Autor Wątek: Wypadki i potrącenia  (Przeczytany 528774 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline wildzi

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 679
  • Płeć: Mężczyzna
  • Z Masą od września 2008. W Zabezpieczeniu od 2011.
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1035 dnia: 19 Kwi 2015, 20:00:41 »
Śmiertelne potrącenie rowerzysty na al. KEN

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,17779218,Smiertelne_potracenie_rowerzysty_na_al__KEN.html

Cytuj
Przy kościele na wysokości al. KEN 101 kierujący renault uderzył w rowerzystę przejeżdżającego przez przejście dla pieszych.

Siła uderzenia musiała być znaczna, ponieważ auto i potrącony mężczyzna zatrzymali się dopiero na wysokości stojącego w pobliżu przystanku autobusowego. Rowerzysta wybił swoim ciałem przednią szybę samochodu. Na miejsce szybko przyjechało pogotowie ratunkowe i po reanimacji i przywróceniu rowerzyście funkcji życiowych zabrało go do szpitala. Mimo wysiłków lekarzy potrącony zmarł w szpitalu kilkanaście minut później.

 W okolicach przejścia dla pieszych policja zablokowała jeden pas ruchu w kierunku Kabat.

 9 czerwca ubiegłego roku kilkaset metrów od miejsca dzisiejszej tragedii kierowca volvo potrącił na przejściu dla pieszych dwuletniego chłopca. Dziecko zmarło.
I jestem tatą po raz drugi!

Offline wildzi

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 679
  • Płeć: Mężczyzna
  • Z Masą od września 2008. W Zabezpieczeniu od 2011.
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1036 dnia: 21 Kwi 2015, 09:39:22 »
Śmiercionośna al. KEN. Znów zginął człowiek [KOMENTARZ]
http://m.warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,106541,17787100,Smiercionosna_al__KEN__Znow_zginal_czlowiek__KOMENTARZ_.html
Cytuj
Fotoradary i nowe sygnalizacje nie wystarczają. W al. KEN na Ursynowie znowu zginął człowiek. Czy radą mogą być tzw. podniesione przejścia, które uniemożliwią szybką jazdę?

Na krótkim 300-metrowym odcinku al. Komisji Edukacji Narodowej na Ursynowie w ciągu dziesięciu miesięcy na trzech sąsiadujących ze sobą przejściach między stacjami metra Stokłosy i Ursynów pod kołami samochodów zginęły trzy osoby. Do ostatniego tragicznego wypadku doszło w niedzielę. Kierowca renault uderzył w 80-letniego rowerzystę przejeżdżającego przez przejście dla pieszych. Starszy mężczyzna zmarł kilkadziesiąt minut później w szpitalu.

Rowerzysta popełnił błąd, że przed zebrą nie zszedł z roweru i go nie przeprowadził. Jednak kierowca najprawdopodobniej jechał zbyt szybko. Według naszego reportera Dariusza Borowicza, który był na miejscu, o przekroczeniu dopuszczalnej prędkości może świadczyć to, że auto i potrącony mężczyzna znaleźli się ok. 40 metrów za przejściem. Rowerzysta wybił ciałem przednią szybę samochodu. Dokładne okoliczności wypadku badają teraz policja i prokuratura.

Fotoradar nie pomógł

 Bezpieczeństwo w al. KEN próbowano poprawić już po zeszłorocznych śmiertelnych wypadkach. Po tym jak przy skrzyżowaniu z ul. Artystów 70-latek potrącił na przejściu dwulatka, postawiono tam fotoradar, a potem sygnalizację świetlną. Okoliczni mieszkańcy przyznają jednak, że po minięciu radaru kierowcy znowu dodają gazu. Światła też często nie wystarczają, żeby ochronić pieszych. Świadczy o tym głośny przypadek muzyka, Dariusza K., który na przejściu w al. KEN przy ul. Dzwonniczej (obok kościoła Wniebowstąpienia Pańskiego) zabił przechodzącą na zielonym świetle 63-letnią kobietę.

 Skoro fotoradary i sygnalizacje świetlne nie wystarczają, to co może skutecznie poprawić bezpieczeństwo w al. KEN? - Konsekwentnie kibicujemy policji i straży miejskiej, żeby wbrew niektórym mediom i politykom egzekwowały przepisy, w tym m.in. przestrzeganie prędkości - mówi Adam Sobieraj, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich. W Warszawie rzeczywiście prędkość jest dość rzadko kontrolowana. W al. KEN oprócz wspomnianego fotoradaru w czterech miejscach od czasu do czasu sprawdza ją straż miejska. Pojawia się jednak w ściśle wyznaczonych miejscach i kierowcy zwalniają tylko tam.

Pomogą spowalniacze?

 Bezpieczniejszą jazdę na takich ulicach jak al. KEN można jednak wymusić także w inny sposób. Często najskuteczniejszym sposobem są tzw. spowalniacze. Tyle że niekonieczne muszą to być toporne progi zwalniające. Radny Ursynowa, Paweł Lenarczyk proponuje: - Być może w al. KEN sprawdziłyby się podniesione do góry przejścia dla pieszych. Kierowca musiałby tam zwolnić, inaczej uszkodziłby samochód. Miasto powinno rozpocząć debatę, jak poprawić bezpieczeństwo na takich ulicach jak al. KEN, czyli przebiegających przez gęsto zabudowane osiedla. Takie podniesione przejścia na pewno miałyby też przeciwników, ale zwiększyłyby bezpieczeństwo pieszych.

 Trzeba przyznać, że al. KEN często prowokuje do szybkiej jazdy. Ma długie proste odcinki, łagodne łuki i dość szerokie pasy. W czasie poszerzenia ulicy na Natolinie i na Kabatach projektanci też zadbali przede wszystkim o wygodę kierowców. Powstały m.in. dość długie odcinków pasów do skrętu. Teraz władze miasta i dzielnicy muszą wspólnie zastanowić się, co zrobić, aby aleja KEN była przede wszystkim bezpieczna.
I jestem tatą po raz drugi!

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1037 dnia: 22 Kwi 2015, 10:01:07 »
O KENie jest głośno, ale ten sam problem ma wiele ulic w Warszawie. Problemem miasto powinno zająć się systemowo, bo np. Fieldorfa, czy Waszyngtona wcale nie są dla pieszych bezpieczniejsze.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1038 dnia: 22 Kwi 2015, 10:01:43 »
15min temu.
Potrącenie rowerzysty/rowerzystki na prostej jezdni ul. Konstruktorskiej.
Pomarańczowa szosa leży na trawniku - poszkodowanego/poszkodowaną zabrała karetka. na miejscu jest policja.
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline wildzi

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 679
  • Płeć: Mężczyzna
  • Z Masą od września 2008. W Zabezpieczeniu od 2011.
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1039 dnia: 22 Kwi 2015, 21:10:42 »
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,123133,17793395,Sroda_na_ulicach_Warszawy__NA_ZYWO_.html?wall=1

"Zderzenie dwóch rowerzystów w pobliżu skrzyżowania Ciszewskiego i al. KEN." o 14:17
I jestem tatą po raz drugi!

Offline rowerzysta

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 43
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1040 dnia: 29 Kwi 2015, 20:45:58 »
Dzisiaj ok. 18.30 doszło do zdarzenia z udziałem rowerzystki na przejeździe rowerowym wzdłuż puławskiej na wysokości Romera. Karetka pojawiła się chwilę po mnie.

Offline kultowy

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 310
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...tylko jak krzyk cichnie przyjaźń
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1041 dnia: 30 Kwi 2015, 08:27:18 »
wczoraj zaś (czyli 29 IV) coś się stało na ddr przy Świetokrzyskiej na wysokości ul. Kubusia Puchatka (koło 16:30) - stała karetka, leżał rower, obok kask, podjeżdżała policja.
pozdrawiam,
grzech aka straszny bibliotekarz

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1042 dnia: 30 Kwi 2015, 10:04:01 »
wczoraj zaś (czyli 29 IV) coś się stało na ddr przy Świetokrzyskiej na wysokości ul. Kubusia Puchatka (koło 16:30) - stała karetka, leżał rower, obok kask, podjeżdżała policja.

Tam jest pas rowerowy a nie DDR
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,123133,17832830,Sroda_na_ulicach_Warszawy__29_04_2015_,,,1484192.html

Offline jolajola1

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 1 056
  • Płeć: Kobieta
  • jeżdżę w opasce żeby mi wiatr nie gwizdał w uszach
    • z roweru filmowane
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1043 dnia: 29 Maj 2015, 12:33:55 »
GW, na żywo, z godziny 8:34
"Potrącenie rowerzysty przez samochód osobowy na Lazurowej. Kierowca uciekł, a rowerzysta został odwieziony do szpitala. "

nic więcej, nie ma zdjęcia roweru

Offline kasia40

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Płeć: Kobieta
    • Vip Service
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1044 dnia: 01 Cze 2015, 22:33:33 »
Witam. To jest niemożliwe co się dzieje w tym kraju. Jak można potrącić człowieka i uciec z miejsca wypadku ? Brak słów.

Offline biały

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 600
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1045 dnia: 02 Cze 2015, 04:06:16 »
To jest niemożliwe co się dzieje w tym kraju.
To wszystko wina Tuska!

Jak można potrącić człowieka i uciec z miejsca wypadku ?
Naciskając pierwszy pedał od prawej.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1046 dnia: 02 Cze 2015, 10:25:09 »
Są takie pierdoły, co nawet potrafią nie zauważyć, że w coś przywaliły autem, więc co tu się dziwić, że odjezdzają z miejsca zdarzenia. No i jest cała banda narwanych kryminalistów, co zwiewają po wypadku bo są na haju, naprani, bez dokumentów, bez uprawnień, bez przeglądu, bez OC lub bez czegoś jeszcze innego.

Niestety to jest SKUTEK zbyt małej skutecznośli policji i tego, że postronni nie reagują, nie zapisuja numerów takiego uciekającego itp. Uciekają, bo to MOŻE się udać. Gdyby nie mogło, nie próbowaliby nawet.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline biały

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 600
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1047 dnia: 02 Cze 2015, 10:40:43 »
Raffi:
No tak. Bo w takich USA, gdzie podczas ucieczki mogą zostać poczęstowani ołowiem, to nie uciekają.

Za daleko szukasz wyjaśnienia i za bardzo komplikujesz. Przyczyna jest prosta: boją się, to uciekają - naturalny odruch każdego wystraszonego zwierzęcia.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1048 dnia: 02 Cze 2015, 11:01:46 »
Raffi:
No tak. Bo w takich USA, gdzie podczas ucieczki mogą zostać poczęstowani ołowiem, to nie uciekają.

Owszem, uciekają, bo kluczem nie jest ciężkość kary, a jej nieuchronność. Nie sądzę by ta w stanach była jakoś znacznie wyższa od polskiej.


Za daleko szukasz wyjaśnienia i za bardzo komplikujesz. Przyczyna jest prosta: boją się, to uciekają - naturalny odruch każdego wystraszonego zwierzęcia.

Ja być może jestem idealistą i marzycielem, ale wierzę, że wcale nie musimy się zachowywać za kierownicą auta jak małpy lub inne zwierzęta :-) Owszem, pierwszy odruch jest taki jak piszesz. Ale u homo-sapiens pierwszy odruch wcale nie musi być przecież ostatnim wysiłkiem mózgu w ciągu danego dnia :D Słowem - tylko od nas samych zalezy czy zostaniemy zwierzetami, czy nasz mózg stać będzie na coś więcej  -jakąś refleksję, odpowiedzialność...
« Ostatnia zmiana: 02 Cze 2015, 11:03:14 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline jolajola1

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 1 056
  • Płeć: Kobieta
  • jeżdżę w opasce żeby mi wiatr nie gwizdał w uszach
    • z roweru filmowane
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1049 dnia: 02 Cze 2015, 11:36:07 »
Na skrzyżowaniu Postępu i Cybernetyki kierująca renault holowała bmw. Między autami chciał przejechać rowerzysta i wpadł na napiętą linkę holowniczą. Policja zdecyduje, kto jest winien wydarzeniu. Rowerzysta, który prawdopodobnie jechał po przejściu czy kierowcy.

na GW, Warszawa na żywo, jest zdjęcie - akurat w tym miejscu nie ma przejazdu, jest tylko dla pieszych
rower nie widać, żeby był jakoś bardzo zdewastowany, więc i rowerzysta nie bardzo potłuczony?...