Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 10
31
Warszawska Masa Krytyczna / Odp: Nocna Masa Krytyczna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez wildzi dnia 10 Lis 2017, 21:34:25 »
Ho ho, będę!
32
stawie sie jak zwykle :otam gdzie zwykle :P i u kogo zwykle ;D
33
Warszawska Masa Krytyczna / Odp: Nocna Masa Krytyczna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mp0011 dnia 07 Lis 2017, 01:53:05 »
https://www.youtube.com/watch?v=jjwfBTkjacQ

Wrzucam krótkie podsumowanie październikowej Nocnej Masy Krytycznej, na której, pomimo niesprzyjającej pogody stawiły się 4 osoby. Trasa przebiegała nowymi trasami rowerowymi (Trasa Świętokrzyska, Marsa) oraz - dla kontrastu - starymi tworami ścieżkopodobnymi, jak np. CPR na Zabranieckiej.

Następna Nocna Masa Krytyczna startuje 11.11 o 24:00.

Zapraszamy!
34
Witam, już w tym tygodniu przypada drugi piątek miesiąca więc- w piątek 10 listopada o 18 spotykamy się na -pl. Zamkowym. 
35
zdjęcie z 13 października, z prawej nowy uczestnik
https://photos.app.goo.gl/UGExqs0EBQBaeYr72
36
Dziękuję przybyłym na wspólną przejażdżkę , polecam się już na kolejną - 10 listopada .
37
Porady / Odp: Wypadki i potrącenia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jolajola1 dnia 13 Paź 2017, 16:01:48 »
piątek
trzynastego

Poważny wypadek na Alei Krakowskiej. Na skrzyżowaniu z ul. Malowniczą zderzyły się dwa samochody - osobowy renault i dostawczy volkswagen. Po zderzeniu osobówka uderzyła jeszcze w jadącego Aleją Krakowską rowerzystę. Mężczyzna w ciężkim stanie trafił do szpitala.

opis i zdjęcia są w "Relacja na Zywo" z godziny 14:32 http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/14,87090,22506201.html

żółta rama, czarne błotniki, chyba trekking
tvn Warszawa podaje, że rowerzysta był na miejscu reanimowany
38
Porady / Odp: Wypadki i potrącenia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jolajola1 dnia 13 Paź 2017, 14:23:24 »
piątek
trzynastego

Praga Południe. Na skrzyżowaniu ul. Międzyborskiej z al. Waszyngtona tramwaj linii nr 9 potrącił rowerzystę. Zarówno tramwaj, jak i cyklista jechali al. Waszyngtona w kierunku centrum. Nagle na skrzyżowaniu z ul. Międzyborską rowerzysta skręcił w prawo, wprost pod jadący za nim tramwaj. Mężczyznę zabrała karetka pogotowia. Ruch w tym miejscu odbywa się płynnie.

Nie mogę linkować bezpośrednio do zdarzenia na Stołecznej, opis i zdjęcia są w "Relacja na Zywo" z godziny 12:44 http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/14,87090,22506201.html

rower mtb, bez błotników, czarny z pomarańczowymi malowaniami, pomarańczowy widelec
rowerzysta zdaje się brodaty, ciemnowłosy, czerwona kurtka, plecak i spodnie czarne
39
oo! fajnie, że przypomniałeś, wreszcie mam piątek wolny... oby tylko nie padało
40
O rowerach w mediach / Odp: Co tam w mediach palnęli... (temat zbiorczy)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mp0011 dnia 11 Paź 2017, 17:22:56 »
Mógłby ktoś  treść całego artykułu wkleić (Teleporty znikają zbyt wolno z Wybiórczej) bo ja mam ograniczenia?

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,22495106,rowerzysci-teleporty-znikaja-zbyt-wolno-73-takie-punkty-w.html#BoxLokWawLinkImg


Cytuj
Rowerowi aktywiści skarżą się na teleporty, czyli uciążliwe przerwy w infrastrukturze, które nie pozwalają płynnie przejechać przez miasto zgodnie z przepisami.

Rowerzyści podkreślają, że teleporty znikają zbyt wolno. Pod koniec 2016 roku Warszawska Masa Krytyczna wydała raport, w którym opisuje 73 takie punkty. Średnio w ciągu roku miasto usuwa mniej więcej trzy teleporty, więc w tym tempie z ostatnim ZDM upora się w 2041 roku.

Przejazdy rowerowe obok przejść dla pieszych
Najbardziej problematyczne są skrzyżowania. Przebudowanie ich w taki sposób, żeby bezkolizyjnie mogły przez nie przejeżdżać i samochody, i rowery, jest skomplikowane i wymaga dużych nakładów. Mikołaj Pieńkos z ZDM zapewnia, że likwidowanie teleportów oraz budowa długich tras dla jednośladów to obecnie priorytet miasta w zakresie infrastruktury rowerowej.

Rowerzyści sugerują, że nie trzeba za każdym razem przebudowywać całego skrzyżowania. Proponują, by wydzielać przejazdy rowerowe obok przejść dla pieszych albo częściowo kosztem szerokości przejścia, jeśli ruch pieszych nie jest w danym miejscu zbyt intensywny. Koszty takiego rozwiązania są marginalne. Trzeba tylko poprawić oznakowanie poziome i pionowe, wyznaczyć przejazd rowerowy i wymienić szkiełko sygnalizatora na takie, na którym widnieje również symbol rowerzysty.

? Niestety w Warszawie wszędzie, gdzie tylko się da, za każdym razem całkowicie wymienia się sygnalizację, co jest bardzo kosztowne i torpeduje wszelkie próby zmiany status quo ? mówi Maciej Sulmicki z Zielonego Mazowsza. ? Z tego powodu upadają projekty łączenia ?przerw? w infrastrukturze rowerowej zgłaszane przez warszawiaków w ramach budżetu partycypacyjnego ? dodaje. Sulmicki zgłosił w tym roku taki projekt dla skrzyżowania Wilanowskiej i Doliny Służewieckiej. Przejścia dla pieszych są tam bardzo szerokie, bo mają aż 8 metrów. ? Stwierdzono, że trzeba od nowa wybudować sygnalizację, a to zbyt duży koszt, więc projekt, jak dziesiątki podobnych, nie został dopuszczony do głosowania.

ZDM: Musimy dostosować skrzyżowanie do przepisów
Mikołaj Pieńkos z ZDM odpiera zarzuty. ?Przepisy ściśle określają, gdzie należy ustawiać sygnalizatory i jakie są konieczne odległości, szerokości itd. Na większości skrzyżowań nie jest możliwe spełnienie tych wymogów bez dobudowy nowych słupów i przenoszenia istniejących. Część skrzyżowań ostatnie zmiany przechodziła wiele lat temu. Teraz, gdy chcemy wprowadzić jakąkolwiek zmianę, musimy dostosować skrzyżowanie do aktualnych przepisów. A to często wiąże się z koniecznością przebudowy? ? pisze.

Poza tym ZDM nie jest w tej kwestii w pełni decyzyjny, bo o tym, jak ma wyglądać skrzyżowanie, bardzo często decyduje zarządca ruchu, czyli Biuro Polityki Mobilności i Transportu. A to do przepisów podchodzi niezwykle skrupulatnie. ?Często stawia nam dodatkowe wymogi ? np. montaż systemu, który automatycznie wykrywa pieszego zbliżającego się do skrzyżowania. To oczywiście znów podnosi koszty? ? dodaje Pieńkos.

Ale te same przepisy nie są tak skrupulatnie przestrzegane w innych sytuacjach. Wówczas ZDM tłumaczy, że lepiej wprowadzić rozwiązanie tymczasowo poprawiające bezpieczeństwo, niż czekać, aż zdarzy się coś złego.

Ostatnio ZDM chwalił się np. wybudowaniem nowych aktywnych przejść dla pieszych, czyli wyposażonych w antypoślizgową nawierzchnię, z czujnikami wykrywającymi ruch pieszych, odblaskami oraz lampami LED mającymi ostrzegać kierowców o osobach zbliżających się do zebry. Jedno z nich powstało w al. Waszyngtona, w miejscu, gdzie piesi muszą przechodzić za jednym razem przez cztery pasy ruchu. Zgodnie z prawem między kierunkami ruchu powinien tam powstać tzw. azyl (wysepka). Dlaczego powstało ciągłe przejście aktywne? Pieńkos wyjaśnia, że to tymczasowe rozwiązanie, a azyle w al. Waszyngtona pojawią się dopiero, gdy będzie ona gruntownie przebudowywana.
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 10