Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne > Praga Południe, Rembertów, Wawer, Wesoła
DDR Nowozabielska
(1/1)
robertrobert1:
Witam.
W Wawrze trwa budowa nowej ulicy pod nazwą Nowozabielska i nowej DDR chociaż w praktyce to będzie CPR.
Kilka słów komentarza.
Ta droga jest tuż obok mojego domu. W związku z tym mam dylemat. Z jednej strony droga jest ok bo wreszcie nie będę brnął po błocie i brei śnieżnej a z drugiej strony droga jest zbędna do są obok 2 alternatywne drogi o bardzo niskim ruchu. Jednak najważniejsze jest to, że taka droga położona w centrum osiedla mieszkaniowego ma charakter szybkiej drogi tranzytowej a nie o charakterze strefy TEMPO 30 a po wtóre, że powinny być wyznaczone PASY DLA ROWERÓW a nie kolizyjna DROGA DLA ROWERÓW.
Oto kilka zdjęć.
Droga Dla Rowerów przy wyjeżdzie z posesji. Plus że nie ma paskudnych krawężników ...minus to konflikt z mieszkańcami, którzy tymczasowo będą tarasowali przejazd.
Trochę dokumentacji w tym temacie
http://www.wawer.warszawa.pl/pl/vprocurement/2651
oelka:
W ten sam sposób zbudowano Mrówczą, w efekcie czego doszło do kilku poważnych wypadków. Teraz buduje się przedłużenie Panny Wodnej do Traktu Lubelskiego i znów tak samo.
Krzysztof
robertrobert1:
Relacji z budowy ciąg dalszy
Na Nowozabielskiej pojawiło się oświetlenie. I tu jest kolejne moje zdziwienie... Dlaczego latarnie oświetlają jezdnię a nie chodniki i DDR? Przecież samochody mają najsilniejsze światła...!
robertrobert1:
Od kilku dni na tej ulicy jest pierwsza warstwa asfaltu na jezdni i docelowa warstwa na CPR. Zapowiada się, że wreszcie nie będzie uskoków na przejazdach rowerowych. Niestety drogowcy jak zwykle dali .... du.... tzn ciała gdyż nie zamontowali w ogóle znaków pionowych zmieniających organizację ruchu. Interweniowałem w 19115 ale to jak grochem o ścianę.
robertrobert1:
Nowozabielska w projekcie była ulicą lokalną. Niestety z racji braku elementów uspokajających ruch stała się ulicą przelotową alternatywą dla Wału Miedzeszyńskiego. Ruch na niej w godzinach porannego i popołudniowego szczytu jest powyżej ruchu średniego, dokonałem pomiaru. a ponadto prędkości są daleko większe od prędkości dla dróg lokalnych. Wszelkie interwencje o spowolnienie ruchu to jak grochem o ścianę. Lobby samochodowe mają w tej dzielnicy zdecydowanie większą siłę przebicia.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej