Ursusie - tam nie mierzyłem).

A później biadolą, że nie ma miejsca na nic - miejsca parkingowe, chodniki, drogi lub pasy rowerowe. Hipokryzja pełną gębą ;-)

Nie narzekaj :). Trafi się wam w końcu średnio inteligentny urzędnik, który uzna, że nie trzeba DDR/DDRiP/pas_rowerowy bo pas ruchu ma 3,5m więc się wszyscy bezpiecznie zmieszczą i wyprzedzą, zwłaszcza osobówka i rower, bo rower to normalny pojazd. Ci mało inteligentni walą rowerowe coś tam bez względu na okoliczności i potrzeby.

Ideałem są dla mnie drogi osiedlowe made in USA - w zasadzie są to nasze cztery pasy ruchu. Dwa na parkowanie, dwa dla ruchu - i jeszcze jest miejsce. U nas nawet krajówki nie są tak szerokie.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 19 Mar 2010, 10:10:27
Dajcie ich do nas :). Dla "naszych" szerokość pasa nie ma znaczenia więc walą 3m wszędzie, nawet tam gdzie jeżdżą TIRy (2,5m szerokości bez lusterek).

To u nas, dla równowagi, wszędzie po 3,5m, nawet na uliczkach lokalnych, gdzie tylko osobówki jeżdżą, wytyczają takie pasy.

Z resztą, 3,5m to jeszcze nic. Najszersze pasy w Wawie mają około 6-7m (Marszałkowska). No chyba, że gdzieś jest jeszcze szerzej (Żupnicza na Pradze, albo coś w Ursusie - tam nie mierzyłem).

A później biadolą, że nie ma miejsca na nic - miejsca parkingowe, chodniki, drogi lub pasy rowerowe. Hipokryzja pełną gębą ;-)

Nie narzekaj :). Trafi się wam w końcu średnio inteligentny urzędnik, który uzna, że nie trzeba DDR/DDRiP/pas_rowerowy bo pas ruchu ma 3,5m więc się wszyscy bezpiecznie zmieszczą i wyprzedzą, zwłaszcza osobówka i rower, bo rower to normalny pojazd. Ci mało inteligentni walą rowerowe coś tam bez względu na okoliczności i potrzeby.

Ideałem są dla mnie drogi osiedlowe made in USA - w zasadzie są to nasze cztery pasy ruchu. Dwa na parkowanie, dwa dla ruchu - i jeszcze jest miejsce. U nas nawet krajówki nie są tak szerokie.

Na razie to trzeba mocno inteligentnego urzędnika w ministerstwie transportu, który pozwoli na zmianę pewnych rozporządzeń. Bo według pewnej interpretacji przepisów (tu powołuję się na Cinka) traktującej owe przepisy dość dosłownie, pasów rowerowych obecnie wyznaczać nie wolno, gdyż to wymaga eliminacji zatrzymywania pojazdów na danej ulicy. Zatrzymywania, a nie zatrzymywania niewynikającego z warunków ruchu, czy parkowania (zwróć uwagę na różnicę w definicjach tych pojęć), wszystkich pojazdów (w tym samych rowerów). A by wyeliminować jakąkolwiek możliwość, że ktokolwiek zatrzyma się na ulicy - w praktyce trzeba ją zamknąć dla ruchu, w tym także ruchu rowerowego. Tylko po co komu wtedy pas rowerowy? ;-)
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: johnkelly w 19 Mar 2010, 12:02:34
Na razie to trzeba mocno inteligentnego urzędnika w ministerstwie transportu, który pozwoli na zmianę pewnych rozporządzeń. Bo według pewnej interpretacji przepisów (tu powołuję się na Cinka) traktującej owe przepisy dość dosłownie, pasów rowerowych obecnie wyznaczać nie wolno, gdyż to wymaga eliminacji zatrzymywania pojazdów na danej ulicy. Zatrzymywania, a nie zatrzymywania niewynikającego z warunków ruchu, czy parkowania (zwróć uwagę na różnicę w definicjach tych pojęć), wszystkich pojazdów (w tym samych rowerów). A by wyeliminować jakąkolwiek możliwość, że ktokolwiek zatrzyma się na ulicy - w praktyce trzeba ją zamknąć dla ruchu, w tym także ruchu rowerowego. Tylko po co komu wtedy pas rowerowy? ;-)

Może mi umyka jakiś niuans z tego co napisałeś - czy wedle tej interpretacji można się zatrzymywać na takiej ulicy by zaparkować (czyli zostawić pojazd na dłuższy okres czasu), zatrzymać się by wypuścić pasażera - ale (za względu na pasy rowerowe) nie można się zatrzymać ze względu na brak możliwości kontynuowania jazdy (np z powodu korka). Czy dobrze rozumiem?
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: johnkelly w 19 Mar 2010, 12:52:16
Raffi, czy to aby nie chodzi o Departament Transportu Drogowego Ministerstwa Infrastruktury?
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 19 Mar 2010, 18:12:07
Może mi umyka jakiś niuans z tego co napisałeś - czy wedle tej interpretacji można się zatrzymywać na takiej ulicy by zaparkować (czyli zostawić pojazd na dłuższy okres czasu), zatrzymać się by wypuścić pasażera - ale (za względu na pasy rowerowe) nie można się zatrzymać ze względu na brak możliwości kontynuowania jazdy (np z powodu korka). Czy dobrze rozumiem?

Niuansu nie ma. To interpretacja, która opiera się na bardzo DOSŁOWNYM POTRAKTOWANIU zapisów rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (czerwonej książeczki, link: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/2181.htm (http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/2181.htm)). Załącznik nr. 2.7 punkt 7.11 (strona 327 książeczki).

Zapis DOSŁOWNIE mówi:
Na odcinku jezdni, na którym wyznaczony został pas dla rowerów, należy wyeliminować zatrzymywanie pojazdów

W zapisie nie ma wyróżnione jakiego typu zatrzymanie należy wyeliminować. Czyli należy w myśl niego wyeliminować WSZYSTKIE rodzaje zatrzymania, na całej jezdni niezależnie od typu pojazdu.

Sprawa tego kuriozum wyszła na jaw całkiem przypadkowo i to dość niedawno. Po tym jak dr. Brzeziński twierdził, że władze Wawy nie chcą się zgodzić na pasy rowerowe na Emilii Plater, bo to wymusza likwidację miejsc parkingowych przy ulicy, sprawdziliśmy w przepisach, czy na pewno jest taka konieczność i czy nie da się tego jakoś obejść (klasyczne powiedzenie: "sprawdzam").
No i się okazało, że tam nie było nakazu likwidacji parkowania pojazdów tylko nakaz zlikwidowania zatrzymywania się pojazdów na jezdni. Pan Brzeziński i reszta pomylili pojęcia, a rzeczywistość jest dużo gorsza i de facto może zablokować możliwość budowy pasów rowerowych na lata.

Spróbuj całkowicie wyeliminować zatrzymywanie się pojazdów w jezdni. Ten warunek jest nie do spełnienia! No chyba, że wyeliminujesz z tej jezdni ruch pojazdów. W tym i rowerów, bo one, jako pojazdy, też nie mogą się móc zatrzymywać, gdy wytyczasz pas rowerowy ;-)
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: johnkelly w 20 Mar 2010, 10:04:17
Zapewne autorowi zapisu chodziło o prozaiczna zapobieżenie parkowaniu na pasie rowerowym. Niemniej IMO jakiekolwiek blokowanie budowania pasów rowerowych w jezdni może być tylko efektem złej woli interpretującego zapisy. IMO autor, zamiast się bawić w takie zapisy winien prostacko napisać "Na odcinku jezdni, na którym wyznaczony został pas dla rowerów, należy wyeliminować zatrzymywanie pojazdów poprzez ustawienie na całej jego długości, po stronie po której wyznaczony został pas dla rowerów, znaku pionowego B-36 z tabliczką "dotyczy jezdni i pasa dla rowerów"". Ewentualnie zamiast B-36 ustawiać B-35.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 20 Mar 2010, 14:23:15
Zapewne autorowi zapisu chodziło o prozaiczna zapobieżenie parkowaniu na pasie rowerowym.

Możliwe. Ale nie napisał inaczej. I teraz jest problem. Pasy w Wawie nie powstają, mimo że na Emilii Plater i Wojska Polskiego są projekty w zasadzie do realizacji w każdej chwili. Brakuje tylko pieczątek ze zgodą.
We Wrocławiu wstrzymano z powodów innych wątpliwości ustawianie tabliczek T-22. Tczew też niby napisał, że będzie je robił i nie zaczął. W Wawie inżynier ruchu też się ich boi.

A tych przepisów jest więcej znacznie, co utrudniają lub uniemożliwiają budowę.

Niemniej IMO jakiekolwiek blokowanie budowania pasów rowerowych w jezdni może być tylko efektem złej woli interpretującego zapisy.

Może tak, może nie. Ale przekonaj jakiegokolwiek urzędnika, by świadomie postąpił wbrew prawu i w razie jakiegokolwiek wypadku, czy kontroli tym samym podłożył głowę pod tasak. Powodzenia ;-)

IMO autor, zamiast się bawić w takie zapisy winien prostacko napisać "Na odcinku jezdni, na którym wyznaczony został pas dla rowerów, należy wyeliminować zatrzymywanie pojazdów poprzez ustawienie na całej jego długości, po stronie po której wyznaczony został pas dla rowerów, znaku pionowego B-36 z tabliczką "dotyczy jezdni i pasa dla rowerów"". Ewentualnie zamiast B-36 ustawiać B-35.

No to byś powielił błąd autora. Po pierwsze "zatrzymywanie" to co innego niż "parkowanie". Bardzo co innego - na tyle bardzo, że warto sobie te definicje przeczytać nawet kilkukrotnie. Twój zapis powiela błąd polegający na nierozróżnianiu i nierozumieniu tych pojęć.
Po drugie - parkowanie jest czasem nie tylko na jezdni, ale i na przykład na chodniku, co całkowicie pomijasz. A to istotne - auto cofające z miejsca parkingowego na chodniku stanowi dokładnie takie samo zagrożenie jak auto cofające z zatoki w jezdni. Skoro więc zakazujesz w jednym przypadku, to czemu w drugim nie?
Po trzecie - parkowanie po lewej, nie jest problemem, gdy pas jest po prawej. Lub odwrotnie. Mogę lubić lub nie lubić kierowców, ale żeby bezinteresownie zabierać im miejsce, gdy mi do niczego się nie przyda? Chyba nie ma sensu.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: johnkelly w 20 Mar 2010, 19:47:58
A za te wszystkie nienormatywne DDR i DDPiR odpowiadają krasnoludki a nie urzędnicy ;)?

Pojęcia rozróżniam i przedstawiam hipotetyczną treść zapisu, który IMO nie budziłby takich wątpliwości. Tabliczka "dotyczy jezdni i pasa dla rowerów" oznacza, że znak nie dotyczy chodnika, zatoki i tak dalej. B-35 i B-36 dotyczą tylko tej strony drogi, po której są ustawione, więc jeśli pas rowerowy jest po lewej to znak umieszczałoby się też po lewej na każdym początku strefy.

Obawiam się, że ten urzędnik dokonał bardzo prostackiej i bezreflesyjnej interpretacji definicji zatrzymywania się z PORD. Z takiej interpretacji wynikałoby, że zatrzymując się na czerwonym w strefie obowiązywania zakazu zatrzymywania się popełniam wykroczenie. Co jest piramidalną bzdurą. W razie wątpliwości psim obowiązkiem takiego urzędasa jest dotrzeć możliwie blisko wiążącej wykładni prawa czyli np. zwrócić się o coś takiego do Ministerstwa Infrastruktury.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 21 Mar 2010, 09:55:53
A za te wszystkie nienormatywne DDR i DDPiR odpowiadają krasnoludki a nie urzędnicy ;)?

A widziałeś ilu rowerzystów sprawdza, czy te DDR i DDRiP są robione jakoś zgodnie z przepisami? Ile osób to faktycznie sprawdza? Poza Tobą, Gromanikiem i może jeszcze z piątką osób, nie sądzę, by ktokolwiek w okolicach Warszawy się tym zajmował.
A jak rowerzyści mają to w dupie, to czemu urzędnik miałby nie mieć?

Pojęcia rozróżniam i przedstawiam hipotetyczną treść zapisu, który IMO nie budziłby takich wątpliwości. Tabliczka "dotyczy jezdni i pasa dla rowerów" oznacza, że znak nie dotyczy chodnika, zatoki i tak dalej. B-35 i B-36 dotyczą tylko tej strony drogi, po której są ustawione, więc jeśli pas rowerowy jest po lewej to znak umieszczałoby się też po lewej na każdym początku strefy.

Ok, nie dotyczy chodnika, ale na jezdni i pasie dalej według Twojej definicji nie można się ZATRZYMYWAĆ. A eliminacja zatrzymywania się w zasadzie wymaga eliminacji ruchu, inaczej tego nie zrobisz :-P

Obawiam się, że ten urzędnik dokonał bardzo prostackiej i bezreflesyjnej interpretacji definicji zatrzymywania się z PORD. Z takiej interpretacji wynikałoby, że zatrzymując się na czerwonym w strefie obowiązywania zakazu zatrzymywania się popełniam wykroczenie. Co jest piramidalną bzdurą.

A jest bzdurą bo? Twierdzisz, że to nie jest zatrzymanie?
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: johnkelly w 21 Mar 2010, 10:42:13
A za te wszystkie nienormatywne DDR i DDPiR odpowiadają krasnoludki a nie urzędnicy ;)?

A widziałeś ilu rowerzystów sprawdza, czy te DDR i DDRiP są robione jakoś zgodnie z przepisami? Ile osób to faktycznie sprawdza? Poza Tobą, Gromanikiem i może jeszcze z piątką osób, nie sądzę, by ktokolwiek w okolicach Warszawy się tym zajmował.
A jak rowerzyści mają to w dupie, to czemu urzędnik miałby nie mieć?

Bo go jeszcze za to nie posadzili. Ot i cała tajemnica. Co do reszty zgoda - generalnie nikomu nie chce się sprawdzać a jak już się komuś zachce to odbija się od urzędu. U mnie za drogi powiatowe odpowiada były dyrektor PGR. Nie każdy ma na tyle czasu i samozaparcia by prowadzić z takim korespondencję z której wynika, że facet nie umie czytać.

Pojęcia rozróżniam i przedstawiam hipotetyczną treść zapisu, który IMO nie budziłby takich wątpliwości. Tabliczka "dotyczy jezdni i pasa dla rowerów" oznacza, że znak nie dotyczy chodnika, zatoki i tak dalej. B-35 i B-36 dotyczą tylko tej strony drogi, po której są ustawione, więc jeśli pas rowerowy jest po lewej to znak umieszczałoby się też po lewej na każdym początku strefy.

Ok, nie dotyczy chodnika, ale na jezdni i pasie dalej według Twojej definicji nie można się ZATRZYMYWAĆ. A eliminacja zatrzymywania się w zasadzie wymaga eliminacji ruchu, inaczej tego nie zrobisz :-P

Nie ja odpowiadam za debilną definicję z PORD i jej równie debilne interpretacje tego dr. Należałoby rozdzielić zatrzymywanie związane z przepisami i sytuacją drogową (czerwone lub korek) od zatrzymywania nie związanego z tym (wysadzenie pieszego) i sprawa byłaby czytelna.

Obawiam się, że ten urzędnik dokonał bardzo prostackiej i bezreflesyjnej interpretacji definicji zatrzymywania się z PORD. Z takiej interpretacji wynikałoby, że zatrzymując się na czerwonym w strefie obowiązywania zakazu zatrzymywania się popełniam wykroczenie. Co jest piramidalną bzdurą.

A jest bzdurą bo? Twierdzisz, że to nie jest zatrzymanie?

Twierdzę, że bzdurą jest taka interpretacja bo wynikałoby z niej, iż (powtarzam) zatrzymując się na czerwonym w strefie zakazu zatrzymywania popełniam wykroczenie - chyba, że przedstawisz mi druczek mandatowy za zatrzymanie na czerwonym w strefie zakazu oraz podtrzymujący to wyrok sądu grodzkiego. Więc albo interpretacja jest "za bardzo", albo definicja zatrzymywania z PORD do dupy.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 22 Mar 2010, 16:25:34
Nie ja odpowiadam za debilną definicję z PORD

Nie podejrzewam Cię o to.

Należałoby rozdzielić zatrzymywanie związane z przepisami i sytuacją drogową (czerwone lub korek) od zatrzymywania nie związanego z tym (wysadzenie pieszego) i sprawa byłaby czytelna.

To jest rozdzielone. Pierwsze nazywa się "zatrzymanie wynikające z warunków ruchu", a drugie "zatrzymanie niewynikające z warunków ruchu". Tylko nie użyto żadnego z tych sformułowań w wymaganiach odnośnie pasów rowerowych. I na tym polega problem.

Obawiam się, że ten urzędnik dokonał bardzo prostackiej i bezreflesyjnej interpretacji definicji zatrzymywania się z PORD. Z takiej interpretacji wynikałoby, że zatrzymując się na czerwonym w strefie obowiązywania zakazu zatrzymywania się popełniam wykroczenie. Co jest piramidalną bzdurą.

A jest bzdurą bo? Twierdzisz, że to nie jest zatrzymanie?

Twierdzę, że bzdurą jest taka interpretacja bo wynikałoby z niej, iż (powtarzam) zatrzymując się na czerwonym w strefie zakazu zatrzymywania popełniam wykroczenie - chyba, że przedstawisz mi druczek mandatowy za zatrzymanie na czerwonym w strefie zakazu oraz podtrzymujący to wyrok sądu grodzkiego.[/quote]

Wiem, że twierdzisz, ŻE JEST bzdurą. Bardziej mnie interesuje DLACZEGO tak twierdzisz.

Z prostego przeczytania przepisów DOSŁOWNIE wynika, że jak jest. Może to być (i jest) głupie, nielogiczne i niedorzeczne, że tak jest. Ale tak napisali. Jest to prawo, jego dosłowny zapis. Co byśmy o nim nie mówili, takie jest i musimy z tym żyć niestety.

I teraz jeżeli próbujesz udowodnić komuś (urzędnikowi, albo mi), że powinien rozumieć to inaczej, to musimy znaleźć na to coś innego niż "bo na logikę powinno być inaczej". Logika nie ma tu nic do rzeczy. Dla urzędnika liczy się paragraf, ustęp, numer - tylko prawo. Dlatego potrzebny jest jakiś paragraf, ustęp, albo coś, to to podważy pod kątem prawnym, nie logicznym. Bo logicznie to się obaj zgadzamy, ze to skrajnie głupie. teraz trzeba znaleźć prawne potwierdzenie tej głupoty.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: johnkelly w 22 Mar 2010, 16:56:08
Należałoby rozdzielić zatrzymywanie związane z przepisami i sytuacją drogową (czerwone lub korek) od zatrzymywania nie związanego z tym (wysadzenie pieszego) i sprawa byłaby czytelna.

To jest rozdzielone. Pierwsze nazywa się "zatrzymanie wynikające z warunków ruchu", a drugie "zatrzymanie niewynikające z warunków ruchu". Tylko nie użyto żadnego z tych sformułowań w wymaganiach odnośnie pasów rowerowych. I na tym polega problem.

No właśnie nie jest. Jest to zapisane w jednej i tej samej definicji wedle której zatrzymanie ma miejsce niezależnie od okoliczności.

Twierdzę, że bzdurą jest taka interpretacja bo wynikałoby z niej, iż (powtarzam) zatrzymując się na czerwonym w strefie zakazu zatrzymywania popełniam wykroczenie - chyba, że przedstawisz mi druczek mandatowy za zatrzymanie na czerwonym w strefie zakazu oraz podtrzymujący to wyrok sądu grodzkiego.

Wiem, że twierdzisz, ŻE JEST bzdurą. Bardziej mnie interesuje DLACZEGO tak twierdzisz.

Z prostego przeczytania przepisów DOSŁOWNIE wynika, że jak jest. Może to być (i jest) głupie, nielogiczne i niedorzeczne, że tak jest. Ale tak napisali. Jest to prawo, jego dosłowny zapis. Co byśmy o nim nie mówili, takie jest i musimy z tym żyć niestety.

I teraz jeżeli próbujesz udowodnić komuś (urzędnikowi, albo mi), że powinien rozumieć to inaczej, to musimy znaleźć na to coś innego niż "bo na logikę powinno być inaczej". Logika nie ma tu nic do rzeczy. Dla urzędnika liczy się paragraf, ustęp, numer - tylko prawo. Dlatego potrzebny jest jakiś paragraf, ustęp, albo coś, to to podważy pod kątem prawnym, nie logicznym. Bo logicznie to się obaj zgadzamy, ze to skrajnie głupie. teraz trzeba znaleźć prawne potwierdzenie tej głupoty.

Ponieważ rzeczywistość w postaci pozatwierdzanych organizacji ruchu wskazuje na coś innego niż panu dr się wydaje. I to organizacji trzymających się kupy znacznie mocniej niźli twierdzenia pana dr. Znak "zakaz zatrzymywania się" mówi o zakazie zatrzymywania się, a nie zakazie zatrzymywania się niewynikającego z warunków ruchu, definicja "zatrzymania się" wrzuca do jednego wora wszystkie zatrzymania się bez względu na okoliczności. Więc może tego pana do straży miejskiej, niech pobiega z bloczkiem mandatowym? Przepisy dość precyzyjnie wskazują w jaki sposób należy oznakować miejsca z zakazem zatrzymywania. Tego rozdziału pan dr nie doczytał? Skoro ma takie straszne wątpliwości to powinien zwrócić się po wyjaśnienia, ewentualnie zagrać w "durnia" i poprosić o zgodę na odstępstwo od warunków technicznych. Tylko, że (jak wynika z tego co napisałeś na początku naszej dyskusji) ten pan najwyraźniej również nie odróżnia jezdni od drogi, więc powstaje też kwestia czy ten pan w ogóle winien zajmować swoje stanowisko.

Chcesz mieć paragrafy? Złap gościa na papier, na jego podstawie stwórz pismo i wystąp o informację do Ministerstwa Infrastruktury i/lub KGP. Będziesz miał papier z interpretacją przepisów.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 22 Mar 2010, 19:22:16
Ponieważ rzeczywistość w postaci pozatwierdzanych organizacji ruchu wskazuje na coś innego niż panu dr się wydaje. I to organizacji trzymających się kupy znacznie mocniej niźli twierdzenia pana dr. Znak "zakaz zatrzymywania się" mówi o zakazie zatrzymywania się, a nie zakazie zatrzymywania się niewynikającego z warunków ruchu

No to brzmi całkiem sensownie. Tego oczekiwałem po Tobie.

Jeszcze sprawdzę dokładnie, czy na pewno nie ma przy znaku w rozporządzeniu albo w PoRD w zasadach ogólnych dopuszczenia zatrzymania wynikającego wynikającego z warunków ruchu w przypadku znaku "zakaz zatrzymywania się". Może się kiedyś przydać.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: johnkelly w 22 Mar 2010, 20:47:15
Ponieważ rzeczywistość w postaci pozatwierdzanych organizacji ruchu wskazuje na coś innego niż panu dr się wydaje. I to organizacji trzymających się kupy znacznie mocniej niźli twierdzenia pana dr. Znak "zakaz zatrzymywania się" mówi o zakazie zatrzymywania się, a nie zakazie zatrzymywania się niewynikającego z warunków ruchu

No to brzmi całkiem sensownie. Tego oczekiwałem po Tobie.

Jeszcze sprawdzę dokładnie, czy na pewno nie ma przy znaku w rozporządzeniu albo w PoRD w zasadach ogólnych dopuszczenia zatrzymania wynikającego wynikającego z warunków ruchu w przypadku znaku "zakaz zatrzymywania się". Może się kiedyś przydać.

Niczego takiego nie znalazłem. Gdybyś się czegoś dogrzebał wrzuć.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: oelka w 11 Sty 2011, 19:40:11
Zaczyna się budowa szybu koło pomnika Syreny:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34905,8928022,Most_Swietokrzyski__Zmiana_w_ruchu__MAPKA_.html?utm_source=Nlt&utm_medium=Nlt&utm_campaign=1077927 (http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34905,8928022,Most_Swietokrzyski__Zmiana_w_ruchu__MAPKA_.html?utm_source=Nlt&utm_medium=Nlt&utm_campaign=1077927)
Jest jeszcze plan na stronie ZTMu:
http://www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=342&c=100&l=1 (http://www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=342&c=100&l=1)

Ciekawe czy to czasem nie utrudni, lub uniemożliwi wjazd na DDR na Moście Świętokrzyskim?

Krzysztof
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 11 Sty 2011, 20:18:39
Jeżeli chodzi o jazdę z mostu i na most, to północną stroną bez problemu.

Południową będzie wjazd z jezdni i tam będzie można się wcisnąć jadąc od Tamki na most. W drugą stronę gorzej.

A jeszcze trudniej będzie z mostu na ścieżkę nad Wisłą się dostać. Objazd, o ile pamiętam, miał być, ale biegnie przez teren obecnie zajęty przez inna budowę. Więc póki się nie skończy budowa CH Kopernik, może być kłopot.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: wildzi w 12 Sty 2011, 10:29:43
Wcale nie trzeba czekać. :P
Na forum ZM już pisałem... obok Syrenki powstał ostry zakręt (z kostki, wyprofilowany na zewnątrz) łączący południową ścieżkę na Moście Świętokrzyskim z nieco niższym poziomem "wchodzącym" pod płytą mostu, skąd prowadzi nowa drewniana rampa na dawną (nową) ścieżkę rowerową odtworzoną przez CNK, która jest już przejezdna. ???
I tu ciekawostka. Na bulwarze, ścieżka rowerowa mimo masy śmieci, gałązi i resztek topniejącego śniegu jest przejezdna. Natomiast jezdnia serwisowa jest (9 stycznie była) skuta lodem ;D
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 12 Sty 2011, 21:22:12
Wcale nie trzeba czekać. :P

No to rewelacja. Widać BDiK odwalił kawal dobrej roboty.

Na forum ZM już pisałem... obok Syrenki powstał ostry zakręt (z kostki, wyprofilowany na zewnątrz) łączący południową ścieżkę na Moście Świętokrzyskim z nieco niższym poziomem "wchodzącym" pod płytą mostu, skąd prowadzi nowa drewniana rampa na dawną (nową) ścieżkę rowerową odtworzoną przez CNK,

Ideał to zatem nie jest, z tego co czytam, ale i tak bym powiedział, że nie ma na co narzekać. Utrudnienia będą w końcu mieli wszyscy. Grunt, ze przejazd będzie.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: oelka w 16 Sty 2011, 20:01:53
Wcale nie trzeba czekać. :P
Na forum ZM już pisałem... obok Syrenki powstał ostry zakręt (z kostki, wyprofilowany na zewnątrz) łączący południową ścieżkę na Moście Świętokrzyskim z nieco niższym poziomem "wchodzącym" pod płytą mostu,
Widziałem to dzisiaj. Nie wygląda najgorzej bo łuk nie jest bardzo ostry. Tyle, że jadąc od strony Mostu Poniatowskiego, trzeba będzie trochę lawirować, aby wjechać na górę, ale to się jeszcze da się wytrzymać.

Krzysztof
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: kaczor1 w 06 Lut 2011, 17:52:15
Ja dziś.
Na Syreny z bulwaru da się wjechać bez problemu, na południe, nie łamiąc przepisów,
już nie + wymaga to jazdy pod prąd.
Od strony Poniatowskiego w kierunku Syreny, zrobili ciąg pieszo-rowerowy. Poziom bez zatrzymania się, nie podjedzie tam pod krawężnik (początek ciągu), ponadto ktoś ustawia znicze przy słupie, więc notorycznie jest pełno szkieł (tak mówili rowerzyści, których o to pytałem). Ciąg jest w bardzo złym stanie, powybijana kostka, duże ubytki, korzenie drzew, i piach. (od strony Syreny jadąc tym ich objazdem, nie da się na ten ciąg wjechać)
Ciąg kończy się nigdzie, w dodatku znakiem, koniec drogi dla rowerów, zamiast dla rowerów i pieszych (tak mi się wydaje, że tak powinno być)
Przy Poniatowskim jak zwykle, oznakowanie wprowadzające w błąd (albo ja jestem głupi i go nie rozumiem)
 
Nie pojechałem tam, podziwiać nowego surrealistycznego dzieła z zakresu drogownictwa (ba nawet nie wiedziałem, że powstało) więc niestety. Widokówek nie przywiozłem.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: gromanik w 10 Mar 2011, 19:23:16
Ja przywiozłem widokówki - potwierdzam, że lepiej ten objazd obejrzeć na zdjęciach, niż z niego korzystać:
http://bzaborow.org/galer/pg/show/1495 (http://bzaborow.org/galer/pg/show/1495)
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 11 Mar 2011, 07:17:26
Wybrzuszenia i korzenie już zgłaszałem do ZDM jakieś 2 tygodnie temu. Przesłali do ZOM pismo, by usunęli korzenie.

Dobrze by było, by ktoś jeszcze napisał.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: gromanik w 11 Mar 2011, 08:36:53
Wybrzuszenia i korzenie już zgłaszałem do ZDM jakieś 2 tygodnie temu. Przesłali do ZOM pismo, by usunęli korzenie.

Dobrze by było, by ktoś jeszcze napisał.

Ciekawie będzie, jak ZOM tylko usunie korzenie i nie skoordynują tego z uzupełnieniem nawierzchni przez ZDM, bo wtedy będzie przez jakiś czas nawet gorzej niż teraz.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Rano1 w 04 Kwi 2011, 19:13:37
Ciąg jest w bardzo złym stanie, powybijana kostka, duże ubytki, korzenie drzew, i piach. (od strony Syreny jadąc tym ich objazdem, nie da się na ten ciąg wjechać)


Dopiero ciąg w stanie "pożal się Boże" jest między Mostem Śląsko-Dąbrowskim a Bielanami. Poza nielicznymi, wybaumowanymi odcinkami, leży tam prawie 40-letni zniszczony asfalt i...tyle lat nic z tą nawierzchnią nie robią. Już od pewnego czasu zaczynam ten ciąg nazywać Aleją Edwarda Gierka (bo od czasów I Sekretarza nikt nie pomyślał o wymianie nawierzchni).

Sorki...że trochę odjechałem ze Śródmieścia. Wracam, ok !

Są przedwojenne ulice (Nowogrodzka, Hoża itd.), w dużej części jednokierunkowe. Czy ktoś (z Szacownych Władz) kiedyś chociaż pomyślał tam o zmianie organizacji parkowania pojazdów i dodaniu kontrapasa rowerowego, z połączeniem np. ze ścieżką Cepelia-MDM (wzdłuż Marszałkowskiej) ?

Nie wiem,  czy w Urzędzie Dzielnicy Śródmieście są jakiekolwiek takie plany? Może...my zaczniemy je rysować (np. na mapach Warszawy, wysyłając do UD-ów)?

Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 04 Kwi 2011, 19:21:44
Wybrzuszenia i korzenie już zgłaszałem do ZDM jakieś 2 tygodnie temu. Przesłali do ZOM pismo, by usunęli korzenie.

Dobrze by było, by ktoś jeszcze napisał.

Ciekawie będzie, jak ZOM tylko usunie korzenie i nie skoordynują tego z uzupełnieniem nawierzchni przez ZDM, bo wtedy będzie przez jakiś czas nawet gorzej niż teraz.

Na razie to lada dzień wyślę jakąś skargę na bezczynność urzędu. Zarówno na ZOM (korzenie nie usunięte), jak i na ZDM (miejsce nie zabezpieczone, nawierzchnia nie uzupełniona). Masz pomysł do kogo to słać i kto powinien być w "do wiadomości"?

Pytam, bo ja wcześniej nie miałem potrzeby wysyłać ponagleń, bo to co chciałem, robili w ciągu kilku, góra kilkunastu dni.

Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Savil w 04 Kwi 2011, 19:23:56
Cytat: Rano1
Są przedwojenne ulice (Nowogrodzka, Hoża itd.), w dużej części jednokierunkowe. Czy ktoś (z Szacownych Władz) kiedyś chociaż pomyślał tam o zmianie organizacji parkowania pojazdów i dodaniu kontrapasa rowerowego, z połączeniem np. ze ścieżką Cepelia-MDM (wzdłuż Marszałkowskiej) ?

Wąsko tam jest niestety, kontrapas mógłby się nie zmieścić. Łatwiej byłoby chyba całe to tałatajstwo między Jerozolimskimi a Politechniką uznać za jednokierunkowe [na każdym odcinku w innym, losowym kierunku >.<] z wyłączeniem rowerów. Tak jak jest na parkingu przy szpitalu przy Bitwy Warszawskiej - z "drugiej" strony jest zakaz wjazdu i "nie dotyczy rowerów".
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 04 Kwi 2011, 20:16:00
Cytat: Rano1
Są przedwojenne ulice (Nowogrodzka, Hoża itd.), w dużej części jednokierunkowe. Czy ktoś (z Szacownych Władz) kiedyś chociaż pomyślał tam o zmianie organizacji parkowania pojazdów i dodaniu kontrapasa rowerowego, z połączeniem np. ze ścieżką Cepelia-MDM (wzdłuż Marszałkowskiej) ?

Wąsko tam jest niestety, kontrapas mógłby się nie zmieścić. Łatwiej byłoby chyba całe to tałatajstwo między Jerozolimskimi a Politechniką uznać za jednokierunkowe [na każdym odcinku w innym, losowym kierunku >.<] z wyłączeniem rowerów. Tak jak jest na parkingu przy szpitalu przy Bitwy Warszawskiej - z "drugiej" strony jest zakaz wjazdu i "nie dotyczy rowerów".

Be-ze-dura. Akurat Nowogrodzka to jest tak szeroka, że kontrapas zmieściłby się nawet bez pozbywania się miejsc parkingowych. Tam na co dzień można spotkać rowerzystów, a nawet auta jeżdżące pod prąd. I spokojnie się mijają z tymi jadącymi poprawnie.

Z Hożą ciut gorzej, ale też nie jest to ulica na tyle wąska, by się nie dało. Generalnie jeżeli gdzieś byłby z takimi rzeczami jak ilość miejsca w Wawie kłopot, to chyba tylko na Starówce. Ale tam oficjalnie nie ma ruchu aut, więc i nie ma problemu.

Problem jest gdzie indziej - polskie prawo w przypadku wytyczania pasów rowerowych nakazuje zlikwidować parkowanie. Absurd i głupota, ale nasze inżyniery się tego trzymają i wytyczać nie chcom.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Rano1 w 06 Kwi 2011, 19:44:00
To może Masy puścić właśnie takimi ulicami do kontrapasów?
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 07 Kwi 2011, 08:14:08
To może Masy puścić właśnie takimi ulicami do kontrapasów?

To jest myśl. Taka Masa już była i faktycznie można by ją powtórzyć.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: wildzi w 07 Kwi 2011, 09:56:09
Kiedy przejeżdżałem 4 kwietnia zobaczyłem widok jaki kiedyś Gromanik sfotografował, nawet gorszy. Brak sztycy i części tablicy ze znakiem kierującym na objazd, a fragment który został leżał nadrukiem do ziemi. Przeniosłem resztkę w może lepsze miejsce:
(http://img820.imageshack.us/img820/6171/dsc00030aae.jpg)
Wyglądało na kradzież elementów, bo znak miał pourywane i poodkręcane obejmy.

Na górze wzdłuż krawężnika leżały dwie kostki,,, dołożyłem kilka następnych (leżały na trawniku porozrzucane) i wyszedł mały zjazd/podjazd. Niestety nie są niczym przytwierdzone.
(http://img855.imageshack.us/img855/713/dsc00028b.jpg)
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: gromanik w 09 Kwi 2011, 00:22:45
Na górze wzdłuż krawężnika leżały dwie kostki,,, dołożyłem kilka następnych (leżały na trawniku porozrzucane) i wyszedł mały zjazd/podjazd. Niestety nie są niczym przytwierdzone.

Może po prostu zorganizować wkrętarkę, trochę koszulek i kołków oraz   dwie deski lub płyty i je przymocować do krawężnika, a na płytach   wykonać wcześniej sprayem napis: wykonano w czynie społecznym ;-)
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 09 Kwi 2011, 15:42:21
Może po prostu zorganizować wkrętarkę, trochę koszulek i kołków oraz   dwie deski lub płyty i je przymocować do krawężnika, a na płytach   wykonać wcześniej sprayem napis: wykonano w czynie społecznym ;-)

Wiertarka hałasuje i trzeba mieć dostęp do prądu. Ale jak byś miał przyczepkę, nieco cementu na nią, trochę piachu i kielnię, to możemy sprawdzić czy nie da tam się zrobić w czynie społecznym fajnego i bardzo trwałego podjazdu.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: gromanik w 10 Kwi 2011, 11:42:00
Wiertarka hałasuje i trzeba mieć dostęp do prądu. Ale jak byś miał przyczepkę, nieco cementu na nią, trochę piachu i kielnię, to możemy sprawdzić czy nie da tam się zrobić w czynie społecznym fajnego i bardzo trwałego podjazdu.

Trzeba byłoby tylko wybrać jakiś cement o krótkim, a najlepiej bardzo krótkim czasie wiązania, żeby to nie zostało zniszczone w czasie wykonywania przez poruszających się pieszych i rowerzystów. Ewentualnie trzeba byłoby przerzucić nad tym jakąś dechę czy cuś, póki nie zwiąże. Przynajmniej z wodą nie będzie problemu, bo do Wisły blisko.

A może by tak TVN Warszawa zaprosić?  ;)

Ze względu na to, że przed wtorkiem nie będę miał czasu na zajęcię się tym, to napiszę do ZTM przez formularz kontaktowy na ich stronie, żeby coś z tym z łaski swojej zrobili.
 
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 10 Kwi 2011, 12:30:48
Trzeba byłoby tylko wybrać jakiś cement o krótkim, a najlepiej bardzo krótkim czasie wiązania, żeby to nie zostało zniszczone w czasie wykonywania przez poruszających się pieszych i rowerzystów.

Bez przesady, nocą to tam tłumów nie ma. A 10-12h wystarczy by przyschło na tyle, aby już dawało się po tym jeździć.

A może by tak TVN Warszawa zaprosić?  ;)

Nie wiem czy to jest dobry pomysł. Ja osobiście wolałbym akcję w stylu "z nocnej wracali wycieczki" niż medialny szał tworzenia dowodów winy ;)
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: gromanik w 10 Kwi 2011, 14:19:10
Trzeba byłoby tylko wybrać jakiś cement o krótkim, a najlepiej bardzo krótkim czasie wiązania, żeby to nie zostało zniszczone w czasie wykonywania przez poruszających się pieszych i rowerzystów.

Bez przesady, nocą to tam tłumów nie ma. A 10-12h wystarczy by przyschło na tyle, aby już dawało się po tym jeździć.

A może by tak TVN Warszawa zaprosić?  ;)

Nie wiem czy to jest dobry pomysł. Ja osobiście wolałbym akcję w stylu "z nocnej wracali wycieczki" niż medialny szał tworzenia dowodów winy ;)

Na razie poszło do ZTM przez ich formularz kontaktowy żeby przestawili te znaki, co zawężają przejście, obniżyli krawężniki/zrobili podlewki i przesunęli płot budowy na tyle, aby betonowe podstawy nie zwężały przejścia.

Z mediami to przypomniała mi się akcja na Podleśnej z przycinaniem zieleni ograniczającej widoczność przy bocznej bramie AWF-u, gdzie poszło anonimowe info, do wszystkich możliwych służb i urzędów, że rowerzyści będą chcieli wyciąć drzewo, więc na miejscu już czekała straż miejska i policja, a na koniec przyjechała ekipa z ZOM-u i sama przycieła gałęzie ;-)
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: gromanik w 12 Kwi 2011, 23:46:42
Na razie poszło do ZTM przez ich formularz kontaktowy żeby przestawili te znaki, co zawężają przejście, obniżyli krawężniki/zrobili podlewki i przesunęli płot budowy na tyle, aby betonowe podstawy nie zwężały przejścia.

Dostałem pierwszą odpowiedź od ZTM na temat poprawy warunków ruchu pieszego i rowerowego w rejonie budowy stacji metra Powiśle:
Cytuj
Szanowny Panie,

Uprzejmie   informuję, że Pana wiadomość została przekazana do Biura Koordynacji   Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym Urzędu m.st. Warszawy.


   Z poważaniem,
Łukasz Filipczak

Zarząd Transportu Miejskiego



A tak wyglądał wniosek, który wysłałem przez formularz kontaktowy na stronie ZTM:
http://www.ztm.waw.pl/?c=115&l=1 (http://www.ztm.waw.pl/?c=115&l=1)
From:
info
Sent: Sunday, April 10, 2011 12:08 PM
To: info
Subject: inna: Utrudnienia dla pieszych i rowerzystów przy budowie stacji metra Powiśle

data i czas: 2011-04-10 12:08:12
adres IP: -------------
imię i nazwisko: Grzegorz Romanik
email: gromanik@wp.pl
dane adresowe: -------------------------------------
tematyka wiadomości: inna
temat: Utrudnienia dla pieszych i rowerzystów przy budowie stacji metra Powiśle

treść: Zwracam się z prośbą o obniżenie krawężników lub wykonanie   podlewek umożliwiających sprowadzenie wózka i zjechanie rowerem na część   tymczasowego ciągu pieszo-rowerowego wyznaczonego na jezdni pomiędzy   Mostem Świętokrzyskim a ul. Wybrzeże Kościuszkowskie. Rozumiałbym nie   wykonywanie obniżeń krawężników, gdyby to była krótkotrwała zmiana   organizacji ruchu, ale w tym przypadku będzie ona trwała wiele miesięcy,   w związku z czym uzasadnione jest wykonanie obniżeń krawężników w   miejscach ukazanych na poniższych zdjęciach:
 
 http://bzaborow.org/galer/pg/photo/71754 (http://bzaborow.org/galer/pg/photo/71754)
 http://bzaborow.org/galer/pg/photo/71755 (http://bzaborow.org/galer/pg/photo/71755)
 
   Na potrzebę poprawy warunków ruchu pieszego i rowerowego wskazują   oddolne inicjatywy użytkowników tego ciągu polegające na układaniu   wzdłuż krawężnika kostek brukowych ułatwiających podjazd rowerem pod   krawężnik:
 http://img855.imageshack.us/img855/713/dsc00028b.jpg (http://img855.imageshack.us/img855/713/dsc00028b.jpg)
 
   Zwracam się także z prośbą o przestawienie 2 znaków drogowych poza   szerokość i tak wąskiego ciągu pieszo-rowerowego wyznaczonego na jezdni   przy płocie budowy oraz o korektę położenia płotu budowy, tak aby   betonowe podstawy znajdowały się na chodniku, a nie na jezdni pełniącej   obecnie funkcję ciągu pieszo-rowerowego:
 http://bzaborow.org/galer/pg/photo/71756 (http://bzaborow.org/galer/pg/photo/71756)
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: wildzi w 13 Kwi 2011, 22:09:15
Ktoś zadziałał narawdę szybko ???
(http://img98.imageshack.us/img98/498/dsc00138dw.jpg)

Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Szakal w 18 Kwi 2011, 17:40:04
                                                    (http://img854.imageshack.us/img854/3170/dscf3262a.jpg)

Po drugiej stronie tak samo
                                     
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: kaczor1 w 19 Kwi 2011, 11:20:55
Czy to inicjatywa oddolna, czy urzędnicy się ruszyli?
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: kultowy w 20 Kwi 2011, 09:53:52
przynajmniej już wiem komu dziękować :-) podlewki ułatwiły i tak już utrudnione życie - po zjeździe z mostu i skręceniu w prawo w ul. Wybrzeże Szczecińskie czeka nas bałagan w związku z budową Stadionu - ścieżka i chodnik poharatane, wszędzie doły, jakieś deski i ogólnie rzecz ujmując pierdolnik. tyle, że tam (mam nadzieję) uwiną się z tym szybciej. swoją drogą ciekawe co z chodnikiem i ddr'em - w tej chwili  poszerzana i remontowana jest ulica, zna ktoś plany dotyczące reszty? mam na myśl to co jest po drugiej stronie, od strony Wisły.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 20 Kwi 2011, 11:21:29
zna ktoś plany dotyczące reszty? mam na myśl to co jest po drugiej stronie, od strony Wisły.

Opiniowałem je ze 2-3 lata temu. Ma być droga rowerowa i chodnik.

O ile pamiętam postulowaliśmy tez odnogę drogi rowerowej w kierunku Stadionu (by docelowo kiedyś można było dojechać do ronda Waszyngtona).

Problem był tylko przy samym Poniatowskim, bo tam była jakaś kapliczka, czy inny tam pomnik. Nie pamiętam jak to ostatecznie rozwiązano.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: kultowy w 21 Kwi 2011, 08:58:41
ło matko a gdzie ta kapliczka? chyba po drugiej stronie jakoś (w sensie, że nie między wisłą a chodnikiem). jeżdżę tamtędy codziennie i nic takiego nie widziałem :/ dziwne to bo strasznie lubię wszelakie przydrożne kapliczki.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 21 Kwi 2011, 13:29:21
ło matko a gdzie ta kapliczka? chyba po drugiej stronie jakoś (w sensie, że nie między wisłą a chodnikiem). jeżdżę tamtędy codziennie i nic takiego nie widziałem :/ dziwne to bo strasznie lubię wszelakie przydrożne kapliczki.

Była pomiędzy Wisłą a chodnikiem. Dokładnie to za Poniatowskim w stronę południową masz taki zjazd w stronę Wisły (taka niby uliczka, niby nie_wiadomo_co). I to było zaraz po południowej stronie tej uliczki, wcinało się w chodnik na jakieś 0,5m.

Ale mogli to przenieść. Wiem, że parę osób słało im takie postulaty kiedyś.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: oelka w 22 Kwi 2011, 18:59:40
Tam jest kamień z tablicą pamiątkową. I tydzień temu był na swoim miejscu.

Krzysztof
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: kultowy w 26 Kwi 2011, 09:14:35
Tam jest kamień z tablicą pamiątkową. I tydzień temu był na swoim miejscu.

Krzysztof

ach o to chodzi... no to stoi cały czas :-) dziś też był.
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: kaczor1 w 23 Maj 2011, 10:18:11
(https://lh6.googleusercontent.com/_wh0wZ3Gq5BE/TdoU2oiRPsI/AAAAAAAAC00/vT37h0tedAI/s800/SKMBT_C55011052309290.jpg)

 (https://lh6.googleusercontent.com/_wh0wZ3Gq5BE/TdoU2EYHt6I/AAAAAAAAC0w/ZWUcrTOG0MQ/s800/SKMBT_C55011052309291.jpg)

i odp.
 
(https://lh5.googleusercontent.com/_wh0wZ3Gq5BE/TdoU2ImGJuI/AAAAAAAAC0s/Oz2zg582uvc/s800/SKMBT_C55011052309300.jpg)

 
A 21.05.2011 było tak.
(https://lh4.googleusercontent.com/_wh0wZ3Gq5BE/TdoWAQFMANI/AAAAAAAAC08/Nnrbiv3O4hA/s400/DSC00053.jpg)
 
(https://lh5.googleusercontent.com/_wh0wZ3Gq5BE/TdoWA-wzFeI/AAAAAAAAC1A/eBSoxJGYoKc/s400/DSC00067.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/_wh0wZ3Gq5BE/TdoWB-hyJqI/AAAAAAAAC1E/AOzHyTzrj30/s400/DSC00061.jpg)
Poprawiono też znaki przy płocie. Jeden przeniesiono na słup latarni, drugi przesunięto tak, że już nie przeszkadza.
Niestety, błędne oznakowanie od strony Poniatowskiego nadal nie zostało poprawione.
  (https://lh4.googleusercontent.com/_wh0wZ3Gq5BE/TdoWACNlTwI/AAAAAAAAC04/C1yP7P3-cDI/s400/DSC00055.jpg)
 
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: qwerJA w 25 Maj 2011, 01:06:36
Czyli jest sens pracy u podstaw i pisania pism.
Świetnie że każdy, kto poświęca na to swój czas może tu się pochwalić i opublikować swą działalność, zwłaszcza gdy przynosi ona skutki.
Jak widać warto to robić i dawać dobry przykład.
 
Ja nie ma jeszcze powodów do dumy, ale myślę, że udało mi się przynajmniej zwrócić uwagę osób odpowiedzialnych za infrastrukturę na potrzeby rowerzystów.
 
Na moich pismach proszę się nie wzorować, niech każdy pisze jak uważa.
 
P.S.
 
Ostatnio na ścieżce na Wołoskiej zniknął wystający z kostki metalowy element infrastruktury wodociągowej.
Zastanawiałem się czy czegoś z tym nie zrobić, ale telepatycznie tego na pewno nie załatwiłem.
Podziękować nieznajomemu.
 
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: oelka w 03 Cze 2011, 16:49:09
A teraz coś z prasy:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34889,9710526,Buduja_metro__zamykaja_ulice__sprawdz_objazdy.html (http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34889,9710526,Buduja_metro__zamykaja_ulice__sprawdz_objazdy.html)
Również w najbliższy weekend zacznie się wytyczanie głównego objazdu budowy metra na Woli i w Śródmieściu. Będzie nim ul. Grzybowska. (...)
Wzdłuż Grzybowskiej bez problemu mają się poruszać tylko autobusy i jednoślady. Samochody dojadą nią tylko do najbliższego skrzyżowania i będą musiały skręcić. Np. u zbiegu Grzybowskiej z al. Jana Pawła II spotkamy po jednym pasie w prawo i w lewo oraz buspas do jazdy na wprost.


Sprawa jest ciekawa, ale żadne inne źródło tej informacji nie potwierdza. Pisze się o autobusach, samochodach, ale ani słowa o rowerach, czy jak to ujęto "jednośladach".

Krzysztof
Tytuł: Odp: Budowa 2 linii metra
Wiadomość wysłana przez: Savil w 07 Cze 2011, 12:43:24
Grzybowska nasza! Przejechałam dziś całą i wszędzie koło tablic nakazu objazdu doczepione tabliczki "Nie dotyczy poj. budowy Metra i poj. jednośladowych". :)