Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne > Białołęka, Praga Północ, Targówek

Droga rowerowa - Solidarności, Radzymińska

<< < (28/29) > >>

jolajola1:
ogłoszono przetarg na koncepcję (dwa warianty) oraz dokumentację projektową
https://zdm.waw.pl/aktualnosci/przebudowa-skrzyzowania-al-solidarnosci-i-szwedzkiej


--- Cytuj ---Zakładamy, że przebudowa skrzyżowania mogłaby się odbyć w 2018 roku
--- Koniec cytatu ---
;)

kaczor1:

--- Cytat: jolajola1 w 14 Lip 2017, 11:28:34 ---ogłoszono przetarg na koncepcję (dwa warianty) oraz dokumentację projektową
https://zdm.waw.pl/aktualnosci/przebudowa-skrzyzowania-al-solidarnosci-i-szwedzkiej


--- Cytuj ---Zakładamy, że przebudowa skrzyżowania mogłaby się odbyć w 2018 roku
--- Koniec cytatu ---
;)

--- Koniec cytatu ---

Dla przypomnienia jak powinno wyglądać to skrzyżowanie.



http://www.zm.org.pl/?a=solidarnosci_szwedzka

W tym roku to już 10lat od powstania projektu  ::)


Raffi:
Dlatego żałosne jest to, że zamiast realizować będą robić kolejne koncepcje i projekty - to odsuwa w czasie realizację o kolejne lata.

Zresztą na FB ściąłem się o to z rzecznikiem Pieńkosem, który twierdził, że to co robią to w ogóle super sukces. Ne, to nie sukces - to granie na czas i odwlekanie, bo projekty gotowe już są od lat i nowy projekt (a najpierw zrobią koncepcję, nawet nie projekt) i tak  żadnej nowej jakość raczej tu nie wprowadzi. Stracimy tylko kolejny rok - albo więcej, gdyby któryś przetarg nie wyszedł lub coś się opóźniło (co jest całkiem możliwe).

rowerozof:
Czy projekt sprzed dekady miał zatwierdzenie IR a?
Jesli nawet miał to się zdeaktualizował i papierologię trzeba zaczynać od nowa.

Raffi:

--- Cytat: rowerozof w 17 Lip 2017, 07:31:25 ---Czy projekt sprzed dekady miał zatwierdzenie IR a?
Jesli nawet miał to się zdeaktualizował i papierologię trzeba zaczynać od nowa.

--- Koniec cytatu ---

O ile mi wiadomo, to miał. Ale masz oczywiście rację - wszystkie uzgodnienia na pewno trzeba powtórzyć, bo się przez dekadę skończyła im ważność.

Pytanie, co by było szybsze:
1) Uzgodnić istniejący projekt, który miał już uzgodnienia i którego nawet nie trzeba wnikliwie przeglądać do nowych uzgodnień, bo wszyscy go znają i pamiętają, czy
2) stworzyć od zera nową koncepcję, potem od zera nowy projekt, a potem je uzgodnić ze wszystkimi?
Bo moim zdaniem to pierwsze potrwałoby 3-6 miesięcy, a to drugie może nawet i dwa lata. Plus czas na wykon w terenie.

Nowy projekt miałby sens, ale TYLKO w przypadku, gdyby miał dać jakąś nową jakość. Tu jej nie będzie, nic znacząco lepszego niż Komprojekt nie wymyślą - co najwyżej gorszego, bo np. spieprzą programy sygnalizacji (tak jak to dziś miewają w zwyczaju), albo zepsują geometrię dla rowerzystów i pieszych. Natomiast nie widzę nic, co ewentualnie mogliby poprawić. Co w sumie nie dziwi, bo gdybym widział, to ten projekt był szeroko i naprawdę porządnie konsultowany - gdyby coś mu brakowało, dodano by to już wtedy.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej