Inne sprawy rowerowe > Porady

Tramwaj vs 27.1a

(1/3) > >>

mp0011:
Witam,

uprzejmie proszę o rozwianie moich wątpliwości odnośnie obowiązku stosowania się tramwajów do Art 27.1a, który to nadaje pierwszeństwo rowerzystom nad pojazdami skręcającymi w drogę poprzeczną.

Przykładowe miejsce: http://goo.gl/wzTqmp

Z tego co jest mi wiadome, jedynym przepisem nadającym tramwajom pierwszeństwo jest Art 25.2, który bezpośrednio odnosi się do Art 25.1.

Artykuł 25.1 reguluje pierwszeństwo pojazdów jedynie w sytuacji, kiedy nie wynika ono z innych przesłanek, takich jak znaki, sygnalizatory, uprawnione osoby itp.

Wynikało by z tego, że jeżeli pierwszeństwo pojazdu skręcającego względem rowerzysty jest ustalone wprost w Art 27.1a, Art 25.1 (a co za tym idzie 25.2) nie ma tu zastosowania...

Gregorius:
Obawiam się, że interpretacja tych przepisów będzie na korzyść tramwajów.
Po pierwsze Art. 25  jest przepisem dużo starszym.
Po drugie został zapisany o dwa artykuły wcześniej.
Oba artykuły mają tak na prawdę jednakową moc czyli są ze sobą sprzeczne.
Jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie nim to zostanie należycie uregulowane.
Osobom mającym niewielkie doświadczenie życiowe zalecam ustępowanie
pierwszeństwa tramwajom. One są ciężkie, z torowiska w razie zbliżającej się
kolizji nie uciekną na bok, a ponad to mają opóźnione hamowanie i tegoż
dość długą drogę. W razie kolizji nie macie szans - żadnych.

vit:
Grzegorz,
jako uznanego miłośnika pojazdów szynowych Twojej propozycji nie możemy traktować obiektywnie :P

remitent:
x

oelka:

--- Cytat: Gregorius w 07 Wrz 2016, 19:55:07 ---
Osobom mającym niewielkie doświadczenie życiowe zalecam ustępowanie
pierwszeństwa tramwajom. One są ciężkie, z torowiska w razie zbliżającej się
kolizji nie uciekną na bok, a ponad to mają opóźnione hamowanie i tegoż
dość długą drogę. W razie kolizji nie macie szans - żadnych.

--- Koniec cytatu ---
Tramwaj nie ma opóźnionego hamowania. Ma inny problem polegający na tym, że szyny w styku z kołami dają mniejszy opór niż jezdnia i opony, co znacznie wydłuża drogę hamowania i ułatwia poślizg. W jeszcze większym stopniu to samo dotyczy kolei.
Szczególnie trudny okres dla pojazdów szynowych to jesień - liście i wilgoć na torach powodująca zrywanie przyczepności przy ruszaniu i hamowaniu.
Niezależnie od przepisów, które jak to u nas zawsze nie są jednoznaczne i raz dają pierwszeństwo tramwajowi a raz nie, przepuszczam tramwaje wychodząc z założenia, że jedna osoba może ustąpić miejsca tym kilkudziesięciu czy kilkuset korzystającym z transportu publicznego.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej