Autor Wątek: Wypadki i potrącenia  (Przeczytany 528764 razy)

0 użytkowników i 11 Gości przegląda ten wątek.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1200 dnia: 16 Lut 2016, 10:25:48 »
Budująca reakcja kierowcy, który od razu zatrzymał się i chciał pomóc.

A co do samej Babki - pewnie byłes za słupkiem w martwej strefie. Dziś mało który kierowca się ogląda uważnie, dwa razy, nachylając się nieco do przodu, przed skretem w prawo. A słupki w autach też coraz grubsze, by było bezpiecznie przy dachowaniu.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1201 dnia: 29 Lut 2016, 20:15:43 »
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1202 dnia: 08 Mar 2016, 10:34:57 »
Potrącenie rowerzysty na skrzyżowaniu DDR wzdłuż Przyczółkowej i Vogla. Rowerzysta został ranny w głowę i zabrano go do szpitala. Jest [Stop] na DDR, więc niestety wina rowerzysty. :(
Uważajcie!
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1203 dnia: 08 Mar 2016, 13:32:15 »
Tam vogóle* jest teraz problem ze zjazdem z Vogóla na ddr - skręcając trzeba zmieścić się między słupkami, naturalny tor jazdy blokują fabrykanty.






*ha! haha! hahahaha!

Offline mp0011

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 186
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1204 dnia: 27 Kwi 2016, 23:19:19 »
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news,potracenie-rowerzysty-na-sciezce-kierowca-uciekl,200921.html

Jakiś rok temu też mnie w tym miejscu potrącono na przejeździe. I wtedy także kierowca zbiegł.
Na Kostrzewskiego jest ponadprzeciętny ruch, bo kierowcy robią tamtędy skrót i omijają korki osiedlowymi uliczkami.

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1205 dnia: 28 Kwi 2016, 11:01:49 »
Jeden komentarzy zwraca uwagę na umieszczenie A-7: z punktu widzenia samochodu skręcającego w Sobieskiego jest on za przejazdem, a bezpośrednio przed jezdnią, co może* sugerować pierwszeństwo na przejeźdźcie (mimo, że oddzielny przepis jasno to określa). Czy w takich sytuacjach można domagać się przeniesienia A-7 przed ddr? Tak (tzn. tak jak na tym skrzyżowaniu) umieszczone oznakowanie jest w Warszawie nagminne.



*właściwie to nie "może", tylko z sukcesem sugeruje:

Cytuj
Jak pamiętam to znak "ustąp pierwszeństwa" jest za przejściem i ścieżką, więc to pojazd miał pierwszeństwo.

Offline pszyszek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1206 dnia: 28 Kwi 2016, 17:29:27 »
Rowerzysta jedzie główną drogą i tak jak inne pojazdy na niej ma pierwszeństwo. Nie jest natomiast informowany o rzekomo innych zasadach na tym przejeździe mimo że A-7 go nie osłania. Z punktu widzenia kierowcy jest to okoliczność mocno łagodząca a obciążająca zarządcę drogi.

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1207 dnia: 28 Kwi 2016, 20:59:59 »
http://masakrytyczna.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=2343


Koledzy z Łodzi mają o tym temat. Wygląda na to, że A-7, nawet jeśli byłby umieszczony przed ddr, to i tak dotyczyłby tylko najbliższej jezdni (czyli drogi dla samochodów).

Offline mp0011

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 186
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1208 dnia: 29 Kwi 2016, 13:21:12 »
Ta kwestia niestety w polskiej ustawie uregulowana nie jest prawidłowo.

Jeżeli czytać ją wprost, rowerzysta ma pierwszeństwo będąc już na przejeździe, ale już nie dojeżdżając do niego. Oznacza to, że kierowca nie musi ustępować widząc jadącego rowerzystę.

Oczywiście ma obowiązek zwolnić, rowerzysta nie na obowiązku "nie wjeżdżać pod jadący pojazd", ale kwestia winy jest różnie interpretowana przez policję i sądy.

Jeżeli uznać że wszystkie przejazdy to skrzyżowania, rowerzysta miałby pierwszeństwo w zasadzie zawsze na drogach dwukierunkowych (pierw prawa strona, potem "bo już jest na")...

Osobiście chciałbym, aby NA KAŻDYM przejeździe dla rowerów były odrębne znaki określające pierwszeństwo, widoczne dla kierowców i rowerzystów.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1209 dnia: 29 Kwi 2016, 14:15:26 »
Czy w takich sytuacjach można domagać się przeniesienia A-7 przed ddr? Tak (tzn. tak jak na tym skrzyżowaniu) umieszczone oznakowanie jest w Warszawie nagminne.

Oczywiście, że można. Wystarczy pismo wysłać do Inżyniera Ruchu.


Osobiście chciałbym, aby NA KAŻDYM przejeździe dla rowerów były odrębne znaki określające pierwszeństwo, widoczne dla kierowców i rowerzystów.

Na każdym to nie ma sensu, bo w 95% przypadków sprawa jest jasna - ddr idzie wzdłuż drogi z podporzadkowaniem, albo ddr idzie wzdłuż drogi z pierwszeństwem - wystarczy oznakować poprawnie całość i dodatkowe znaki tylko do ddr zupełnie nie są potrzebne.
Gdyby przy każdym takim skrzyżowaniu stawiać komplet znaków na każdym przejeździe rowerowym przez każdą jezdnię, to byś miał jakieś 15-30 dodatkowych znaków na każdym skrzyżowaniu. Kocioćwik straszny, mało kto się w tym połapie. Dlatego dobrze, że się tego nie robi!


Problemem - i tu masz oczywiście rację - jest te 5% przejazdów, gdzie ddr biegnie niezależnie od jezdni, geometria jest nieczytelna, układ skrzyżowania nietypowy, widoczność słaba itp. I tam faktycznie powinno się stawiać znaki.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline mp0011

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 186
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1210 dnia: 29 Kwi 2016, 14:41:27 »
Na każdym to nie ma sensu, bo w 95% przypadków sprawa jest jasna - ddr idzie wzdłuż drogi z podporzadkowaniem, albo ddr idzie wzdłuż drogi z pierwszeństwem - wystarczy oznakować poprawnie całość i dodatkowe znaki tylko do ddr zupełnie nie są potrzebne.

Ale obecnie nie zawsze rowerzysta ma świadomość obok jakiej drogi się porusza. Jest też sporo miejsc niejasnych, np. skrzyżowania równorzędne, ronda (ciekawy temat - czy każdy zjazd z ronda kierowcy podpada pod 27.1a? Są zdania, że kierowca jadący przez rondo "prosto" kierunku nie zmienia, więc ustępować nie musi...) itp.

Obecność D-1 na drogach dla rowerów byłaby jasnym i czytelnym sygnałem dla kierowców że jednak pierwszeństwa nie mają - a często takiej świadomości nie mają. Podobnie jest z drogówką - jak mnie potrącili na Sobieskiego to padło pytanie z której strony jechałem, bo może to ja nie ustąpiłem... A tak - jest znak i wszystko jasne.
« Ostatnia zmiana: 29 Kwi 2016, 14:52:58 wysłana przez mp0011 »

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1211 dnia: 29 Kwi 2016, 15:27:42 »
Przy skrzyżowaniach równorzednych nie powinno się w ogóle robić ddr. Skrzyżowania takie są do uliczek o małym natężeniu ruchu, gdzie powinno być uspokojenie ruchu lub pasy rowerowe, a nie jakieś wydzielone ddry. Ale to wiesz sam.
Próbuję sobie też skojarzyć jakieś miejsce, gdzie w WAW mamy taki problem, czyli skrzyżowanie równorzedne z ddr i przejazdami - no nie kojarzę, więc na szczęście tutaj problem jest teoretyczny. Jedyne miejsce, gdzie występują takie buble w Polsce to chyba Łódź - ale oni w ogóle są dziwni i mają sporo infry rowerowej zbudowanej po prostu źle, pomimo najlepszych intencji.


Ronda - pełna zgoda. A w zasadzie nie ronda, a skrzyżowania rondopodobne. Wiele mamy w mieście skrzyżowań rondopodobnych, gdzie pierwszeństwo jest dyskusyjne. Zwłaszcza dotyczy to pseudoturbin typu Babka, czy klasycznych skrzyżowań z wyspą centralną jak np. Dmowskiego. Jak tam padnie sygnalizacja, za nic w świecie nie namówiłbyś mnie by jechać tam po ddr :P
Inna sprawa, że w ogóle byś mnie nie namówił na ddr na Babce, bo tam jest tak spieprzony program sygnalizacji, że ddr jedzie się 3-4x dłużej niż jezdnią obok :D
Ale generalnie - tak - problem nieoznakowania tu istnieje.

Niestety z rondami problem jest też inny. Są badania, które mówią, że jak masz zjazd z ronda i ten zjazd ma więcej niż 1 pas ruchu, to przejazd czy przejście za tym zjazdem będzie BARDZO niebezpieczne. Nie ważne jak je oznakujesz, po prostu kierowcy z zasady nie rozglądają się, gdy opuszczają rondo. I tu niestety żadne znaki nie pomogą, to temat do wygrania TYLKO odpowiednią geometrią. Zjazdy z rond powinny mieć po 1 pas ruchu i geometrię wymuszającą niską prędkość aut. Albo nie powinno być na ich zjazdach przejść. Holendrzy mają w tym temacie bardzo duzo badań, doświadczeń oraz sporo ciekawych rozwiązań jak obejść problem. Z tego należy korzystać.


Problem jest też tam, gdzie skrzyżowań w zasadzie nie ma. Np. most Północny i Świderska. Niby jest trasa główna (most), ale ona idzie bezkolizyjnie górą i wcale nie daje to pierwszeństwa rowerzyście zbliżającemu się do przejazdu rowerowego poziom niżej. W takich miejscach też potrzebne są znaki!

Ale - powtórzę - nie widzę absolutnie żadnego powodu, by w ten sposób znakować np. każdy przejazd wzdłuż Marszałkowskiej. Tu sprawa jest jasna i jednoznaczna, a więcej znaków wcale by nie pomogło.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline pszyszek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1212 dnia: 30 Kwi 2016, 13:25:28 »
Próbuję sobie też skojarzyć jakieś miejsce, gdzie w WAW mamy taki problem, czyli skrzyżowanie równorzedne z ddr i przejazdami - no nie kojarzę, więc na szczęście tutaj problem jest teoretyczny.

Na Bonifacego jest. Na szczęście z ust ZDM padła informacja że wkrótce DDR zostanie tam zlikwidowany.

Offline mp0011

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 186
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1213 dnia: 07 Maj 2016, 22:31:50 »
Nie mam już zdrowia do kierowców...

https://www.youtube.com/watch?v=g5TLHe5vZ74

Dziś zaliczyłem potrącenie, ucieczkę z miejsca zdarzenia, napaść, kradzież kamery i jej zniszczenie.
A wszystko przez niedokończoną DdR na Jana Pawła...


Cytuj
WX 46632. Kolizja Jana Pawła II / Grzybowska, 7.05.2016, 17:08.

Jechałem jezdnią ulicy Jana Pawła II, przy krawężniku. Bezpośrednio za mną jechał SUV i miał widoczne problemy z wyprzedzeniem mnie, więc zwolniłem aby ułatwić mu ten manewr i zbliżyłem się do krawędzi jezdni.

SUV zmienił pas, a zza niego wyskoczył TEN PAN.

Po krótkiej wymianie zdań (widocznej na filmie) nastąpiło celowe potrącenie roweru i ucieczka z miejsca zdarzenia.

Po krótkim pościgu, podczas czekania na policję, sprawca wyrwał kamerę którą go nagrywałem i zaczął z nią uciekać.

Następnie cisnął nią o ziemię, definitywnie kończąc jej żywot...

Sprawa zakończyła się tylko na drogówce i mandacie dla Pana (tylko, bo mogłem ciągnąć sprawę o napaść, kradzież i zniszczenie mienia - pan za kamerę zwrócił pieniądze na miejscu)


Offline jolajola1

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 1 056
  • Płeć: Kobieta
  • jeżdżę w opasce żeby mi wiatr nie gwizdał w uszach
    • z roweru filmowane
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1214 dnia: 07 Maj 2016, 22:44:51 »
proponuję przesłać opis i nagranie do Pełnomocnika... wciąż kłapie leniwie, że ta DDR JPII nieoddana i że CZEKA na inwestycje tramwajów warszawskich