Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne > Ochota, Włochy, Ursus
Droga rowerowa wzdłuż Jerozolimskich - konsultacje
Raffi:
--- Cytat: rowerozof w 11 Lip 2016, 23:16:09 ---
--- Cytat: Raffi w 11 Lip 2016, 22:55:25 ---
--- Cytat: rowerozof w 11 Lip 2016, 16:24:48 ---ZM jest przeciw wyznaczaniu przejść dla pieszych na RZS. Ludzie co z wami?
--- Koniec cytatu ---
Pierwsze słyszę. Gdzie? Co? Jak?
--- Koniec cytatu ---
http://www.zm.org.pl/?a=prymasa_tysiaclecia-166&img=3
--- Koniec cytatu ---
Czytałem, ten tekst i szczerze mówiąc nie widzę tu nic antypieszego. Wręcz przeciwnie. Przeanalizujmy:
Obecnie masz przejścia w poziomie jezdni przez 1 ramie skrzyżowania (przez dwa kolejne są przejścia częściowo podziemne, a na ostatnim nie ma nic). Generalnie - bez łażenia po schodach, pokonasz dziś 1 ramie skrzyżowania. To jest punkt wyjścia.
ZM proponuje wytyczenie nowych przejść i przejazdów rowerowych tam gdzie dziś są przejścia podziemne, czyli na 2 kolejnych ramieniach. Dzięki czemu dla pieszych i rowerzystów będą dostępne 3 ramiona skrzyżowania (bez schodów).
Dlaczego nie walczy o to czwarte ramie? Wyraźnie wie coś, czego Ty nie wiesz o tym ramieniu. Nie powiem Ci co to jest, bo nie ja tą opinię pisałem i sam nie wiem co. Ale najpewniej z jakiejś analizy wyszło, że te czwarte ramie jest trudniejsze, bardziej kosztowne lub niewykponalne politycznie. I teraz możesz walcząc o te czwarte ramie mieć tam nic jeszcze przez 5 lub 10 lat, zanim miasto dorośnie do tematu technicznie, politycznie lub finansowo. A akurat to przejście imo wcale nie najważniejsze.
Albo możesz przedstawić taki wariant, w którym BEZ CZEKANIA LATAMI poprawi się pieszym i rowerzystom na dwóch ramieniach skrzyżowania. A na trzecim wciąż można to będzie zrobić coś w przyszłości, gdy miasto do tematu dorośnie.
To się nazywa strategia - możesz walczyć żądając wszystkiego naraz i natychmiast, wiele się namachasz łapkami, ale odbijesz się od ściany. A możesz walczyć o to co w danej chwili jest możliwe do zrobienia (finabnsowo, politycznie, technicznie) i mieć sukcesy. Czasem cząstkowe, niepełne, ale wciąż większe niż mają ci, co chcą wszystko naraz i wygrywają nic.
rowerozof:
ZDM zamawia projekt koncepcji która ma uwzględniać przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów po stronie północnej.
Projektant projektuje to przejście i przejazd co oznacza że jest to technicznie wykonalne.
W artykule (na stronie) dotyczącym zgłoszonych uwag ZM stwierdza, że może jednak tego przejścia nie robić.
Gdzie tu strategia?
Raffi:
--- Cytat: rowerozof w 12 Lip 2016, 13:28:02 ---Gdzie tu strategia?
--- Koniec cytatu ---
Ja mam swoje podejrzenia. Jeżeli jest tak jak myślę, to z pewnością nie będę Ci tego tu tłumaczył - bo strategia to nie jest temat na dyskusję na otwartym forum, gdzie czytają nas także pracownicy Urzędu Miasta i służby :P A jezeli jest inaczej niż myślę (nie ja pisałem tą opinię) to tym lepiej bym nie głosił ci tu farmazonów :P
Tak czy siak, jakoś nie wierzę, że ZM nagle zaczął dbać o kierowców, a odpuszcza sobie pieszych. Jakiś powód być musi.
--- Cytat: rowerozof w 12 Lip 2016, 13:28:02 ---Projektant projektuje to przejście i przejazd co oznacza że jest to technicznie wykonalne.
--- Koniec cytatu ---
Nie projektant, a twórca koncepcji. Bo to jest koncepcja, a nie projekt. Do projektu, potem projektu organizacji ruchu i momentu gdy to przejdzie przez Galasa i spółke od Św. Przepustowości to jest jeszcze daleka droga od tego zamówionka. A do realizacji jeszcze dalsza.
rowerozof:
Uwaga WMK została dostrzeżona na innych forach :
--- Cytuj ---Bardzo ciekawa lektura raportu z konsultacji. Najciekawsze uwagi Warszawskiej Masy Krytycznej, która sprzeciwiała się zwężeniu Al. Jerozolimskich do dwóch pasów do jazdy prosto w celu wydzieleniu przestrzeni na DDR
--- Koniec cytatu ---
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=134069242&postcount=3702
Raffi:
A tu sam jestem ciekaw motywów. Ktoś coś wie? Kto w ogóle pisał tą opinię? ;-)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej