Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne > Śródmieście, Wola

Przejazd Krawężnikowy

<< < (4/8) > >>

kaczor1:
Armii Ludowej kładka
Uszkodzone kratki odwodnienia liniowego
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501544.838526231&Y=5787247.948472465&S=12&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3

Amii Ludowej/Marszałkowska
Uskok jezdnia/Torowisko - chyba normatywny (1cm) nie nie przyjemny
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501310.295162027&Y=5787159.912032044&S=12&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3

Mniej więcej w tym miejscu "kopczyk kreta" na ddr (Armii Ludowej)
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501471.551992805&Y=5787215.075361358&S=12&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3

Plac na Rozdrożu
Brak wypełnienia nawierzchni przy słupie sygnalizacji
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501717.107953402&Y=5787264.649624957&S=13&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3

Plac na Rozdrożu
Wykruszenia przy krawężniku.
Powinno się ustawić znak A-7 (dla kierowców) przed przejazdem dla rowerów
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501752.69384379&Y=5787359.104367482&S=13&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3

Ujazdowskie całe
Czarne słupki w osi DDR powinny być oznaczone pomarańczową taśmą odblaskową
Konieczność likwidacji "czasowych" zabruków.

Zakończenie DDR na Ujazdowskich Raffi ma racje, jest tam uskok w miejscu gdzie większość rowerzystów włącza się do ruchu, czyli zaraz obok przejścia dla pieszych (nie ma tam przejazdu tylko znak koniec DDR)
https://goo.gl/maps/3DaAemCZYWy

jolajola1:
Kaczor, uściślij, proszę

Rozdroże "Brak wypełnienia nawierzchni przy słupie sygnalizacji" - przy DOKŁADNIE którym słupie? na "serku" ?

cyt :Mniej więcej w tym miejscu "kopczyk kreta" na ddr (Armii Ludowej)... GDZIE ten kopczyk kreta dokładnie jest i co to znaczy?  kretowisko spod asfaltu? na wysokości którego budynku?

Raffi:

--- Cytat: kaczor1 w 13 Wrz 2016, 20:31:41 ---Czarne słupki w osi DDR powinny być oznaczone pomarańczową taśmą odblaskową
--- Koniec cytatu ---

Tutaj akurat ZDM szykuje się do wdrażania dość ciekawego rozwiązania. Zaprojektowano dwa nowe rodzaje słupków,  podobnych do obu rodzajów aktualnie wykorzystywanych czarnych wzorów ("Syrenki" i "Gamdzyki"). Różnią się materiałem ciut miększym niż żeliwo (przy okazji nierdzewnym i rzekomo nie wymagającym malowania), a ich wygląd to efekt kompromisu pomiędzy estetyką, możliwościami prawnymi (zastrzeżone wzory słupków i patenty) oraz potrzebami rowerzystów i osób niepełnosprawnych (np. niedowidzących). Uczestniczyłem w pracach nad tym projektem jako konsultant - nie wszystko jest w 100% po mojej myśli, ale na pewno jest lepiej niż obecnie (czarne słupki z malowaną na żółto kulką na szczycie, nieodblaskowe i niewidoczne). Pilotażowo radziłem by nowe słupki przetestować właśnie na Ujazdowskich, bo jest tam ciemno pod gałęziami i jest spora presja na nielegalne parkowanie.
To było już ładnych kilka miesięcy temu, nie wiem czy nie rok, więc możliwe, że zdążyli już się z tym ogarnąć i wykon w terenie też będzie już całkiem niedługo.



--- Cytat: kaczor1 w 13 Wrz 2016, 20:31:41 ---Konieczność likwidacji "czasowych" zabruków.
--- Koniec cytatu ---

Oczywiście masz rację, że zabruki wkurzają. Ale to jest generalnie szerszy temat niż same ddr i dzielnica śródmieście. Problem jest systemowy i wymaga decyzji politycznych - na jak długo można pozwolić tzw. gestorom sieci kłaść nawierzchnie tymczasowe i z czego powinny być. A także  - kto powinien to kontrolować (wydaje się, że obecnie kontroli brak) i jak karać, gdy gestor zawali wszystkie terminy. Generalnie pewne jest, że zabruków nie wyeliminujemy. One mają swój sens (pomagają podbudowie "się ułożyć" po rozkopaniu i sprawiają, że nawierzchnia docelowa jest potem równiejsza. Do tego ograniczają koszty, bo zamiast łatać po każdej dziurce oddzielnie można np. raz na miesiąc zamówić większą partię asfaltu, wypożyczyć sprzęt (zamiast łatać "z łopaty") i zrobić 20 miejsc, co jest tańsze i skuteczniejsze.
Pytanie tylko gdzie powinny się spotkać interesy gestorów z interesami użytkowników. Bo wydaje się, że obecnie nie spotykają się tam, gdzie powinny i zabruki trwają za długo. Ale to pytanie polityczne, o kasę i priorytety w inwestycjach miejskich, odpowiedź nie jest łatwa.

jolajola1:
dla informacji - spisane i zaznaczone na mapie wszystko, co powyżej
Kaczor, proszę odpisz tu do jutra do 14 to buble przy AL

ewentualnie zaznacz na tej mapie, punktowo, nie odcinkowo
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1VQMc4e3PRyVg_3XGEqUF5FgcKTk

kaczor1:

--- Cytat: jolajola1 w 13 Wrz 2016, 21:06:44 ---Kaczor, uściślij, proszę

Rozdroże "Brak wypełnienia nawierzchni przy słupie sygnalizacji" - przy DOKŁADNIE którym słupie? na "serku" ?

--- Koniec cytatu ---
Tak
https://goo.gl/maps/iu1zJhKgopn


--- Cytat: jolajola1 w 13 Wrz 2016, 21:06:44 ---cyt :Mniej więcej w tym miejscu "kopczyk kreta" na ddr (Armii Ludowej)... GDZIE ten kopczyk kreta dokładnie jest i co to znaczy?  kretowisko spod asfaltu? na wysokości którego budynku?

--- Koniec cytatu ---
Jolu nie pamiętam numeru budynku. To jest mniej więcej w połowie  odcinka pomiędzy Marszałkowską a kładką. Nie wiedziałem jak to nazwać. Wygląda jak by kret wylazł z asfaltu :) czyli taka dziura, której krawędzie są do góry. Nie jest to duże, ale bez problemu da się zauważyć.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej