Autor Wątek: Numer dwa  (Przeczytany 33922 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Raffi

  • Moderatorzy działów
  • *****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Numer dwa
« Odpowiedź #30 dnia: 15 Lut 2012, 14:36:59 »
I dlatego mi dałeś beznarzędziowe szybkozamykacze? Też lubię swoje koła... :P

Jeden powód był: budżet


A wracając do tematu pozioma. Przyszedł dziś suport, więc zmontowałem cały przód roweru - suport, korba, pedały, przednia przerzutka.

Skróciłem też mostek i zamontowałem kierownicę. Już bliżej do końca niż początku.

Z części to brakuje mi już tylko manetek (wciąż nie doszły o wymianie) i przedniego koła (Spójnia zaplata zapowiadali, że to potrwa).

EDIT: No to manetek już mi nie brakuje. Właśnie doszły. Tym razem udało się nawet zapakować właściwe, czyli SL-R440 w wersji 3/9 ;)
« Ostatnia zmiana: 16 Lut 2012, 16:58:16 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Rano1

  • Gość
Odp: Numer dwa
« Odpowiedź #31 dnia: 22 Lut 2012, 20:53:43 »
Na zimę dobra też taka obudowa lodołamacza (żółty na filmiku), najlepiej ogrzewana

Dutch recumbent competition: Groningen 2009



Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Odp: Numer dwa
« Odpowiedź #32 dnia: 23 Lut 2012, 09:11:03 »
Tylko, że z taką obudową zaczyna się rower zbliżać do gabarytów małego samochodu: szerokość 90cm, długość 250~275cm i nie wciśnie się łatwo między samochody w korku.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

storm

  • Gość
Odp: Numer dwa
« Odpowiedź #33 dnia: 23 Lut 2012, 09:49:05 »
@Franc - spokojna głowa... Widząc takie coś obok, kierowcy samochodów zazwyczaj od razu sami uciekają na boki robiąc mu przejazd :D
Ba! Część kierowców nawet nauczyła się już patrzeć w lusterka stojąc w korkach i też robią miejsce jak tylko się da :)

Offline Raffi

  • Moderatorzy działów
  • *****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Numer dwa
« Odpowiedź #34 dnia: 23 Lut 2012, 10:52:52 »
Fakt, w korku to się jakoś przejedzie. Jeździłem w korku z przyczepką Masową (80cm) i też się spokojnie mieściłem. Drogowcy w WAW mieli sporą fantazję wytyczając pasy po 3,5-6,0m, więc nawet z autobusem szerokim na 2,55m idzie się zmieścić. Oczywiście gdy autobus stoi w korku, bo na wyprzedzanie się bez zachowania bezpiecznej odległości, to pozwalać nie wolno.

A jednak w mieście obudowany poziom się nie sprawdza. Ani tego wygodnie po schodach wnieść, bo nie ma za co chwycić. Problem jest z podpieraniem się po zatrzymaniu na światłach (no chyba, że trajk). Jest większa masa a więc i gorsze przyśpieszenie spod świateł. Pojawia się problem z sygnalizowaniem manewrów....

Zysk z posiadania obudowy w mieście jest niski, bo zanim się dobrze rozpędzisz, już musisz hamować na jakiś światłach. Nie zdołasz skorzystać z tych cudnych własności aerodynamicznych. IMO do miasta lepsza jest owiewka. Też ochroni przed błotem i wodą, a nie ogranicza aż tak mobilności.

Co innego w trasę lub na tor. Tam obudowa potrafi sporo zmienić.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Raffi

  • Moderatorzy działów
  • *****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Numer dwa
« Odpowiedź #35 dnia: 23 Lut 2012, 22:03:07 »
Wracając do tematu numeru dwa. Kolejny spoiler, tym razem gotowa rama w stanie surowym:



Nie sugerujcie się osprzętem - będzie zupełnie inny. Ten założył tylko na chwilę Mariusz - ten, który budował mi ramę. Chodziło o pokazanie geometrii. Zresztą dlatego osprzet jest tak bardzo niekompletny ;-)

Przy okazji, jak skończę rower i opublikuję fotki efektu końcowego, to będzie znowu zadanie dla spostrzegawczych. Radzę więc DOBRZE przyjrzeć się temu zdjęciu. Będzie pytanie, który detal ramy się zmienił ;)
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Odp: Numer dwa
« Odpowiedź #36 dnia: 24 Lut 2012, 15:04:15 »
Przy okazji, jak skończę rower i opublikuję fotki efektu końcowego, to będzie znowu zadanie dla spostrzegawczych. Radzę więc DOBRZE przyjrzeć się temu zdjęciu. Będzie pytanie, który detal ramy się zmienił ;)
Jeśli w tym wypadku można uznać to za element ramy, to mogę w tej chwili śmiało powiedzieć, że zostanie ona uzupełniona o tak mało istotny element jak suport. ;)
 
Patrząc na rysunek zastanawiałem się, czy zamierzasz zrobić krótszą ramę nad kołem i zastosować standardowy "Mariuszowy" bagażnik. Jednak widzę, że utrzymałeś rozwiązanie, które się sprawdza i choć sądzę, że psuje to linie i wygląd roweru, to jednak walory praktyczne są nie do podważenia.
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline Raffi

  • Moderatorzy działów
  • *****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Numer dwa
« Odpowiedź #37 dnia: 24 Lut 2012, 16:15:21 »
Przy okazji, jak skończę rower i opublikuję fotki efektu końcowego, to będzie znowu zadanie dla spostrzegawczych. Radzę więc DOBRZE przyjrzeć się temu zdjęciu. Będzie pytanie, który detal ramy się zmienił ;)
Jeśli w tym wypadku można uznać to za element ramy, to mogę w tej chwili śmiało powiedzieć, że zostanie ona uzupełniona o tak mało istotny element jak suport. ;)

Oczywiście. Uprzedzając odpowiedzi: Farba też będzie.

Ja mam jednak na myśli element odpowiadający za geometrię. Element widoczny na tym foto, który się zmieni.


Patrząc na rysunek zastanawiałem się, czy zamierzasz zrobić krótszą ramę nad kołem i zastosować standardowy "Mariuszowy" bagażnik. Jednak widzę, że utrzymałeś rozwiązanie, które się sprawdza i choć sądzę, że psuje to linie i wygląd roweru, to jednak walory praktyczne są nie do podważenia.

Moje podejście co do wyglądu roweru znasz pewnie z forum poziomego i wątku o myciu jednośladu ;)

Generalnie to wygląd jest dla mnie na dalekim trzecim planie. Rower MUSI móc byś stawiany do pionu, bo mam bardzo małe mieszkanie. Plus to się przydaje w tysiącach sytuacji. Dlatego bagażnik, choć cięższy i brzydszy, będzie (jest) po mojemu. Jedyne o co mogę mieć żal do mariusza, to brak mocowania pod odblask. Zrobię je we własnym zakresie.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Odp: Numer dwa
« Odpowiedź #38 dnia: 24 Lut 2012, 19:31:54 »
Ja się domyślam (po rozmowie telefonicznej i innych postach) oraz po doświadczeniu z IMK P7, który mimo założeń nigdy naprawdę nie był USS (a miał być) bo miał ten sam problem.
Można było trochę lepiej zrobić tą rurę bagażnika - jak w Azubach.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Odp: Numer dwa
« Odpowiedź #39 dnia: 25 Lut 2012, 09:43:10 »

Oczywiście. Uprzedzając odpowiedzi: Farba też będzie.
Hehe, a to akurat w przypadku aluminiowych poziomek, wcale nie jest takie oczywiste bo wiele osób ich nie maluje.

 

Patrząc na rysunek zastanawiałem się, czy zamierzasz zrobić krótszą ramę nad kołem i zastosować standardowy "Mariuszowy" bagażnik. Jednak widzę, że utrzymałeś rozwiązanie, które się sprawdza i choć sądzę, że psuje to linie i wygląd roweru, to jednak walory praktyczne są nie do podważenia.

Moje podejście co do wyglądu roweru znasz pewnie z forum poziomego i wątku o myciu jednośladu
Oczywiście znam i zapewne gdybym nie trzymał roweru w pokoju, to przy codziennym użytkowaniu moje było by podobne.
 
Generalnie to wygląd jest dla mnie na dalekim trzecim planie. Rower MUSI móc byś stawiany do pionu, bo mam bardzo małe mieszkanie. Plus to się przydaje w tysiącach sytuacji. Dlatego bagażnik, choć cięższy i brzydszy, będzie (jest) po mojemu. Jedyne o co mogę mieć żal do mariusza, to brak mocowania pod odblask. Zrobię je we własnym zakresie.
Dlatego właśnie zdziwiłem się trochę, jak zobaczyłem rysunek, bo rozwiązanie widziałem w praktyce i uważam je za bardzo fajne.
 
Można było trochę lepiej zrobić tą rurę bagażnika - jak w Azubach.

Zerknąłem jak zrobił to Azub. Masz racje. Wygięta, a nie dospawania, wyglądała by lepiej. Jednak użytkowy charakter został zachowany, więc niema się co czepiać.
 
Prawdziwym mistrzostwem, było by stworzenie konstrukcji, w której cztery składniki osiągały by najwyższe noty - estetyka, trwałość produktu, ergonomia i ekonomia. Niestety to tak jak z tym ciastkiem. Nie da się zjeść i mieć jednocześnie. Zawsze coś, będzie kosztem czegoś. Jedyne co można zrobić, to określić priorytety i według nich dokonywać wyboru który fragment zjemy a który zostawimy.
 
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline Raffi

  • Moderatorzy działów
  • *****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Numer dwa
« Odpowiedź #40 dnia: 28 Lut 2012, 19:34:29 »
My tu sobie gadu gadu, a tymczasem kolejne paczki i części dochodzą.

Właśnie przyszły tulejki do dampera. Tylko muszę je trochę podszlifować, bo zostały wykonane bardzo precyzyjnie, idealnie co do 0,1mm według moich wytycznych (albo i dokładniej, ale nie jestem w stanie zmierzyć dokładniej). Są wykonane na tyle precyzyjnie, że nie ma tolerancji żadnej i tulejek nie daje się włożyć w oczka dampera, które mają idealnie taką samą średnicę. Mój błąd z wymiarami.
Sprzedający zaimponował mi precyzją wykonania tulei. Kolejne tulejki też zrobię u Niego (tylko już z odpowiednią tolerancją).

Byłem też na Spójni (jednak nie zwinęli interesu!) i umówiłem się na odbiór koła na poniedziałek.

Plus dostałem sygnał, że rama po poprawkach lakierniczych też jest już w drodze. Więc pewnie jutro lub pojutrze dojdzie.

Zostanie się tylko finalne składanie roweru w całość, regulacje, testy i kolejna w tym roku pierwsza jazda ;)
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Mhrok

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 910
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Numer dwa
« Odpowiedź #41 dnia: 28 Lut 2012, 19:51:53 »
Właśnie przyszły tulejki do dampera. Tylko muszę je trochę podszlifować, bo zostały wykonane bardzo precyzyjnie, idealnie co do 0,1mm według moich wytycznych (albo i dokładniej, ale nie jestem w stanie zmierzyć dokładniej). Są wykonane na tyle precyzyjnie, że nie ma tolerancji żadnej i tulejek nie daje się włożyć w oczka dampera, które mają idealnie taką samą średnicę. Mój błąd z wymiarami.
Sprzedający zaimponował mi precyzją wykonania tulei. Kolejne tulejki też zrobię u Niego (tylko już z odpowiednią tolerancją).
To ten sprzedawca "Wpisz na allegro tulejki w dziale rowerowym to wyskoczy"? Bo niebawem też będę się interesował tulejkami, chyba, że to co mam wystarczy?
Czekam aż pojedziesz :D

Offline Raffi

  • Moderatorzy działów
  • *****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Numer dwa
« Odpowiedź #42 dnia: 28 Lut 2012, 20:37:38 »
To ten sprzedawca "Wpisz na allegro tulejki w dziale rowerowym to wyskoczy"?

Chyba tak. Przynajmniej ja go tak znalazłem.

Bo niebawem też będę się interesował tulejkami, chyba, że to co mam wystarczy?

Nie wiem czy wystarczy. Tulejki dostałeś, ale czy Ci podpasują na szerokość to ja już nie wiem. Zależy jakie zrobisz mocowania w ramie ;)
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Raffi

  • Moderatorzy działów
  • *****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Numer dwa
« Odpowiedź #43 dnia: 01 Mar 2012, 19:28:53 »
Wróciła rama. Już po poprawkach. Wygląda miodnie.

Z miejsca wziąłem się do roboty i prawie skończyłem składać rower. Poziom znowu ma zamontowane stery, widelec, kierownicę, wahacz i przednią część ramy.

Zamontowałem też damper (fajnie działa). Oczywiście to mogłem zrobić dopiero po wcześniejszym dopasowaniu tulejek (pisałem, że wymiar był za bardzo precyzyjny). BTW, jak ktoś pamięta mój magiczny sprzęt do precyzyjnego nabijania gwiazdki, to właśnie stał się on magicznym sprzętem do toczenia tulejek. Chyba go opatentuję, bo tak wielofunkcyjnego narzędzia nikt jeszcze nie wymyślił (prócz powyższych zastosowań,to narzędzie może być także gwintownikiem i jeszcze kilkoma narzędziami).

Plus czeka mnie jeszcze:
-drobne poprawki w układzie kierowniczym (związane z częścią w której musiałbym wiercić otwór - a dziś już nie chcę już hałasować),
-montaż mostka, skracanie rury sterowej i nabijanie gwiazdki (na razie nie mam mostka),
-montaż fotelika (dziś nie chciałem już hałasować, a trzeba wywiercić dziury),
-montaż łańcucha (do tego najpierw musi być fotelik, bym wiedział jak ustawić bom),
-montaż przedniego koła (Spójnia ma zrobić na poniedziałek na 14-stą),
-montaż przedniego hamulca (co ma sens dopiero po założeniu koła),
-ustawienie manetek i klamek na kierownicy (wymaga fotelika),
-skrócenie kierownicy (560mm to za dużo, wylightujemy),
-montaż gripów (muszę je najpierw mieć),
-linki i pancerze (do tego musi być i łańcuch, hamulce i ustalone miejsce klamek i manetek),
-regulacja przerzutek i hamulców (do tego muszą być linki i pancerze).


Generalnie godzinka lub dwie roboty, takiej czystej i bez pośpiechu. W poniedziałek, o ile będzie pogoda, zamierzam skończyć i odbyć jazdę testową. A jak nie będzie pogody, to tylko skończyć :P
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

storm

  • Gość
Odp: Numer dwa
« Odpowiedź #44 dnia: 01 Mar 2012, 20:10:24 »
A fotki tej nowej, cudownej ramy to gdzie? ;)