I ten subtelny podjazd pod TVN Warszawa :DOoooo..., wybiórcza się odezwała... :P
Utworzyłam wydarzenie na bikestats :) http://www.bikestats.pl/wydarzenia/Warszawska-Masa-Krytyczna-maj-2012_1365.html (http://www.bikestats.pl/wydarzenia/Warszawska-Masa-Krytyczna-maj-2012_1365.html)
Moglibyście coś dać na "Pragię" przez most północny itp.
Trochę inwencji i świeżych pomysłów życzę.
Moglibyście coś dać na "Pragię" przez most północny itp.
Planowany jest na czerwiec.Trochę inwencji i świeżych pomysłów życzę.
Zamiast marudzić, zaproponuj coś od siebie. Trasę może wymyślić i zgłosić każdy.
Batory decyduje o trasie.
Batory decyduje o trasie.Acha, to dlatego jedziemy ul. Batorego 8)
34km-oby tylko nie zostało to skrócone :)
34km-oby tylko nie zostało to skrócone :)
Nie zgadzać się na skracanie zatwierdzonych tras!Temat skracania był poruszony tutaj. http://forum.masa.waw.pl/index.php?topic=1928.msg30421#msg30421 (http://forum.masa.waw.pl/index.php?topic=1928.msg30421#msg30421)
ps.były już takie przypadki że stawaliśmy wszyscy bo masa za bardzo sie rozciągnełaPowiem więcej, nie pamiętam większej Masy bez takiego postoju.
taka rada popędzać trochę ludzi z tyłu jak sie wlokąJak dokładnie planujesz to robić? Prośby już są.
Cześć.
Uważam, że bardzo dobrym pomysłem jest wizyta piątkowej masy krytycznej w Wilanowie.
Zawsze chciałem przejechać w tak licznym peletonie urokliwymi ulicami Wilanowa.
Podjazd ulicą Orszady jest bardzo słuszną koncepcją, gdyż pozwala na nowo zlustrować niedociągnięcia konstrukcyjno- budowlane, które nie zostały jeszcze poprawione. Przejazd taki pozwala też przetestować lampki zarówno te przednie jak i tylne..
P.S. Także i w charakterze poznawczym, warto poprowadzić trasę najbliższej piątkowej masy krytycznej podjazdem na ulicy Orszady. Pewnie, że jest tam dosyć wąsko i trzeba uważać na nadmierną ilość ograniczników prędkości i zbytnio nie zjeżdżać na lewą stronę gdyż nie ma tam barierek oddzielających ulicę Orszady od skarpy...
Z rowerowym pozdrowieniem lokalny patriota fionotron
A dlaczego nie ma tutaj info, o tym, że w najbliższa masa będzie pod patronatem
Ambasady Królestwa Niderlandów i mają być rozdawane pomarańczowe koszulki?
O Masie zawsze jest głośno w mediach, więc chyba ktoś wpadł na pomysł wykorzystywania marketingowego tego przejazdu? Mam wątpliwości czy się w piątek pojawić..Jeżeli mam już promować jakieś barwy narodowe to wolałbym promować Polskie biało-czerwone.
Na Masie juz wczesniej byly rozdawane koszulki...
Jeśli ją dostanę... Nie wiem jak będzie wyglądało ich rozdawnictwo - czy nie zlezie się mnóstwo lokalnych żulków i później pomarańczowe koszulki będą widoczne często ale nigdy na rowerzystach.
I jeszcze koszulki dostaną masowicze za darmo, a fe...
Miałem na myśli wątpliwość związane z łączeniem Masy Krytycznej z jakimiś akcjami sponsorskimi, marketingowymi itp co mi się osobiście nie podoba, bo mam wątpliwości co do reklamowania swoją osobą np firm sponsorskich na koszulkach Masy Powstańczej.
Natomiast comiesięczną masę krytyczną miałem zawsze za społeczny ruch nie nastawiony na zysk, a na wywarcie presji na władzę, by budowała infrastrukturę rowerową i liczyła się z rowerzystami. Widzę jednak, że robi się pomału z tego biznes...Czy mam rację?
Jako starszy uczestnik chciałbym to po prostu wiedzieć skoro mam dalej w tym uczestniczyć :) Nie każdemu pasuje rola darmowego słupa reklamowego jeżdżącego na rowerze po mieście.
Czy na tych pomarańczowych koszulkach będą zapisani sponsorzy?
Cortez, krotko w Masie chyba jezdzisz. Nie pisze ani o MnA ani o Powstanczej, tylko w piatkowej, comiesiecznej Masie. Mam nawet taka koszulke bo bylem.Bywam na Masie od okolo 6-7 lat i może rzeczywiście była jakaś z koszulkami. Mogę nie pamiętać lub na niej nie byłem. Skoro tak twierdzisz to ok. Nie mam powodu by nie wierzyć.
(...) firma chemiczna w czasie IIWŚ należała kapitałowo i była silnie związana w kartelu z IG Farben, który produkował dla nazistów między innymi Cyklon-B i inną chemię na potrzeby wojny...(...)
Jak ktoś chce szukać masy to wklejam link. Będę starał się być blisko czoła masy.Jednak porażka z tym glympse :) Nie wiem dlaczego ciął trasę. Ten kto śledził ją widział prawidłowo odcinki, a teraz glympse nie pokazuje nawet wszystkich odcinków, które pociął. Ostatnie ucięcie przed kolumną spowodowane jest wyłączeniem się telefonu z powodu padniętej baterii. Endomondo zapisał trasę od włączenia do wyczerpania baterii.
http://glympse.com/4QF-EH2 (http://glympse.com/4QF-EH2)
Jak ktoś chce szukać masy to wklejam link. Będę starał się być blisko czoła masy.Jednak porażka z tym glympse :) Nie wiem dlaczego ciął trasę. Ten kto śledził ją widział prawidłowo odcinki, a teraz glympse nie pokazuje nawet wszystkich odcinków, które pociął. Ostatnie ucięcie przed kolumną spowodowane jest wyłączeniem się telefonu z powodu padniętej baterii. Endomondo zapisał trasę od włączenia do wyczerpania baterii.
http://glympse.com/4QF-EH2 (http://glympse.com/4QF-EH2)
A co do masy to fajnie, że udało się ją zrealizować niemal w całości tak jak to było planowane.
Jak to ciął? Mój sygnał był dobry i wiele osób skorzystało. Wystarczy komentarze na facebooku poczytaćTo kliknij na swój link i zobacz, że nie ma zaznaczonej całej trasy. Pisząc "ciął" nie miałem na myśli przycinał, przez co nie można było śledzić pozycji, tylko pociął trasę na fragmenty i ukazywał tylko aktualny fragment. Na mapce nie pokazuje się cała trasa w przeciwieństwie do endomondo http://www.endomondo.com/workouts/nwYH444Au-c (http://www.endomondo.com/workouts/nwYH444Au-c) (włączyłem je dopiero na stopie na Przyczółkowej).
Powiem, że glympse zdało egzamin. Na SGS II ICS działa pięknie w przeglądarce. Goniłem dziś Masę, bo złapałem gumę i musiałem wymieniać dętkę, co zajęło mi trochę czasu. Dzięki temu wiedziałem gdzie jest Masa i mogłem ją skrótami wyprzedzić. :-)Jak to ciął? Mój sygnał był dobry i wiele osób skorzystało. Wystarczy komentarze na facebooku poczytaćTo kliknij na swój link i zobacz, że nie ma zaznaczonej całej trasy. Pisząc "ciął" nie miałem na myśli przycinał, przez co nie można było śledzić pozycji, tylko pociął trasę na fragmenty i ukazywał tylko aktualny fragment. Na mapce nie pokazuje się cała trasa w przeciwieństwie do endomondo http://www.endomondo.com/workouts/nwYH444Au-c (http://www.endomondo.com/workouts/nwYH444Au-c) (włączyłem je dopiero na stopie na Przyczółkowej).
1.Było nas zdecydowanie za mało(zabezpieczenie)1. Czy można być półzabezpieczeniem? Być może wiele osób, podobnie jak ja, chętnie pomogłoby, ale obawiają się, że nie wiedzą jak, a przede wszystkim, że nie dadzą rady przez cały czas kursować z końca na początek. Domyślam się, że z puli osób z zabezpieczenia na czele kolumny kolejne osoby coś obstawiają, a jeśli ich zabraknie, to trzeba stanąć. Chętnie bym czasem pomógł, ale nie chciałbym, żeby ktoś miał pretensje, jeśli na jakiś czas przeszedłbym w tryb zwykłego uczestnika. Być może takich osób, których pomocy można by się spodziewać, choć bez pewności znalazło by się więcej. Ot, tacy sympatycy zabezpieczenia.
1.Było nas zdecydowanie za mało(zabezpieczenie)1. Czy można być półzabezpieczeniem? Być może wiele osób, podobnie jak ja, chętnie pomogłoby, ale obawiają się, że nie wiedzą jak, a przede wszystkim, że nie dadzą rady przez cały czas kursować z końca na początek. Domyślam się, że z puli osób z zabezpieczenia na czele kolumny kolejne osoby coś obstawiają, a jeśli ich zabraknie, to trzeba stanąć. Chętnie bym czasem pomógł, ale nie chciałbym, żeby ktoś miał pretensje, jeśli na jakiś czas przeszedłbym w tryb zwykłego uczestnika. Być może takich osób, których pomocy można by się spodziewać, choć bez pewności znalazło by się więcej. Ot, tacy sympatycy zabezpieczenia.
Druga rola, to pomoc w utrzymywaniu zwartości peletonu. Tu nie trzeba aż takiej kondycji. Może warto przeszkolić nieco sympatyków zabezpieczenia? Kto był dziś na Rajdzie Na Autyzm, pewnie widział jak działało jego zabezpieczenie, z jazdą chodnikami i pod prąd włącznie. Tak chyba działają ci, co by chcieli, ale nie całkiem potrafią.
Ja jechałem z przodu i jako "pospolite ruszenie" ;) pomagałem Czajnikowi w utrzymaniu porządku na czele kolumny rowerowej, a czasami ,jak była taka potrzeba, wyciągałem "zabłąkanych"rowerzystów z grupy rolkarzy. Myślę, że takie "nieetatowe" wsparcie dla Zabezpieczenia powinno się przydać, w końcu i bez tego mają co robić.
Bo jakaś część uczestników nie wie za bardzo, o co chodzi i nie wszyscy są też spontanicznymi społecznikami :)Ja krzyczałam o pomoc, a masowicze tylko dziwnie patrzyli,1.Było nas zdecydowanie za mało(zabezpieczenie)
Myślę, w sprawie Zabezpieczenia, że Odezwa do Ludu ws Wsparcia Zabezpieczenia mogłaby być uskuteczniona przed samą Masą, może i na forum przydałaby się taka notka.
jak widzicie kogoś z nas na skrzyżowaniu zapytajcie co robić, i blokujcie tam gdzie nikogo z nas niema a sytuacja tego wymaga...Zamierzam przyjść na przedmasówkę z nadzieją na instruktarz. Na Święcie Cyklicznym w jednym przypadku przypilnowałem samochodu, który pojawił się na wyjeździe z osiedla. Nie bardzo natomiast wiedziałem jak postępować np. z pustymi przejściami i ulicami. Było kilka miejsc bez zabezpieczenia, ale także sytuacje, gdzie piesi pojawiali się w trakcie przejazdu. Niestety, bez nastawienia na bardzo aktywne wykrywanie takich sytuacji i jazdy przy krawędzi nie da się odpowiednio szybko zareagować. Podoba mi się pomysł ze zwalnianiem zabezpieczającego z zajętej przez niego pozycji. W sytuacji niedoboru zabezpieczenia to może być niezły sposób na ich szybki powrót na początek. Przydałby się jakiś ustalony sygnał potrzeby zmiany.
Jeśli nie macie siły gnać na sam początek, zawsze możecie kogoś z zabezpieczenia zmienić po drodze, wtedy blokujecie i odpoczywacie jednocześnie.
Zamierzam przyjść na przedmasówkę z nadzieją na instruktarz.
Na Święcie Cyklicznym w jednym przypadku przypilnowałem samochodu, który pojawił się na wyjeździe z osiedla. Nie bardzo natomiast wiedziałem jak postępować np. z pustymi przejściami i ulicami. Było kilka miejsc bez zabezpieczenia, ale także sytuacje, gdzie piesi pojawiali się w trakcie przejazdu.