Autor Wątek: Strida SX  (Przeczytany 9767 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mhrok

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 910
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Strida SX
« Odpowiedź #15 dnia: 24 Wrz 2011, 20:25:26 »
Poza tym gumę szlag trafia raczej nie od kilometrów, a ze starości. jedyna niewiadoma to wpływ soli. Ale tego akurat i łańcuchy nie znoszą dobrze.
Jeżeli chodzi o gumę to dorzuciłbym jeszcze nieciekawy wpływ promieniowania słonecznego, szczególnie UV.

Offline Publius

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Strida SX
« Odpowiedź #16 dnia: 24 Wrz 2011, 21:11:15 »
Nie zdziwiłbym się. Paski zębate stosuje się przecież do napędu wałków rozrządu w samochodach. Tam obciążenia są niewiele mniejsze, moment obrotowy znacznie większy, a jeden przeskok paska może doprowadzić do remontu całego silnika. I tam paski wytrzymują nawet więcej niż 60kkm. To i w rowerze powinny dać radę.

Poza tym gumę szlag trafia raczej nie od kilometrów, a ze starości. jedyna niewiadoma to wpływ soli. Ale tego akurat i łańcuchy nie znoszą dobrze.
Dokładnie o tym mówię. Znam 3 osoby z załatwionym na amen silnikiem poprzez trzasnięty pasek rozrządu. Dla odmiany - znam tylko jedną osobę, której trzasnął łańcuch w rowerze (mnie :P).

Offline wildzi

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 679
  • Płeć: Mężczyzna
  • Z Masą od września 2008. W Zabezpieczeniu od 2011.
Odp: Strida SX
« Odpowiedź #17 dnia: 24 Wrz 2011, 21:53:00 »
Ja jestem ciekaw jak wygląda miejsce styku paska zębatatego z kołami zębatymi. A dokładnie co się stanie w momencie na przykład przejazdu po kałuży gdy na pasek i koła zębate dostanie się błocko? Czy mechanizm samooczyszcza się? Co odpowiada za właściwy naciąg paska?
I jestem tatą po raz drugi!

Offline darek

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 229
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Strida SX
« Odpowiedź #18 dnia: 24 Wrz 2011, 22:46:17 »
co do zanieczyszczeń... mniemam, że porobią się "wżery" jak w aucie. Tylna "zębatka", ze stopu, jest częścią zamienną. Regulacja naciągu - najprostsza z możliwych - mimośród na suporcie.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Strida SX
« Odpowiedź #19 dnia: 26 Wrz 2011, 09:05:04 »
Dokładnie o tym mówię. Znam 3 osoby z załatwionym na amen silnikiem poprzez trzasnięty pasek rozrządu. Dla odmiany - znam tylko jedną osobę, której trzasnął łańcuch w rowerze (mnie :P).

To ja znam więcej osób, którym trzasnął łańcuch. Sam zerwałem kilkukrotnie. Zwykle była to moja wina - niestaranny montaż (źle wsadzony pin), albo pożyczenie roweru komuś, kto jechał na biegu 1:7. Raz też kupiłem słaby łańcuch (SRAM PC10 - unikajcie), który po 800km pękł z zużycia.


A silnik w moim aucie jest "bezkolizyjny". Trzaska pasek i tłoki nie masakrują zaworów, popychaczy i nie robią spustoszenia. Fajne co? ;-)
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Publius

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Strida SX
« Odpowiedź #20 dnia: 26 Wrz 2011, 10:32:45 »
Fajnie, stara ruska Tavria tak miała. Mój ojciec kiedyś sprawdzał doświadczalnie po tym jak mu rozrząd padł ;-)

Offline darek

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 229
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Strida SX
« Odpowiedź #21 dnia: 26 Wrz 2011, 11:11:03 »
Fajnie, stara ruska Tavria tak miała. Mój ojciec kiedyś sprawdzał doświadczalnie po tym jak mu rozrząd padł ;-)
Jawohl!
ajne gute dojcze auto tak miecz! Es hajst Opel. Dobra stara Opel. Aber tylko z silnik 8 zaworów. Taki jak w Opel Astra F. Taka silnik X16SZR.

No i teraz Strida. Też napęd bezkolizyjny. Lepszy może byłby pasek klinowy? W przypadku zerwania zestaw naprawczy z pończoch? (nosiłbym je, tak na wszelki wypadek..:))

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Strida SX
« Odpowiedź #22 dnia: 26 Wrz 2011, 20:15:49 »
ajne gute dojcze auto tak miecz! Es hajst Opel. Dobra stara Opel. Aber tylko z silnik 8 zaworów. Taki jak w Opel Astra F. Taka silnik X16SZR.

Nie tylko ten. Silnik 8V z Corsy B (C12SZ, C12NZ, X12SZ i inne na tym samym bloku) też był bezkolizyjny. Ogólnie chyba wszystkie 8-zaworowce Opla były.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline darek

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 229
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Strida SX
« Odpowiedź #23 dnia: 26 Wrz 2011, 22:36:15 »
były?  ;) . Nie jest tak źle. Są.