Warszawska Masa Krytyczna
Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne => Ochota, Włochy, Ursus => Wątek zaczęty przez: Gonzo w 08 Sie 2012, 12:23:10
-
Od 1 sierpnia regularnie (2 x razy na dzień) przelatuję Dźwigową i niestety ale muszę stwierdzić z przykrością, że wydzielona ścieżka dla rowerów stała się ulubionym traktem komunikacyjnym dla wszelkiego rodzaju skuterów, motocykli.
-
A czy to jest bardzo uporczywe dla rowerzystów? Jeśli akurat po ddr nikt nie jedzie, to skutery nikomu nie wadzą. Jeśli jedzie, to i tak musi się trzymać za rowerzystą. Jeśli natomiast tego nie robi, i wyprzedza z zachowaniem odstępu 3 cm, to jest to wykroczenie popełniane również w innych warunkach...
-
Mnie tam też nie przeszkadzają inni uczestnicy ruchu jadący po "naszym" asfalcie. O ile pamiętają o tym, że są tam gośćmi, to nie jest to uporczywe.
Ale pamiętajmy też, że jest to nielegalne ;)
-
Może warto jakiś donos do Straży Miejskiej. Na pewno zarobią sporo funduszy na takich i nie będą płakać że nie mają kasy ;)
-
Mnie tam też nie przeszkadzają inni uczestnicy ruchu jadący po "naszym" asfalcie. O ile pamiętają o tym, że są tam gośćmi, to nie jest to uporczywe.
Ale pamiętajmy też, że jest to nielegalne ;)
DDRów zdecydowanie dla najsłabszych użytkowników ruchu czyli także starszych osób a także dla dzieci a mają nikle szanse w straciu ze skuterami. Dlatego właśnie jestem absolutnie za tym aby skutery i inne pojazdy napędzane silnikami spalinowymi czy elektrycznymi poruszały się jezdnią.
-
Gdzie na Dźwigowej jest ścieżka rowerowa ?
-
Jeżeli chcemy być dokładni to są to dwa pasy rowerowe. Warto o tym pamiętać, gdyż w prawie nie istnieją jednokierunkowe drogi dla rowerów a pasy już tak.
-
Jeżeli chcemy być dokładni to są to dwa pasy rowerowe.
Zgadza się, to są pasy rowerowe. Pasy od drogi rowerowej odróżniają się tym, że są w jezdni, oddzielone od innych pasów tylko linią lub urzadzeniami BRD (separator, wysepka). Droga rowerowa jest od jezdni fizycznie, konstrukcyjnie odseparowana (np jest na innym poziomie i oddziela ją krawężnik).
Poprawnie wykonany pas rowerowy jest zawsze jednokierunkowy, droga rowerowa może być jednokierunkowa lub dwukierunkowa. Plus pas jest tylko rowerowy (ewentualnie rowery+jakieś inne pojazdy, np autobusy), a droga rowerowa może być łączona z ruchem pieszym (droga dla rowerów i pieszych).
Warto o tym pamiętać, gdyż w prawie nie istnieją jednokierunkowe drogi dla rowerów
Owszem, istnieją w prawie.
W terenie zresztą też istnieją, pojedyncze, krótkie odcinki znajdziesz nawet w Warszawie (np. przy Wołoskiej i Puławskiej) :P
-
Warto o tym pamiętać, gdyż w prawie nie istnieją jednokierunkowe drogi dla rowerów
Owszem, istnieją w prawie.
W terenie zresztą też istnieją, pojedyncze, krótkie odcinki znajdziesz nawet w Warszawie (np. przy Wołoskiej i Puławskiej) :P
Ale DDR z definicji jest chyba dwukierunkowa. Przy Wołoskiej zdaje się jest tylko znak B-2 ale D-3 już nie ma.
Na Puławskiej nie pamiętam gdzie.
No nic, kiedyś gdzieś słyszałem co napisałem post wcześniej - widać nie sprawdziłem dokładnie swojej wiedzy :P
-
Chodzi o wjazdy z jezdni na DDR i zjazdy z DDR na jezdnie.
Generalnie jak byś przy dowolnym odcinku DDR postawił znak C-5 a na drugim końcu B-2 to była by jednokierunkowa.
Dzisiaj dwa razy tym jechałem a raz olałem i poszedłem jezdnią :D
-
Generalnie jak byś przy dowolnym odcinku DDR postawił znak C-5 a na drugim końcu B-2 to była by jednokierunkowa.
Nie chcę wyjść na durnia, ale czy na drogach jednokierunkowych nie stosuje się D-3?
-
Generalnie jak byś przy dowolnym odcinku DDR postawił znak C-5 a na drugim końcu B-2 to była by jednokierunkowa.
Nie chcę wyjść na durnia, ale czy na drogach jednokierunkowych nie stosuje się D-3?
znak C-5 też można stosować legalnie na drogach jednokierunkowych ;-) różnica taka, że to D-3 informuje, że droga jest jednokierunkowa.
-
znak C-5 też można stosować legalnie na drogach jednokierunkowych ;-) różnica taka, że to D-3 informuje, że droga jest jednokierunkowa.
No właśnie o to mi chodziło :P
-
W terenie zresztą też istnieją, pojedyncze, krótkie odcinki znajdziesz nawet w Warszawie (np. przy Wołoskiej i Puławskiej) :P
Chyba najlepszym przykładem są Aleje Jerozolimskie za ulicą Śmigłowca w kierunku wiaduktu nad linią radomską.
Krzysztof
-
Warto o tym pamiętać, gdyż w prawie nie istnieją jednokierunkowe drogi dla rowerów
Owszem, istnieją w prawie.
W terenie zresztą też istnieją, pojedyncze, krótkie odcinki znajdziesz nawet w Warszawie (np. przy Wołoskiej i Puławskiej) :P
Ale DDR z definicji jest chyba dwukierunkowa.
Chyba jednak nie :P
Z definicji to pasy rowerowe są jednokierunkowe. Ale one nie mogą być dwukierunkowe od nowelizacji PoRD.