Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne > Ochota, Włochy, Ursus

Droga rowerowa wzdłuż Jerozolimskich - konsultacje

(1/5) > >>

jolajola1:
25.04 (poniedziałek), godz. 18:00 w Urzędzie Dzielnicy Ochota, ul. Grójecka 17 a

Proponują trasę rowerową od ul. Grzymały-Sokołowskiego do pl. Zawiszy, po obu stronach ulicy. Częściowo będzie ona prowadzić po jezdniach serwisowych. W ten sposób ma powstać spójna trasa łącząca Ursus i Włochy z Ochotą i centrum.
Projekt do obejrzenia TU http://rowery.um.warszawa.pl/aktualnosci/wydarzenia/konsultacje-nowych-dr-g-dla-rower-w

mk1111:

--- Cytat: jolajola1 w 05 Kwi 2016, 15:05:07 ---ma powstać spójna trasa łącząca Ursus i Włochy z Ochotą i centrum.

--- Koniec cytatu ---
Z tym centrum to bym się tak nie rozpędzał. Nawet do granicy dzielnicy jest jeszcze kilometr i to kilometr na którym wg strategii do 2020 ma nie być żadnej infrastruktury.  :P

rowerozof:
Centrum <> Śródmieście :P

rowerozof:
Do dalszych prac nad projektem powinien być wybrany Wariant nr 2. W stosunku do Wariantu 1 Wariant nr 2 jest lepszy , gdyż:

infrastruktura rowerowa (w sensie rodzaju) po stronie północnej będzie spójna na bardzo długim odcinku
nie będzie mieszany ruch parkujących samochodów i rowerzystów.
Nawierzchnia wydzielonej DDR jest wyższej jakości niż na drogach serwisowych.
Wybranie tego wariantu nie zmniejszy przepustowości dla samochodów, gdyż wcześniej jezdnia Alej Jerozolimskich ma 2 pasy.

W stosunku do Wariantu 3 Wariant nr 2 jest lepszy gdyż:

nie ryzykujemy wjeżdżania parkujących pojazdów na DDR (separatory nie są do końca skuteczne)
Ilość łuków jest mniejsza a ich promienie większe


Proponowany przejazd przez ulicę Niemcewicza do zły pomysł, gdyż:

- samochodów jest bardzo dużo i poruszają się szybko
- przed przejazdem jest łuk zmniejszający widoczność.
- rowerzysta jadący od strony Włoch dojeżdża do przejazdu pod kątem ostrym co ogranicza możliwość obserwacji jezdni.
- Brak sygnalizacji

Przejazd rowerowy zamiast przez Niemcewicza powinien być powstać przy skrzyżowaniu z ulicą Białobrzeską, gdzie ma powstać sygnalizacja świetlna. Rowerzyści powinni wjeżdżać na pas dzielący jezdnie Alej Jerozolimskich gdzie powinna powstać DDR prowadząca do drogi serwisowej. Na przejeździe z sygnalizacją rowerzyści będą bezpieczniejsi niż na proponowanym przejeździe przez Niemcewicza bez sygnalizacji. Traci sens odcinek DDR pomiędzy Białobrzeską a przejazdem przez Niemcewicza

rowerozof:
Raport z konsultacji
https://zdm.waw.pl/uploads/876/raport-4drogirowerowe_1468244399.pdf
 
--- Cytuj --- Warszawska Masa Krytyczna
Wariant 2 - odrzucić z uwagi na ingerencje w przekrój al. Jerozolimskich co może mieć negatywny wpływ
na projekt ograniczenia ruchu na ul. Grójeckiej.
--- Koniec cytatu ---
WMK jest przeciw zwężaniu Alej Jerozolimskich. ZM jest przeciw wyznaczaniu przejść dla pieszych na RZS.  Ludzie co z wami?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej