Inne sprawy rowerowe > Sprzęt

budowa przyczepki

(1/3) > >>

jolajola1:
Potrzebuję przyczepki. I, jak sądzę, nie da się takiej kupić, tylko trzeba będzie zrobić. A nie znam się na tym nic a nic. Ktoś może robi na zamówienie, wiecie, kto?

Ma służyć do przewożenia jednej paczki 20-31 kilo. Bardzo rzadko dwóch paczek, ale niekoniecznie, bo przecież mogę obrócić 2 razy.
Wymiary jednej paczki 20x45x75 albo 25x55x55 albo 25x50x60
Jazda 8 km w jedną stronę, w większości po nowym, gładkim asfalcie. Głównie DDR, + kilkusetmetrowa jazda jezdnią
Jazda w większość za dnia, ale miejsce do zamocowania lampy tylko wskazane.

Wyobrażam sobie coś w rodzaju przyczepy Gregoriusa, ale bez burt. Tylko kółka i płaska "taca". Paczka mocowana do "tacy" gumami z haczykami, czyli na obrzeżach jakieś zaczepy by się przydały. Koła nieduże.

I jak to zamocować do mojego roweru??

darek:
http://www.carryfreedom.com/project/the-y-large/

ja mam coś podobnego. Poprzedni model miał mocowanie z przegubów z nierdzewki zamiast elastomerów. I taki też zrobiłem sobie sam. Blat ze sklejki brzozowej, może być z szalunków lub podestów, koła (zdejmowane) i ośki z wózka inwalidzkiego, ramię spawane z profila alu. Przegub robiłem sam z grubej blachy kwasowej. Używam od 2 lat, niezbyt często, ciężar wożę 20-40 kg. Przy "odrobinie" umiejętności i dużej cierpliwości i samozaparciu da się zrobić za jakieś 300 zeta. W razie czego służę poradą i fotkami.

jolajola1:
zainteresowana jestem, jak masz fotki to proszę podeślij mi na jolajola1@wp.pl

darek:
jak tylko zgram...
...
...
...
poszło!

Gregorius:
Jolu!
Moja przyczepka nie ma burt (rozumiem, że chodzi o te po bokach).
Natomiast jak wstawiam do niej skrzynkę warzywną, to wygląda
jak by je miała - ale to tylko skrzynka.
Sprawdzę jakie są losy mojej poprzedniej przyczepki.
Bo coś mi się zdaje, że nie jest eksploatowana.
Nie posiada resorów, ale ma mocowanie do ramy za pomocą
specjalnych elementów.
Oczywiście jest jednokołowa tak jak obecna.

Nawigacja