Autor Wątek: felga a gwarancja  (Przeczytany 8760 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

GFM

  • Gość
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Gru 2013, 08:21:30 »
Na Olimpii w niedzielę rano jest pchli targ.
Może trafisz stalówkę ze starych komunistycznych zapasów.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #16 dnia: 10 Gru 2013, 09:42:42 »
Stalo sie :( Sprawe z tego postu serwis zalatwil wzorowo, dostalem kolo zastepcze z wlasna kaseta i jezdzilem do czasu zaplecenia nowej obreczy. Ty dzien temu dokladnie to samo na nowo zaplecionej :(((((( (pol roku jazdy)

Moje pytanie brzmi ? : jaka obrecz do opony Geax Saguaro 2,2 ? naczytalem sie ze obrecz im szersza tym lepsza do takiego "balona", czy na pekanie ma wplyw moj caloroczny charakter? oraz moje grube 4litery? (czytaj DUPA)

Opone raczej nie nasycalem powietrzem ale te 4 bary musza wejsc (opona do 4,6)

Swoje wage mam a w sakwy tez czasem tez potrafie naladowac - 100-110 kg rower czasem dzwiga :) - jazdy niezaleznie od pogody 20km jest :)

Ciśnienie nie jest problemem - ludzie pompują koła do dużo więcej niż 4 bar. Różne pory roku też nie mają wpływu - tzn alu faktycznie koroduje od soli, ale wyłącznie powierzchniowo (pokrywa się takim białym nalotem) i nie ma to wpływu na wytrzymałość obręczy.

Problem jest najpewniej w samej obręczy - jest po prostu za słaba do twojej masy i stylu jazdy. Nie powiem Ci co kupić, bo nie wiem jak jeździsz, nie wiem co Ci się nie sprawdziło. Powiem Ci za to, że Czajnikowi (masa podobna do twojej, brak umiejętności podbijania koła pod krawężnik, jazda pod sakwami i czasem po nieutwardzonym) doradziłem kiedyś Alexrimsy DM24 i jeździ sobie na tych kołach już ładnych kilka lat. Podobnych obręczy do DH znajdziesz sporo.

Jeszcze sprawdź, czy czasem nie masz problemu z klockami hamulcowymi - nie zmienienie ich na czas potrafi bardzo szybko zabić dowolną obręcz.


Na Olimpii w niedzielę rano jest pchli targ.
Może trafisz stalówkę ze starych komunistycznych zapasów.

Można i stalową, choć to już nie lata 80-te. Technika poszła do przodu i stalowe obręcze nie dorastają dziś dobrym obręczom z alu do pięt. Mają za to jedna zaletę - niższą cenę. I dwie gigantyczne wady - nigdy nie wiesz czy na takim targu nie kupujesz koła ze skradzionego tydzień temu roweru sąsiada, a o ewentualną gwarancję możesz się równie dobrze zwrócić do wróżki co do sprzedawcy :P
« Ostatnia zmiana: 10 Gru 2013, 09:47:13 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Harny

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gameforge - off ^^
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Gru 2013, 11:46:47 »
Nigdy nie sadzilem ze bede mial taki problem, 2x tylnie kolo i 2x dokladnie to samo i  to w przedziale czasowym 7 miesiecy :(

Z mojej dedukcji wiem ze napewno warto kupic obrecz po hamulce szczekowe napewno sa mocnijesze niz pod tarczowki (musza miec grubsza scianke by bylo gdzie zuzywac te klocki :)) tylko czy szeroka obrecz czy waska bo widzialem jest sporo rozmiarow szerokosci poza iloscia dziur po szprychy

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #18 dnia: 11 Gru 2013, 07:55:16 »
szeroka obrecz czy waska bo widzialem jest sporo rozmiarow szerokosci poza iloscia dziur po szprychy

Szersza obręcz jest bardziej odporna na rozcentrowywanie, ale cięższa i nie do każdej ramy podejdzie (w ramy szosowe może nie wejść). Tak samo z obręczami o większej liczbie komór - są mocniejsze, choć cięższe, bo jest w nich więcej aluminium. Różnice wynoszą nawet 300-500 gram na obręczy (pomiędzy lekkimi obręczami do XC a takimi do DH), ale i wytrzymałość obręczy do DH jest wielokrotnie większa niż lekkich obręczy do XC.

Analogicznie jest z większą ilością szprych. Jak masz 36, to obciążenia rozkładają się na 36 szprych i 36 miejsc w obręczy. Jak masz np. 24 szprychy, to wszystko rozkłada się na 24, więc na każdej szprysze, nyplu, otworze obręczy są 1/3 większe obciążenia. Dlatego ciężcy nie powinni bawić się w koła z małą ilością szprych, lecz brać coś na 36.
Choć wiadomo, że mniejsza ilość szprych mniej waży, więc koło z 36 szprychami będzie cięższe niż takie np. z 24 :D


Osobiście dla kogoś ciężkiego brałbym obręcz o szerokości 32mm i 36 otworach. Taką w okolicach 600-700g. Zniesie spokojnie 130kg, pełne bagażu sakwy (25kg) i jazdę po schodach, korzeniach, czy nie do końca udany skok na krawężnik. Nawet nie powinna się od tego rozcentrować :P
« Ostatnia zmiana: 11 Gru 2013, 07:57:33 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Harny

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gameforge - off ^^
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #19 dnia: 11 Gru 2013, 11:57:24 »