Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne > Mokotów, Ursynów, Wilanów

Na ratunek budżetowi partycypacyjnemu - pasy rowerowe na Stryjeńskich.

(1/3) > >>

Raffi:
Istnieje zagrożenie że realizacja projektu bezpiecznych przejść dla
pieszych i pasów rowerowych na ul. Stryjeńskich zostanie wstrzymana.
Pomóż
nam, by do tego nie dopuścić.

"Partycypacja na niby"

W ubiegłym roku w ursynowskim budżecie partycypacyjnym zwyciężył
projekt
pasów rowerowych i bezpiecznych przejść dla pieszych na ulicy
Stryjeńskich.
Niestety kilku radnych  aktywnie dąży do tego, by nie realizować
zwycięskiego pomysłu. Zagrożony jest nie tylko ten projekt, ale cały
budżet   partycypacyjny. Zignorowanie podjętej przez mieszkańców
decyzji
może otworzyć drogę do wstrzymania realizacji również innych
projektów.
Również od Ciebie zależy jakie będą dalsze losy tego projektu.

Co możesz zrobić:
1) Przyjdź na sesję Rady Dzielnicy Ursynów, na której radni chcą
przyjąć
uchwałę o odsunięciu realizacji projektu (Porządek obrad i projekt
uchwały
- p 11.
https://bip.warszawa.pl/NR/exeres/9F089639-ABD2-49BF-ACF3-7E5BE8003DCA,frameless.htm
 )

Sesja odbędzie się 19 kwietnia (wtorek) o godz. 18 w Urzędzie Dzielnicy
Ursynów, al. KEN 61

2) Przyjdź na spotkanie informacyjne organizowane przez Centrum
Komunikacji
Społecznej 26 kwietnia (wtorek) o godz. 18.00 w Natolińskim Ośrodku
Kultury, ul. Na Uboczu 3.

Przyjdź i pokaż swoje poparcie dla zwycięskiego projektu i dla budżetu
partycypacyjnego!

Materiały na temat projektu i odpowiedzi na najczesciej pojawiajace sie
watpliwosci:
https://zdm.waw.pl/aktualnosci/beda-zmiany-na-stryjenskich

Raffi:
Jolu - wrzuć proszę na www Masy.

vit:
Proponuję nie wczuwać się jakoś szczególnie w tą konkretną sytuację.
"Na ratunek budżetowi partycypacyjnemu - pasy rowerowe na Stryjeńskich."

Pomysł z uspokajaniem ruchu i malowaniem pasów rowerowych na Stryjeńskich na lata 2016-2020 uważam za kretyński.
Osobiście się cieszę, że radni mają ten sam punkt widzenia.

Otóż:
Nadchodzi wiekopomna chwila i pod naszymi oknami GDDKiA buduje obwodnicę. Metodą odkrywkową. Z południa na północ Ursynowa, na przekroju Płaskowickiej mamy 3 ulice: Stryjeńskich, KEN i Rosoła. Na Płaskowickiej tworzą się korki przy wszystkich drożnych 6 pasach ruchu w każdą stronę - 2 ronda + światła na Rosoła.
W roku 2017 zostanie zamknięta (wg generalnego wykonawcy) Rosoła i zostaną dwie ulice w relacji północ - południe.
KEN i właśnie Stryjeńskich.
Gdzieś ten ruch musi się pomieścić chociażby, żeby stać. Już nie oczekuję, że będzie jechać, ale stać też gdzieś musi.
Co do samej idei uspokajania ruchu i malowania pasów rowerowych na Stryjeńskich się zgadzam, to uważam, że można z tym poczekać 4 lata. Przez ten czas ruch tam jest wystarczająco spokojny, a jak będzie zamknięte Rosoła to i tak wszystko będzie stać.

Dlatego proponuję nie drzeć szat i udawać zagrożenia dla demokracji tylko dlatego, że ktoś wreszcie pomyślał.
Jako Masa mamy forsować rozwiązania prorowerowe, ale nie bezkrytycznie. A tak przy okazji to w mojej opinii (nie badanej, a tylko obserwowanej jako okoliczny mieszkaniec) ruchu rowerowego to akurat tam raczej nie ma.

Wrzucanie tego na stronę jest moim zdaniem bezcelowe.
Ale to tylko indywidualna opinia.

EDIT: jedyne co warto wymóc na radnych to zapewnienie realizacji tego projektu po ostatecznym zakończeniu i oddaniu obwodnicy.
To raczej warto.
Nie piszę na pewno warto, bo jako Witek mam wątpliwości, jako członek Masy mieć ich nie mogę :P

mk1111:

--- Cytat: vit w 18 Kwi 2016, 12:30:24 ---

W roku 2017 zostanie zamknięta (wg generalnego wykonawcy) Rosoła i zostaną dwie ulice w relacji północ - południe.
KEN i właśnie Stryjeńskich.


--- Koniec cytatu ---
A wg ZDM:

--- Cytuj ---2. ?Należy poczekać z realizacją projektu do zakończenia budowy obwodnicy?
Podczas budowy Południowej Obwodnicy Warszawy ma zostać zachowana możliwość przejazdu w ciągu ul. Stryjeńskich al. KEN i ul. Rosoła, a także ciągłość ul. Płaskowickiej.

--- Koniec cytatu ---


--- Cytat: vit w 18 Kwi 2016, 12:30:24 ---EDIT: jedyne co warto wymóc na radnych to zapewnienie realizacji tego projektu po ostatecznym zakończeniu i oddaniu obwodnicy.

--- Koniec cytatu ---

A wg ZDM:

--- Cytuj ---2. ?Należy poczekać z realizacją projektu do zakończenia budowy obwodnicy?
Ponadto, jak napisano wyżej, projekt z budżetu partycypacyjnego musi być zrealizowany do końca 2016 r.
--- Koniec cytatu ---

rowerozof:

--- Cytat: vit w 18 Kwi 2016, 12:30:24 ---EDIT: jedyne co warto wymóc na radnych to zapewnienie realizacji tego projektu po ostatecznym zakończeniu i oddaniu obwodnicy.

--- Koniec cytatu ---

Ten pomysł jest niezbyt dobry. Ulica jest w gestii ZDM i pasy realizuje ZDM więc radni sobie mogą, co najwyżej przegłosować uchwałę w której apelują o to czy o tamto. Poza tym za 4 lata będą inni radni. Nawet jeśliby byli ci sami, to "wymóc zapewnienie na polityku" jest z definicji bezskuteczne.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej