Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne > Śródmieście, Wola

Miodowa - konsultacje przed przebudową

(1/6) > >>

mk1111:
http://www.konsultacje.um.warszawa.pl/konsultacja/jaka-ma-byc-ul-miodowa

Raffi:
Ja bym proponował obstawiać i popierać wariant z pasami rowerowymi. Bo wariant bez wygląda jak Krakowskie i Nowy Świat, a tam ludzie jednak boją się autobusów i część z nich śmiga chodnikami.

rowerozof:
To co jest proponowane na Miodowej w wersji bez pasów, to nie to samo co na Krakowskim,


Krakowskie       MiodowaSzerokość7m6mPrzystanki autobusowezatokibrak zatokFizyczne uspokojeniebrak/kostkawyniesione skrzyzowania/progi wyspowe natęzenie autobusami(7.00-8.00)          31/h19/hm
Interesuje mnie jaka jest przyszlosc tego odcinka, czy ilosc autosuów ma rosnąc/spadac
Trzeba też wziąć pod uwagę że trend będzie taki ze liczba rowerzystów bedzie rosła i wiecej bedzie jezdzić prawidłowo ulicą. Zachowania kierowców też idą w kierunku coraz lepszego poszanowania rowerzystów. Na dziś pewnie lepsze byłyby pasy, jednak systematycznie bedzie się poprawiać a Midowa pozostanie z 9m jezdnią. Jeśli wprwadzimy pasy rowerowe to wprowadzenie TEMP)-30 nie bedzie miało sensu- chyba sie nie da. Miodowa jest przedłużeniem Krakowskiego i w miarę możliwości powinien do niego nawiązywać . Midowa to taka końcówka zabytkowej częśći Starówki. Przeważają zabytki. Pl. Krasińskich to taki pośrednik i na Bonifrateskeij już mamy wspołczesność.  Warto żeby miała jak najbardziej zabytkowy charakter. Infrastruktura rowerowa nie najlepiej do tego pasuje.

Raffi:
Kluczowa w tym co podałeś jest ostatnia pozycja. 31 autobusów na godzinę to 1 autobus co 2 minuty. Dużo więcej niż na Krakowskim, gdzie i tak autobusy i rowery generalnie dogadują się słabo To bardzo dużo jak na ruch mieszany i będzie powodować konflikty, bo kierowcy autobusów będą próbowac wyprzedzać. Jezdnia 6m wcale tego nie uniemożliwia.

A co do pasów... byłem sobie ostatnio na Litwie i uważam, że wileńskie pasy świetnie się komponowały z bardzo wystawnym i zabytkowym Prospektem Gedymino:



http://bzaborow.org/galer/photo/filename/113104/norm/DSC_0246.JPG20150808-2588-1t3pfui.jpg

A tu masz jeszcze bardziej ścisłą Starówkę Wilna:



Podobne zdjęcia mam z Wrocławia i kilku inych miejsc na Zachodzie, gdzie pasy się wytycza i nikt nawet okiem nie mrugnie. Pisanie, że "pasy nie pasują do zabytkowego charakteru ulicy" to jakaś typowo polska bzdura wymyslona zapewne przez Konserwę od Niebytków. Konserwa nie potrafi uratować zabytku, bo się zajumje nie swoją robotą i wymyśla - a to, że na ddr najchętniej widziałaby glinę, bo to nawierzchnia historyczna, a to, że pasy "nie licują z charakterem ulicy". Pozwólmy na to, to pewnie i z kanalizacji zrezygnuje z czasem, bo to takie nowoczesne, a przecież kiedyś były rynsztoki, gówno płynęło ulicami i to było tak bardzo historyczne :P

Także sorry - funkcjonalność, a dopiero potem forma. Inaczej to nie będzie działać.

rowerozof:
Sorrki pomyliłem kolumny :) 31 na Krakowskim,  19 na Miodowej.
Inna jest sytuacja gdy mamy robić coś od nowa czy wyznaczyć na istniejacej infrastrukturze. Nie ma też co porównywac obszarów zabytowkych Wilna czy Wrocławia (kwadrat 1,5x1,5km) do Warszawy (kwadrat 0,5x0,5km plus linia Krakowskie - Nowy Świat). Warszawa ma naprawde mało miejsc zabytkowych. Może nie tyle sama infrastruktura rowerowa nie pasuje co wolge infrastruktura drogowa. Z pasami bedziemy mieli 9m jezdnie. Dodajmy parkowanie i wychodzi 12m. Od ściany doi sciany mamy 16-18m . Na chodniki zostaje 6-8 m - bez urwania dupy.


--- Cytuj ---Także sorry - funkcjonalność, a dopiero potem forma
--- Koniec cytatu ---
W  naszej analizie zapomnieliścmy o Wariancie 0 . Po co cokolwiek zmieniać - jest dobrze. :). Są pasy , frez wyrównał, Miód malina ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej