Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne > Śródmieście, Wola

Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka

<< < (6/6)

Raffi:
Zdechł zdechł, tylko jeszcze nieoficjalnie. Soszyński (vice) z Domaradzkim (neoGalas) już zadbają by opóźnień w procesie projektowania, konsultowania projektu, szukania funduszy na wykon i organizacji przetargów na tenże było tyle, aby w międzyczasie przyszedł od dawna już spodziewany koniec hossy budżetowej i projekt spadł z realizacji z powodu jak najbardziej niezależnego od miasta braku funduszy.

Jeszcze tego nie widać, ale ponieważ zmiany podatkowe, nowe opłaty za energię elektryczną i inne dobre zmiany prawdopodobnie pogrzebały już ten projekt. Nie trzeba było wiele by udupić projekt - trochę piasku w tryby urzędniczej machiny, trochę naciskania na hamulec, i spadnie z "powodów obiektywnych".

em c:
transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-przejscia-w-rejonie-rondzie-dmowskiego-dopiero-po-2027-r-63330.html


Grubo, tym razem okazuje się, że trzeba czekać do remontu... tunelu średnicowego. Obecnie "planowanego" na 2027.


--- Cytuj ---Odpowiedzialny za transport wiceprezydent Robert Soszyński, który dał się poznać jako przeciwnik tych pasów, powiedział redakcji Naszego Miasta, że przebudowa ronda odbędzie się po remoncie kolejowej linii średnicowej.
--- Koniec cytatu ---

Raffi:
Mówiłem, że Soszyński to uwali, zresztą facet się nie krył.
Bo wywalenie tego na 2027 to jak uwalenie - to jest tak odległe, że w międzyczasie może się zdarzyć wszystko.

Teraz tylko pytanie kto rządzi miastem: Trzaskowski, czy Soszyński? Która wizja wygra. Trzaskowski publicznie obiecuje, Soszyński bez żenady blokuje.
I ciekawe czy oni sie tak nie umówili między sobą, by zamieszanie było lepsze, a po cichu Trzaskowski w pełni popiera to co wyrabia Soszyński. Nie tylko na Czterdziestolatku zresztą.

em c:
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-przebudowa-srednicy-co-z-przejsciem-podziemnym-przy-rotundzie-64008.html

"Nierozstrzygnięta pozostaje kwestia przejścia podziemnego w rejonie ronda Dmowskiego. Choć mają zostać wyznaczone przejścia naziemne (pierwsze w tym roku), to miasto chciałoby zachowania przejść podziemnych. Problemem jest jednak brak skrajni pionowej, która stanie się istotnym problemem przy przebudowie tunelu średnicowego i dostosowaniu infrastruktury do współczesnych norm i przepisów. ? Musimy utrzymać przejście podziemne. Takiej masy ludzi nie przerzucimy górą, gdy pojawią się pasy. Kolejarze to wiedzą, akceptują to stanowisko, ale od strony inżynierskiej nie wymyślono jeszcze co tam można zrobić ? mówi Robert Soszyński."

Nawet po remoncie linii średnicowej przejść nie będzie, brawo Warszawa.

wildzi:
To niesamowite... To już 20 lat w XXI wieku, a Miasto wciąż bohatersko walczy samo ze sobą. Oni wciąż główkują jak zachować świętą przepustowość! A przecież rozwiązania były przedstawiane od wielu lat.

Pierwsze i najważniejsze, zaprzestanie traktowania Alej Jerozolimskich od Pl.Zawiszy do Ronda Wiatraczna jako przelotówki wschód-zachód.

Faktyczne przeniesienie parkowania na jezdnie, w miejsce obecnych prawych pasów. Odzyskane zostanie miejsce pod obustronne dwukierunkowe drogi rowerowe i drzewa.

Na Rondzie 40-latka "pojawi się" miejsce na pasy i przejazdy rowerowe we wszystkich relacjach...

Likwidacja Ronda Dmowskiego i odtworzenie normalnego skrzyżowania z gwiazdą rozjazdów tramwajowych. "Pojawi się" miejsce na obustronne drogi rowerowe i komplet przejść dla pieszych. Będą DUŻE potoki pieszych, no to trzeba dać szerokie przejścia dla pieszych z długim zielonym.

To tak na szybko. Cholera czy to takie trudne? Remont tuneli średnicowych będzie idealnym momentem aby po budowie zbudować wiele rzeczy od nowa, lepiej i wygodniej...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej