Autor Wątek: Błotniki i bagażnik  (Przeczytany 9243 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kristi

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 227
  • Płeć: Kobieta
Błotniki i bagażnik
« dnia: 14 Cze 2012, 11:24:38 »
Mam rower Kross Hexagon V8:

http://www.speed-rowery.pl/26-713-KROSS+HEXAGON+V8.htm?PHPSESSID=d1f951e5d4cacd13fa2e78f2b16bade0

Chciałabym dokupić błotniki i bagażnik do niego, ale nie wszystkie pasują, 
Błotniki muszą być mocowane tak, aby można było założyć bagażnik,
Bagażnik (najlepiej srebrny/ ocynkowany) musi być taki żeby można było doczepic do niego sakwe, mój rower ma hamulec tarczowy i przez to nie wszystkie bagażniki do niego pasują.

Z góry dzięki za pomoc.


« Ostatnia zmiana: 14 Cze 2012, 11:26:12 wysłana przez kristi »
Kross Hexagon V8
ZZR Huragan

Na masie od 04.2011r
w zabezpieczeniu od 10.2011r

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Błotniki i bagażnik
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Cze 2012, 12:12:46 »
No to będziesz mieć potężny problem bo bagażników ocynkowanych nie znam. Zmień swoje preferencje a pomogę.
« Ostatnia zmiana: 14 Cze 2012, 12:28:11 wysłana przez robertrobert1 »

Offline kristi

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 227
  • Płeć: Kobieta
Odp: Błotniki i bagażnik
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Cze 2012, 12:18:43 »
Chodziło mi bardziej o kolor, przeglądałam bagażniki na allegro nie wszyscy co sprzedają się na tym znają i piszą różne rzeczy napisałam, bo taki też widziałam.
Chodzi mi o to żeby wszystko pasowało i nie było problemu z montażem
Kross Hexagon V8
ZZR Huragan

Na masie od 04.2011r
w zabezpieczeniu od 10.2011r

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Błotniki i bagażnik
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Cze 2012, 12:32:14 »
Mógłbym wiele napisać ale najpierw muszę się dowiedzieć czy twoja rama posiada otwory do mocowania bagażnika i ile tych otworów jest. Jeśli są po dwa otwory z każdej strony to jest fajnie bo wówczas bagażnik i błotniki będą mocowane niezależnie. Co do znalezienia bagażnika aby współpracował z hamulcami tarczowymi to też nie będzie problemu. 

Ja w swoim trekingu od 4 lat mam taki bagażnik. Jest bardzo dobry.



Oto jego zalety
1. Ma możliwość współpracy z hamulcami tarczowymi
2. Można zamocować nieco niżej sakwy po bokach a dzięki temu gógna powierzchnia jest łatwiej dostępna do zamocowania dodatkowego bagażu
3. Jest bardzo sztywny bocznie.

Jest jeszcze dość specyficzna perełka TUBUSA dedykowana pod hamulce tarczowe



Ale ja osobiście nie polecałbym go z uwagi głownie na dobór sakw. Konieczne są do niego sakwy ze sztywnymi plecami typu Ortlieb.
« Ostatnia zmiana: 14 Cze 2012, 12:47:48 wysłana przez robertrobert1 »

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Błotniki i bagażnik
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Cze 2012, 15:19:56 »
No to będziesz mieć potężny problem bo bagażników ocynkowanych nie znam. Zmień swoje preferencje a pomogę.

Nie ma bagażników ocynkowanych. Z jednego powodu - większość, znakomita większość bagażników jest z aluminium, które generalnie nie koroduje wgłąb jak stal i nie ma sensu tego ocynkowywać.

Nieliczne bagażniki stalowe tez są ze stali cro-mo, czyli dość trudno korodującej. Plus są malowane proszkowo.



Szarych bagażników też niewiele. Ja kupiłem Crosso, bo był super-sztywny i przemalowałem sam (wyszło średnio). Możesz kupić bagażnik szary, ale ja bym najpierw patrzył na użyteczność i jakość, a nie na kolor - kilka bagażników w życiu połamałem i nie chciałbym byś popełnił te same błędy co ja.

Co do otworów - zwykle są jakieś, mniejsze lub większe, jazdy z zamontowaniem bagażnika i błotników. A to korona amortyzatora z przodu nie ma dziurki, a to nie ma innych otworów. Wszystkie problemy można obejść, ale jak nie czujesz się na siłach by trochę pokombinować, to najlepiej pojedź do serwisu i zrób deal zakup+montaż.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline kristi

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 227
  • Płeć: Kobieta
Odp: Błotniki i bagażnik
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Cze 2012, 18:49:55 »
ten pierwszy bagażnik mi się podoba, jeszcze tylko błotniki (?), musze wiedzieć ile co kosztuje, i zobaczyć czy dam rade to zamontować sama czy z pomocą.
Kross Hexagon V8
ZZR Huragan

Na masie od 04.2011r
w zabezpieczeniu od 10.2011r

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Błotniki i bagażnik
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Cze 2012, 21:16:46 »

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Błotniki i bagażnik
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Cze 2012, 21:28:42 »
, jeszcze tylko błotniki

Z błotnikami jest większy problem gdyż do widelca amortyzowanego polecam ten błotnik


ale na tyły to zdecydowanie tego typu


Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Błotniki i bagażnik
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Cze 2012, 07:30:01 »
, jeszcze tylko błotniki

Z błotnikami jest większy problem

Wcale nie. Oba moje rowery mają amortyzacje z przodu i normalne błotniki "pełne", jak ze zdjęcia dolnego.



Jak amor nie ma otworów montażowych, to się po prostu dorabia obejmy na golenie i/lub koronę. Nie jest to żadne wielkie halu, kupić na Wileńskiej 27 cienką blaszkę, przyciąć ja na wymiar, przewiercić w niej otwór i wygiąć .O tak:




SebeQ ma też patent jak obejmy zrobić z zaciskanych opasek stalowych, co pewnie wymaga mniej pracy. Może słowo o tym napisze.


Na pewno nie kupowałbym tego plastykowego szmelcu, bo on niewiele ochrania i nogi przy takim błotniku i tak będą mokre.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Błotniki i bagażnik
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Cze 2012, 10:17:09 »

Wcale nie. Oba moje rowery mają amortyzacje z przodu i normalne błotniki "pełne", jak ze zdjęcia dolnego.


Tylko, że ty nie masz kół 26 calowych tylko mniejsze... 20 czy 24...
Gdy założysz błotnik dedykowany na koła 26 calowe i  założyć oponkę slickową to jest ok. Wszystko się mieści. Jednak jak założysz oponkę semislickowa albo terenową to zaczyna być bardzo mało miejsca a często klocki boczne nie mieszczą się.
Na pewno nie kupowałbym tego plastykowego szmelcu, bo on niewiele ochrania i nogi przy takim błotniku i tak będą mokre.

Nie masz racji Rafi. Nie każdy plastikowy szmelc jest taki sam. Pokazałem na zdjęciu te błotniki, których sam używam od prawie 10 lat. Dają one relatywnie dużą ochronę dla nóg jak i dla twarzy. Także pozwalają na założenie grubej opony oraz swobodną jazdę po bezdrożach nawet w błocie. I jeszcze jedna istotny fakt... W  przypadku wywrotki czy zahaczenia nie pękają .

Tutaj masz zamocowany ów błotnik w roku 2008. Jest do dnia dzisiejszego sprawny.
« Ostatnia zmiana: 15 Cze 2012, 10:20:08 wysłana przez robertrobert1 »

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Błotniki i bagażnik
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Cze 2012, 16:26:58 »
Tylko, że ty nie masz kół 26 calowych tylko mniejsze... 20 czy 24...

Przód 20, tył 26. Nie wiem co to zmienia w kwestii mocowania do amortyzatora i ramy? Błotniki na amorze na 20" montowałem dokładnie tak samo jak wcześniej na amorze na 26" ;)


Gdy założysz błotnik dedykowany na koła 26 calowe i  założyć oponkę slickową to jest ok. Wszystko się mieści. Jednak jak założysz oponkę semislickowa albo terenową to zaczyna być bardzo mało miejsca a często klocki boczne nie mieszczą się.

1,9" szerokości TerraCriuser Schwalbe się mieści, zarówno w dwóch obecnych rowerach jak i w poprzednim moim ATB. Szerszej nie miałem nigdy potrzeby próbować.

Ale warto wiedzieć, że błotniki mają różne szerokości. Warto wybrać odpowiednią, z zapasem, bo jak się kupi najwęższe, to faktycznie może być problem.


Na pewno nie kupowałbym tego plastykowego szmelcu, bo on niewiele ochrania i nogi przy takim błotniku i tak będą mokre.

Nie masz racji Raffi. Nie każdy plastikowy szmelc jest taki sam. Pokazałem na zdjęciu te błotniki, których sam używam od prawie 10 lat. Dają one relatywnie dużą ochronę dla nóg jak i dla twarzy. Także pozwalają na założenie grubej opony oraz swobodną jazdę po bezdrożach nawet w błocie. I jeszcze jedna istotny fakt... W  przypadku wywrotki czy zahaczenia nie pękają.

Nigdy nie twierdziłem, że każdy jest taki sam. Szmelcu jest cała gama ;-) Nie twierdziłem też, że pękają.

Nie wmówisz mi, że z takim błotnikiem wjedziesz w kałużę i nie będziesz miał mokrych nóg. Nie wmówisz mi, że ochrona tych błotników jest choćby w najmniejszym stopniu porównywalna z błotnikami pełnymi. Przejeździłem w życiu kilka plastykowych kompletów błotników i właściwą nazwą dla nich jest słowo "ochlapnik", bo zapobiega tylko i wyłącznie dojechaniu z twarzą uwaloną w błocie. A i to nie do końca.

Nie wiem jak inni, ja nie mogę sobie pozwolić by dojeżdżać "relatywnie suchym" do pracy lub w inne miejsca ;)


Ale fakt - wszystko zależy do czego się używa roweru. Jak ktoś jedzie w teren by się wyszaleć, to powrót w ciapki nie jest żadnym problemem. Ja, może niesłusznie, założyłem, że kolega pytający o błotniki i bagażnik, będzie jeździł rowerem albo transportowo, albo turystycznie. A wtedy w grę wchodzą raczej błotniki niż ochlapniki.


Tutaj masz zamocowany ów błotnik w roku 2008. Jest do dnia dzisiejszego sprawny.

Nigdy nie mówiłem, że te błotniki się łamią, lub psują. Twierdziłem, że nie spełniają swojej funkcji i nie chronią skutecznie przed woda i błotem.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Błotniki i bagażnik
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Cze 2012, 19:56:15 »
Nie wmówisz mi, że z takim błotnikiem wjedziesz w kałużę i nie będziesz miał mokrych nóg.

A jednak będę mieć... Nigdy w kałużę nie wjeżdżam w biegu. Miałem przykre doświadczenia i ... mądry Polak po szkodzie >:( >:( >:(

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Błotniki i bagażnik
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Cze 2012, 20:18:22 »
Nie wmówisz mi, że z takim błotnikiem wjedziesz w kałużę i nie będziesz miał mokrych nóg.

A jednak będę mieć... Nigdy w kałużę nie wjeżdżam w biegu. Miałem przykre doświadczenia i ... mądry Polak po szkodzie >:( >:( >:(

Doskonale Cię rozumiem, bo pod wodą bywają dziury, wyboje, otwarte studzienki i inne niespodzianki. Tym niemniej układ powyższych na ulicach, którymi jeżdżę regularnie znam na pamięć. Większość kałuż w które wjeżdżam (nie to bym chciał), to koleiny pełne wody, które nie bardzo jest jak ominąć.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Błotniki i bagażnik
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Cze 2012, 20:32:50 »
Nie wmówisz mi, że z takim błotnikiem wjedziesz w kałużę i nie będziesz miał mokrych nóg.

A jednak będę mieć... Nigdy w kałużę nie wjeżdżam w biegu. Miałem przykre doświadczenia i ... mądry Polak po szkodzie >:( >:( >:(

Doskonale Cię rozumiem, bo pod wodą bywają dziury, wyboje, otwarte studzienki i inne niespodzianki. Tym niemniej układ powyższych na ulicach, którymi jeżdżę regularnie znam na pamięć. Większość kałuż w które wjeżdżam (nie to bym chciał), to koleiny pełne wody, które nie bardzo jest jak ominąć.

A jak ominąć takie kałuże...



« Ostatnia zmiana: 15 Cze 2012, 20:34:00 wysłana przez robertrobert1 »