Autor Wątek: felga a gwarancja  (Przeczytany 8758 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Harny

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gameforge - off ^^
felga a gwarancja
« dnia: 01 Mar 2013, 23:17:10 »
Czy felga rowerowa kwalifikuje sie na gwarancje? ktora posiada rower - nie chodzi o rozcentrowanie tylko o zauwazona wade mechaniczna - lekkie pekniecie na obwodzie?

Offline qwerJA

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Mar 2013, 23:31:33 »
Nie felga tylko obręcz  :)

To zależy od warunków gwarancji, uznania sprzedawcy i paru innych czynników - ale mogą się jak najbardziej  kwalifikować.
Zawsze warto się wykłucać, ale skoro poszło w okresie gwarancji, to pewnie wymienią na takie same.

P.S.
Co za rower i jakie uszkodzenia obręczy, pojedyncze czy w kilku miejscach, podłużne, poprzeczne - pytam z ciekawości  ;)
« Ostatnia zmiana: 02 Mar 2013, 00:15:00 wysłana przez qwerJA »
Tomek jestem

" Warszawa to piękne miasto,
   tylko ludzie są . . .  "

Offline jacofree

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Mar 2013, 23:59:50 »
Na rozcentrowanie gwarancji nie ma.No ale na pęknięcia jest.O ile nie są to pęknięcia od wjechania w dziure czy coś podobnego.Ale jeśli sprzedawca u którego kupiłeś jest normalny  ;) to powinien przyjąć.Jeśli jednak będziesz miał problemo i będziesz musiał we własnym zakresie wymienić obręcz to daj znać.Pomoge  ;) zaplatam koła od 19 lat więc troche kumkam.

Offline Harny

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gameforge - off ^^
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Mar 2013, 00:42:24 »
rowerek "KONA" obrecz pekla na ok 4-5cm w zdloz/wzurz :) obrecz pod tarczowki wyglada jakby cisnienie z opony lekko wydelo felge :)i rozsadzilo

GFM

  • Gość
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Mar 2013, 01:21:44 »
Pewnie za mocno pompowałeś :o
A opona to wytrzymała?
A może oponę wysokociśnieniową
od traktora zakładałeś?

Przygotuj się na takie i podobne pytania.
Jak znam życie będzie chciał Cię spławić.
Tymczasem wszystko wskazuje na zbyt
niską wytrzymałość materiału, lub jakiś
błąd produkcyjny.
Materiał nie do walcowany, prze walcowany
albo co tam jeszcze.

A teraz idź i walcz dzielnie żołnierzu. ;)

Offline Libr

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 119
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Mar 2013, 07:22:33 »
do 6 miesiecy all sie kwalifikuje tylko zhlaszasz z tytułu gwarancji jakościowa bij sie o pisemko jak bedziesz oddawal rower zeby koniecznie bylo napisanie ze z tytułu jakości a poniżej ukryta wada ;] po 6 miesiącach juz tak latwo nie bedzie.
"Gatunki to tylko składniki, z których pragnę stworzyć własną potrawę. Muzyka nie dzieli się bowiem według mnie na gatunki lecz na tą, która jest zgodna z rytmem naszego serca i tą, która się z nim rozmija." L.U.C

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Mar 2013, 07:57:14 »
rowerek "KONA" obrecz pekla na ok 4-5cm w zdloz/wzurz :) obrecz pod tarczowki wyglada jakby cisnienie z opony lekko wydelo felge :)i rozsadzilo

Gdybyś miał V-ki pytałbym, czy klocki nie wytarły obręczy. U Ciebie IMO sprawa jest prostsza i to nie może być zużycie. Ja bym reklamował taką obręcz, o ile nie jest to jakieś walnięcie w krawężnik, albo coś o czym wiesz, że powstało z Twojej winy.


Pewnie za mocno pompowałeś :o
A opona to wytrzymała?
A może oponę wysokociśnieniową
od traktora zakładałeś?

A traktor to zdaje się ma opony niskociśnieniowe akurat :P Do orki ludzie zalecają w sieci 1,3-1,5 bara, do jazdy po szosie większe - do 3,5 bara (coś koło 4 atm). Tyle to spokojnie wytrzymują najgorsze i najsłabsze opony rowerowe do MTB (czyli te najszersze i najbardziej niskociśnieniowe) :P

Moje opony rowerowe pompować można do 4,5(tył, szer 1,9") i 6,5 bara (przód, szer 1,5"). Wysokie ciśnienia, wielokrotnie większe niż w jakichkolwiek oponach do aut, masz w oponach szosowych. Przy najwęższych gumach (20mm) dochodzą do 11 atm. Ale one są do tego przystosowane konstrukcyjnie, podobnie zresztą jak obręcze rowerów szosowych. W kolarkach szczególnie niebezpieczna jest jazda ze zbyt NISKIM ciśnieniem - ponieważ oponki mają 20 czy 30mm, jak nie napompujesz do zalecanego ciśnienia, łatwo jest "dobić" na krawężniku lub dziurze i zniszczyć obręcz.

Nie sądzę, by dało się zniszczyć obręcz ciśnieniem w oponie, o ile tej obręczy nic wcześniej nie dolegało (nie osłabiono jej mechanicznie np przez przywalenie nią w krawężnik, czy szlifowanie jej przez lata klockami hamulcowymi bardziej niż dopuszczają znaczniki). Nie wprowadzaj chłopaka w błąd.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Szczurek

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 310
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wolontariat i rower to podstawa
    • Klub Ośmiu Kapelusz
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Mar 2013, 09:19:18 »
Raffi wydaje mi się że GFM chciał go ostrzec co mu będą wmawiać.
Chcesz być wolontariuszem ? Chcesz działać ?
Zapraszam www.kapelusz.org

GFM

  • Gość
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Mar 2013, 09:38:10 »
Raffi wydaje mi się że GFM chciał go ostrzec co mu będą wmawiać.

@Szczurek: dzięki - czytasz w moich myślach.

Offline Harny

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gameforge - off ^^
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Mar 2013, 12:47:25 »
Wiec... wizyta w serwisie:
Zajechalem rowerkiem tam oczywiscie :)
Obrecz bedzie wymieniona w ramach gwarancji (okolo 2 tygodnie procedury) na moje pytanie co do tego czasu ? dostane kolo zastepcze gdzie zostanie przelozona moja kaseta bym mogl dalej jezdzic.

Kolo zostanie przeplecione :) z nowa obrecza

GFM: opone mam GEAX Saguaro - no fakt troche w nia pompuje :)

Offline Safian

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 171
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Mar 2013, 16:15:38 »
Nie sądzę, by dało się zniszczyć obręcz ciśnieniem w oponie, o ile tej obręczy nic wcześniej nie dolegało (nie osłabiono jej mechanicznie np przez przywalenie nią w krawężnik, czy szlifowanie jej przez lata klockami hamulcowymi bardziej niż dopuszczają znaczniki).

Oj da się...


Tyle że ja latałem na slickach i 6.5-7 atm :D

No i od ciśnienia raczej nie będziesz miał pęknięcia tak małego jak 3-4 cm.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Mar 2013, 09:28:05 »
Nie sądzę, by dało się zniszczyć obręcz ciśnieniem w oponie, o ile tej obręczy nic wcześniej nie dolegało (nie osłabiono jej mechanicznie np przez przywalenie nią w krawężnik, czy szlifowanie jej przez lata klockami hamulcowymi bardziej niż dopuszczają znaczniki).

Oj da się...

Pytanie, czy to pękło tak samo z siebie (wtedy miałbyś oczywiście rację!), czy może to było zmęczenie materiału od XX tysięcy km w terenie które osłabiło obręcz mechanicznie, czy może wcześniej (np pół roku wcześniej) dobiłeś do jakiegoś krawężnika obręczą i choć nie było widać zniszczeń to jednak miejsce to było osłabione mechanicznie, czy może wpływ miało też hamowanie V-kami, co też osłabia obręcz mechanicznie (a bywa, że i termicznie jak obręcz pokatujesz w górach), czy może jeszcze coś innego. Ja nie twierdzę, że się nie da zniszczyć obręczy przedwcześnie tak by pękła wzdłuż - twierdzę, że najpierw musi się stać coś, co tą obręcz osłabi, by pękła.


Bo moja obręcz też w końcu pękła, rozsadziło ją na zewnątrz, czyli można by powiedzieć, że to od ciśnienia. Ale prawda jest taka, że ciśnienie tylko dokończyło dzieła, a naprawdę obręcz załatwiło szlifowanie jej klockami hamulcowymi (a bywało, że klocek się kończył i tarło metal o metal) i inne katowanie (np przegrzanie obręczy w górach z sakwami), łącznie przez 16 tysięcy km. Po zmierzeniu grubości ścianek bocznych obręczy wyszło mi 0,5mm... nowe obręcze mają zwykle około 2mm, a bywa że więcej...
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Harny

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gameforge - off ^^
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Mar 2013, 12:51:26 »


Moze zdjecie nie jest najlepsze ale ukazuje co sie stalo. Jak mowione wczesniej - kolo "zastepcze" stalo sie prawda i czekamy na telefon by jechac po swoje.

Offline Harny

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gameforge - off ^^
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Gru 2013, 22:31:55 »
Stalo sie :(
Sprawe z tego postu serwis zalatwil wzorowo, dostalem kolo zastepcze z wlasna kaseta i jezdzilem do czasu zaplecenia nowej obreczy.
Ty dzien temu dokladnie to samo na nowo zaplecionej :(((((( (pol roku jazdy)

Moje pytanie brzmi ? : jaka obrecz do opony Geax Saguaro 2,2 ? naczytalem sie ze obrecz im szersza tym lepsza do takiego "balona", czy na pekanie ma wplyw moj caloroczny charakter? oraz moje grube 4litery? (czytaj DUPA)

Opone raczej nie nasycalem powietrzem ale te 4 bary musza wejsc (opona do 4,6)

Swoje wage mam a w sakwy tez czasem tez potrafie naladowac - 100-110 kg rower czasem dzwiga :) - jazdy niezaleznie od pogody 20km jest :)

Co doradzicie gdyz musze kupic obrecz :(

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #14 dnia: 10 Gru 2013, 00:21:16 »
Doprawdy nie kumam. Ja w zależności pod pory roku ważę między 115 a 120, od roku jakoś 2007 jeżdżę na oponach około 35mm (700, spojrzałem - od 2,5 do 4,6 bara) i nigdy nie miałem takich problemów, a ostatnią obręcz zajeździłem do śmierci absolutnej (prawie przy każdym nyplu pęknięcie, w końcu jeden "wypadł" do środka, razem z fragmencikiem obręczy). Nigdy też specjalnie na to nie patrzyłem, więc koła były z klasy nie większej, niż średniej. Teraz pukam w niemalowane, bo wiadomo co się dzieje, kiedy się powie "mnie to nigdy nie spotkało". Może ta obręcz, która ci się przydarzyła była po prostu super licha?


Może jakaś obręcz do sportów ekstremalnych? Niby tam ciśnienie w oponach jest mniejsze, ale ogólna wytrzymałość obręczy podejrzewam wyższa.



GFM

  • Gość
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Gru 2013, 08:21:30 »
Na Olimpii w niedzielę rano jest pchli targ.
Może trafisz stalówkę ze starych komunistycznych zapasów.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #16 dnia: 10 Gru 2013, 09:42:42 »
Stalo sie :( Sprawe z tego postu serwis zalatwil wzorowo, dostalem kolo zastepcze z wlasna kaseta i jezdzilem do czasu zaplecenia nowej obreczy. Ty dzien temu dokladnie to samo na nowo zaplecionej :(((((( (pol roku jazdy)

Moje pytanie brzmi ? : jaka obrecz do opony Geax Saguaro 2,2 ? naczytalem sie ze obrecz im szersza tym lepsza do takiego "balona", czy na pekanie ma wplyw moj caloroczny charakter? oraz moje grube 4litery? (czytaj DUPA)

Opone raczej nie nasycalem powietrzem ale te 4 bary musza wejsc (opona do 4,6)

Swoje wage mam a w sakwy tez czasem tez potrafie naladowac - 100-110 kg rower czasem dzwiga :) - jazdy niezaleznie od pogody 20km jest :)

Ciśnienie nie jest problemem - ludzie pompują koła do dużo więcej niż 4 bar. Różne pory roku też nie mają wpływu - tzn alu faktycznie koroduje od soli, ale wyłącznie powierzchniowo (pokrywa się takim białym nalotem) i nie ma to wpływu na wytrzymałość obręczy.

Problem jest najpewniej w samej obręczy - jest po prostu za słaba do twojej masy i stylu jazdy. Nie powiem Ci co kupić, bo nie wiem jak jeździsz, nie wiem co Ci się nie sprawdziło. Powiem Ci za to, że Czajnikowi (masa podobna do twojej, brak umiejętności podbijania koła pod krawężnik, jazda pod sakwami i czasem po nieutwardzonym) doradziłem kiedyś Alexrimsy DM24 i jeździ sobie na tych kołach już ładnych kilka lat. Podobnych obręczy do DH znajdziesz sporo.

Jeszcze sprawdź, czy czasem nie masz problemu z klockami hamulcowymi - nie zmienienie ich na czas potrafi bardzo szybko zabić dowolną obręcz.


Na Olimpii w niedzielę rano jest pchli targ.
Może trafisz stalówkę ze starych komunistycznych zapasów.

Można i stalową, choć to już nie lata 80-te. Technika poszła do przodu i stalowe obręcze nie dorastają dziś dobrym obręczom z alu do pięt. Mają za to jedna zaletę - niższą cenę. I dwie gigantyczne wady - nigdy nie wiesz czy na takim targu nie kupujesz koła ze skradzionego tydzień temu roweru sąsiada, a o ewentualną gwarancję możesz się równie dobrze zwrócić do wróżki co do sprzedawcy :P
« Ostatnia zmiana: 10 Gru 2013, 09:47:13 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Harny

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gameforge - off ^^
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Gru 2013, 11:46:47 »
Nigdy nie sadzilem ze bede mial taki problem, 2x tylnie kolo i 2x dokladnie to samo i  to w przedziale czasowym 7 miesiecy :(

Z mojej dedukcji wiem ze napewno warto kupic obrecz po hamulce szczekowe napewno sa mocnijesze niz pod tarczowki (musza miec grubsza scianke by bylo gdzie zuzywac te klocki :)) tylko czy szeroka obrecz czy waska bo widzialem jest sporo rozmiarow szerokosci poza iloscia dziur po szprychy

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #18 dnia: 11 Gru 2013, 07:55:16 »
szeroka obrecz czy waska bo widzialem jest sporo rozmiarow szerokosci poza iloscia dziur po szprychy

Szersza obręcz jest bardziej odporna na rozcentrowywanie, ale cięższa i nie do każdej ramy podejdzie (w ramy szosowe może nie wejść). Tak samo z obręczami o większej liczbie komór - są mocniejsze, choć cięższe, bo jest w nich więcej aluminium. Różnice wynoszą nawet 300-500 gram na obręczy (pomiędzy lekkimi obręczami do XC a takimi do DH), ale i wytrzymałość obręczy do DH jest wielokrotnie większa niż lekkich obręczy do XC.

Analogicznie jest z większą ilością szprych. Jak masz 36, to obciążenia rozkładają się na 36 szprych i 36 miejsc w obręczy. Jak masz np. 24 szprychy, to wszystko rozkłada się na 24, więc na każdej szprysze, nyplu, otworze obręczy są 1/3 większe obciążenia. Dlatego ciężcy nie powinni bawić się w koła z małą ilością szprych, lecz brać coś na 36.
Choć wiadomo, że mniejsza ilość szprych mniej waży, więc koło z 36 szprychami będzie cięższe niż takie np. z 24 :D


Osobiście dla kogoś ciężkiego brałbym obręcz o szerokości 32mm i 36 otworach. Taką w okolicach 600-700g. Zniesie spokojnie 130kg, pełne bagażu sakwy (25kg) i jazdę po schodach, korzeniach, czy nie do końca udany skok na krawężnik. Nawet nie powinna się od tego rozcentrować :P
« Ostatnia zmiana: 11 Gru 2013, 07:57:33 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Harny

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gameforge - off ^^
Odp: felga a gwarancja
« Odpowiedź #19 dnia: 11 Gru 2013, 11:57:24 »