Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne > Ochota, Włochy, Ursus
Kontrapas na Barskiej
(1/1)
biały:
Wczoraj widziałem, że na jezdni jest wymalowany kontrapas dla rowerów. Pod czarnymymi workami znakami wisi coś rozmiarami pasującymi do T-22. Tyle, że tam jest też parking (normalny, z parkometrami) i samochody stoją na tymże kontrapasie. Na przeniesienie ich bardziej na chodnik nie ma szans bez przebudowy. Ktoś coś wie, jak to ma zostać rozwiązane? Żeby nie wyszedł kolejny bubel i bezsensowne przepychanki między kierującymi samochodami i rowerami...
Dla osób, które będą chciały z pasa korzystać, ostrzeżenie praktyczne: tam karetki do szpitala potrafią też jechać pod prąd.
mk1111:
Ruch rowerowy w obu kierunkach na zasadach ogólnych. Kontrapasy są tylko w rejonie skrzyżowań. Parkowanie jest zarówno skośne na chodniku ( Pl. Narutowicza - Kaliska) jak i równoległe częściowo na chodniku częściowo na jezdni ( Kaliska - Białobrzeska). Na całym odcinku jedyny większy problem to dziki postój taksówek w rejonie pl. Narutowicza. Może sprawcy tego zamieszania skoro jest również radnym dzielnicy Ochota uda się coś w tej sprawie zrobić?
Z karetkami bym nie przesadzał. Jeżdżą od wielkiego dzwonu pod prąd ale problem dotyczy ostatnich ( rejon Białobrzeskiej) kilkudziesięciu metrów ulicy. Zresztą będą ew. jechać w tą samą stronę co rowerzyści więc raczej to problem dla kierowców jadących w jedynym dopuszczonym kierunku dla samochodów.
Jedynym czego brakuje to P 27. Odcinki są długie, jeden kierunek ruchu obowiązuje od bardzo dawna więc naród jeździ na pamięć nie bardzo zawracając uwagę na nowe znaki pionowe. W Biurze Drogownictwa do projektu zaopiniowali wprowadzenie oznakowania pionowego dla rowerzystów ( w realu częściowo normalne częściowo w wersji mini) co już powoduje głupie dyskusje z kierowcami - jaki jeden kierunek skoro są znaki również w tę stronę? Może P27 coś by dało do myślenia?
biały:
Ok - musiało mi się zdawać, że widzę tam pas także poza skrzyżowaniem. Fakt, ciemno było, patrzyłem przez zaparkowane samochody. Przy okazji rzucę jeszcze okiem.
Z karetkami nie przesadzam, tylko ostrzegam. Taki folklor lokalny, z którego obecności osoby tam nie bywające raczej nie zdają sobie sprawy.
hermes:
--- Cytat: mk1111 w 10 Sty 2016, 08:51:31 ---Ruch rowerowy w obu kierunkach na zasadach ogólnych. Kontrapasy są tylko w rejonie skrzyżowań. Parkowanie jest zarówno skośne na chodniku ( Pl. Narutowicza - Kaliska) jak i równoległe częściowo na chodniku częściowo na jezdni ( Kaliska - Białobrzeska). Na całym odcinku jedyny większy problem to dziki postój taksówek w rejonie pl. Narutowicza. Może sprawcy tego zamieszania skoro jest również radnym dzielnicy Ochota uda się coś w tej sprawie zrobić?
--- Koniec cytatu ---
To chyba do mnie. Dodajmy, że nie jestem autorem tego pomysłu (choć go popierałem i popieram). Nie odpowiadam tym bardziej za realizację i sposób wykonania tego bo robi to wydział infrastruktury (z biurem IR), a nie radni. Natomiast wystąpiłem o zmiany, tj. o skrócenie tych fragmentów kontrapasów zarówno na Barskiej jak i Sękocińskiej, bo powodują one tylko konflikty między nami a kierowcami, natomiast w niczym nie pomagają.
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/00111cb5/lngkjqnzpjtsljdqpzkgmiyigmexdpbb/135.pdf
Odpowiedzi jeszcze nie ma.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej